W opinii 53% Polaków rodzime firmy powinny współpracować z chińskimi przedsiębiorstwami - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na rzecz MT Polska, organizatora targów China Expo Poland 2012. Wśród zwolenników polsko-chińskich relacji biznesowych 39% jest zdania, że współpraca z Chinami to możliwość przyciągnięcia do Polski dużych inwestycji i stworzenia nowych miejsc pracy. Badanie pokazuje też, że chińskie produkty cieszą się dużą popularnością - do ich nabywania przyznaje się 74% Polaków.
Przeczytaj także:
Chiny vs Niemcy, czyli zmiana układu sił w handlu
Czy polskie firmy powinny współpracować z chińskimi przedsiębiorstwami?
W opinii 53% Polaków rodzime firmy powinny współpracować z chińskimi przedsiębiorstwami
Kliknij, aby przejść do galerii (3)
Zdecydowanie najwięcej respondentów deklaruje, że najczęściej kupują wyprodukowane w Chinach odzież i obuwie – takiej odpowiedzi udzieliło 60% osób. Chińskich towarów nie zabraknie podczas targów China Expo Poland organizowanych w dniach 20-22 września w Centrum Targowo – Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Przez trzy dni ponad 200 chińskich producentów i eksporterów z wielu branż zaprezentuje polskim przedsiębiorcom tysiące produktów.
- Przeprowadzone na potrzeby targów China Expo Poland badanie pokazuje, że relacje biznesowe między polskimi a
chińskimi firmami mają zwolenników u ponad połowy Polaków. W grupie osób popierających współpracę z chińskimi przedsiębiorstwami 39% jest zdania, że daje ona możliwość przyciągnięcia do Polski dużych inwestycji i stworzenia nowych miejsc pracy. Ponadto, 32% respondentów będących za dwustronną współpracą uważa, że dzięki niej polskie firmy mogą dużo zyskać, a 24% sądzi, że z Chin można sprowadzać produkty, na które będzie stać wielu Polaków. Organizowane przez nas targi China Expo Poland są doskonałą okazją dla polskich eksporterów i importerów do nawiązywania dwustronnych kontaktów biznesowych i znalezienia odpowiedniego partnera w Państwie Środka, bez konieczności dalekich podróży - mówi Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora targów China Expo Poland.
Najczęściej kupowane produkty wyrabiane w Chinach
Największą popularnością cieszą się odzież i obuwie – aż 60% badanych Polaków przyznało, że najczęściej kupuje te produkty
Kliknij, aby przejść do galerii (3)
Jak wynika z badań, do współpracy polskich firm z chińskimi przedsiębiorstwami bardziej przekonani są mężczyźni (57%), osoby z wyższym wykształceniem (65%) oraz osoby z miast liczących powyżej 500 tysięcy mieszkańców (69%). Respondenci, którzy nie byli zwolennikami relacji biznesowych na linii Polska-Chiny stanowili 31% ogółu badanych, natomiast zaledwie 10% tej grupy to zdecydowani przeciwnicy. Wśród osób nieprzekonanych do tego, by polskie firmy współpracowały z chińskimi przedsiębiorstwami dominuje grupa wyznająca pogląd, że
chiński rynek i towary z niego płynące zagrażają naszej gospodarce (42%) oraz że produkty sprowadzane z Chin są słabej jakości (42%). Co dziesiąty ankietowany przeciwnik polsko-chińskich relacji biznesowych ma natomiast obawy związane z tym, że chińskie przedsiębiorstwa nie wywiązują się z umów. Choć wiele polsko-chińskich biznesów odniosło sukces, niestety aż 14% społeczeństwa nadal kojarzy
Chiny z niedokończeniem przez jedną z chińskich firm autostrady w Polsce.