Kim są użytkownicy smartfonów?
2012-09-10 14:04
Kim są użytkownicy smartfonów? © lassedesignen - Fotolia.com
Acxiom tym razem przyjrzał się próbie ponad 15 tysięcy użytkowników telefonów komórkowych, wybranej z bazy prawie 2 milionów właścicieli komórek. Z racji dużego zainteresowania marketerów dotarciem do właścicieli smartfonów, pod lupę wzięte zostały zachowania osób korzystających właśnie z tych nowoczesnych urządzeń.
Przeczytaj także: Polacy doceniają telefony komórkowe
Co czwarta osoba w analizowanej grupie zadeklarowała posiadanie smartfonu. Najwięcej użytkowników smartfonów to osoby przed 40stką, stanowią aż 85% wszystkich użytkowników smartfonów. 40% smarfonowców to osoby mieszkające w dużych miastach powyżej 275 tysięcy mieszkańców. Dla porównania wśród użytkowników zwykłych telefonów jedynie co trzecia osoba mieszka w dużym mieście. W całej analizowanej bazie 60% osób posiada telefon „na kartę”, a 18% korzysta z abonamentu prywatnego. Wśród posiadaczy smartfonów te proporcje wyglądają inaczej. Co druga osoba ma smartfona „na kartę” a co trzecia w abonamencie. Różnice widać również w zarobkach. Dla 20% smartfonowców średnie dochody miesięczne gospodarstwa domowego przekraczają 4 tysiące złotych netto, podczas gdy użytkowników zwykłych telefonów zarabiających takie kwoty jest jedynie 12%.Z analizowanych danych wynika, że Play oraz Orange posiadają po blisko 30% udziału w rynku smartfonów, z kolei Era oraz Plus po około 20% każdy. Posiadacze smartfonów częściej też korzystają z dodatkowego telefonu niż użytkownicy zwykłych telefonów.
Jeśli spojrzymy na strukturę marek telefonów, z jakich korzystają analizowani konsumenci, to wśród zwykłych telefonów 43% nosi logo Nokii, a 21% to telefony Samsunga. Inaczej ten układ wygląda dla struktury marek smartfonów. Tu Nokia przegrywa z Samsungiem, wynikiem 22% dla Nokii i 27% udziału dla Samsunga.
fot. lassedesignen - Fotolia.com
Kim są użytkownicy smartfonów?
Właściciele smartfonów to ciekawa grupa docelowa dla wielu marketerów. Dotarcie do nich z ciekawym przekazem marketingowym, wprost do ich kieszeni, może przynieść dobre wyniki sprzedażowe. Jeśli przekaz zostanie wzmocniony dodatkowo w innych kanałach (np. email, poczta) to wynik może być jeszcze lepszy. Jak twierdzą eksperci Acxiom, wielokanałowy przekaz daje możliwość optymalnego dotarcia do klientów, z możliwością dywersyfikacji przekazu marketingowego w różnych kanałach. Dodatkowo możliwość „wyzwalania” kolejnych komunikatów, w zależności od akcji podjętej przez konsumenta po otrzymaniu oferty, jest ciekawym rozwiązaniem dla marketerów, którzy znają korzyści płynące z „trigger marketingu”. Możliwości jest wiele, marketerzy prześcigają się w innowacyjnych koncepcjach marketingowych kierowanych do tak atrakcyjnej grupy konsumentów.
Przeczytaj także:
Telefony komórkowe: czego szukają internauci?
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)