Kadra zarządzająca w social media VIII 2012
2012-09-19 13:22
Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media VII 2012
Drugie miejsce wśród najczęściej eksponowanych bossów telekomunikacyjnych zajął kierujący TP Maciej Witucki, zaś trzecie Mirosław Godlewski z Netii. Godlewski pojawił się w wielu publikacjach na temat umowy serwisowej z Ericssonem, obniżki cen internetu i powrotu Tomasza Kota jako twarzy kampanii reklamowej.
Bankowość
Najczęściej obecną w mediach osobą z branży bankowej był Zbigniew Jagiełło, kierujący PKO BP. Bank opublikował w sierpniu bardzo dobre wyniki finansowe, które jego prezes komentował następująco: „jesteśmy dobrze przygotowani na wyzwania, jakie niesie przyszłość zarówno pod względem biznesowym, kapitałowym jak i płynnościowym”. Zdecydowaną większość publikacji, w których pojawił się Zbigniew Jagiełło, stanowiły przekazy pozytywnie podsumowujące dotychczasową działalność oraz zapowiadające kolejne sukcesy i dobre posunięcia biznesowe. Na tle tych publikacji nie dziwi obecność Zbigniewa Jagiełły w gronie najlepszych prezesów na czas kryzysu wybranych przez „Bloomberg Businessweek Polska”.
fot. mat. prasowe
BUZZ o bossach
Ceny benzyny nie przekroczą 6zł za litr - powiedział Paweł Olechowicz
Cezary Stypułkowski z BRE Bank SA uplasował się na drugim miejscu w branży. Najczęściej przywoływane były wypowiedzi prezesa dotyczące rebrandingu banku: BRE Bank, MultiBank i mBank mają zostać połączone w jeden organizm pod marką tego ostatniego.
Krzysztof Rosiński z Getin Noble Banku zajął trzecią pozycję. Najczęściej publikowaną informacją na temat firmy i jej prezesa było zatwierdzenie prospektu emisyjnego Getin Noble Banku.
Paliwa
Na pierwszym miejscu zestawienia najczęściej cytowanych i wspominanych bossów branży paliwowej znalazł się Paweł Olechnowicz (Lotos). Tematem wzmianek na temat prezesa były głównie dywagacje na temat przyszłości udziałów koncernu w norweskim złożu Yme. Często powtarzana była też opinia Olechnowicza, że ceny benzyny nie przekroczą 6 zł za litr.
Jacek Krawiec (PKN Orlen) znalazł się na miejscu drugim. Publikacje na temat prezesa Orlenu stanowią pewne urozmaicenie na tle czysto biznesowych informacji dotyczących pozostałych bossów – Jacek Krawiec komentował w mediach, między innymi, rozgrywki Mazury ORLEN Grand Slam.
Trzecia pozycja należy do Andrzeja Magrysia (Statoil Polska).
Ubezpieczenia
Liderem, jeśli chodzi o ekspozycję w mediach branży ubezpieczeniowej, był w sierpniu Andrzej Klesyk, kierujący PZU. Prezes Klesyk ma szczęście do wypowiedzi, które wywołują zamieszanie w mediach – w sierpniu była to opinia na temat wyników finansowych PZU: Największy wpływ na dobry wynik miało to, że ludzie "nie pukają się" na ulicach. Bardzo prawdopodobne, że realne rozmiary popularności tej wypowiedzi poznamy dopiero w raporcie podsumowującym wrzesień.
Na drugim miejscu wśród szefów firm ubezpieczeniowych uplasował się Jacek Podoba, prezes Grupy Europa SA, a na trzecim Jarosław Parkot dowodzący Wartą TUnŻ SA.
O raporcie
Analizę wykonano na podstawie 3 085 materiałów z prasy i internetu, w których pojawili się prezesowie analizowanych firm (pełna lista firm w raporcie). Raport obejmuje okres od 1 do 31 sierpnia 2012 roku. Wyselekcjonowano również wzmianki na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social Media oraz IMM). W analizie uwzględnione zostały również firmowe blogi oraz profile bossów w portalach społecznościowych. Materiały z mediów społecznościowych obejmują wyłącznie ogólnodostępne wpisy internautów.
Nina Olszewska,

1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)