Firmy bez strategii w social media
2012-10-23 12:54
Przeczytaj także: Jak promować firmę na social media?
GŁÓWNE WNIOSKI:
-
Nakłady na PR ogółem:
- 20,1% – wzrost,
- 41,7% – bez zmian,
- 18,8% – spadek,
- 19.4% – nie dotyczy/brak danych.
-
Nakłady na PR według regionu:
- Azja i Pacyfik (15,4% wzrost, 17,4% bez zmian, 6,5% spadek),
- Afryka (10,5% wzrost, 19,1% bez zmian, 4,6% spadek),
- Ameryka Łacińska (11,6% wzrost, 16,2% bez zmian, 5,9% spadek),
- Rosja i Eurazja (10,5% wzrost, 17,2% bez zmian, 6,7% spadek),
- Ameryka Północna (10,8% wzrost, 26,1% bez zmian, 7,0% spadek),
- Bliski Wschód (7,7% wzrost, 22,2% bez zmian, 5% spadek),
- Europa Środkowo-Wschodnia i Europa Południowo-Wschodnia (10,7% wzrost, 26,4% bez zmian, 10,5% spadek),
- Europa Zachodnia (10,1% wzrost, 30% bez zmian, 12% spadek).
-
Nakłady na PR ogółem według specjalizacji:
- Media społecznościowe i e-PR (43,5% wzrost, 35,7% bez zmian, 7,7% spadek),
- Komunikacja korporacyjna i zarządzanie reputacją (24,2% wzrost, 50,6% bez zmian, 13,7% spadek),
- CSR (16% wzrost, 49,1% bez zmian, 11,7% spadek),
- Komunikacja kryzysowa (9,5% wzrost, 58,8% bez zmian, 9,7% spadek).
-
Wydatki na usługi agencji PR w ramach współpracy stałej i projektowej:
- Współpraca projektowa (17,1% wzrost, 36,5% bez zmian, 18,9% spadek),
- Współpraca stała (8,8% – wzrost, 39,1% bez zmian, 24% – spadek).
-
Liczebność zespołu zajmującego się komunikacją:
- 23,5% – wzrost,
- 55,5% – bez zmian,
- 15,6% – spadek,
- 5.5% – nie dotyczy/brak danych.
-
Widoczność aktywności komunikacyjnej na poziomie kierownictwa wyższego szczebla/zarządu:
- 41,9% – wzrost,
- 45,8% – bez zmian,
- 6,1% – spadek,
- 6.2% – nie dotyczy/brak danych.
-
Postrzegane znaczenie komunikacji dla osiągnięcia sukcesu rynkowego:
- 49,5% – wzrost,
- 37,9% – bez zmian,
- 6,2% – spadek,
- 6.4% – nie dotyczy/brak danych.
-
Liczba firm wykorzystujących „strategię cyfrową”:
- 71,3% – „strategia cyfrowa” jest wykorzystywana,
- 22,4% – brak „strategii cyfrowej”.
-
Stopnień zintegrowania strategii e-PR z ogólną strategią komunikacji:
- 39,1% – pełna integracja,
- 52,9% – częściowa integracja – wyłącznie wybrane elementy,
- 6,2% – brak integracji.
-
Integracja działań PR, reklamy ATL i strategii w mediach społecznościowych:
- 25,6% – pełna integracja,
- 58,5% – częściowa integracja,
- 9,7% – brak integracji.
-
Główne cele działań w mediach społecznościowych:
- 11% – wzrost sprzedaży,
- 21,4% – lepsza reputacja,
- 22,1% – świadomość,
- 15,3% – budowanie zaufania,
- 10% – obsługa klienta,
- 5,1% – udostępnianie informacji o istotnych wydarzeniach,
- 7,1% – szybkie reagowanie na problemy,
- 5,6% – dotrzymanie kroku konkurencji,
- 2,4% – inne.
![Jak dzieci i młodzież spędzają czas w sieci? [© Freepik] Jak dzieci i młodzież spędzają czas w sieci?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/dzieci-w-sieci/Jak-dzieci-i-mlodziez-spedzaja-czas-w-sieci-265228-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)