Pokolenie Y a zwyczaje internetowe
2012-12-14 10:20
Smartfony © Fotowerk - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rola Internetu w życiu codziennym
W oparciu o ankietę przeprowadzoną przez firmę InsightExpress wśród 1800 studentów szkół wyższych oraz wśród młodych ludzi w wieku od 18 do 30 lat w 18 krajach, zbadano na jaką skalę Pokolenie Y używa internetu oraz urządzeń mobilnych by łączyć się ze światem. Ankieta ujawnia ich zachowania i postawę wobec tworzenia, dostępu i ochrony prywatności ogromnych ilości danych przesyłanych codziennie przez smartfony, czujniki, kamery wideo, monitory i inne urządzenia podłączone do internetu.Dariusz Fabiszewski - dyrektor generalny Cisco w Polsce:
“Istnieje kilka badań oceniających Pokolenie Y jako pokolenie konsumentów i obywateli w sieci. Jako że Pokolenie Y wchodzi na rynek pracy, z punktu widzenia pracodawców zrozumienie ich postaw pod względem zakresie mobilności i połączenia z siecią zyskuje na ważności. Wnioski tegorocznej edycji raportu Cisco Connected World Technology wskazują, że w przyszłości siła robocza będzie bardziej sprawna, świadoma oraz komunikatywna niż którekolwiek poprzednie pokolenie.
A urządzenia mobilne to dopiero początek. Ponieważ coraz więcej urządzeń, czujników, istot żywych i obiektów łączy się z internetem, objętość i potencjalna wartość wszystkich danych wytwarzanych przez te połączenia zasadniczo wzrasta. Firma Cisco uważa, że w niedalekiej przyszłości zarówno ludzie jak i przedsiębiorstwa będą częściej wykorzystywały aplikacje i komunikację pomiędzy urządzeniami w celu świadczenia usług oraz będą podejmowały decyzje w czasie rzeczywistym. "
fot. Fotowerk - Fotolia.com
Smartfony
Kluczowe wnioski Raportu Cisco Connected World Technology z 2012 roku
Nowa poranna rutyna: mycie zębów, toaleta oraz – wysyłanie i odczytywanie wiadomości. Pokolenie Y nie chce niczego przegapić. Zaglądanie do urządzeń mobilnych w celu sprawdzenia wiadomości tekstowych, mailowych i portali społecznościowych to sposób w jaki zaczynają dzień - często nawet przed wstaniem z łóżka. Dla tego pokolenia, informacja to czas rzeczywisty non-stop.
- 77% polskich respondentów oraz 90% na całym świecie ubiera się, myje zęby i sprawdza swoje smartfony w ramach porannego rytuału przygotowania się do szkoły lub pracy.
Połączony czy uzależniony?
- Sześćdziesiąt procent Pokolenia Y podświadomie lub w sposób niekontrolowany zagląda do swoich smartfonów w celu wiadomości mailowych, tekstowych lub mediów społecznych. Wskaźnik ten jest znacznie niższy w Polsce, gdzie 37% respondentów stwierdziło niekontrolowane sprawdzanie swoich smartfonów.
- W skali światowej, kobiety są o wiele bardziej skłonne do łączenia się z siecią: 85 procent kobiet i 63 procent mężczyzn stwierdza u siebie częste niekontrolowanie sięganie po smartfona w celu sprawdzenia e-maili, sms-ów, mediów społecznościowych.
- W przybliżeniu ten sam odsetek respondentów w Polsce - na świecie około 40 % - potwierdziło, że doświadczyliby "efektu odstawienia" związanego z brakiem ciągłej możliwości sprawdzenia swojego smartfona – czuliby niepokój, jakby brakowało im cząstki siebie.
- Wśród nałogowych użytkowników smartfonów - w Polsce 75 procent z nich nie chciałoby czuć tego przymusu.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)