Centra usług: specjaliści i menedżerowie chcą awansu
2012-12-21 12:04
Menedżerowie chcą awansować © pressmaster - Fotolia.com
Przeczytaj także: Profil pracownika sektora SSC/BPO
Antal International opublikował właśnie wyniki badania przeprowadzonego pod patronatem Polskiej Agencji Inwestycji Zagranicznych i ASPIRE „Obraz specjalistów i menedżerów sektora SSC/BPO w Polsce”. Prawie 500 respondentów wskazało najbardziej atrakcyjne obszary zatrudnienia w tym sektorze, oceniło obecne miejsca pracy i określiło najważniejsze dla nich elementy w życiu zawodowym.Pracować, żeby żyć – a nie żyć, aby pracować
Wyniki badania Antal International pokazują, że pracownicy centrów usług wspólnych podchodzą do pracy w sposób bardzo instrumentalny. Ważne jest dla nich wynagrodzenie i możliwości awansu – są to jednocześnie najmniej ich satysfakcjonujące warunki zatrudnienia w obecnym miejscu pracy.
„Możliwości awansu są niesatysfakcjonujące dla ponad połowy pracowników sektora SSC/BPO. Jest to zaskakujący wynik, gdyż centra w Polsce zapewniają ciekawe możliwości rozwoju kariery. Powinien to być jasny sygnał dla pracodawców, że warto zadbać o zbudowanie znacznie większej świadomości dotyczącej tego obszaru” – zauważa Daria Stefańska, menedżer Antal SSC/BPO.
Odpowiedzi respondentów pokazują również, że nie czują się oni zagrożeni pogorszeniem sytuacji gospodarczej – aż 64% specjalistów i menedżerów jest usatysfakcjonowanych ze stabilności zatrudnienia.
„Sektor SSC/BPO jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się w Polsce. Otrzymujemy wciąż nowe zapytania od pracodawców o rekrutację często dużych grup specjalistów” – informuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.
fot. mat. prasowe
Ocena warunków pracy oferowanych przez pracodawcę
Bardziej przywiązani do miejsca zamieszkania niż do miejsca pracy
75% specjalistów i menedżerów sektora SSC/BPO planuje w ciągu najbliższych miesięcy zmienić pracę. Deklarując wysoki poziom mobilności zawodowej, wykazują jednocześnie stosunkowo niski poziom mobilności geograficznej. W obrębie Polski odsetek respondentów, którzy zaakceptowaliby konieczność relokacji dla atrakcyjnej oferty pracy wynosi 54%.
W porównaniu z odsetkiem deklaracji w ogólnej grupie specjalistów i menedżerów (67%) jest on stosunkowo niski.
„Dodatkowym sposobem na zwiększenie możliwości rozwoju może być relokacja, jednak specjaliści i menedżerowie często nie są na nią otwarci. Kandydaci w większości przypadków chcą też rozwijać swoją karierę w Shared Service Centre – czasami warto się przeprowadzić, aby zyskać pracę w nowej dynamicznie rozwijającej się organizacji” – radzi Tamara Morales, starsza konsultantka Antal SSC/BPO.
fot. mat. prasowe
W jakim centrum Pan/i pracuje?/W jakim centrum chciałby Pan/i pracować?
Chęć pracy w centrach Shared Service Centre oraz Knowledge Process Outsourcing wyraźnie wiąże się z motywacją finansową.
fot. mat. prasowe
Rodzaj centrum i wynagrodzenie
„Centra typu Shared Service cieszą się dużą popularnością wśród kandydatów. Mają oni poczucie, że mają większy wkład w rozwój firmy, niż podczas wykonywania obowiązków dla klientów zewnętrznych. Czują się także bardziej doceniani – również finansowo. Zaawansowane procesy tzw. Knowledge Process Outsourcing są natomiast ciekawym wyzwaniem dla bardziej doświadczonych kandydatów, z wyższymi kompetencjami” – komentuje Aneta Jarzębska, lider zespołu Antal SSC/BPO.
fot. pressmaster - Fotolia.com
Menedżerowie chcą awansować
Wyższe zarobki – warto się uczyć!
Dla prawie połowy (43%) badanych specjalistów i menedżerów otrzymywane wynagrodzenie jest niesatysfakcjonujące. Średnio zarabiają oni 5031 PLN brutto miesięcznie. Warto zauważyć, że na tle średniego wynagrodzenia miesięcznego w Polsce (3718 PLN) jest to stosunkowo atrakcyjna stawka. Szczególnie, że większość badanych respondentów (56%) nie przekroczyła jeszcze 30 roku życia. Dodatkowo badanie wskazuje, że podnoszenie kompetencji pozwala na osiągnięcie wyższych stawek.
fot. mat. prasowe
Wykształcenie a wynagrodzenie
„Z badania Antal International jasno wynika, że największym zadaniem na najbliższe lata stojącym przed pracodawcami sektora SSC/BPO jest uświadomienie kandydatom i pracownikom, że praca zawodowa to nie tylko pieniądze – ale szansa na rozwój osobisty, satysfakcję z dobrze wykonywanych zadań, a także nawiązanie ciekawych znajomości. Nie należy zapominać, że praca jest jednym z nieodłącznych elementów naszego życia” – podsumowuje Daria Stefańska, menedżer Antal SSC/BPO.
Informacje o badaniu
Badanie Antal International Obraz specjalistów i menedżerów sektora SSC/BPO w Polsce przeprowadzone było metodą CAWI i CATI w terminie 22.10-05.12.2012. W badaniu udział wzięło 476 respondentów. Badanie było anonimowe.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)