Odpowiedzialność Biznesu - sztuka dialogu
2013-01-23 13:31
Przeczytaj także: Komunikacja w biznesie: procedura rozwiązywania problemów
Skutecznym rozwiązaniem konfliktu interesów może być również łączenie oczekiwań różnych osób w jedną spójną strategię tak, aby wszyscy mogli z niej coś zyskać. Jeśli bowiem jakaś grupa zostanie całkowicie pominięta, może nie zechcieć już brać udziału w kolejnych spotkaniach. Choć często na pierwszy rzut oka wydaje się nam, że trudno będzie dojść do kompromisu, identyfikacja podstawowych potrzeb i negocjowanie wysokości roszczeń może pomóc w znalezieniu korzystnych alternatyw. Tym bardziej jeśli włączymy w ten proces wszystkich uczestników i pozwolimy również im na branie udziału w podejmowaniu decyzji. Może to okazać się w konsekwencji źródłem inspiracji i nowych pomysłów, a także być początkiem tworzenia konkurencyjnych rozwiązań biznesowych.
Korzyści z dialogu
Dobrze przeprowadzony dialog może przynieść firmie bardzo wiele korzyści. Najważniejszą z nich jest integracja z interesariuszami i budowa trwałych relacji, które mogą zaprocentować w przyszłości. Działania zmierzające do wypracowania wspólnych rozwiązań podnoszą również efektywność i innowacyjność przedsiębiorstwa oraz wyzwalają kreatywność u uczestników obrad. Nie można nie wspomnieć w tym miejscu także o istotnym wpływie takich działań na wizerunek firmy i wzmocnienie jej marki i renomy. Wszystko to wskazuje na fakt, że dialog warto podejmować i włączać w procesy decyzyjne kluczowe grupy otoczenia, ponieważ dzięki poznaniu ich realnych potrzeb możemy tak ukształtować nasze potencjalne projekty, abyśmy zyskali na nich nie tylko my, ale także inni. Pozwoli to nie tylko wypracować nam większy zysk, ale również wykształcić sieć kontaktów w najbliższym otoczeniu i pokazać, że bycie odpowiedzialnym w stosunku do innych jest w stanie przynieść obopólne korzyści.
Przeczytaj także:
Top managerowie a narzędzia komunikacji
1 2
oprac. : Małgorzata Wojtasik / YPI Consulting
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)