Przeczytaj także: Powierzchnia wystawiennicza ciągle rośnie
Rozumieją to Międzynarodowe Targi Poznańskie, które rocznie inwestują 20-30 mln zł własnych środków.
- W tym roku burzymy kolejną, niespełniającą już swoich potrzeb halę, a w jej miejsce postawimy nową, dającą możliwość dowolnej aranżacji jej wnętrza zgodnie z nowymi trendami wystawienniczymi. Pawilon 8A, czyli serce naszych targów, uzyska szklane przejście do nowego Centrum Kongresowego, a tym samym dokonamy ostatniego brakującego połączenia między naszymi wszystkimi obiektami – komentuje Andrzej Byrt, prezes zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Do zadowolenia klientów potrzebne są nie tylko inwestycje w infrastrukturę, bardzo ważne są też inwestycje w kapitał ludzki.
- Imprezy zorganizowane w roku 2012 oraz zakończenie II etapu budowy Centrum Targowo-Wystawienniczego Targów Lublin S.A. pozwoliły na umocnienie pozycji spółki w branży targowej. Rozwój infrastruktury pozwalający na organizowanie większej liczby różnorodnych imprez wymaga też zwiększenia zespołu targowego i rozwoju jego kompetencji. Właśnie inwestycja w kadry będzie kluczowa dla Targów Lublin w 2013 roku – mówi prezes Targów Lublin, Beata Gorajek. - Pozwoli to nie tylko na jeszcze lepszą obsługę istniejących już w świadomości naszych wystawców i zwiedzających imprez, ale też na rozbudowę programu targów oraz współpracę z innymi podmiotami organizującymi w naszych obiektach różnorodne imprezy – dodaje.
Targi coraz atrakcyjniejsze
Od kilku lat obserwujemy zmieniającą się formułę targów. Ulega ona znacznemu rozszerzeniu o imprezy towarzyszące, spośród których najważniejsze to specjalistyczne konferencje, z udziałem ekspertów i szerokiego grona profesjonalistów z poszczególnych branż. - W chwili obecnej trudno sobie wyobrazić targi bez obudowania ich seminariami, prelekcjami, szkoleniami czy wręcz kongresem. Trend ten obserwujemy od kilku lat – mówi prezes Expo XXI, Żaneta Berus. - Nowością jest obudowanie imprezami towarzyszącymi nie tylko targów B2B, ale także targów konsumenckich, co wynika z rosnącej świadomości konsumentów właśnie. Przykładem są targi „Zieleń to życie”, gdzie jest kilka konferencji poświęconych aranżacjom ogrodu i nowym odmianom kwiatów. lub targi jubilerskie „Złoto, srebro, czas”, którym zawsze towarzyszy wystawa wyrobów młodych artystów, dyskusje na temat bursztynu i wiele konkursów. Targi „Wiatr i Woda” natomiast są zawsze uatrakcyjniane koncertami szantowymi, pogadankami nt. bezpieczeństwa i propozycji rejsów indywidualnych. Trendem rosnącym jest też pojawianie się wydarzeń typu CONFEX czyli w zasadzie w głównej mierze konferencja, a przy jej okazji ekspozycja targowa z prezentacjami firm sponsorskich i innych zaproszonych – wylicza Żaneta Berus.
W świecie zdecydowanie rośnie rola biznesu kongresowego w działalności firm targowych. W obrębie polskich ośrodków targowych powstają nowe, odrębne centra konferencyjne i kongresowe na potrzeby organizacji dużych tego typu imprez. Największe centrum kongresowe, które może pomieścić na ponad 4000 osób, otworzyły w grudniu 2012 roku Międzynarodowe Targi Poznańskie, lider polskiego rynku targowego.
Przeczytaj także:
Rynek targowy 2013
![Rynek targowy 2013 [© vege - Fotolia.com] Rynek targowy 2013](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/targi/Rynek-targowy-2013-131523-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)