Rynek targowy 2012
2013-03-06 00:10
Przeczytaj także: Powierzchnia wystawiennicza ciągle rośnie
- Poznańskie Centrum Kongresowe to miejsce, które może zapewnić organizację zarówno kameralnych spotkań, jak i takich na kilka tysięcy osób. Sala Ziemi, największe pomieszczenie Centrum, pozwala zorganizować wydarzania zarówno biznesowe, jak i kulturalne dla prawie 2000 osób. Zainwestowaliśmy w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, dzięki czemu możemy organizować imprezy na najwyższym europejskim poziomie. Dzięki temu do końca roku będziemy gościć na swoim terenie ok. 2000 spotkań, kongresów, konferencji i szkoleń – komentuje Andrzej Byrt, prezes zarządu MTP.
Rok 2013 – jaki będzie?
Organizatorzy targów w Polsce, nie ukrywają, że rok 2013 nie będzie należał do najłatwiejszych. Nadal wiele regionów świata odczuwa skutki globalnego kryzysu. Jednak taka sytuacja dodatkowo motywuje do szukania nowych rozwiązań.
- Rok 2013 będzie dla branży targowej sporym wyzwaniem. Z uwagi na niezbyt optymistyczne prognozy gospodarcze część wystawców już wykazuje ostrożność w podejmowanych decyzjach, stąd też można spodziewać się nieco zmienionej struktury podmiotowej i powierzchniowej na poszczególnych targach. Wymagać to będzie od organizatorów targów jeszcze większego wysiłku w sprostaniu oczekiwaniom naszych klientów, rozbudowania programów wydarzeń towarzyszących, jak i pozyskiwania nowych klientów – mówi prezes Targów Lublin, Beata Gorajek.
- Trudno będzie dorównać wynikowi z roku 2012 r., który był szczególnie dla nas udany, czego potwierdzeniem jest znaczące zwiększenie naszego udziału w rynku pod względem wydzierżawionej powierzchni ekspozycyjnej. Ale nasza siła tkwi w efektywnej akwizycji i zdolności do zapewnienia dużej liczby kompetentnych zwiedzających. W efekcie, w podstawowych sektorach dla gospodarki Polski, dla których organizujemy nasze imprezy targowe, takich jak budownictwo, energetyka, przemysł przetwórczy, ochrona środowiska, rolnictwo, wskaźniki ich rozwoju u nas rosły – powiedział Andrzej Byrt, prezes zarządu MTP.
Targi Kraków również podejmują nowe wyzwania, aby rok 2013 zakończył się przynajmniej tak dobrze jak 2012.
- Cieszy nas ogromnie, że rozwijamy się wraz z polskim rynkiem targowym. Jak wskazują dane PIPT w 2012 r. wzrosła zarówno całkowita powierzchnia targowa, jak i liczba zwiedzających, odnotowana przez organizatorów targów – mówi prezes Targów Kraków, Grażyna Grabowska. - Natomiast nie da się ukryć, że rok 2013 nie będzie należał do łatwych. Jak wynika z wielu specjalistycznych raportów, dla Polski będzie jednym z najtrudniejszych. Taka sytuacja musi więc mieć wpływ na branżę targową – dodaje.
Targi Kraków otwierają się jeszcze szerzej na klientów, oferując atrakcyjne warunki uczestnictwa.
- Robimy wszystko, aby formuła organizowanych przez nas wydarzeń targowych była jak najbardziej efektywna, zwłaszcza dla średnich i małych graczy rynkowych, którzy będą musieli oszczędzać. Dlatego podczas Targów EUROTOOL® proponujemy specjalne, promocyjne warunki uczestnictwa w ramach organizowanej już po raz trzeci Strefy Kooperacji Przemysłowej. Przygotowaliśmy też specjalny program lojalnościowy łączący ofertę na wykup powierzchni w najbliższym i 2014 r. – już w nowym centrum wystawienniczym – mówi prezes Grabowska. - Oprócz tego, jako jedni z nielicznych wydajemy bezpłatne biuletyny targowe zapowiadające poszczególne wydarzenia i bezpłatnie prezentujemy w nich ofertę uczestników targów – dodaje.
Nadzieję budzi fakt, że organizatorzy targów obserwują od początku roku zwiększone zainteresowanie udziałem w targach zagranicznych wystawców, co może być symptomem, że za granicą o kryzysie powoli się zapomina.
Przeczytaj także:
Rynek targowy 2013
![Rynek targowy 2013 [© vege - Fotolia.com] Rynek targowy 2013](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/targi/Rynek-targowy-2013-131523-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)