eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyFranczyza w Polsce 2013

Franczyza w Polsce 2013

2013-04-08 10:01

Przeczytaj także: Polacy a franczyza


Według Raportu o rynku franczyzy 2013 średnia inwestycja w licencję franczyzową wyniosła w 2012 roku 164,7 tys zł. Największy wybór sprawdzonych pomysłów na biznes dostępnych jest w przedziale od 21 do 50 tysięcy złotych. Taką kwotę inwestycji deklaruje ponad 23 proc. franczyzodawców. Popularną metodą obniżania kosztów dla przyszłych partnerów okazało się skierowanie franczyzy do mniejszych miast. Takiej polityki rozwoju trzyma się BZ WBK, który własne oddziały otwiera w dużych miastach, natomiast placówki partnerskie w miejscowościach od 10 tys. mieszkańców. Są jednak sieci, które powierzają franczyzobiorcom placówki w dużych miastach, tak jak Telepizza, biorąc na siebie wyszukiwanie odpowiednich lokalizacji i negocjowanie korzystnych cen najmu.

W mniejsze miasta od 50 tys. mieszkańców celuje również Grupa Muszkieterów, która otwiera supermarkety spożywcze Intermarché (+12 w 2012 roku) oraz Bricomarché z branży „dom i ogród” (+7). Dobrym wynikiem w branży wyposażeniowej mogą się również pochwalić inne marki - DDD Dobre Dla Domu i Abra, które otworzyły po 8 nowych placówek. W sumie rynek artykułów dla domu i ogrodu powiększył się w 2012 rok o 163 nowe jednostki franczyzowe, których w całym kraju działa łącznie 2,245.

Pewny sposób na biznes

Polski rynek franczyzy rośnie niezmiennie od ponad 10 lat. W ostatnim roku znacznie przyśpieszył rozwój konceptów usługowych, upodabniając tym samym polski rynek franczyzowy do bardziej rozwiniętych rynków zachodnich, gdzie występują w przewadze. Według raportu liczba firm usługowych działających na zasadach franczyzy wzrosła o ponad 15 proc., co oznacza, że przybyło 56 nowych systemów i jest ich łącznie 424.

Jak wynika z Raportu firmy PROFIT system, franczyza postrzegana jest przez polskich przedsiębiorców jako bezpieczny pomysł na biznes. Zaufanie do biznesu na licencji odzwierciedla rosnąca liczba multibiorców, czyli osób, które prowadzą więcej niż jeden oddział. W ubiegłym roku franczyzobiorca prowadził średnio 1,15 placówki.

Przeczytaj także: Franczyza w Polsce 2016 Franczyza w Polsce 2016

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: