Era wdrożyła rozwiązanie firmy FileNet
2003-02-12 08:59
Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o., operator sieci telefonii komórkowej Era, uruchomiła autorski system ATLAS, w którym jednym z elementów jest rozwiązanie Panagon eProcess Services firmy FileNet.
Przeczytaj także: Energis Polska i PTC łączą sieci
Rozwiązanie firmy FileNet służy do zarządzania dokumentami pracowniczymi organizacji i procesami z nimi związanymi, w ramach autorskiego systemu formularzy elektronicznych ATLAS.Rozwiązanie Panagon eProcess firmy FileNet służy do automatyzacji oraz zarządzania procesami biznesowymi organizacji w środowisku WWW. Dostęp do rozwiązania zapewnia przeglądarka internetowa, co eliminuje działania związane z instalacją i aktualizacją oprogramowania. Środowisko WWW staje się w ten sposób istotnym kanałem przepływu informacji oraz realizacji głównych procesów biznesowych, a także środowiskiem do tworzenia własnych aplikacji biznesowych.
Panagon eProcess umożliwia projektowanie i inicjowanie procesów z poziomu użytkownika przeglądarki WWW oraz monitoring statusu realizacji zadań. Ponadto użytkownik może być aktywnym uczestnikiem procesu wykorzystującym, odpowiednie do zdefiniowanej w procesie roli, aplikacje.
Definicje Panagon eProcess Services wykorzystują format XML, są przechowywane i zarządzane w Panagon Content Services.
Panagon eProcess Services zawiera zgodny z protokołem SMTP system do powiadamiania uczestników procesu za pomocą poczty elektronicznej lub SMS.
Do niedawna działy PTC korzystały z systemu "workflow" dopasowanego do potrzeb jego użytkowników. Istniejące systemy w pełni spełniały swoje funkcje, jednak nie tworzyły systemu naczyń połączonych, umożliwiającego wymianę informacji między nimi w ramach współdzielonych procesów. Utrudniona była również automatyzacja procesów dotyczących całej organizacji i jej pracowników.
W związku z tym PTC zdecydowała się stworzyć autorski system ATLAS. Jednym z elementów tego systemu jest rozwiązanie Panagon eProcess firmy FileNet.
Celem projektu było stworzenie jednolitego, personalizowanego środowiska pracy, automatyzującego obieg dokumentów w ramach całej organizacji, a nie tylko poszczególnych działów. Elementem składowym tworzonego środowiska były podstawowe narzędzia biurowe wspierające realizację projektów. Projekt został zdefiniowany tak, by możliwe było wykonywanie poszczególnych czynności w ramach procesów przypisanych do danego pracownika.
- Pracownik może zainicjować proces i na bieżąco monitorować jego realizację, sprawdzając jego przebieg jedynie w miejscu, w którym dany proces rozpoczął. W tym czasie Panagon eProcess Services wykonuje powierzone mu zadanie, by wiadomość o zakończonym procesie mogła zostać dostarczona do pracownika. - tłumaczy Jacek Połczyński, kierownik Działu Rozwoju Oprogramowania Klienta w Pionie Eksploatacji Sieci.
- Każdy pracownik PTC zwracając się z wnioskiem pracowniczym korzysta teraz z Panagon eProcess Services. Planujemy, by ten sposób postępowania objął wszystkie procesy wewnętrzne organizacji, które, ze względów formalno-prawnych, można zestandaryzować i usystematyzować. Duże nadzieje pokładamy w wejściu w życie ustawy o podpisie elektronicznym, a także przepisów wykonawczych do niej - dodaje Jacek Połczyński.
Przeczytaj także:
Nowa Era Domowa od PTC
oprac. : Marcin Pijaczyński / CentrumPrasowe.net
Więcej na ten temat:
polska telefonia cyfrowa sp. z o.o., ptc, era, atlas, panagon eprocess services, filenet