Reklama internetowa VI 2005
2005-07-05 12:52
Przeczytaj także: Reklama internetowa VII 2005
Zdecydowanie największy udział w branży reklamy internetowej osiągnęły finanse i marketing – 39%. Następne są rozrywka i kultura (13%) oraz motoryzacja i transport (13%). Dopiero czwarte miejsce zajmuje telekomunikacja z 12%-owym udziałem. Piąta jest żywność (5%).Wśród największych reklamodawców na pierwszej pozycji znalazła się Polska Telefonia Komórkowa Centertel z marką Idea, wyprzedzając Polskie Linie Lotnicze Lot S.A. oraz Masterfoods Polska. Na kolejnych miejscach Telekomunikacja Polska S.A., Bank BPH S.A. oraz następna firma z branży telekomunikacyjnej Polkomtel S.A.
Na liście TOP 5 produktów dwa pierwsze miejsca zajmują media internetowe oraz handel elektroniczny, czyli reklama „sieci w sieci” - blisko 18% emitowanych reklam promowało te dwa produkty. Najczęściej reklamowanym produktem typowo komercyjnym były systemy telefonii komórkowej typu pre-paid, stanowiły 5,2% emisji zarejestrowanych w czerwcu. Aktywnie reklamowane były także linie lotnicze – 4,6%, produkty bankowe, w tym kredyty bankowe - 4,4% oraz reklamy kont bankowych - 4,0%. Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy samochodów osobowych oraz tradycyjnych wydań magazynów.
Najintensywniej reklamowaną marką w czerwcu była Idea z udziałem 4,32% we wszystkich zarejestrowanych emisjach. Na kolejnych miejscach zostało zarejestrowane Allegro - 3,26% oraz Central Wings - 2,61%. W TOP 10 markach w czerwcu znalazły się 3 marki należące do instytucji finansowych: Bank BPH z udziałem - 1,81% w emisjach, Open Finance - 1,59% oraz Dominet Bank - 1,23%.
Warto też przyjrzeć się dominującym formom reklamy. Wśród najpopularniejszych, ponad 27,5% z ogółu emisji stanowiły billboardy (750x100 pix). Na kolejnych miejscach znajdowały się buttony reklamowe oraz toplayery. Dopiero na piątym miejscu sklasyfikowany został tradycyjny banner (468x60 pix).
oprac. : Stefan Czerniecki / eGospodarka.pl