Biura podróży w Internecie: które najpopularniejsze?
2013-07-09 13:54
Głos konsumenta słyszalny w sieci to wielka szansa dla biur podróży © Franck Boston - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet VI 2013
Analitycy IMM, bazując na danych dotyczących skali dyskusji w internecie, wynikach tegorocznego rankingu Wiadomości Turystycznych oraz wysokości cennikowych wydatków reklamowych biur podróży w prasie, radio i TV sprawdzili, że istnieje ścisła zależność między liczbą wzmianek internautów na temat określonych biur podróży a wysokością obrotów touroperatorów. Podobnej korelacji nie ma jednak między wielością dyskusji w sieci a wysokością wydatków reklamowych w tym samym czasie, chociaż też można zauważyć pewne zależności. Punktem wyjścia do analiz była lista TOP 10 firm uwzględnionych w rankingu wg najwyższych obrotów biur podróży za 2013 r.Ta sama pozycja w rankingu i w zestawieniu firm o największej skali dyskusji wśród internautów to efekt swoistego sprzężenia zwrotnego, bardzo ważnego dla firm z branży, która praktycznie w każdym sezonie boryka się ze spektakularnymi bankructwami kolejnych podmiotów.
Zainteresowani bezpieczną, atrakcyjną i korzystną cenowo ofertą potencjalni klienci proszą innych internautów o weryfikację ich wiedzy o konkretnym biurze podróży, które znali dotychczas tylko ze słyszenia bądź reklam. Coraz częściej też -szczególnie jeśli nie mają dużej znajomości rynku - proszą o polecenie im konkretnych touroperatorów nie tylko wśród znajomych na Facebooku, ale też np. na forach internetowych.
fot. Franck Boston - Fotolia.com
Głos konsumenta słyszalny w sieci to wielka szansa dla biur podróży
Głos konsumenta słyszalny w sieci to wielka szansa dla biur podróży – zasięg dobrej opinii może być szeroki jak nigdy dotąd i przynosić coraz większe zyski i.. kolejne dobre opinie, które przyciągną kolejnych klientów. Nieskrępowany głos w mediach społecznościowych to też oczywiście i zagrożenie – niezadowolony klient nie omieszka podzielić się swoim rozczarowaniem czy złością. Wszystko tak naprawdę leży w rękach samych biur podróży: transparentne działania, otwartość i szczerość pomogą w dialogu nawet z trudnym klientem.
fot. mat. prasowe
Popularność biur podróży w internecie
Podstawą pozostaje we wszystkich wymienionych przypadkach dobry „nasłuch” na swój temat we wszystkich zakątkach sieci, nie tylko na własnym fanpage’u. To pozwoli szybko zareagować zarówno na pozytywny jak i negatywny wpis na nasz temat, pomóc osobie szukającej oferty czy po prostu – sprawdzić o czym marzą Polacy na wakacjach.
fot. mat. prasowe
Pozycja w rankingu + wydatki na reklamę
O analizie
Próbę badawczą stanowiły ogólnodostępne wpisy internetowe (portale oraz social media) zebrane za pomocą narzędzia do monitoringu internetu aMI oraz cennikowe wydatki reklamowe biur podróży w prasie, radio i telewizji przeanalizowane za pomocą systemu do monitoringu reklam admonit Instytutu Monitorowania Mediów. Pod uwagę wzięto okres od 25 maja a 26 czerwca 2013 oraz nazwy biur podróży znajdujące się w TOP 10 rankingu Wiadomości Turystycznych z 2013r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)