Wyprawka szkolna: preferencje konsumentów
2013-08-21 11:10
Wyprawka szkolna © kaktus2536 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wyprawka szkolna tańsza w Internecie
Przezorni rodzice, którzy chcą uniknąć wrześniowych kolejek i skorzystać z letnich promocji, rozpoczynają gromadzenie wyprawki dla swoich pociech już na półmetku wakacji. Świadczą o tym dane zebrane przez analityków Porównywarki Okazje.info, z których wynika, że zainteresowanie kategorią ‘Artykuły szkolne i plastyczne’ było na początku sierpnia trzykrotnie wyższe niż w lipcu. Największą popularnością w tej grupie produktowej cieszyły się ‘Tornistry i plecaki szkolne’, poszukiwane przez 51% użytkowników oraz ‘Piórniki’ wybierane przez 35% Internautów. Elementy takie jak wszelkiego rodzaju artykuły papiernicze, worki na buty, czy pojemniki na drugie śniadanie cieszyły się dużo mniejszym zainteresowaniem (14% odsłon kategorii ‘Artykuły szkolne i plastyczne’). Sytuacja ta może sugerować, że zakup plecaka i piórnika, czyli produktów, z których dziecko korzystać ma przez cały rok szkolny, jest zazwyczaj bardzo przemyślany i tym samym zajmuje najwięcej czasu.fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze artykuły szkolne i plastyczne
Dobry plecak to podstawa
Coraz liczniejsza grupa rodziców ma świadomość tego, jak ważny podczas kompletowania szkolnej wyprawki jest wybór tornistra. Zapewne z tego właśnie względu dla zdecydowanej większości Internautów, komfort użytkowania i wygoda dziecka były podczas poszukiwania odpowiedniego plecaka – kryterium priorytetowym, ważniejszym nawet od ceny. Prawdopodobnie ze względu na ten właśnie czynnik liderem ostatniego miesiąca wśród producentów tornistrów i plecaków został Herlitz (34% odsłon) - znany niemiecki koncern, który na przestrzeni ponad stu lat obecności na rynku artykułów szkolnych, wyrobił sobie opinię firmy, gwarantującej produkty najwyższej jakości. Drugie miejsce na podium zajęła założona w 1923 roku firma Hama (15%), na trzecim zaś miejscu uplasował się amerykański potentat - firma Nike (9%, tu prawdopodobnie o wysokiej pozycji tej marki zdecydowali nieco starsi uczniowie, preferujący bardziej sportowe modele plecaków). Na trzecim miejscu ex aequo razem z Nike znalazła się polska marka St. Majewski.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsi producenci plecaków
Herlitz okazał się również bezkonkurencyjny w rankingu top produktów kategorii ‘Tornistry i plecaki szkolne’, w którym na pierwszym i trzecim miejscu znalazły się, sygnowane logo niemieckiej marki, modele z serii Compact.
- Ergonomiczny kształt, chroniący kręgosłup dziecka przed wadami postawy, przepuszczający powietrze, wodoodporny materiał, czy zwiększające bezpieczeństwo ucznia – światełka odblaskowe, to nie tylko najważniejsze cechy plecaków Herlitz, ale także główne powody, dla których tak wielu konsumentów gotowych było wydać na tornister dla swojej pociechy więcej niż 150 zł – mówi Kamila Becherka-Głodek specjalista Okazje.info, opiekun kategorii ‘Dla dziecka’.
Na drugim miejscu rankingu znalazł się produkt marki St. Majewski – plecak na kółkach Monster High. Choć duży komfort użytkowania tego modelu z pewnością nie pozostawał bez znaczenia, głównym czynnikiem decydującym o zakupie był najprawdopodobniej fakt, że tornister, związany jest z aktualnie uwielbianym przez dzieci, serialem animowanym.
fot. mat. prasowe
Tornistry i plecaki - TOP3
Piórniki pełne niespodzianek
Z analizy danych wynika, że drugą lokatę w hierarchii ważności w swojej grupie produktowej zajmują piórniki. Podobnie, jak w przypadku plecaków, dla osób planujących zakup piórnika, najważniejszy był jego producent. Filtr ceny miał znaczenie marginalne. Wśród producentów tego elementu szkolnej wyprawki, największym zaufaniem cieszyła się marka Hama, którą wybrało 33% użytkowników. Spore zainteresowanie wzbudzały także produkty innych, renomowanych firm takich jak Paso (10%), Roxy (również 10%), czy wspominanej już wcześniej spółki St. Majewski (9%).
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsi producenci piórników
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)