Wskaźnik Optymizmu VII 2005
2005-07-20 00:25

© fot. mat. prasowe
W lipcu po raz kolejny pogorszyły się nastroje wśród konsumentów. Wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK), badany przez Ipsos, stracił ponad 2 punkty i przyjmuje obecnie wartość 85,49 pkt.
Przeczytaj także: Wskaźnik Optymizmu VI 2005
Najwięcej w tym miesiącu, bo ponad 3 punkty stracił wskaźnik skłonności do zakupów, którego wartość wynosi obecnie 92,15 pkt. Wskaźnik klimatu gospodarczego, po spadku o blisko 1,5 punktu przyjmuje wartość 75,24 pkt.Konsumenci mniej niż w ostatnich miesiącach obawiają się wzrostu bezrobocia. Nieco częściej natomiast wyrażają obawy przed wzrostem cen. Również oceny własnej sytuacji materialnej gospodarstw domowych wypadają gorzej niż jeszcze miesiąc temu. Ten ostatni rezultat jest główną przyczyną spadku wartości wskaźnika skłonności do zakupów. Należy jednak przypuszczać, że spadki odnotowane w ostatnich miesiącach nie będą miały trwałej tendencji.
Przypomnijmy, że według GUS mieliśmy w ostatnim czasie do czynienia ze wzrostem wynagrodzeń. Jeśli konsumenci odczują poprawę w swoich portfelach, prawdopodobnie będą bardziej skorzy do zakupów. Zwłaszcza, że w ocenie większości mamy obecnie dobry czas na zakupy dóbr trwałego użytku.
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Wskaźnik optymizmu XII 2013
![Wskaźnik optymizmu XII 2013 [© ra2 studio - Fotolia.com] Wskaźnik optymizmu XII 2013](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Wskaznik-Optymizmu-Konsumentow/Wskaznik-optymizmu-XII-2013-129827-150x100crop.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl