Dynamiczny remarketing
2013-09-06 12:49
Czym jest dynamiczny remarketing? © bloomua - Fotolia.com
Przeczytaj także: Remarketing - jak skutecznie podążać za klientem
Tradycyjna reklama banerowa, do dziś popularna w polskich serwisach, przestała spełniać swoje zadanie i coraz rzadziej wykorzystywana jest przez reklamodawców. Reklama w swoim starym wydaniu traktowała użytkowników internetu jako jedną masę, którą rozróżniano na podstawie takich cech społeczno-demograficznych, jak: płeć, wiek, wykształcenie czy miejsce zamieszkania. Głównymi kryteriami, na podstawie których wyświetlano reklamy, były treść i tematyka strony odwiedzanej przez użytkowników.Obecnie najefektywniejsze formy reklamy podchodzą do każdego użytkownika indywidualnie i wyświetlają treści precyzyjnie dopasowane do jego zainteresowań i historii zachowań na stronach. Jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań w tym obszarze jest tzw. dynamiczny remarketing.
Czym jest dynamiczny remarketing?
Dynamiczny remarketing to technika marketingu polegająca na kierowaniu kampanii reklamowych do osób, które już raz odwiedziły witrynę internetową (np. e-sklep), ale nie dokonały na niej oczekiwanego działania (np. zakupu). Statystycznie podczas pierwszej wizyty na stronie tylko 2 proc. osób dokonuje transakcji! Zadaniem remarketingu jest przekonanie pozostałych 98 proc. do zakupu produktu poprzez umiejętny przekaz reklamowy. Skuteczność tego przekazu polega na tym, że reklama wyświetlana jest konkretnym użytkownikom, a nie tak, jak jest to w przypadku tradycyjnej reklamy banerowej, na serwisach, na których potencjalni użytkownicy mogą przebywać. Słowo „dynamiczny” oznacza, że kreacje reklamowe tworzone są dla wielu produktów czy asortymentu sklepu w czasie rzeczywistym. Dzięki temu każdy potencjalny klient zobaczy reklamę dopasowaną do jego historii zachowań, wykonanych podczas konkretnej wizyty lub w zdefiniowanym czasie.
Przykładowo osoba, wchodząc do e-sklepu obuwniczego, przeglądała buty, jednak nie dokonała zakupu. Dzięki dynamicznemu remarketingowi, wchodząc na inny portal zauważy reklamę tych samych butów lub tańszego modelu. Z kolei osobie, która zakupiła buty w e-sklepie, wyświetli się reklama produktów komplementarnych, np. preparatu do konserwacji obuwia czy rajstop. Tak spersonalizowana reklama jest dla użytkownika bardziej dostrzegalna i znosi tzw. ślepotę banerową, tak często występującą w przypadku tradycyjnych reklam.
Dynamiczny remarketing kierowany jest przede wszystkim do domów mediowych, które chcą wzmocnić kompetencje w obszarze reklamy spersonalizowanej, jak i sklepów internetowych, które chcą szybko i efektywnie poprawić wyniki sprzedaży produktów na własnych platformach.
fot. bloomua - Fotolia.com
Czym jest dynamiczny remarketing?
Jak to działa?
Tworzenie kampanii remarketingowej rozpoczyna się od zbierania informacji o konkretnym użytkowniku. Jego identyfikacja odbywa się na podstawie pliku cookie. Dzięki odpowiedniej instalacji kodów na stronie e-sklepu można zaobserwować, jakiego rodzaju aktywność wykonał użytkownik na stronie, np. jakie przeglądał produkty, co zakupił lub jakimi promocjami był zainteresowany. Drugi etap polega na przygotowaniu szablonów kreacji reklamowych, które zostaną wyświetlone odpowiednim użytkownikom, na podstawie ich historii zachowań na stronie. Na kształt prowadzonej kampanii ma też wpływ sam reklamodawca. Może on zadecydować, czy np. treść kreacji będzie dotyczyć produktów alternatywnych, komplementarnych lub dodatkowych rabatów. Choć głównym celem dynamicznego remarketingu jest zwiększenie efektywności konwersji, czyli pożądanych akcji w witrynie, równie dobrze może stanowić element zintegrowanej strategii kampanii reklamowych w wyszukiwarkach czy promocji marki lub towarzyszyć promocji marki w ogóle.
oprac. : Joanna Rura / Marketing w Praktyce
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)