Najczęściej cytowane media VIII 2013
2013-09-27 12:41
Najczęściej cytowane media VIII 2013 © svort - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media VII 2013
PrasaW rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajęła Rzeczpospolita. Na drugiej pozycji znalazła się Gazeta Wyborcza, na trzeciej – Newsweek. Rzeczpospolita największą ekspozycję w mediach zapewniła sobie dzięki przeprowadzonym wywiadom. Najczęściej przywoływana była rozmowa dziennika z Jarosławem Gowinem. Z kolei Newsweek ujawnił na swojej stronie internetowej „taśmy PO” z nagraniem rozmowy Donalda Tuska z działaczami Platformy o czym następnie informowały szeroko inne media.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe
Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął Newsweek. Z kolei miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media był Forbes.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki
Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne
Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe
Portale internetowe
Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano newsweek.pl.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe
Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu. Najczęściej cytowanym portalem został money.pl, rozgłośnią – Radio PIN, a telewizją - Polsat News.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media biznesowe
Media regionalne
Dziennik Polski był w analizowanym czasie najczęściej cytowanym medium regionalnym.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media regionalne
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie 4 518 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 sierpnia 2013 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 626 razy (2 983 razy w prasie, 794 w telewizji i 849 w radio). Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których padały nazwy mediów: tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)