-
Rynek pracy w III kwartale 2017 r.
... najchętniej aplikują na oferty pracy z następujących obszarów: Administracja biurowa, Badania i rozwój, HR/kadry. W trzecim kwartale 2017 na jedną ofertę zamieszczoną w obszarze administracji biurowej było średnio 26 aplikacji. Odwrócił się natomiast widoczny w 2016 roku trend wzmożonych poszukiwań specjalistów ds. HR – znacząco, bo aż ...
-
Wdrażanie eUrzędów bardzo opieszałe
... usług świadczonych drogą elektroniczną przez organy administracji rządowej oraz przygotowania do wdrażania wybranych ... Publicznej. Wykaz zamieszczony na stronie głównej BIP, niezgodnie z wymogami określonymi w przepisach prawa, nie uwzględniał wszystkich organów władzy publicznej oraz podmiotów zobowiązanych do udostępniania informacji publicznej ...
-
Przygotowania do Euro 2012 - podsumowanie 2010
... do Turnieju w mijającym roku przeszedł z mało widocznej dla opinii publicznej fazy planowania, realizowanej w latach 2007-2008 oraz fazy uruchamiania w 2009 roku, ... , trwają wspólne prace z Ministerstwami Zdrowia oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji nad uregulowaniem prawnym zabezpieczenia medycznego imprez masowych – mówi dr Elżbieta Lipska ...
-
Sprzedaż w drodze licytacji majątku prywatnego bez podatku VAT
... poz. 1054, z późn. zm.), organy egzekucyjne określone w ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2005 r. nr 229, poz. 1954, z późn. zm.) oraz ... ponosił nakłady zwiększające wartość gruntu, to jej zbycie w drodze licytacji publicznej nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ponieważ ...
-
Zmiany w prawie VII-VIII 2014
... uzyskania zgody na prowadzenie zbiórki publicznej („pozwolenia władzy”) zastąpiono wymogiem dokonania zgłoszenia. Zbiórka publiczna może zostać przeprowadzona po jej zgłoszeniu przez organizatora zbiórki i zamieszczeniu informacji o zgłoszeniu przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej na ogólnopolskim elektronicznym portalu ...
-
Nieruchomość sąsiednia. Czym jest i jak wpływa na decyzję o warunkach zabudowy?
... tego powodu między organami administracji publicznej a wnioskodawcami dochodzi często do sporów. Na szczęście większość podmiotów przyjmuje korzystniejszą dla właścicieli nieruchomości interpretację. Nieruchomością sąsiednią określa się zatem nie tylko tę położoną bezpośrednio obok, ale tę korzystającą chociażby z tej samej drogi publicznej. Co do ...
-
Rozpoczęcie budowy domu - jakie formalności?
... , co również jest możliwe, konieczne jest uzyskanie warunków zabudowy. Wydaje się je w trybie zwykłego postępowania administracyjnego. Należy zatem złożyć w organie administracji publicznej stosowny wniosek i poczekać na jego rozpatrzenie. Niestety najczęściej trzeba uzbroić się w cierpliwość, bo może to potrwać nawet kilka miesięcy. Po ...
-
Stacje ładowania elektryków: jest szansa na istotny rozwój infrasktruktury?
... elektromobilności nie tylko ze względu na wymogi dotyczące udostepnienia ładowarek w sklepach, biurach czy urzędach. Od stycznia 2025 r. floty samochodowe urzędów administracji publicznej będą musiały być zelektryfikowane aż w 50%, a floty samorządów – w 30%. Jednak, jak szacuje Carsmile, dopiero w okolicach roku 2030 liczba elektryków ...
-
ComputerLand: seminaria na Dolnym Śląsku
... urzędów na tle rozwiązań unijnych. Pierwsze z cyklu spotkań było poświęcone tematyce outsourcingu w przemyśle i administracji. Zostały zaprezentowane podstawowe informacje o outsourcingu, przykłady jego zastosowania w administracji publicznej w Polsce i na świecie, korzyści jakie niesie ze sobą jego stosowanie, jego finansowe i prawne ...
Tematy: computerland, szkolenia -
Złote Małpy dla samorządów
... lat gromadzą władze, pracowników administracji samorządowej i rządowej, ekspertów eGovernment oraz przedstawicieli sektora technologii informatycznych. Zagadnienia poruszane na tegorocznej konferencji skupią się wokół kwestii zaawansowania procesów modernizacyjnych w polskiej administracji publicznej. Liczba samorządowych serwisów WWW zwiększa ...
-
Polacy chcą konkurencji Poczty Polskiej
... monopol. Tym częściowo uwolnionym obszarem mogą być w szczególności zainteresowani operatorzy lokalni, którzy zechcą przejąć od Poczty Polskiej rynek usług dla administracji publicznej, przedsiębiorstw oraz innych nadawców masowych. Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane metodą wywiadu face-to-face w okresie 3.08.06 –7.08.06 r. na próbie ...
-
Polska Platforma e-Integracji
... prywatnego i badawczo-rozwojowego - Polska Platforma e-Integracji. Platforma jest odpowiedzią polskich firm sektora teleinformatycznego, placówek naukowo-badawczych oraz administracji publicznej na wyzwanie zwiększenia poziomu innowacyjności polskiej gospodarki oraz ograniczania obszarów wykluczenia cyfrowego, stanowiące podstawowe priorytety nowej ...
-
Tydzień 24/2008 (09-15.06.2008)
... właściwy organ administracji, w jaki sposób ma realizować swoje obowiązki. Interpretacja wydawana w formie decyzji ma być wiążąca dla organów administracji. Przedsiębiorca będzie mógł się od niej odwołać. Ustawa przewiduje też opłatę za wydanie interpretacji prawnej w wysokości 75 zł. Według nowelizacji, organy administracji publicznej nie będą ...
-
Służba cywilna - dodatkowy urlop wypoczynkowy
... okresu zatrudnienia uprawniającego do dodatkowego urlopu wypoczynkowego wlicza się okres zatrudnienia w administracji publicznej. Wpływ na omawiane tu uprawnienie ma zatem nie tylko staż pracy w służbie cywilnej, ale też okresy zatrudnienia w administracji rządowej, samorządowej lub innym organie państwowym. Bez znaczenia pozostaje natomiast staż ...
-
Program Natura 2000 - przygotowanie i wdrażanie
... tworzenie planów zadań ochronnych, nie odbyła się żadna akcja informacyjna. 76% badanych nie spotkała się z działaniami informacyjnymi ze strony instytucji administracji publicznej w sprawie planów zadań ochronnych. System Sieci Ekologicznej Natura 2000 powstaje od 7 lat. Podstawę prawną do jego tworzenia wyznaczyły dwie Dyrektywy ...
-
Bariery przedsiębiorczości na wsi
... (przepływ i wymiana informacji między instytucjami publicznymi) oraz zredukuje koszty transakcyjne działalności zarówno po stronie samych przedsiębiorców, jak i po stronie administracji publicznej, a tym samym wpłynie na poprawę efektywności działania systemu obsługi przedsiębiorców. Zmiany w zakresie kształcenia Przedsiębiorczość to coś więcej niż ...
-
Co załatwimy w urzędzie skarbowym przez Internet?
... zaufanego. Profil zaufany jest odpowiednikiem komercyjnego e-podpisu. Służy potwierdzaniu podpisu składanego przez użytkownika pod dokumentami elektronicznymi adresowanymi do organów administracji publicznej. Profil zaufany uzyskuje się jednak bezpłatnie i stosuje bez użycia dodatkowych urządzeń. Identyfikacja osoby, która się nim posługuje, opiera ...
-
Inwestycja budowlana a wpis do rejestru zabytków
... ewidencja zabytków miała wyłącznie znaczenie porządkujące i nie mogła stanowić samodzielnej podstawy do kształtowania sytuacji prawnej podmiotów spoza organów administracji publicznej. W znowelizowanym stanie prawnym: gminna ewidencja zabytków stanowi jedną z równorzędnych podstaw do objęcia zamieszczonego w niej obiektu ochroną konserwatorską m.in ...
-
Elektroniczna obsługa celna bardziej przyjazna dla przedsiębiorców
... działania, które charakteryzuje się dążeniem do zwiększenia efektywności administracji publicznej poprzez automatyzację (cyfryzację) procesów na rzecz zmniejszenia biurokracji. Na przestrzeni ostatnich lat, widząc, że cyfryzacja jest jednym z filarów nowoczesnej administracji celnej obok legislacji i organizacji - Służba Celna w sposób aktywny ...
-
Otwarcie nowej firmy z asystentem podatnika
... , ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych; sporządzania zeznań i deklaracji podatkowych; reprezentowania podatnika w postępowaniu przed organami administracji publicznej i w zakresie sądowej kontroli decyzji, postanowień i innych aktów administracyjnych. Przydatne formularze: Wniosek o wyznaczenie asystenta podatnika Dla kogo ...
-
E-podpis i Profil Zaufany, czyli oszczędzaj swój czas przedsiębiorco
... dwóch form uwierzytelniania: e-podpisu, czyli bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego, zakładanego na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Każda z nich nosi szczególne cechy, dlatego warto wiedzieć, czym się różnią i kiedy można je stosować – mówi Elżbieta ...
-
Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców po zmianach
... przez cudzoziemców. Do tej pory zobowiązani byli do tego notariusze oraz sądy. W nowych przepisach przewidziano takie obowiązki również dla organów administracji publicznej, które będą przekazywać do MSWiA ostateczne decyzje administracyjne, na podstawie których obcokrajowiec nabył nieruchomość. Takie działania mają umożliwić szybszą reakcję ...
-
Usługi elektroniczne, czyli tniemy koszty w małej firmie
... – mówi Paweł Wrzos Prezes Zarządu Finup Księgowość sp. z o.o., właściciela marki AIOBiznes. Elektroniczna administracja publiczna ePUAP Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (epuap.gov.pl) to serwis internetowy, który umożliwia obywatelom załatwienie wielu spraw administracyjnych przez Internet. W Katalogu Spraw znajduje się ...
-
Debiut CWA S.A. na NewConnect
... pojętych usług informatycznych wspierających zarządzanie instytucją. Na dzień sporządzenia niniejszego dokumentu informacyjnego kluczowymi odbiorcami usług Emitenta w ramach administracji publicznej są: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Regionalne Izby Obrachunkowe, Ośrodek Rozwoju Edukacji. Przychody Emitenta w pierwszym półroczu 2017 roku ...
-
Szansa na odszkodowania za wywłaszczenie nieruchomości
... mocy art. 129. ust. 5 pkt 3 u.g.n.: „Starosta, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, wydaje odrębną decyzję o odszkodowaniu gdy nastąpiło pozbawienie praw ... art. 6 kc). Zgodnie z art. 77 § 1 kpa to na organie administracji publicznej ciąży obowiązek zgromadzenia w sposób wyczerpujący całego materiału dowodowego” (wyrok WSA w Warszawie ...
-
Biznes patrzy na Łódź. W czym tkwi jej atrakcyjność inwestycyjna?
... badaniu analizie poddano siedem czynników, które wpływają na atrakcyjność miast i zachęcają do inwestycji. Są to: infrastruktura, przestrzeń biurowa, wsparcie administracji publicznej, potencjał edukacyjny, potencjał zatrudnienia, potencjał biznesowy oraz ocena lokalizacji jako miejsca do życia. Łódź wychodzi obronną ręką z pandemii Trzecia edycja ...
-
Błędy doręczeń poczty obciążają skarbówkę. Były członek zarządu spółki wygrał z fiskusem w sprawie o 1,5 mln zł
... doręczenia zastępczego, to ze względu na doniosłe skutki procesowe, jakie ze sobą ona niesie dla stron postępowania, sądy i organy administracji publicznej muszą przy stosowaniu jej mechanizmów wykazywać nadzwyczajną ostrożność. Szczególnie rygorystycznie należy przestrzegać trybu doręczenia zastępczego przewidzianego w art. 150 O.p., czyli ...
Tematy: doręczenie pisma, doręczenie zastępcze, pismo z urzędu, fikcja doręczenia, doręczenie w postępowaniu administracyjnym, skuteczne doręczenie pisma, domniemanie doręczenia, awizo, termin doręczenia awizowanej przesyłki, wadliwe doręczenie korespondencji, postępowanie podatkowe, wznowienie postępowania -
5 kroków do zredukowania szarej strefy
... zaufania podatników do administracji publicznej i systemu podatkowego Ograniczanie liczby niezarejestrowanych przedsiębiorstw Wykorzystanie dostępnych technologii w celu efektywnego wykrywania nieprawidłowości podatkowych Wykorzystanie danych z różnych źródeł Wspieranie współpracy między jednostkami administracji krajowej oraz rządami różnych ...
-
Ponad 2,4 mln Polaków pracuje na umowy cywilnoprawne
... i gastronomia (116 825). W sektorze działalności związanej z kulturą, rozrywką i rekreacją na umowach zlecenia pracowało 89 946 osób, natomiast w administracji publicznej, obronie narodowej i obowiązkowych zabezpieczeniach społecznych – 58 784. Sektory o mniejszym udziale pracujących na umowach cywilnoprawnych to obsługa rynku nieruchomości (61 ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany VIII 2012
... ; określono, że wojewodowie będą uprawnieni do żądania od starostów uzupełnienia sporządzonych wykazów nieruchomości; wskazano, że minister właściwy do spraw administracji publicznej raz w roku (do 2015 r.), będzie zobowiązany do przedstawienia Radzie Ministrów informacji o stanie realizacji obowiązków określonych w ustawie. ORZECZNICTWO SN W dniu ...
-
Stawka VAT na budowę wodociągu
... ze zm.), gdzie wprowadza się do stosowania w statystyce, ewidencji i dokumentacji oraz rachunkowości, a także w urzędowych rejestrach i systemach informacyjnych administracji publicznej Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU). W Dziale 43 tej klasyfikacji „Roboty budowlane specjalistyczne” mieszczącym się w Sekcji R wymienione zostały: I. 43 ...
-
Prywatność w sieci wg internautów
... w sieci. Projekt jest odpowiedzią na zaproszenie do publicznej debaty, do której zachęca Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. W dyskusji tej dotychczas brakowało danych na temat poglądów samych zainteresowanych, a zrealizowana analiza obala szereg mitów funkcjonujących w debacie publicznej na temat poglądów internautów. Z badania wynika, że ...
-
Karty parkingowe dla niepełnosprawnych: koniec nadużyć
... legitymująca się kartą parkingową będzie zwolniona z opłaty za korzystanie z drogi publicznej lub drogi wewnętrznej umożliwiających dojazd bezpośrednio do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki ...
-
Znowelizowany Kodeks pracy i inne zmiany w prawie w sierpniu 2015
... Agencji Mienia Wojskowego. Wskazanie Wojskowej Agencji Mieszkaniowej jako podmiotu przejmującego wynika w szczególności z realizacji przez tę Agencję zadań z zakresu administracji publicznej, m.in. kwestie zakwaterowania żołnierzy zawodowych, struktur organizacyjnych, przygotowanych i wprowadzonych do użytku systemów informatycznych. Systemy te są ...
-
Warunki techniczne budynków - możliwa zgoda na odstępstwo
... zaadoptować miejsca pracy w lokalizacjach budzących konflikt prawny. Problem narasta, jeżeli takie przystosowanie ma być przeprowadzone w budynku administracji publicznej - rządowej, samorządowej, użyteczności publicznej. W kwestii tej ostatniej przepisy są nawet bardziej restrykcyjne. Paragraf 74 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 ...