-
Karty kredytowe, czyli mniej i więcej
... kartami zaledwie 2,9 mln transakcji o wartości 580 mln zł. Według raportu „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” 48% internautów deklaruje, że robi zakupy online. ... według raportu „Sytuacja na rynku consumer finance” KPF IRG-SGH. Badania pokazują, iż największą koncentrację posiadaczy kart stanowią osoby w grupie wiekowej 16-49 (20 ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 51/2017
... są kategorie produktów, które najchętniej kupujemy jako prezenty. Do badania zostały wybrane więc najpopularniejsze produkty świąteczne z poniższych kategorii: gry komputerowe, konsole, ... – mówi Mariusz Chmurzyński, Dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte. Jak pokazują dane Gemius liczba odsłon w Ceneo.pl na komputerach i urządzeniach mobilnych w ...
-
Aplikacje zakupowe. Popularne czy jeszcze nie?
... wartość tej branży oszacowana została na około 36-40 mld zł. Badania przeprowadzone przez firmę Gemius wskazują z kolei, że w minionym roku zakupów online dokonała ... na pierwszy ekran. Teraz, z liczbą 467 tys. jest daleko w tyle”. Jak wynika z badania, w grudniu 2017 r. najczęściej uruchamianą aplikacją sieci handlowej, po aplikacji drogerii ...
-
Polacy pokochali paczkomaty i inne automaty paczkowe
... ”, przygotowanego przez Gemius, aż 77% kupujących przez internet korzysta właśnie z takiej formy dostawy, co oznacza wzrost w porównaniu do analogicznego badania z 2020 roku ... , Head of Industrial & Logistics Agency | Poland, Head of E-Commerce | CEE. Badania przeprowadzone przez naukowców z Akademii Górniczo-Hutnicza w Krakowie wykazały, że dzięki ...
-
(R)ecommerce podbija e-handel
... z dostępem do internetu wzrósł z 75% do niemal 95%. Według najnowszego badania Gemiusa “E-commerce w PL 2023”, całodobowa dostępność stanowi główną motywację do ... Skalę ich działalności pokazują statystyki OLX. Jak podał serwis w raporcie, według badania Mediapanel (Gemius Polska) odwiedza go co miesiąc około 14 mln użytkowników (tzw. real users). ...
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
... do 6.01.2024 ruch w internecie był mniejszy, choć oczywiście niektóre kategorie odnotowały wzrost liczby internautów - wynika z badania Mediapanel realizowanego przez firmy Polskie Badania Internetu i Gemius. W okolicach Bożego Narodzenia były to serwisy o tematyce kulinarnej i teologiczno-religijnej, a w okolicach Sylwestra i Nowgo Roku - Senniki ...
-
Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?
PBI oraz Gemius przedstawiają kolejną już analizę danych z badania Mediapanel, która poświęcona została internetowej aktywności Polaków podczas tegorocznej Wielkanocy. Pod lupę wzięto okres od 1 marca do 2 kwietnia 2024. Oto, co udało się ustalić autorom badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy Wielkanoc była ...
-
Święta z Internetem
... Święta dzienne rozłożenie ruchu, na które godziny przypada jego największe natężenie? Badania widowni telewizyjnej potwierdzają, że w Boże Narodzenie chętnie spędzamy czas ... pl opracowanie oparto na statystyce ok. 4 tys. witryn monitorowanych przez system GeMius. Okazuje się, że w dni świąteczne natężenie ruchu rozkłada się niemal identycznie jak ...
Tematy: święta w internecie -
Win 98 i IE 5.x najpopularniejsze
... 6.x i Galeona, jeszcze mniejsze odsetki – z nowszych wersji Netscape’a oraz Phoeniksa. Szczegółowe omówienie wyników badania znaleźć można w serwisie Ranking.pl: . Podstawą analizy są dane techniczne użytkowników odwiedzających witryny monitorowane przez system GeMius. W badanym tygodniu 11-17 marca liczba użytkowników tych witryn wynosiła 5,5 mln.
-
Linki sponsorowane w NetSprint
... województwa stołecznego w liczbie Internautów ogółem (wg badań Gemius S.A. z 19 lutego 2004). Proporcjonalnie większą aktywność e-biznesu niż wynikałoby to z liczby Internautów NetSprint odnotował również w województwie dolnośląskim, pomorskim i łódzkim. Wyniki, zdaniem autorów badania, wskazują na dużą koncentrację e-biznesu w lepiej rozwiniętych ...
-
Internet i Mobile 2003
... 48 minut miesięcznie. W ciągu 30 dni internauci ci przeglądają około 845 podstron każdy. (Gemius SA) IAB wskazuje na korzyści z kompleksowego zaangażowania różnorodnych mediów w ... szybko opracowanymi metodami badawczymi oraz takim stopniem mierzalności. Badania określają m.in. preferencje, poziom satysfakcji i potrzeby klientów, których znajomość ...
-
Google zamiast wyszukiwarki Interii
... w przeprowadzonym w ubiegłym roku przez dwutygodnik Komputer Świat teście wyszukiwarek. Bezkonkurencyjną pozycję wyszukiwarki na krajowym rynku potwierdzają też wyniki badania Megapanel PBI / Gemius, według których na polskim rynku z Google'a korzysta blisko 5,5 mln internautów. - Bezpośrednią korzyścią ekonomiczną ze współpracy nawiązanej z Google ...
-
Nowy broker internetowy
... dobór mediów przy kampanii reklamowej. Dzięki wykorzystaniu metodologii badawczej Gemius Effect oraz autorskiego oprogramowania o nazwie NetPlanner™, Galposter Online - na podstawie zebranych danych intermetrycznych i analizy kosztu dotarcia - ma możliwość badania m.in. bezpośredniego efektu danej kampanii; skuteczności percepcyjnej kampanii oraz ...
-
Ceny mieszkań w aglomeracjach I 2007
... dzielnic Warszawy - Wawra (0,9%), Rembertowa (0,4%) i Wesołej (0,2%). Nieruchomości - domena kobiet Jak wskazują wynika badań Megapanel PBI/Gemius realizowanych przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius S.A. wśród osób korzystających z serwisu OFERTY.NET zdecydowaną przewagę mają kobiety. Płeć piękna stanowi średnio aż 55% użytkowników ...
-
Oferty turystyczne z internetu
... można dzięki nim znaleźć coś odpowiedniego na każdą praktycznie kieszeń. Według badań firmy Gemius, wśród bogatej oferty biur podróży sporą popularnością cieszą się wycieczki ... pojętej problematyki turyzmu zarówno w ujęciu krajowym jak i na świecie. Badania nad ekonomiczno - społecznymi uwarunkowaniami rozwoju gospodarczego oraz analizy trendów ...
-
Firmy kurierskie łamią prawa konsumentów
... w sieci. W zeszłym roku zakupy w ten sposób zrobiło 66 proc. Polaków (Gemius, raport E-commerce 2004-2008). Nadając przesyłkę za pośrednictwem firmy kurierskiej oczekujemy przede ... stanowi zmiany umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia". W wyniku przeprowadzonego badania Prezes UOKiK wszczęła do tej pory postępowania przeciw 12. przedsiębiorcom z ...
-
Product placement w Internecie?
... widzimy coraz częstsze łączenie technik promocyjnych. Zeszłoroczny raport zrealizowany przez Gemius wskazuje, że aż czterech na pięciu polskich internautów negatywnie odnosi ... seriale - oceniła Paulina Stępień, odpowiadająca za promocję portalu Kotlet.tv. Badania prowadzone przez Pentagon Research pokazują, że product placement można spotkać w wielu ...
-
Prawa użytkowników social media
Nk.pl i Facebook to dwa najpopularniejsze serwisy społecznościowe w Polsce, a liczba ich użytkowników stale rośnie. Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w styczniu nk.pl miał 12,3 miliona, podczas gdy polski Facebook miał niemal 9,9 miliona użytkowników. Niestety wraz z ...
-
Najpopularniejsze wtyczki do przeglądarek
Gemius prezentuje raport: "Analiza popularności wtyczek. Zestawienia, rankingi dla różnych przeglądarek i systemów operacyjnych". Na podstawie badania zrealizowanego w marcu 2011 r. zebrano dane na temat dodatków do przeglądarek internetowych stosowanych przez polskich internautów. Wyniki podzielono według systemów operacyjnych ...
-
Seniorzy w Internecie a działania marketingowe
... na poziomie 65 proc. W grupie 60+ jedynie 12 proc. osób korzysta z sieci, jednak jest to, według danych z marca 2012 r. badania Megapanel PBI Gemius, rzesza 912 979 internautów! Mało tego, wkrótce będzie ich milion i więcej. Należy zwrócić uwagę na to, że liczba starszych ...
-
Zakupy online: ważna jakość produktów i oszczędność czasu
... kluczowym czynnikiem towarzyszącym decyzjom zakupowym Polaków, coraz większą rolę odgrywa jakość i oszczędność. Wskazuje na nie już co piąty internauta - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Gemiusa i e-Commerce Polska. W badaniu wzięło udział 1,5 tys. internautów. Wyniki pokazują, że największą wagę do wysokiej jakości produktów ...
-
Urządzenia mobilne: rządzą serwisy informacyjne i publicystyka
... starej generacji. W zależności od typu urządzenia, internauci poszukują w sieci innych informacji. Gemius po raz kolejny wziął pod lupę mobilny ruch internetowy i sprawdził, z jakich ... , aktualne informacje z kraju i ze świata czy dane giełdowe – dodaje. Z badania Gemiusa dotyczącego ruchu na stronach internetowych wynika, że w czerwcu 2013 roku z ...
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi: czas na miękki HR
... z raportu Randstad „HR – zmiana klimatu”. Mobilność pracowników Najważniejszym wnioskiem płynącym z badania jest fakt, że duży odsetek pracowników rozważa obecnie zmianę pracy, ... przeprowadził dla Randstad Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) należący do grupy Gemius S.A. W badaniu wzięło udział 879 osób odpowiedzialnych za planowanie i ...
-
Mężczyźni wybierają ubezpieczenia direct
... cenowo oferty. Dotyczy to wszystkich kupowanych online produktów, także ubezpieczeń – dodaje Bartłomiej Behnke, Superpolisa.pl. Potwierdzają to wyniki zrealizowanego przez Gemius badania „E-commerce w Polsce 2014”. Na pytanie o motywację do robienia zakupów przez internet aż 90% mężczyzn (73% kobiet) odpowiedziało, że skłania ich ...
-
E-commerce cierpi przez porzucenie koszyka
... . Podstawą będą więc: dostępność serwera, prawidłowo działające płatności internetowe, odpowiednio zintegrowane wszelkie dodatkowe funkcjonalności. Cena, cena, cena Według badania przeprowadzonego przez firmę Gemius w kwietniu 2014 roku, nadal to cena stanowi główny argument decyzyjny dla klientów e-sklepu (aż 73% ankietowanych!). Co ciekawe, ważne ...
-
mTransfer ma następcę
... ta dostępna jest jedynie dla kupujących na Allegro. Wkrótce jednak do platformy aukcyjnej mają dołączyć sklepy internetowe. Ostatnie badania (por. raport „E-commerce w Polsce 2014” Gemius dla e-Commerce Polska) wskazują, że już połowa polskich użytkowników internetu dokonuje zakupów w sieci. Nic zatem dziwnego, że ...
-
Portale randkowe: jak bezpiecznie szukać miłości?
... GUS-u, w Polsce żyje 5 milionów singli. Nic więc dziwnego, że portale randkowe cieszą się sporą popularnością – zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez PBI i Gemius korzysta z nich 14,71% polskich internautów, czyli 3,1 miliona użytkowników. Nie wszyscy są jednak świadomi, że skutkiem ubocznym poszukiwania miłości może ...
-
Prawie połowa Polaków robi zakupy przez internet
... popularności przesądza przede wszystkim wygoda oraz oszczędność czasu. Jak wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska, 42% Polaków przyznaje, że w sieci kupuje ... w e-sklepie, w znacznej mierze uzależniona jest od asortymentu. Zgodnie z ostatnim raportem Gemius dla E-commerce Polska „E-commerce w Polsce 2015”, deklarowany wydatek (w ciągu 6 ...
-
Omnichannel. Tego nie można lekceważyć
... konsumentów. Według najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2016”, przygotowanym przez Gemius dla e-Commerce Polska, 81% kupujących i 41% niekupujących w sieci szuka ... 2016” mówią więc same za siebie: wielokanałowość w sprzedaży to już konieczność. Tymczasem z badania porównywarki cen idealo przeprowadzonego w kwietniu 2016 roku wynika, że ...
-
Niech Dzień Bezpiecznego Internetu trwa cały rok
... upłynęło już przeszło ćwierć wieku. Dane GUS wskazują, że dostęp do sieci posiada obecnie już 80 proc. polskich gospodarstw domowych. Badania PBI i Gemius dowodzą z kolei, że u schyłku minionego roku rzesza polskich internautów liczyła sobie 27,5 miliona osób. I to właśnie te 27,5 miliona ...
-
Lead generation. Jak pozyskać klienta przez internet?
... produktów finansowych oraz z zakresu zdrowia i edukacji. Dodatkowym atutem dla wykonawców i sprzedających jest system wystawiania rekomendacji przez klientów. Według badania przeprowadzonego przez Gemius dla E-commerce Polska aż 50% respondentów wskazuje na opinie o sprzedawcy jako czynnik wpływający na jego wiarygodność. Przykłady z zagranicy ...
-
E-commerce. Trendy 2018
... uznaje metodę płatności za ważną przy wyborze e-sklepu. M-commerce Nieustannie rośnie rola smartfonów w rozwoju handlu internetowego. 47 proc. Respondentów badania “E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” używa telefonu komórkowego do zakupów. Rozwój technologii mobilnych i tworzenie stron RWD może tylko zwiększyć udział zakupów ...
-
12 powodów, dla których warto stosować sms-y w e-commerce
... na tak! Dynamiki rozwoju może pozazdrościć e-commerce niejedna branża. Z danych Gemius wynika, że ta pierwsza rośnie o około 20% rocznie, a więc 7 razy ... - wysoka jakość obsługi definiowana np. przez atrakcyjny system powiadomień, życzenia okolicznościowe, badania satysfakcji czy programy lojalnościowe powodują, że klienci wracają do e-sklepu, ...
-
Sztuczna inteligencja jest już wszędzie?
... skrócenie czasu obsługi pacjenta, szybsze postawienie diagnozy oraz zaproponowanie leczenia w ramach przyjętej klasyfikacji. e-zakupy ze sztuczną inteligencją w tle Według badania "E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska", coraz więcej Polaków robi zakupy przez Internet. Może to wynikać z rosnącego zaufania do kupowania w sieci ...
Tematy: sztuczna inteligencja, AI -
Przed świętami o okazje cenowe może być trudno
... po to, by znaleźć się na wysokiej pozycji w porównywarkach cenowych, a te, według badania „Zakupy Świąteczne 2018”, są źródłem inspiracji prezentowych dla prawie 40 proc. ... są dla nas podstawowym źródłem wiedzy o bożonarodzeniowych upominkach. Jak pokazują dane Gemius, liczba odsłon w Ceneo.pl w listopadzie wyniosła 156 mln, dla porównania we ...