-
Coworking, czyli oszczędności, ale i wyzwania
... chociażby rezultaty badania zrealizowanego przez Cushman & Wakefield i CoreNet Global. Wynika z niego, że pokaźna rzesza dyrektorów ... przestrzeni najbliższych pięciu lat powierzchnie coworkingowe urosną nawet dwukrotnie. Na potrzeby wspólnego badania Cushman & Wakefield oraz CoreNet Global, globalnego stowarzyszenia dyrektorów CRE (Corporate Real ...
-
Sztuczną inteligencją w wyłudzenia i oszustwa finansowe
... – każdego roku widoczny jest wzrost wartości fraudów. Również według tegorocznego badania, przeprowadzonego przez EY i ZPF wśród polskich instytucji finansowych aż 67 proc ... w obszarze płatności opiewać będą na sumę minimum 9,3 mld dolarów do 2023 roku. Według badania ZPF i EY, na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wzrosły również przeznaczone na walkę ...
-
Influencerzy w dobie pandemii: zyskają czy stracą?
... kwestia jedynie może się zaostrzyć - mówi Kamila Klimczak, Social Media Manager, Agencja Reklamowa Opus B (jedna z uczestniczek badania). Jeśli chodzi o model zakupu współpracy z influencerami 21,3% uczestników badania uważa, że w 2020 roku zyskają platformy influencerskie bazujące na niskich, transparentnych marżach. 23,3% respondentów uważa wręcz ...
-
Deloitte: pandemia wzmaga popyt na wideo streaming
... Oto, co udało się ustalić. Klienci coraz bardziej wybredni Jak wynika z badania, wraz z wybuchem pandemii odsetek amerykańskich konsumentów subskrybujących co najmniej jeden płatny ... w Polsce W Polsce serwisy VOD również cieszą się dużą popularnością. Jak wynika z badania Deloitte, Polacy chętnie subskrybują też platformy muzyczne. – Już 55 proc. ...
-
Pandemia wzmaga wiarę w zrównoważony rozwój i finansowanie
... ? Co zmieniła pandemia w podejściu do inwestycji ESG? Co skłania europejskich emitentów do zainteresowania się ochroną środowiska i sprawami społecznymi? Jak wynika z badania, niespodziewane pojawienie się pandemii COVID-19 sprawiło, że 36% europejskich emitentów wzmocniło swoją w wiarę w zrównoważony rozwój. 77% respondentów wskazuje, że za ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... kilka elementów. Dotyczy to nie tylko konsumentów, ale również pracowników. Z naszego badania wynika, że gdy marka spełnia swoje obietnice, klienci są 2,4 razy ... działania – dodaje Natalia Załęcka. Firma doradcza Deloitte przeprowadziła wiosną 2020 roku trzy badania, na których opiera się druga edycja raportu „Global Marketing Trends”. W „The ...
-
Polskie banki awangardą cyfryzacji. Do poprawy user experience
... A. Majewski, Starszy menadżer w dziale Doradztwa Strategicznego, Deloitte. Jak wynika z badania Deloitte, właśnie w scenariuszu user experience dotyczącym otwierania konta najłatwiej ... w Deloitte Digital Banking Maturity 2020 to czwarta edycja największego na świecie badania z zakresu bankowości cyfrowej, które w tym roku objęło 318 banków z 39 ...
-
Freelancerzy w Polsce. Są najnowsze dane o wolnych strzelcach
... czy freelancerzy traktują swoją pracę jako jedyne, główne, czy też dodatkowe źródło dochodu. Według badania Useme największe różnice zaszły w wynagrodzeniach freelancerów z dochodami 3001 zł - 5000 zł. W 2016 roku było ... i na świecie 2021” oraz “Freelancing w Polsce 2016” opracowanych przez Useme.com na podstawie badania zrealizowanego z ...
-
BrandZ B2B: oto najcenniejsze marki z sektora rozwiązań dla biznesu
... społecznej biznesu – tak wynika z opublikowanego 21 czerwca br. raportu firmy Kantar z badania najcenniejszych marek świata za rok 2020 – Kantar BrandZ Most Valuable ... około 5% wartości marek w całej kategorii. Najważniejsze trendy wynikające z tegorocznego badania Kantar BrandZ dla sektora Business Solutions & Technology: 9 spośród 20 najcenniejszych ...
-
Jak blokowanie reklam wpływa na komunikację marketingową?
... formy i lepszego dopasowania komunikatu marketingowego – mówi Paweł Korzeniowski, AdStack Architect z Ringier Axel Spirnger Polska. Jak adblocki wpływają na komunikację marketingową? Z badania IAB Polska wynika, że jedynie 5 proc. ogółu internautów blokuje reklamę online w sposób zdecydowany. Ponad 80 proc. użytkowników adblocka dopuszcza pewne ...
-
Jak zmienili się w 2024 roku freelancing i freelancer?
... "na pełen etat" czy dodatkowe zajęcie uzupełniające stałe zatrudnienie. Według badania – blisko 2/3 freelancerów realizuje do 5 zleceń miesięcznie (66,2 proc. ankietowanych). Jedynie ... firmami, co zadeklarowało aż 63,8 proc. respondentów. Zarobki i modele współpracy Z badania Useme wynika, że ponad połowa respondentów (57,7 proc.) zarabia na ...
-
Współpraca międzypokoleniowa na rynku pracy receptą na sukces?
... wiedzy i doświadczeń, które przynoszą korzyści całemu zespołowi – mówi Magda Pietkiewicz, ekspertka rynku pracy i twórczyni platformy Enpulse, służącej do badania zaangażowania pracowników. Budowanie mostów między pokoleniami Jednym z narzędzi wspierających współpracę międzypokoleniową jest mentoring. Tradycyjnie rozumiany jako proces, w którym ...
-
Najlepsi pracodawcy wg studentów 2006
... z coraz szerszym zainteresowaniem rynkiem pracy ze strony młodszych studentów, w tegorocznej edycji badania wzięli udział nie tylko studenci 4. i 5. roku, ale także 3. ... Celem badania było wyłonienie 50 najbardziej atrakcyjnych pracodawców oraz dostarczenie firmom informacji na temat rynku ich potencjalnych pracowników. Z tegorocznej edycji badania ...
-
Jakość usług w bankach
... banku, jednak innym niż te, w których zdobyli wcześniejsze doświadczenia. Ostatnim etapem badania było wypełnienie formularza oceniającego jakość usług zaoferowanych w placówce, w której ... Bank Polskiej Spółdzielczości, Bank Ochrony Środowiska, Polbank EFG, Deutsche Bank oraz ING Bank Śląski. Średnia dla wszystkich banków wyniosła: 71,8% Halo, halo? ...
-
Najlepsi pracodawcy Europy Środkowo-Wschodniej
... sobie ze stresem (Polska: 59%, Region: 52%) Większa wiara, iż wyniki Badania posłużą do wprowadzania usprawnień w firmie (Polska: 55 %, Region: 49%) Lojalność - ... w tym sektorze jest firma Microsoft, bezapelacyjny zwycięzca edycji 2006/07 badania „Najlepsi Pracodawcy w Europie Środkowo-Wschodniej”, która osiągnęła tytuł aż w czterech krajach. ...
-
Użyteczność stron www a ich popularność
... innymi liczne wyświetlanie reklam zaburzających kontakt użytkownika z serwisem i wygodę korzystania. Należy zaznaczyć, iż obie witryny przeszły zmiany od momentu zakończenia badania, które nie zostały uwzględnione w raporcie (badanie uwzględnia stan serwisów z listopada 2007 r.). Serwisy tematyczne Portal Interia.pl został najwyżej oceniony w kilku ...
-
Przedsiębiorstwa produkcyjne liczą na poprawę
... przez spowolnienie gospodarcze. Tak dobrych nastrojów, jakie panują obecnie wśród polskich firm produkcyjnych, nie notowaliśmy od stycznia 2008! Wyniki naszego badania znajdują potwierdzenie w danych makroekonomicznych. Choć produkcja sprzedana polskiego przemysłu w pierwszych miesiącach 2010 roku nie osiągnęła jeszcze poziomu sprzed kryzysu, to ...
-
Tablety i czytniki e-książek zyskują zwolenników
... 80 dni. W najbliższą środę w San Francisco poznamy kolejną odsłonę tabletu. „Wyniki badania potwierdzają, że tablety i czytniki e-książek lada moment staną się po prostu ... planuje zakup w ciągu najbliższego roku – wzrost o 3% w stosunku do marcowego badania. Jak wynika z badania, ceny urządzeń elektroniki użytkowej spadają, ale konsumenci są ...
-
Rosną nakłady na działania BTL
... pierwszym cyklicznym projektem marketingowym, który analizuje znajomość i wykorzystanie narzędzi BTL przez polskich przedsiębiorców. Wśród firm, które wzięły udział w najnowszej edycji badania, 32% zadeklarowało, że w minionym roku skoncentrowało swoje działania głównie na klientach z segmentu B2C, zaś 44% na aktywnościach skierowanych do partnerów ...
-
Finanse firm w rękach kobiet
... służących przede wszystkim edukacji i integracji środowiska kobiet związanych z finansami). Bardziej szczegółowe badania wykazują, że podczas gdy wyższe stanowiska, pozycje dyrektorów, właścicieli i ... Czołowymi przykładami mogą być Małgorzata Kołakowski (ING BSK) czy Karina Wściubiak-Hańkó (Alchemia). Liczne badania wskazują na to, że firmy kierowane ...
-
Profesjonalista lubi swoje miejsce pracy
... 10 listopada 2011. Pierwotna struktura danych została skorygowana poprzez uwzględnienie rozkładu internautów w poszczególnych województwach Polski. Organizatorem badania był Employer Branding Institute. Partnerem badania był portal GoldenLine. Patronat medialny nad badaniem objęli THINKTANK, HRstandard.pl i Onet.pl. Nagrody dla uczestników ...
-
Cloud computing: Polska spada w rankingu BSA
... te stanowią dobrą platformę dla budowania zaufania do rozwiązań oferowanych przez technologię cloud computingu i gospodarki cyfrowej. Kluczowe wnioski z badania odnośnie innych krajów: Jak wynika z badania największy wzrost zanotował zajmujący piąte miejsce Singapur, który awansował aż o pięć pozycji w wyniku przyjęcia nowych przepisów dotyczących ...
-
Tajemniczy jak tajemniczy klient? Raczej nie
... sprawdzania jakości obsługi klienta w sieci sprzedaży. Podstawowym warunkiem powodzenia badania jest to, że Tajemniczy Klient jest nierozpoznawalny i przez pracowników obsługi ... i kwestionariusza, tylko od razu część obszarów badania skieruje do badania komplementarnego w stosunku do badania Mystery Shopping, jakim jest jawny audyt merchendisingowy ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... raczej nie. Wyniki badania „Content Marketing 2014”, zrealizowanego wspólnie przez agencję reklamową Digital One i firmę badawczą Polskie Badania Internetu (PBI), pokazują, ... twarz jest w stanie przekonać do zakupu jedynie 6 procent ankietowanych. Celem badania „Content Marketing 2014” była analiza stosunku internautów do różnych form promocji, z ...
-
Rynek pracy = bezrobocie + brak pracowników
... ograniczenie przywilejów poszczególnych grup zawodowych – podkreśla Anna Wicha. Istotnym czynnikiem sukcesu w tym przypadku jest zwiększająca się rola pracy tymczasowej. Według badania Adecco praca tymczasowa jest jednym z atrakcyjnych rozwiązań z punktu widzenia pracowników, szczególnie tych bez doświadczenia. We Francji 66% ludzi pracujących na ...
-
Produkcja stawia na innowacje
... zachodnich. W przyszłości źródłem wzrostu będą właśnie innowacyjne produkty i usługi, ale tylko dla tych firm, które odpowiednio wcześnie podejmą niezbędne działania. Z badania KPMG w Polsce przeprowadzonego w ubiegłym roku wynika, że połowa średnich i dużych przedsiębiorstw przemysłowych uznaje innowacyjność za swój cel strategiczny – mówi Anna ...
-
Globalny ruch IP 2015 - 2020
... się najbardziej strategicznym zasobem firm, miast i państw. Umięjętność bezpiecznego wykorzystania danych do świadczenia nowych usług będzie determinować sukces. Wnioski z tegorocznego badania Cisco VNI wskazują na kilka wyraźnych trendów, jak wzrost znaczenia Internetu Rzeczy i połączeń M2M. Kluczowa pozostaje także mobilność – tempo wzrostu ...
-
System ochrony zdrowia: poprawić jakość przez transparentność?
... konieczna jest transparentność. To główny wniosek, jaki przynosi lektura raportu z badania, które firma KPMG przeprowadziła wśród 32 krajów, w większości należących ... practical path to improving healthcare through transparency” powstał na podstawie globalnego badania KPMG International, w którym uwzględniono wyniki przejrzystości z 32 krajów, w tym ...
-
Spóźnione badanie techniczne samochodu a pełne odliczenie VAT
... podatku naliczonego. Sądy: ważna budowa samochodu a nie czas przeprowadzenia dodatkowego badania Co innego zdają się jednak prezentować sądy administracyjne. Ich zdaniem ... wynikającego z art. 86a ust 10 ustawy o VAT tj wykonania dodatkowego badania technicznego ma na celu umożliwienie podatnikowi wykazanie spełnienia wymagań określonych w ust 9 art. ...
-
Innowacyjność Polski - mniejsze regiony gonią liderów
... na jedenaste miejsce. - Województwo opolskie stale awansuje w kategorii „wydajność pracy”, poprawiając ją głównie w przemyśle. Dodatkowo, w tegorocznej edycji badania, osiągnęło lepsze wyniki pod względem wydatków na „badania i rozwój” oraz liczbę uzyskanych patentów. Jest to o tyle ciekawy przypadek, że, o ile zostanie powielony w kolejnych latach ...
-
5 sposobów na pozyskanie talentów. Elastyczny czas pracy to nr 1
... IT, gdzie doświadczeni kandydaci oczekują przede wszystkim elastyczności zarówno w wymiarze czasu pracy, jak i formy zatrudnienia. 3. Komunikacja i zaufanie definiują markę pracodawcy Z badania Antal wynika, że poza atrakcyjniejszymi możliwościami kariery i wyższym wynagrodzeniem, na czele listy powodów wpływających na zmianę pracy znajduje się złe ...
-
Indeks Millennium: liderzy innowacyjności bez zmian, Śląsk i łódzkie przed Wielkopolską
... w obszarze B+R. Przykładowo łódzkie znalazło się wśród trzech regionów, które w tym roku zbliżyły się najbardziej do lidera w kategorii wydatków na badania i rozwój. Zwiększaniu potencjału sprzyjają centralna lokalizacja, poprawa infrastruktury oraz dalszy rozwój ośrodka akademickiego. O trwałości trendu w kolejnych latach i utrzymaniu tegorocznej ...
-
TOP 10 sieci handlowych według Polaków
... odpowiedzialne decyzje i stawiać na budowę wspólnego zaufania. W wynikach naszego badania widzimy silną korelację między pokładanym w marce (sieci detalicznej) zaufaniem, a ogólnym ... , takie jak ograniczenia plastiku, czy produkcji odpadów. Polska edycja badania „OC&C Retail Proposition Index” została zrealizowana metodą CAWI we wrześniu 2022 ...
-
Równość płci na rynku pracy. Czy kobiety mają powód do niezadowolenia?
... większą predyspozycją mężczyzn do wykonywania niektórych prac fizycznych, jednak w przypadku badania grupy, która już w danym środowisku funkcjonuje powinno dochodzić do niwelowania różnic ... Kodeks Pracy, a wiele wskazuje na to, że kolejne wykonywane pomiary i badania powinny wskazywać pozytywny trend. O BADANIU Badanie “Praca w czasach zmian” zostało ...
-
Nie wypalenie zawodowe, ale quiet quitting - nowe zjawisko na rynku pracy
... i work-life balance w Polsce 2023”. Polacy lubią pracować mądrze, zgodnie z maksymą “work smarter, not harder”, a nie “harować”. To jeden z wniosków pierwszego badania w Polsce poświęconego w całości zjawisku “cichego odchodzenia” - zauważa Tamás Barathi, współzałożyciel aplikacji Blue Colibri wywodzącej się z Węgier. - Quiet quitting wiąże się ...