-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
... wiedzą, że przy strategicznych decyzjach nie można niczego zakładać z góry, ani wierzyć na słowo - podstawą bezpiecznych i właściwych decyzji marketingowych są badania marketingowe. Błędne opinie o badaniach marketingowych w Polsce W Polsce sytuacja jest dość dziwaczna. Z jednej strony - w firmach zarządzanych nowocześnie, gdzie menedżerowie są na ...
-
Polscy marketingowcy chwalą badania, ale z nich nie korzystają
... opinii polskich marketingowców nt. wykorzystywania badań do realizacji celów biznesowych firmy. Ponad 80% ankietowanych zgodziło się z twierdzeniami, zgodnie z którymi badania marketingowe przyczyniają się do wzrostu wiedzy o klientach i pomagają wskazać firmie szanse rozwoju. Ponadto wyciągnięte z nich wnioski stanowią skuteczną rekomendację dla ...
Tematy: badania marketingowe, badania firm -
Badania marketingowe a wybór marki
... inaczej wyglądała w wyobraźni części osób na początku badania. Nie oznacza to, że badania jakościowe do identyfikowania wizerunku są całkiem złe. Chodzi tylko ... sposób mierzalny? Z pomocą przychodzi technika komputerowa i zaawansowana metoda badania czasów reakcji. Polega to na tym, że uczestnik badania na monitorze komputera ogląda nazwę marki i ...
-
ING Bank Śląski na iPhonie
... tylko dużym zakresem możliwości, ale także innowacyjną nawigacją oraz wyjątkowym designem. Dzięki przejrzystemu i przyjaznemu interfejsowi ING BankMobile może być także wygodną alternatywą dla tradycyjnej wersji systemu ING BankOnLine. Z badania GFK Polonia wynika, że 57% użytkowników bankowości mobilnej zdarza się korzystać z niej także wtedy ...
-
Testy i badania w e-marketingu
... nie są nimi dla końcowych użytkowników” [1]. Co więc robić? TESTUJ I BADAJ! Badania firmy badawczej I-Metria wykazały, iż 90 proc. gości serwisów operatorów telefonii komórkowej ... działającego serwisu [2]. Te badania to jednak tylko wycinek działań, jakie można podjąć w celu gromadzenia wiedzy na temat zachowań i oczekiwań użytkowników. Badania ...
-
Badania pracowników: jak pytać o tematy "wrażliwe"?
... wiążą się one z: indywidualnymi uwarunkowaniami psychologiczno-społecznymi respondentów, kulturą organizacyjną firmy, uwarunkowaniami zewnętrznymi badania, przedmiotem badania, metodą i poziomem metodologicznym realizacji badania. Pierwszy z powyższych czynników znajduje się poza zasięgiem naszej interwencji. Zazwyczaj nie znamy osobowości ...
-
Jak wspólnie realizować badania
... podstawę zaufania do wyników i do samej agencji badawczej. Jest to zatem element dodatkowo motywujący do właściwej realizacji badania. Obszar 3. Kontrola stanu realizacji badania Wspólna platforma informatyczna to również pełna informacja o stanie i postępach prac nad realizowanym projektem. W powszechnie wykorzystywanych systemach informatycznych ...
-
Skutki w VAT braku dodatkowego badania technicznego samochodu ciężarowego
... . 11 ustawy o VAT (...)” Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku z dnia 26.01.2016 r., sygn. akt I SA/Po 1073/15 wyjaśnił, że „(...) przeprowadzenie dodatkowego badania technicznego nie jest warunkiem, którego niedopełnienie lub spełnienie z opóźnieniem skutkuje utratą prawa do pełnych odliczeń podatku VAT. (...) o prawie do dokonywania ...
-
Badania CrowdResearch: wykorzystuj madrość tłumu
... także informacje o zwyczajach konsumenckich (np. jak często kupuje szampon i co ma wpływ na wybór określonej marki). - Badania konsumenckie CrowdReaserch oraz coraz bardziej zyskujące na popularności badania Mobile CrowdReaserch w porównaniu do innych metod badawczych mają klika przeważających zalet. Pierwszą i najważniejszą z nich – jest szybkość ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XI 2020
... są od października według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych aplikacji. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Listopadowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i programów internetowych najczęściej odwiedzanych przez internautów znów widzimy Grupę ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XII 2020
... od października według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych aplikacji. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Grudniowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i programów internetowych najczęściej odwiedzanych przez internautów znów widzimy Grupę Google ...
-
Badania marketingowe: kwestionariusz ankiety i wywiadu
... rzadko wybierane. Uwarunkowana przez wychowanie i zasady współżycia społecznego trudność z mówieniem wprost rzeczy przykrych czy niemiłych także może zaważyć na wyniku badania (np. w przypadku zapytania przez reprezentanta jakiejś firmy „Jakie ma Pan/Pani odczucia związane z naszym produktem?”, wielu respondentów może mieć problem z przyznaniem ...
-
Badania internetu Gemius/PBI III 2020
... . Od tego miesiąca dotychczasowy ranking aplikacji został zastąpiony nowym zestawieniem, obejmującym TOP 20 aplikacji audytowanych. WYDAWCY Wszystkie urządzenia Marcowe wyniki badania Gemius/PBI bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i programów internetowych najczęściej odwiedzanych przez internautów ponownie znalazła się Grupa ...
-
Badania internetu Gemius/PBI X 2020
... skład badanie internetu, współtworzone przez Gemius i PBI, stanowi standard pomiaru tego medium w Polsce. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Najświeższe, październikowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i programów internetowych najczęściej odwiedzanych przez internautów znów widzimy Grupę Google ...
-
Badania cross-mediowe
... rzecz Internetu stanowią wyjątkowo atrakcyjną grupę celową. Potwierdzeniem tego są badania cross-mediowe prowadzone przez IAB w Europie. Wynika z nich, że warunkiem ... godziny 09.00-17.00 i stale wydłuża się kosztem innych mediów" – potrzebę powstania badania wyjaśnia Artur Zawadzki, Wiceprezes Zarządu IAB Polska (Departement Badań). "Podmioty ...
-
Badania wzrostu wartości firm
... badań, firmy polskie są na dobrej drodze rozwoju, ale powinny większy nacisk położyć na wzrost i innowacyjność, by zwiększyć swoją konkurencyjność. Badania pokazują, że dobrze przeprowadzony rozwój firm jest nagradzany zarówno wysoką wartością firmy, jak i zyskami. W latach 1988-2003 aż 5.800 firm (czyli ...
-
Niekonkurencyjny system zachęt na badania i rozwój
Nawet najbardziej innowacyjne gospodarki na świecie zachęcają przedsiębiorców do inwestowania w działalność badawczo-rozwojową. Tymczasem Polska oparła swój system finansowania B+R głównie na dotacjach (np. funduszach europejskich). Dlatego też Polska znajduje się daleko w rankingach innowacyjności, przegrywając chociażby z Czechami, Węgrami czy ...
-
PKO, mBank i ING Bank Śląski na celowniku hakerów
... płynące mogą zaniepokoić klientów kilku banków działających na rodzimym rynku. Badania zrealizowane przez G DATA SecurityLabs objęło 6115 różnych wersji trojanów bankowych. Częstotliwość ... tego szkodnika banków znalazły się 4 dobrze znane placówki z Polski: PKO Bank, mBank, ING oraz Citibank. Ogólne zestawienia otwiera Volskbank, a następne lokaty ...
-
Telemarketing w Polsce - wyniki badania konsumentów
ContactPoint - firma świadcząca usługi call center na zlecenie, w tym badania typu CATI, przeprowadziła drugą część badań dotyczących nastawienia konsumentów do komunikacji telefonicznej firm z rynkiem. Pierwsze, zrealizowane w kwietniu b.r. badanie dotyczyło infolinii, ...
Tematy: -
Nowy sposób badania e-skuteczności
Firmy I-Metria oraz Global eMarketing wprowadziły na rynek nowy produkt badawczy – Prawdziwy Efekt. Jest to narzędzie badawcze, które służy do pomiaru skuteczności internetowej kampanii reklamowej. Prawdziwy Efekt jest połączeniem audytu internetowej kampanii reklamowej realizowanej z wykorzystaniem systemu trackingowego GeMius oraz analizy postaw ...
-
Euro 2012 nie wpłynie na wydajność pracy
... się negatywnie na wydajności naszej pracy - wynika z badania ING Cup-o-nomics. 85% respondentów deklaruje, że podczas mistrzostw będzie ... badania, to okazuje się, że ze względu na mecze swój czas pracy skróci 16% mężczyzn i tylko 7% kobiet. Jeden na stu respondentów weźmie urlop, żeby uciec przed zamieszaniem związanym z rozgrywkami. - Z badania ING ...
-
Odpowiedzialność finansowa a konsumpcja
... rozporządzać pieniędzmi”, uważa 35-letni uczestnik badania z Radomia. Dla 33-letniej mieszkanki Radomia odpowiedzialność finansowa oznacza z kolei „najpierw opłacić rachunki, potem odłożyć na utrzymanie rodziny, a następnie trzecią część wypłaty, jeżeli zostanie, przeznaczyć na jakieś rozrywki.” Badania ING Życie dowiodły, że kobiety i mężczyźni ...
-
Nowe miejsca pracy dzięki współpracy z Europą Zachodnią
... . Inne przeprowadzone badania skupiały się jedynie na pojedynczych danych, takich jak bezpośrednie inwestycje zagraniczne, a my zdecydowaliśmy się podejść do tego zagadnienia kompleksowo”. ING Connection Rate Bank ING, dzięki współpracy z holenderskim Uniwersytetem w Groningen, stworzył nowy wskaźnik ekonomiczny o nazwie ING Connection Rate ...
-
O oszczędzaniu na emeryturę mówią tylko niektórzy. Kto i jak?
... emerytalnych? W swoim badaniu ING Bank Śląski sprawdził, czy temat emerytur pojawia się w codziennych rozmowach Polaków oraz jakie emocje odczuwamy w odniesieniu do długoterminowych oszczędności w obecnym otoczeniu presji inflacyjnej i rosnących kosztów życia. Emerytura napawa nas lękiem, niezależnie od wieku Z badania ING wynika, że połowa Polaków ...
-
Marketing zintegrowany w Polsce
... SMG/KRC opracowały pierwszy polski standard pomiaru kanałów Marketingu Zintegrowanego. Po raz pierwszy został on zastosowany przy realizacji Polskiego Badania Marketingu Zintegrowanego. Polskie Badania Marketingu Zintegrowanego – nowa inicjatywa SMB i MillwardBrown SMG/KRC stanowi przykład współpracy, kiedy to – w ramach badań TGI oraz NetTrack ...
-
Zwrotność w badaniach marketingowych
... czy wreszcie wpływ samej osoby przeprowadzającej badanie. Aby unikać problemów związanych z niskim współczynnikiem zwrotności, który jest sygnałem alarmowym dla całego badania marketingowego i jego wyników, warto poznać różne sposoby kontroli zwrotności oraz techniki pozwalające zachęcić do udziału w badaniu. Poziom zwrotności można mierzyć ...
-
Europejscy kibice a piłka nożna
... ING przeprowadziło badanie dotyczące postrzegania piłki nożnej w 16 krajach, które zakwalifikowały się do tegorocznych finałów. Przyjrzeliśmy się mieszkańcom krajów biorących udział w rozgrywkach, aby sprawdzić, którzy kibice najbardziej emocjonalnie podchodzi do wygranej. Z badania ... od poziomu zarobków. Z badania ING wynika, że najbardziej ...
-
Inflacja to nie czas na oszczędzanie pieniędzy?
... rezygnują z gromadzenia oszczędności. Potwierdzeniem tego są dane płynące z najnowszego badania ING Banku Śląskiego. Z myślą o czym oszczędzamy najczęściej? Oto, co udało się ustalić ... chodzi o najbliższe życiowe plany, jak i bieżące zarządzanie własnymi pieniędzmi. Wyniki badania pokazują jednak dosyć optymistyczny trend. Polacy nie chcą wcale ...
-
Sektor MŚP i leasing. Czy to już przyjaźń?
... przez polskich przedsiębiorców – komentuje Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający obszarem prawnym, obsługi posprzedażowej i ubezpieczeń w BZ WBK Leasing. Celem cyklicznego badania „Leasing Index” jest ocena jakości usług sprzedażowych i posprzedażowych świadczonych przez firmy leasingowe. Najświeższa jego odsłona potwierdza, że leasingodawcom ...
-
Polki a oszczędzanie na emeryturę
... Dojrzałe inwestują w Pracownicze Programy Emerytalne, ale jednocześnie prawie 40% segmentu uważa, że nie jest zabezpieczona na starość. ROBOTNICE I ROLNICZKI (18%) Z badania ING wynika, że największy odsetek w tej grupie kobiet stanowią osoby w wieku 41-50 lat (45%), z wykształceniem zasadniczym zawodowym lub podstawowym/gimnazjalnym (łącznie 73 ...
-
Globalne inwestycje w chmurę podwoją się w ciągu trzech lat
... zrealizowanego przez Deloitte badania „Oustourcing Survey 2018. Traditional outsourcing is dead. Long live disruptive outsourcing”, firmy ... także współtworzenie strategii biznesowej wykorzystując przewagi, które może dać technologia. – Jak wynika z badania Deloitte CIO Survey, dyrektorzy IT oczekują, że najbliższe trzy lata będą czasem podwojenia ...
-
Strategia CSR to rzadkość
... , nie włączają ich do korporacyjnej strategii działań komunikacyjnych. Wyniki badania przeprowadzonego na próbie 1318 przedstawicieli kadr zarządzających komunikacją wskazują, że jedynie ... aby zapewnić zrównoważony rozwój ich firmom i ludziom na całym świecie.” Wnioski z globalnego badania Grayling PULSE: 37% firm wskazało, że alokuje na CSR tylko ok ...
-
Rowerzyści wyprzedzają biegaczy, czyli aktywność fizyczna Polaków
... . Zobaczcie, co jeszcze wynika ze zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia badania Sponsoring Monitor. Już 7 na 10 Polaków przyznaje, że w ciągu ostatnich ... ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. Metodologia badania: CATI (wywiady telefoniczne) i CAWI (wywiady online na epanel.pl). Próba N= ...
-
Płatności zbliżeniowe i programy lojalnościowe. Tego chcą konsumenci
... przedstawicieli generacji Z. 2020 rokiem płatności zbliżeniowych Jak czytamy w komunikacie z badania, czynnikiem upowszechniającym płatności zbliżeniowe w terminalach jest między innymi wiek konsumentów. ... z których 44 proc. jest obecnie dokonywane w inny sposób niż kartą. Z badania wynika również, że istotną dla konsumentów kwestią są programy ...
-
Sytuacja ekonomiczna dużych firm 2009
... . Jeżeli wszystkie niezdecydowane firmy podjęłyby decyzję o zwolnieniach, także na poziomie 10% zatrudnionych, to bezrobocie wzrosłoby o kolejne 80 tys. osób. Autorzy badania wskazują, że rząd zaakceptował co prawda propozycję pracodawców i związków zawodowych dotyczącą skracania czasu pracy i wypłaty tzw. postojowego ze środków publicznych ...