-
Polscy internauci a zalew informacji
... badania marketingowego poświęconego zagadnieniu funkcjonowania konsumentów w oceanie informacji. Konsumentów podzielono na 4 grupy osób ... Analytics & Insight, komórki badawczej domu mediowego MEC, przeprowadzili we wrześniu i październiku 2012 roku badania jakościowo-ilościowe wśród 1449 osób, by dowiedzieć się jak radzą sobie polscy konsumenci z tym ...
-
Duże firmy gotowe na inwestycje
... PKB. Pracuje w nich ponad 40% osób zatrudnionych w sektorze przedsiębiorstw, a ich inwestycje to ponad 50% wartości inwestycji wszystkich firm. Z drugiej edycji badania "Monitoring kondycji sektora dużych przedsiębiorstw 2010" przeprowadzonego przez PKPP Lewiatan we współpracy z Deloitte wynika, że duże przedsiębiorstwa poradziły sobie z kryzysem ...
-
Kondycja sektora MMŚP 2014
... uda się utrzymać wzrost gospodarczy w 2014 r. na poziomie ponad 3 proc., a w 2015 r. przyspieszyć do blisko 4 proc. Ostrożne oceny 2014 roku Wyniki badania „Monitoring kondycji sektora MMŚP w 2014 r.” wskazują, że w 2014 r. przedsiębiorstwa mikro, małe i średnie są w swoich decyzjach dotyczących zatrudniania, wynagradzania, inwestycji ostrożne ...
-
CV okiem rekruterów
... ponad 200 pomiarów. Analiza eyetrackingowa pozwoliła rzetelnie sprawdzić, które elementy CV faktycznie przykuwają uwagę specjalistów HR. Doświadczenie przykuje uwagę Wyniki badania pokazały, że rekruterzy rozpoczynają analizę CV od informacji o doświadczeniu zawodowym. Wzrok 45% badanych w pierwszej kolejności został skierowany na ten obszar ...
-
Usługi internetowe: jak inflacja zmienia zachowania konsumentów?
... domem i chociaż częściowego powrotu do zewnętrznych aktywności, zaniechanych w okresie pandemicznych restrykcji. Pokolenia cyfrowe stawia na dobre samopoczucie w kwestii korzystania z internetu Z badania EY wynika, że 31 proc. respondentów myśli o tym, iż internet może negatywnie wpływać na ich dobre samopoczucie (well-being). Zaniepokojenie maleje ...
-
Telewizja mobilna: Polacy zadowoleni po pilotażu
... Łodzi, Lublinie, Katowicach, Słupsku, Gorzowie, Zielonej Górze i Elblągu. Do końca 2011 r. obejmie swoim zasięgiem 31 miast. Pilotaż warszawski, podobnie jak badania w Austrii i we Włoszech, potwierdził, że tradycyjnie oglądane kanały telewizyjne cieszyły się największą popularnością również wśród widzów telewizji mobilnej. Respondenci najchętniej ...
-
Uprawianie sportu w czasie pandemii straciło na popularności
... . W roku pandemicznym sport uprawiało 69% Polaków, rok wcześniej było to 81%. Z badania wynika, że aktywność sportowa spadała z miesiąca na miesiąc. Najbardziej spadła w grupie ... przez 14% pań i tylko 4% panów. Druga – przez 10% kobiet i tylko 5% mężczyzn. Z naszego badania za 2020 rok wynika, że Polacy w roku pandemicznym częściej niż w poprzednich ...
-
Nowe technologie: firmy inwestują w sztuczną inteligencję, ale...
... nią uplasowało się przetwarzanie brzegowe (42%). Co ciekawe, GenAI w zeszłorocznej edycji badania w ogóle nie pojawiła się na liście najpopularniejszych technologii, więc jej ... Partner EY, lider zespołów Cloud Enablement oraz IT Advisory. 5G z potencjałem wzrostu Z badania EY wynika, że w sieć 5G w perspektywie najbliższych trzech lat planuje ...
-
Turystyka polskich internautów
... o oczekiwaniach i zwyczajach wyjazdowych polskich użytkowników Internetu. Według badania Megapanel PBI/Gemius, w marcowym drzewku tematycznym witryny zgrupowane w węźle „ ... serwisów turystycznych. Biorąc pod uwagę znajomość biur podróży – jak pokazują badania Gemius - palmę pierwszeństwa dzierżą firmy działające na polskim rynku turystycznym ...
-
Zmiana pracy: dlaczego specjalista IT decyduje się na odejście?
... go problem rotacji kadr. Przeciwnie - ze zrealizowanego przez No Fluff Jobs badania „OFFBOARDING W IT” wynika, że statystyczny specjalista IT pracę zmienia co ... na wybranym stanowisku Jak na chęć zmiany pracy reagują pracodawcy? Jak wynika z badania No Fluff Jobs, aż 2 na 3 pracowników rozmawia ze swoimi współpracownikami o planowanym odejściu, ...
-
Klastry w Polsce: są atuty, ale też słabe strony
... kondycji i aktualnym stanie rozwoju klastrów w Polsce. Wyniki najnowszego, szóstego już badania poznać można w opublikowanym właśnie raporcie „Benchmarking klastrów w Polsce – edycja 2022”. ... badanych klastrów na końcu 2022 roku wyniosła 4208, czyli o 16,8% więcej względem badania z 2020 roku. Jeden klaster zrzesza średnio 103 podmioty, natomiast ...
-
Inwestycje w nowe technologie: rewolucja przyspiesza
... ? W które z nowych technologii zamierzają inwestować w kolejnych latach? Jakie modele zakupu rozwiązań internetu rzeczy w oparciu o sieć 5G preferują przedsiębiorcy? Czwarta edycja badania EY - Reimagining Industry Futures Study - wskazuje, że firmy rozwijają wybrane nowe technologie i są skłonne inwestować w kolejne rozwiązania. Ma to związek ...
-
Rynek pracy a technologie IT
... minutowego wywiadu, przeprowadzanego bezpośrednio z pracownikami w 11 krajach. W sumie w październiku tego roku odbyło się 8,360 takich spotkań. Pierwsza faza badania wskazała siedem najważniejszych trendów i hipotez, które następnie przedstawiono ekspertom związanym z branżą IT, analitykom, konsultantom, dziennikarzom, osobom odpowiedzialnym za HR ...
-
Storytelling w biznesie
... albo Victoria’s Secret jest lepsza od Hanes lub Vassarette, jednak na samym końcu mamy do czynienia wyłącznie z bielizną. Mimo to, badania przeprowadzone na University of Georgia dotyczące sposobu postrzegania produktów dowiodły, że tylko niektóre marki są odbierane jako „sexy”. Rola opowieści ...
-
Małe firmy: nie jest najlepiej, ale w przyszłym roku poprawa
... oraz małe i średnie przedsiębiorstwa ostrożnie podejmują decyzje dotyczące zatrudniania, podwyżek płac i inwestycji. Sytuacja ma się poprawić w roku 2015 rok - wynika z badania „Monitoring kondycji sektora MMŚP w 2014 r.", przygotowanego przez Konfederację Lewiatan. Jak wskazuje badanie, ponad 20 procent mikro, małych i średnich firm (MMŚP ...
-
Kobiety na rynku pracy: jest jeszcze wiele do zrobienia
... rozwoju zawodowego, elastyczność w miejscu pracy, pomoc socjalną). Z drugiej strony, jak wynika z badania „Putting All Our Minds to Work: An Assessment” przeprowadzonego przez ... zarząd. Co ciekawe, podobne wnioski można wysnuć z pierwszego na polskim rynku badania pt. Liderzy na dziś , które wyraźnie pokazało rosnącą rolę kobiet w biznesie. Badani ...
-
Dzieci w sieci: co wolą chłopcy, a co dziewczynki?
... wolą czerpać wiedzę z internetu. Ponadto chłopcy znacznie częściej myślą, że wiedzą, jak używać internetu i jak bezpiecznie w nim przebywać. Tymczasem według badania chłopcy wykazują mniej zahamowań w Sieci niż dziewczęta: w sieciach społecznościowych podają wiele informacji osobistych i udają starszych, niż są w rzeczywistości. Ponadto próbują ...
-
Transformacja cyfrowa może (nie musi) podwyższać wartość firmy
... 25 bln dolarów. Musi być ona jednak przeprowadzona w przemyślany sposób. Autorzy badania Unleashing value from digital transformation: Paths and pitfalls podkreślają, ... które generują ponadprzeciętny zwrot, mogą również zniszczyć wartość firmy? Na potrzeby badania eksperci Deloitte Monitor przeanalizowali ponad 4,6 tys. informacji biznesowych, które ...
-
Polacy a edukacja finansowa
... Brytyjczyków. Polacy także najczęściej deklarują, że otrzymali edukację finansową - wynika z badania "Finansowy Barometr ING", zrealizowanego dla Grupy ING przez TNS NIPO w jedenastu krajach. Druga edycja kwartalnego badania Grupy ING „Finansowy Barometr ING” została poświęcona wiedzy finansowej konsumentów w Polsce i na świecie. Badanie zostało ...
-
Media społecznościowe a decyzje finansowe
... przy otwarciu konta, złożeniu reklamacji do instytucji finansowej lub podjęciu decyzji o zmianie banku. Szósta edycja kwartalnego badania Grupy ING „Finansowy Barometr ING”, zrealizowanego dla Grupy ING przez grupę badawczą IPSOS, została poświęcona postawom konsumentów wobec finansów, mediów społecznościowych oraz bankowości mobilnej w Polsce ...
-
Polacy a noworoczne postanowienia finansowe
... % Polek). Informacje o badaniu Wyniki poświęcone postanowieniom noworocznym stanowią część kolejnej edycji międzynarodowego badania grupy ING „Barometr Finansowy ING”, której pełna treść zostanie opublikowana w przyszłym roku. Badanie zostało zrealizowane dla Grupy ING przez TNS NIPO w listopadzie 2012 r. na grupie 14 013 osób w czternastu krajach ...
-
Oszczędzanie pieniędzy priorytetem
... ” w warunkach nagłego spadku dochodów. Piąta edycja kwartalnego badania Grupy ING „Finansowy Barometr ING”, zrealizowanego dla Grupy ING przez TNS NIPO, została poświęcona postawom i zachowaniom konsumentów wobec oszczędzania w Polsce i na świecie. Poszczególne edycje badania dotyczą różnych obszarów finansów osobistych m.in kredytów hipotecznych ...
-
Oszczędności Polaków wystarczające
... To więcej niż w przypadku Niemców, Francuzów, Brytyjczyków i Amerykanów - wynika z badania "Finansowy Barometr ING", zrealizowanego dla Grupy ING przez TNS NIPO w kilkunastu krajach na całym świecie. „Finansowy Barometr ING” to pierwsza edycja kwartalnego badania Grupy ING na temat postaw i zachowań konsumentów wobec zagadnień finansowych. Badanie ...
-
Własne mieszkanie częściej w Polsce niż w UE
... korzystne jest posiadanie domu niż jego wynajmowanie. Czwarta edycja kwartalnego badania Grupy ING „Finansowy Barometr ING”, zrealizowanego dla Grupy ING przez TNS NIPO, została poświęcona kredytom hipotecznym i nieruchomościom w Polsce i na świecie. Poszczególne edycje badania dotyczą różnych obszarów finansów osobistych m.in oszczędzania i wiedzy ...
-
Marki godne zaufania 2014
... badania European Trusted Brands. Wśród laureatów znalazły się m.in. Visa, ING TFI, Play, Falvit, Nivea, Rossmann oraz Nestlé. Rezultaty badania European Trusted Brands ... edycji badania European Trusted Brands pięć marek otrzymało oba wyróżnienia – Złote oraz Kryształowe Godło. Zdobywcami obydwu tytułów są: Visa (w kategorii Karta płatnicza), ING TFI ...
-
Polskie firmy a outsourcing
... powszechny, ale w prostych usługach Outsourcing w Polsce jest zjawiskiem dość powszechnym. Z badania wynika, iż takie stwierdzenie potwierdza 93% polskich firm, które obecnie ... także regulacje prawne (58%) i brak odpowiednich dostawców (53%). „Przeprowadzane badania obrazują, że pomimo tego iż większość przedsiębiorstw w Polsce z niego korzysta ...
-
Placówki bankowe - jakość obsługi 2012
... badania w 27 bankach. Pod uwagę wzięto: Alior Bank, Bank Pocztowy, BGŻ, BNP Paribas, BOŚ, BPH, BPS, BZ WBK, Citi Handlowy, Crédit Agricole, Deutsche Bank PBC S.A., Eurobank, FM Bank, Getin Noble, Idea Bank, ING ... testowych, zarejestrowanych w bazie INTERNATIONAL SERVICE CHECK, do badania wybrano osoby z doświadczeniem, w wieku powyżej 24 roku życia, ...
-
Oszczędzanie pieniędzy przez Polaków: raczej na urlop niż na emeryturę
... Na wcześniejszą emeryturę oszczędza tylko 5% respondentów z Polski, podczas gdy w Niemczech 15% - wynika z międzynarodowego badania „Finansowy Barometr ING”. Kolejna edycja badania „Finansowy Barometr ING”, zrealizowanego dla Grupy ING przez grupę badawczą IPSOS, została poświęcona postawom i zachowaniom konsumentów wobec oszczędzania w Polsce i na ...
-
Tajemniczy klienci ocenili placówki bankowe. Wyniki zaskakują
... Getin Noble Banku, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO BP oraz Raiffeisen Polbanku. Czemu przyglądali się tajemniczy klienci? Podobnie, jak w zeszłorocznej fali badania, także tym ... konta. Po trzecie – próba zamknięcia sprzedaży i finalizacji umowy Analiza wyników badania wykazała, że doradcy nie radzą sobie z finalizowaniem sprzedaży. W zeszłym roku ...
-
Najlepsze banki 2020 wg klientów
... . Dość surowo badani ocenili także zaangażowanie banków w działalność społeczną. Uczestnicy badania zdecydowali, że najlepsze „Konta osobiste” oferuje mBank, następnie Bank Millennium oraz ING Bank Śląski. Jeśli mieliby oszczędzać, to w ING Banku Śląskim, w bankach spółdzielczych oraz mBanku („Produkty oszczędnościowe”). W kategorii „Płatności ...
-
Marki godne zaufania 2011
... Godło jak i Złote Godło: są to Winiary, Centrum, Nestlé, ING TFI, Olej Kujawski i Herbapol. Europejskich respondentów poproszono również o wskazania marek o najlepszej reputacji pod względem ekologii - dla każdej z wymienionych kategorii. W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands w Polsce najwięcej wskazań uzyskały: Osram (Sprzęt ...
-
Ranking banków. Które najlepsze według tajemniczych klientów?
... w naszym kraju - wynika ze zrealizowanego przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK niekomercyjnego badania, w którym tajemniczy klienci przyjrzeli się jakości obsługi w 60 oddziałach banków ... wypadły w Banku BPH (97,9 proc.), Banku Millennium (95,8 proc.) i ponownie, w ING Banku Śląskim (91,7 proc.). Najwięcej kompetentnych informacji na temat planów ...
-
Leasing hamuje wraz z gospodarką
... zmalało od 2015 r. Dla przykładu ostatni wymieniony instrument, w latach 2014-2019, zanotował 14 proc. spadek istotności. Wyniki badania koniunktury branży leasingowej Według kwartalnego odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w I kwartale 2020 ...
-
Finanse domowe powodem kłótni Polaków
... w innych krajach średnia wynosi ok. 40 proc. To wnioski z badania „Finansowy Barometr ING”, które na zlecenie Grupy ING, zrealizowano w jedenastu krajach: Austrii, Belgii, Francji, Hiszpanii, Luksemburgu, ... leżą też frustracje Polaków związane z własną sytuacją finansową. Jak pokazują badania ING, mimo że 9 proc. rodaków przyznaje, że ich sytuacja ...
-
Polski sektor bankowy: doświadczenia zakupowe klientów
... – dodaje Agnieszka Chrostowska. Wyniki badania pokazują, że osobiste wizyty w placówkach to nadal najistotniejsza z punktu widzenia klienta forma kontaktu ze swoim bankiem w ciągu ostatniego roku. Zadeklarowało ją np. 100% badanych respondentów posiadających rachunki w Bankach Spółdzielczych oraz klienci ING Banku Śląskiego (88,9%), PKO BP ...