-
Politolog
... systemy partyjne poszczególnych państw, marketing polityczny czy specjalizacja w polityce konkretnych państw. Politolodzy mogą pracować w organizacjach ngo, jako eksperci w ośrodkach badania opinii publicznej oraz dziennikarze prasowi, radiowi i telewizyjni, a także specjaliści od public relations, pracownicy służby cywilnej i samorządowej, doradcy ...
Tematy: politolog -
Internetowy Samochód Roku 2014
Volkswagen Golf nie ma sobie równych. Ten model już po raz kolejny zwycięża w stworzonym przez serwis ogłoszeń motoryzacyjnych OtoMoto.pl rankingu "Internetowy Samochód Roku". Srebrnym medalistą wśród aut używanych zostaje Audi A4, a na trzeciej pozycji mamy Passata. Autorzy rankingu podjęli się trudu przeanalizowania 1 miliarda zapytań z ...
-
Bankowość detaliczna traci klientów
... uzyskanych z badań przeprowadzonych na 32 rynkach. Raport ten, zawierający między innymi Roczny Wskaźnik Doświadczeń Konsumenckich Klienta, przedstawia sumaryczne ustalenia z badania pod tytułem Głos Klienta, które obejmuje dane uzyskane na podstawie wywiadów przeprowadzonych z ponad 16 000 klientów bankowości detalicznej i menedżerami banków ...
-
Noc Muzeów - znana i lubiana
... , że drugą - po festiwalu Woodstock – najbardziej znaną imprezą kulturalną w naszym kraju jest Noc Muzeów. Na to przynajmniej wskazują wnioski płynące z badania Sponsoring Monitor 2014/2015 ARC Rynek i Opinia. Wystawy organizowane przez galerie i muzea plasują się dopiero na 10-tym miejscu wśród najbardziej lubianych ...
-
Inwestycje w nieruchomości: coraz więcej źródeł finansowania
... bazowych. Wymagany stopień wynajęcia nieruchomości waha się w przedziale 40% do 60%. Anna Grzędzińska, Konsultant w Dziale Doradztwa Finansowego, JLL, komentuje: „Z badania wynika, że spośród wszystkich sektorów rynku nieruchomości komercyjnych, najchętniej finansowane są projekty handlowe, zarówno obiekty najlepsze w swojej klasie, jak i te ...
-
Domeny: cybersqatterzy zarabiają na homofonach
... przynajmniej jeden wariant homofoniczny, a spośród tej liczby jedynie 155 (8,5 proc.) znajduje się w posiadaniu właścicieli adresów oryginalnych. Według badania większość domen homofonicznych wykorzystywanych jest do przejmowania ruchu i wyświetlania reklam pod prowizorycznymi witrynami internetowymi. Jako najpopularniejsze soundsquatterskie adresy ...
-
Internet Rzeczy atakuje
... IoT w obszarze rozwiązań technologicznych. „Rynek IoT w Polsce rozwija się podobnie, jak w innych krajach — przekonuje John Gole, Research Director, IDC CEMA. Badania IDC dostarczają kompleksowych informacji na temat struktury rynku IoT. Pomagają dostawcom i przedsiębiorstwom w nawigacji po skomplikowanym ekosystemie otaczającym ten rozwijający się ...
-
Najcenniejsze marki technologiczne świata 2015
... nowość to platforma Adobe, pozwalająca łączyć rozwiązania software’owe z działalnością marketingową (wartość: 7,4 mld USD). Huawei zainwestował 600 mln USD w badania nad siecią 5G, ponieważ chce on stawić czoła szwedzkiemu Ericssonowi w sferze infrastruktury telekomunikacyjnej, jednocześnie wzmacniając swoją pozycję producenta telefonów komórkowych ...
-
Idealne miasto na firmę? Według raportu Doing Business to Bydgoszcz
... Doing Business poddano analizie regulacje dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej, w szczególności związane z funkcjonowaniem małych i średnich przedsiębiorstw. Twórcy badania sprawdzali miasta pod kątem czterech obszarów: rozpoczynania działalności gospodarczej, uzyskiwania pozwoleń budowlanych, rejestracji własności nieruchomości oraz ...
-
Najdroższe powierzchnie biurowe I kw. 2015
... całym świecie. W pierwszej 50-tce znalazło się 19 rynków z regionu EMEA, 20 z Azji i Pacyfiku oraz 11 z obu Ameryk. Podczas gdy na badania porównawcze w dolarach amerykańskich wpływ miały różnice kursowe, roczne zmiany procentowe kosztów najmu oparte są na lokalnych walutach i metodach badań i nie ...
-
Jak bez dużych pieniędzy skutecznie reklamować sklep internetowy?
... z firmą, wynegocjują model rozliczenia za efekt. Najważniejsze to, by klient zauważył ofertę i najlepiej od razu dokonał zakupu. Do mierzalności rezultatów i badania źródła konwersji warto skorzystać np. z Google Analytics, które pomoże w ocenie konkretnych metod i wybraniu tych najbardziej skutecznych. Łukasz Iwanek,
-
Monitoring mediów: gwiazdy "Małych Gigantów" żyłą złota dla TVN
... ” na szczycie PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przygotował raport dotyczący medialności gwiazd poszczególnych programów telewizyjnych z zestawienia Lowe Media. Zdecydowanymi liderami badania zostali przedstawiciele „Małych Gigantów”. W pierwszej połowie tego roku o Wojewódzkim, Chylińskiej, Bujakiewicz i Chajzerze opublikowano łącznie prawie 11 tys ...
-
Lokowanie miasta. Które seriale zapewniają najlepszą promocję?
... - 20,7 mln zł. Fikcyjna Leśna Góra z wynikiem 457 doniesień tym razem znalazła się tuż za podium. Niższe względem poprzedniej edycji badania było również dotarcie materiałów (482,4 do 494,4 mln i AVE (5,6 do 8,2 mln zł). Skuteczna promocja Żyrardowa Pierwszą piątkę zestawienia najbardziej medialnych ...
-
UOKiK wydał zgodę na dwie koncentracje na rynku farmaceutycznym
... Farmacja – pięciu (śląskiego, dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego i wielkopolskiego). UOKiK na bieżąco przygląda się konkurencji na rynku farmaceutycznym – w maju 2015 r. opublikował Raport z badania rynku detalicznej sprzedaży leków.
-
Polska: wydarzenia tygodnia 39/2015
... innowacyjności wprowadza ulgę podatkową dla inwestujących w innowacje. Będzie ona obowiązywać dwa lata. Nowela precyzuje zamknięty katalog kosztów kwalifikowanych na badania i rozwój podlegających odliczeniu. Zaproponowano odliczenie kosztów kwalifikowanych od podstawy opodatkowania oraz inne ich limity. Kwota kosztów kwalifikowanych nie mogłaby ...
-
Maffashion, Jemerced, Kasia Tusk. To one rządzą modową blogosferą
... się, która z nich najbardziej zaznacza swoją obecność w mediach. Analiza dowiodła, że niezaprzeczalną liderką jest tu Maffashion, czyli Julia Kuczyńska. Autorzy badania przyjrzeli się pierwszej "dziesiątce" najpopularniejszych blogów modowych z zestawienia miesięcznika „Press”. Analiza dowiodła, że królową modowej blogosfery jest Maffashion – od ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 43/2015
... Inwestycje w tym obszarze napędza przede wszystkim chęć zwiększenia satysfakcji i lojalności klientów. Taką motywację jako najważniejszą wymieniło aż 90 proc. uczestników badania. Dopiero na drugim miejscu znajduje się zwiększenie dochodów. – Obecnie banki znajdują się w fazie radykalnego przeformułowania swoich strategii. W przeszłości w centrum ...
-
Cyberataki: Polska w czołówce zagrożonych krajów europejskich
... atakami hakerskimi. W skali świata sytuacja najgorzej wygląda w Tanzanii – każde urządzenie w tym afrykańskim państwie padło ofiarą cyberprzestępców. Prowadzone przez izraelską firmę badania wskazują, że Polska znajduje się w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o liczbę ataków hakerskich – wyprzedzają nas jedynie Macedonia, Ukraina, Serbia oraz ...
-
Strona www musi ładować się szybko: sprawdź swoją
... wystarczy zaledwie jedna sekunda za długo, żeby stracić 11 proc. odsłon, 7 proc. konwersji i obniżyć satysfakcję odbiorcy o 16 proc. (dane wg badania Aberdeen Group)? Dobra strona www musi ładować się szybko, jeżeli ma spełniać cele sprzedażowe i osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarkach. To logiczne! ...
-
Polacy i aplikacje pogodowe
... w lecie pogoda bywa nieprzewidywalna – od upału, po burze, o tyle jesienią jest stała – pochmurna i deszczowa. Prognoza poranna czy wieczorna? Jak wynika z badania Mobience, Polacy równie często sprawdzają pogodę rano, co wieczorem i nie ma na tym polu żadnych skoków w statystykach. Jedyne różnice można ...
-
Marketing w e-commerce: jak przygotować dobry newsletter
... zaufanie do naszej marki. Z pewnością nie przełoży się to na wzrost sprzedaży. A co w środku? Treść jest równie ważna co temat. Badania SalesBee pokazują, że średni wskaźnik CTR, czyli współczynnik klikalności dla e-commerce wynosi około 3,5 proc. Jak więc zaplanować zawartość maila aby ...
-
Jak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy?
... jak aplikacje typu Uber, czy AirBnB, przewagę osoby, które stopniowo rezygnują z tradycyjnego sposobu konsumpcji treści, ale do cyfrowych tubylców. Wyniki badania wskazują, że wbrew powszechnym opiniom, przedstawiciele generacji #hashtag są coraz bardziej skłonni do płacenia za dostęp do cyfrowych zasobów, pomimo ...
-
Najpopularniejsi w mediach - piłkarze i kluby piłkarskie
... „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu ponad 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 grudnia 2015 roku – analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę już ponad 1,09 ...
-
Cyrk bez zwierząt, a co na to social media?
... nie do zatrzymania. A niezwykła aktywność i duże zaangażowanie internautów pokazuje, że w cyrkowej rewolucji nie sposób przecenić rolę mediów społecznościowych. Metodologia badania Monitoring mediów społecznościowych z dni 01.01 – 31.01.2016. Monitorowano komentarze i publikacje na temat sprzeciwu wobec cyrków wykorzystujących zwierzęta podczas ...
-
Druk 3D, Internet Rzeczy, Big Data. Gdzie zmierzają nowe technologie?
... nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Rozwiązania dla inteligentnego domu w centrum zainteresowania konsumentów Jak wynika z badania KPMG, największe korzyści dla konsumentów w zakresie nowych technologii wynikają z wprowadzenia rozwiązań inteligentnego domu (np. sterowanie urządzeniami AGD ...
-
Sieci mobilne 2015 – 2020
... (Fixed/Wi-Fi Traffic): pochodzi z połączeń bezprzewodowych udostępnianych przez źródło podłączone do sieci stacjonarnej, np. domowy router Wi-Fi czy publiczny hotspot. Metodologia badania Cisco Mobile VNI Forecast: Cisco VNI Mobile Forecast opiera się na niezależnych prognozach analitycznych oraz badaniach rzeczywistego ruchu w sieciach mobilnych ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Warszawy w dół
... jeden z podstawowych czynników wpływających na rynek nieruchomości biurowych w miastach regionalnych – mówi Przemysław Krych, szef funduszu Griffin Real Estate, jeden z respondentów badania „Emerging Trends in Real Estate. Europe 2016”.
-
Strategia marketingowa sposobem na pokonanie kryzysu w firmie
... i nowe techniki kreowania wizerunku”, udaje się to jednak tylko 15% firm, gdyż większość w ogóle nie tworzy scenariuszy antykryzysowych. Przeprowadzanie cyklicznie badania rynku i zmieniających się oczekiwań odbiorców pozwoli skalkulować szanse, ale także wskazać zagrożenia. Jeśli na wczesnym etapie działalności przedsiębiorstwa zdefiniujemy, jakie ...
-
Jakie dyscypliny sportowe wybierają Polacy?
Polacy starają się żyć aktywnie – jak wynika z badania Sponsoring Monitor, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, 61% Polaków uprawiało sport w 2015 r., z czego 70% częściej niż raz w tygodniu, a 17% – kilka ...
-
Lokowanie miast w serialach w II połowie 2015 roku
... o wartości 577 mln kontaktów. Trzeci wynik pod względem dotarcia uzyskała Leśna Góra („Na dobre i na złe”) – 457 mln kontaktów. Metodologia badania W badaniu uwzględniono wybrane polskie seriale emitowane przez Polsat, TVN, TVP1 i TVP2 w okresie od lipca do grudnia 2015 roku, których akcja ...
-
Reklama w internecie: atrybucja nową bronią marketingu?
... jeszcze bardziej cennymi w miarę upływu czasu. W tym celu można prowadzić m.in. takie działania jak śledzenie identyfikatora klienta na różnych urządzeniach, badania nad efektem ROPO, czy mierzenie efektów kampanii e-mailingowych. Wykorzystanie CLV to dla marketerów spore wyzwanie, które stale zyskuje na aktualności ...
-
Internauci pytają "gdzie kupić", a firmy milczą
... social media to wciąż w znacznej mierze niezagospodarowane pole dla marek i pracowników odpowiedzialnych za obsługę firmowych kont w mediach społecznościowych - wynika z badania. „Coraz więcej firm decyduje się na monitoring własnej marki w mediach społecznościowych, lecz jednocześnie wiele z nich zapomina o potrzebie interakcji i korzyściach ...
-
UOKiK: jest zgoda na sześć koncentracji
... i powietrza do samochodów osobowych i lekkich dostawczych oraz pojazdów ciężarowych. W tej sprawie UOKiK w listopadzie 2015 r. uznał, że zachodzi konieczność przeprowadzenia badania rynku, a tym samym przedłużenia postępowania. Analiza Urzędu wykazała, że koncentracja nie wpłynie negatywnie na konkurencję. W przypadku wzrostu cen lub pogorszenia ...
-
Wakacje 2016: Agencja Moody’s nie zaszkodzi turystyce?
... obecnie w bardzo znacznych podwyżkach płac w wielu firmach (IKEA, Lidl, Biedronka itd.), w których dotychczas wzrosty płac nie były zbyt powszechne. Również badania pracodawców w tym zakresie dokonywane np. przez instytut Randstad wskazują na bardzo znaczący potencjał dalszej poprawy wynagrodzeń, a zwłaszcza w firmach z tzw. obszaru ...
-
Rekrutacja pracowników: nic tylko stres i strata pieniędzy
... – zauważa Anna Węgrzyn z BPSC. Rezygnacja? To jakby stracić ponad 50 tys. zł To jednak i tak nie rozwiązałoby wszystkich problemów. Wyniki badania PwC wskazują, że w firmach rosną nie tylko koszty rekrutacji, ale też absencji oraz rezygnacji pracowników. W ciągu ostatnich czterech lat oba ...