-
Badania marketingowe: kwestionariusz ankiety i wywiadu
... badania (np. w przypadku zapytania przez reprezentanta jakiejś firmy „Jakie ma Pan/Pani odczucia związane z naszym produktem?”, wielu respondentów może mieć problem z przyznaniem wprost, iż są one negatywne). O tego typu mechanizmach nie można zapominać przy interpretowaniu uzyskanych wyników. Jeśli przyjdzie nam prowadzić badanie marketingowe ...
-
Polscy marketingowcy chwalą badania, ale z nich nie korzystają
... przedsiębiorstwach uważa, że badania marketingowe pogłębiają wiedzę o potencjalnych i rzeczywistych klientach firmy, jednak tylko 12% firm kiedykolwiek zleciło taką usługę - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję brandingową MorrisMarlowe. Założeniem projektu „Badanie o badaniach 2013” była analiza opinii polskich marketingowców nt ...
Tematy: badania marketingowe, badania firm -
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
... analizy rynkowe, przeprowadzić wizję lokalną, wykonać badania marketingowe. Te metody są jednak dość kosztowne. Natomiast wiele informacji, które mają kluczowe znaczenie biznesowe jest dostępna publicznie w ogólnodostępnych mediach takich jak prasa czy internet. Dlaczego zatem analiza mediów jest wciąż jeszcze niedocenionym narzędziem wsparcia ...
-
8 sytuacji w biznesie, gdy analiza rynku będzie Ci potrzebna
... – W tej sytuacji szczególnie pomocny będzie jeden konkretny rodzaj analizy rynku – analiza due diligence. Dzięki niej możesz poznać na przykład bariery ... marketingowe – Ogromnym wsparciem w procesie budowania strategii i planów dla sprzedaży i marketingu będą dla Ciebie dane na temat klientów, trendów i konkurencji, które wynikają z analizy i badania ...
-
Raport Elephate "Ranking blogów w e-commerce". Najsilniejsze strategie SEO i content marketingowe w świecie e-handlu
... marketingowe, by skalować swój biznes przy pomocy blogowania. Ranking został objęty patronatem medialnym portalu eGospodarka.pl. 32 branże i 524 sklepy internetowe pod lupą specjalistów! Analiza ...
-
Agencje marketingowe wybierają Internet
... dotyczące internetowych form promocji. Według badania domu mediowego MPG w I kwartale 2009 r. krajowy rynek reklamy skurczył się o 160 mln zł, czyli prawie o 1/10 w stosunku do I kwartału 2008 r. Jedynie reklama internetowa zanotowała 7% wzrost przychodów w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2009 r. Analiza domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze ...
-
Działania marketingowe w Internecie testuj na 6 sposobów
... do przeprowadzenia badania na pewno są sprawne. Testy typu A/B powinny być przeprowadzane z rygorem statystycznym. Uzyskanie danych, które przedstawią rzeczywisty obraz sytuacji wymaga zgromadzenia wystarczającej próby użytkowników, którzy wezmą udział w teście. Wielokrotne przeprowadzenie testów oraz gromadzenie i analiza pozostałych danych ...
-
Zrozumieć i zmierzyć lojalność klientów
... wypełniania RFM System RFM, jako wskaźnik badania lojalności, opiera się na analizie historii zakupowej ... sposób zbadania opłacalności każdego nabywcy. Analiza rentowności różnych grup klientów pokazuje, że ... Robert Kozielski, „Wskaźniki marketingowe”, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004 4. Robert Kozielski, „Wskaźniki marketingowe”, Oficyna Ekonomiczna, ...
-
5 powodów, dla których retail potrzebuje Big Data
... że mogą one przynosić wymierne korzyści. Dobrym przykładem jest branża retail. Z badania zleconego The Economist Intelligence Unit przez Wipro wynika, że aż ... Krzysztof Grabowski, ekspert ds. technologii. Big data in store Analiza Big Data wspiera e-commerce i działania marketingowe prowadzone przez firmy w Internecie, ale nie tylko. Również te ...
-
Strategia marketingowa - najważniejsze elementy
... sport, zainteresowany zdrowym stylem życia i odżywianiem. Elementy strategii marketingowej: analiza konkurencji Analiza konkurencji to proces skupiony na zidentyfikowaniu marek ... czytają blogi zawierające treści podobne do Twoich. Elementy strategii marketingowej: content Badania przeprowadzone przez Hubspot wykazały, że w 2020 roku aż 70% marketerów ...
-
Monitorowanie jakiego nie było
... także bardzo dobre narzędzie marketingowe do badania zainteresowania oferowanymi przez nas produktami i usługami oraz narzędzie do badania otoczenia naszego serwisu ... kontrolować skuteczność reklam w prasie. Jak to robić? Narzędzia do badania naszego serwisu Internetowego Analiza logów Logi serwera (pliki z informacjami o każdym pobranym pliku ...
Tematy: -
3 najważniejsze kroki w aktywacji kampanii omnichannel
... odbiorców za priorytet działań biznesowych, natomiast 68,7 proc. przyznało, że taka analiza poprawia ich zdolność do kreowania wartości z działań realizowanych w nowych ... klientów, jak i marketingowe i reklamowe „scenariusze użycia”/ use case’y, wspomagane tradycyjnymi i cyfrowymi zbiorami danych. Znaczna liczba uczestników badania – 48,6 proc., ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... 4% w stosunku do badania z 2018 r.). Zarządzanie Customer Experience w centrum uwagi firm – 68% z grupy underperformers prowadzi działania marketingowe dla budowania odpowiednich ... dane transakcyjne, deklarowane zainteresowania i preferencje oraz tożsamości cyfrowe. Jednak ich analiza przynosi wartość jedynie wówczas, gdy są one dokładne, aktualne ...
-
Najpopularniejsze w Internecie marki RTV
... nie wynosiła więcej niż 2 punkty procentowe. Autorzy badania sprawdzili też jak internauci oceniają cechy produktów ... Analiza emocji wokół cech produktów jest znacznie ciekawsza, kiedy weźmiemy pod uwagę poszczególne kategorie urządzeń, np. telewizory plazmowe lub odtwarzacze MP3. Wtedy dużo dokładniej widać różnice i łatwiej o wskazania marketingowe ...
-
Marketing personalizacją stoi
... badania Teradata 2015 Global Data-Driven Marketing Survey, priorytetem jest personalizacja działań marketingowych. GŁÓWNE WNIOSKI Z BADANIA ... (26 proc.). Tylko zintegrowane platformy marketingowe są w stanie spełnić oczekiwania ... zestawieniom o w pełni indywidualnym charakterze.” Informacje o badaniu Analiza Teradata 2015 Global Data-Driven Marketing ...
-
Marketing 6.0 zmienia świat zakupów
... w nowoczesnej sprzedaży. Dobrze obrazują to badania Capgemini i MIT Sloan School of Management ... na wyobraźnię przykładów wykorzystania danych kontekstowych są działania marketingowe stosowane w przypadku tzw. urządzeń noszonych. ... Podobnie jak w całej gospodarce, tak i w sprzedaży sprawna analiza danych i zdolność ich przekształcania w informacje ...
-
Komu udał się Black Friday?
... wynika z badania „Zakupy świąteczne 2018”, odwiedzenie sklepów planowało tym dniu aż 3/4 Polaków. Czy faktycznie zaoszczędzili? Niekoniecznie. Coroczna, przeprowadzana przez Deloitte i Dealavo analiza ... , którzy przy okazji Black Friday prowadzili szeroko zakrojone działania marketingowe. – W ich przypadku obniżki były większe niż dla całego rynku. ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
... wskazują, że wydatki na działania marketingowe w internecie ... badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy. Dodatkowa analiza porównawcza mediów oparta była na danych gotówkowych, porównywalnych z danymi badania ...
-
Jak deweloperzy dbają o dane osobowe klientów?
... jedyne uchybienie, jakie można zarzucić firmom deweloperskim. Analiza przeprowadzona przez ODO 24 objęła ... i / lub przesyłanie informacji ze zgodą na działania marketingowe lub przekazanie danych podmiotom trzecim). Sprawdzono także ... : LC Corp, Bouygues Immobilien Polska i Inpro S.A. Z przeprowadzonego badania jasno wynika, że w zakresie ochrony ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... Badania wskazało również na przemożny wpływ ogólnej atmosfery w sklepie – w tym muzyki – na ogólne wrażenia zakupowe oraz przybliżają jak konsumenci korzystają z urządzeń mobilnych podczas zakupów. - Najważniejszy wniosek z naszych badań jest taki, że konsumenci coraz lepiej radzą sobie w świecie, w którym bodźce marketingowe ...
-
W Black Friday średnie obniżki cen na poziomie 3,6 proc.
... Consumer Industry w Deloitte. Tegoroczna analiza autorstwa Deloitte i Dealavo objęła blisko 800 sklepów internetowych. Wytypowano do niej na podstawie badania Deloitte „Świąteczne Zakupy ... , który udało się nam zidentyfikować, wynosił 36 proc., podczas gdy przekazy marketingowe mówiły nawet o 70-proc. obniżkach – mówi Jakub Kot, prezes Dealavo – firmy ...
-
Marketing pod znakiem AI. Poznaj najważniejsze trendy 2017
... średniej dla swojej branży (12% ogółu badanych). W porównaniu do badania sprzed roku o 8% zwiększyła się grupa moderate performers (uprzednio ... ale także zmieniają strategie marketingowe i powodują przetasowania organizacyjne. Nowym ... grupy badanych kluczowe są dwa rozwiązania: narzędzia CRM i analiza danych. Celem do jakiego dąży branża jest uzyskanie ...
-
Czy biznes wykorzystuje social media?
... marketingowe”, twierdzi Tom Davenport, ekspert w zakresie business analytics, autor wielu publikacji z tej dziedziny. Podejście firm a fakty Wiele organizacji koncentruje się o wiele bardziej na zdobywaniu rozgłosu niż właściwym zrozumieniu i uczestniczeniu w dyskusjach prowadzonych na ich temat. Wyniki badania ...
-
Multiscreening, czyli Internet podczas oglądania telewizji
... na marketingowe działania multiscreeningowe ... badania 63% internautów zdarza się szukać informacji o markach i produktach widzianych na pierwszym ekranie i korzystają w tym celu z komputerów PC. Z pośród nich wyróżniają się zaawansowani użytkownicy mediów społecznościowych, którzy szukają marek na Facebooku, Youtube i urządzeniach mobilnych. Analiza ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... Analiza pytań otwartych wskazuje, że zdecydowana większość pracowników dostrzega pozytywne aspekty związane z takim trybem pracy. Wysoki poziom cyfryzacji oraz kompetencje online mają teraz kluczowe znaczenie. W bieżącej sytuacji umożliwiają one płynne wykorzystanie zasobów ludzkich oraz projektowych. Jak czytamy w komunikacie z badania ... marketingowe ...
-
Obsługa klienta: czy polskie firmy IT są gotowe na obcokrajowców?
... anielskim. Nadane przedsiębiorstwa bardzo dobrze wypadły w kontakcie bezpośrednim. Analiza pokazał, że pierwsza odpowiedź mailowa na zapytanie ... również kontakt telefoniczny z wybranymi do badania firmami. 69 proc. firm była w stanie ... z kolei z tej współpracy mogą wynieść doświadczenie marketingowe jak te pomysły sprzedawać i promować, aby stawały ...
-
Skuteczny marketing wirusowy
... o takim adresie www, który jest komunikowany tylko i wyłącznie za pomocą mechanizmu wirusowego. Analiza takich wskaźników jak CTR (cost through rate) czy CPC (cost per ... kampanii. Musimy jednak zawsze pamiętać, że powinniśmy mieć jakiś punkt odniesienia – badania przed kampanią – tak, aby móc ocenić poprawnie skuteczność akcji. A później pozostaje nam ...
Tematy: marketing wirusowy, techniki promocji -
Skuteczny mailing - podstawowe zasady e-mail marketingu
... , wiadomości, sprawozdania, buduje programy lojalnościowe, prowadzi kampanie promocyjne, wykonuje badania marketingowe oraz prowadzi działania określane mianem public relations. Odbiorcy ... wyrazów od razu kwalifikuje wiadomość jako spam. Dopiero jak temat oraz analiza danych nadawcy skłoni czytelnika do przeczytania reszty wiadomości pojawia się treść ...
-
Administracja publiczna a skuteczny PR
... badania lokalnej opinii publicznej (np. opinie o podziale budżetu, badanie stosunku do władzy lokalnej). Po piąte, istotne są systematyczne badania marketingowe ...
-
Ile reprezentacja Polski straciła po mundialu?
... w przypadku Roberta Lewandowskiego, wydarzenia ostatnich tygodni wpłynęły na poszczególne wartości. Analiza SW Intelligence pokazuje, że na wartość marketingową zawodnika znaczny ... z następujących źródeł: Google Trends, Newspoint, Tradewatch, Transfermarkt, UEFA oraz wyniki badania CAWI z dn. 12.06.2018 wykonanego przez SW Research na próbie ...
-
O zaufanie klientów nie jest łatwo
... zakresie przetwarzania danych osobowych? Kluczowe wnioski z badania: Główne czynniki przesądzające o zaufaniu klientów do ... jak liczbę a nie osobę, a 54% twierdzi, że wiadomości marketingowe wysyłane przez firmy nie są ... przynosi konkretne korzyści. Jak podaje KPMG w publikacji „Analiza wiodących praktyk zarządzania doświadczeniami klientów na rynku ...
-
Wizerunek kobiet w reklamie i komunikacji marketingowej wymaga zmian
... zakładać, że nieumiejętność portretowania kobiet w reklamach i kierowania do nich przekazu marketingowego obniża skuteczność kampanii. Podstawą najnowszego badania ‘AdReaction: Getting Gender Right’ firmy Kantar jest analiza 30 000 testów reklam pochodzących z globalnej bazy reklam Link™ 2018. Na jego potrzeby przepytano również 450 marketerów ...
-
Dział HR - sprawozdanie kapitału ludzkiego
... marketingowe i dokumentacje techniczne. Każdy rozsądny menedżer (i całe mnóstwo dyletantów) ... jego rozwoju oraz wykorzystanie w badanym okresie. Analiza ta może zostać przeprowadzona przy wykorzystaniu systemu ... i sprawozdawczości kapitału ludzkiego oraz wyniki i wnioski z badania kapitału ludzkiego przeprowadzonego w kilku firmach znajdziesz w książce ...
-
Zachowania konsumentów w sieci. Kto, jak i kiedy kupuje?
... zatem, jak i kiedy kupuje przez internet? Z badania "Polski konsument w sieci" wynika, że statystyczny e-kupujący to ... sieci” przeprowadzono przy okazji 20-lecia istnienia firmy. Analiza, którą objęto 1 tys. przedsiębiorców reprezentujących mikro-, małe ... się usługi IT (18 proc.), marketingowe i PR-owe (16 proc.). Po 12 proc. badanych zajmuje ...
-
Wg Polaków nasz system podatkowy jest skomplikowany, niesprawiedliwy i niezrozumiały
... zgadzały się z tym stwierdzeniem w 2017 do 76% w 2024. Ciekawy wynik pokazuje również analiza postrzegania polskiego systemu podatkowego w zależności od wieku – okazuje się, że najbardziej ... konsumenta. Od lat z powodzeniem łączy teorię z praktyką prowadząc badania marketingowe i społeczne. Specjalizuje się w marketingu społecznym, badaniach postaw ...