-
Jakie działania CSR podejmuje sektor MŚP? Ochrona środowiska na 1. miejscu
... organizacji pozarządowych. CSR, czyli pracownik i klient w centrum uwagi Jak wynika z badania EFL, aktywność podejmowana przez sektor MŚP w zakresie CSR najczęściej ukierunkowana ... podejścia w obrębie CSR jest odpowiedzią na obecne trendy konsumenckie. Polacy chcą napojów w butelkach zwrotnych i są coraz częściej gotowi płacić za nie kaucję, a w ...
-
Customer experience zmienia reguły rynku. Jak powinien reagować biznes?
... liczą się dla nich doświadczenia. Badania dowodzą, że niemal 3 na 4 reprezentantów tego pokolenia woli zapłacić za realizowany na żywo ... całościowo przetwarzane i transferowane do centralnej chmury retailera i następnie lądują w jego centrum magazynowym, skąd dostawa napojów i grilli wyjedzie, by dotrzeć do danego sklepu na czas upałów. Innym ...
-
BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali ulubione marki FMCG
... nagród przyznano na podstawie wyników badania Grupy BLIX, przy udziale merytorycznym UCE RESEARCH i KANTAR Polska. Kogo wyróżnili ... Mlekovita, wśród Roślinnych alternatyw produktów mlecznych – Alpro, a w grupie Tłuszczów roślinnych – Kujawski. Laureatem w grupie Napojów gorących została marka Jacobs, w segmencie Lodów – Big Milk, zaś Produktów do ...
Tematy: BLIX AWARDS, FMCG, produkty FMCG, marki, opinie konsumentów, najpopularniejsze marki, zakupy, handel -
Handel a ruch graniczny z Ukrainą IV kw. 2008
... w przypadku paliw (o 33,6%), wyrobów tytoniowych (o 24,7%), odzieży i obuwia (o 22,9%), napojów alkoholowych (o 19,5%) oraz wyrobów cukierniczych (o 18,0%). Polacy znacznie mniej środków – bo ... siódmy – w odległości powyżej 100 km od granicy. PODSUMOWANIE Wyniki przeprowadzonego badania pilotażowego pozwalają na stwierdzenie, że procesy zachodzące na ...
-
Świąteczne wydatki Europejczyków 2009
... swoich produktów mogą liczyć na największy sukces podczas tegorocznych zakupów przedświątecznych. Z badania wynika jednak, że aż 33% Polaków nie zaplanuje budżetu na ... Magdalena Jończak. Badanie pokazuje, iż europejski rynek świątecznych zakupów żywności i napojów zdominują masowe sieci detaliczne. W Polsce ponad połowa konsumentów zrobi zakupy ...
-
Za co Polacy cenią sklepy osiedlowe?
... powstrzymuje klientów od kupowania niektórych produktów jest najczęściej wysoka cena (w przypadku kawy, herbaty, napojów) oraz mały wybór (np. w przypadku chemii gospodarczej, nabiału, pieczywa i mięsa). „Celem naszego badania były przede wszystkim: identyfikacja funkcji małych sklepów w społecznościach lokalnych, ocena wsparcia ze strony władz ...
-
Marka globalna czy lokalna? Kraj pochodzenia produktu ma znaczenie
... , że kraj pochodzenia jest ważniejszy od pozostałych czynników). Jedynym z bardziej zaskakujących wyników badania jest fakt, że kraj pochodzenia marki jest tak ważny – lub nawet ... Marka lokalna zaś wiedzie prym wśród produktów świeżych, nabiału oraz napojów. O badaniu Badanie zostało przeprowadzone online między 10 sierpnia a 4 września 2015 roku, ...
-
Bankructwo firmy. Gdzie szukać winy?
... płatniczymi znacznie częściej zdarzało się współpracować z partnerami biznesowymi, którzy ogłosili upadłość. Z badania BIG InfoMonitor wynika, że dotyczyło to 65 proc. firm. Tymczasem w grupie ... z opóźnieniami w płatnościach wynosi 4,9 proc. to są tam też branże jak produkcja napojów, wyrobów tytoniowych czy gospodarka odpadami, gdzie co najmniej co ...
-
Ekologia po polsku, czyli poziom podstawowy
... zakupów zwracają uwagę osoby w wieku 50-65 lat (68%). Jak wynika z badania, z plastikowych słomek do napojów chętnie korzystają młodzi w wieku 18-29 lat (48% ankietowanych), niż osoby ... , a mimo to nie czują oni potrzeby, aby żyć bardziej ekologicznie. Wyniki badania Gumtree Polska pokazują, że ekologia to dla Polaków wciąż bardzo wąskie pojęcie i ...
-
Konsumenci wierzą w zrównoważony rozwój, ale są bariery
... coraz ważniejszy dla konsumentów. Potwierdzeniem tego są wyniki najnowszego badania Kantar - Sustainability Sector Index 2022. Oto, do jakich wniosków prowadzi ... zająć się przedsiębiorstwa w większości sektorów, w tym takich jak branża spożywcza, produkcja napojów, handel detaliczny, AGD, technologia, turystyka, dobra luksusowe, meble, moda, ...
-
Rynek konsumencki 2004
... zagranicznemu najnowsze dane dotyczące tendencji, które owy rynek kształtują. Badania zostały oparte na analizie zarówno polskich gospodarstw domowych, jaki zagranicznych ... z grudniem 2003 r., w grudniu 2004 r. zmniejszyła się sprzedaż kosmetyków, chemii, zimnych napojów i tłuszczów. Zwiększa się popyt na paczkowaną żywność, słone i słodkie przekąski ...
-
Europejczycy i alkohol
... & Social na zlecenie Komisji Europejskiej. Z badania obejmującego prawie 28,500 respondentów z 27 państw Unii Europejskiej, Chorwacji oraz niekontrolowanego przez rząd obszaru Cypru wynika również, że Europejczycy zazwyczaj wypijają jedną, lub dwie porcje (59%). Z analizy częstości spożywania napojów alkoholowych na poziomie poszczególnych krajów ...
-
Innowacyjność polskich przedsiębiorstw 2004-2006
... innowacyjną w przemyśle w 2006 r. odnotowano w działach PKD: produkcja artykułów spożywczych i napojów – 15,7% (13,6% w 2005 r.) produkcja koksu, produktów rafinacji ropy naftowej i paliw jądrowych – 10,8% ... działalności wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Badania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw prowadzone są w trzyletnich okresach ...
-
Nielegalny alkohol to 15% rynku
... przyznaje się, że zdarza mu się kupować alkohol z przemytu - wynika z badania CBOS-u przeprowadzonego we wrześniu tego roku, jednak przemycany alkohol stanowi zaledwie ... legalnych źródeł – dodaje Leszek Wiwała. W celu weryfikacji skali występowania napojów zawierających alkohol etylowy niewiadomego pochodzenia w punktach handlu detalicznego i ...
-
Własny biznes? Zapomnij o wakacjach
... małej firmy. Dla mikroprzedsiębiorców wakacje to luksus – taki wniosek płynie z badania przeprowadzonego przez Grupę Idea Banku na 1000 właścicielach małych firm ( ... Chodzi tu przede wszystkim o biznesy związane z turystyką, gastronomią czy produkcją i sprzedażą napojów. Wśród firm, które uczestniczyły w badaniu Idea Banku największą grupę ...
-
Ceny żywności coraz dotkliwsze
... jest rzeczywiście większy niż ogólny poziom cen (CPI). W kwietniu br. wzrost cen żywności i napojów bezalkoholowych wyniósł 3,3 proc. r/r, podczas gdy ogólny poziom cen wzrósł o 2,2 proc. r/r ... prąd, wodę czy raty kredytów i pożyczek. Tę opcję wybrało 23,7 proc. uczestników badania. – Fakt, że co piąty Polak już zareagował na wzrost cen towarów ...
-
Ipsos Food Trends: zdrowe odżywianie coraz bardziej w modzie
... poprzednie wydania, przynosi szereg informacji istotnych z punktu widzenia producentów żywności i napojów, sieci handlowych i wszystkich osób, które żywo i niekoniecznie ze względów ... zdrowym odżywianiem – i jest to znaczący przyrost w porównaniu z poprzednią edycją badania Food Trends z roku 2017. W skomplikowanym świecie, w którym niektórzy tracą ...
-
Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację
... mniejsza skłonność do konsumpcji oraz trzymanie wydatków w ryzach - wynika badania zrealizowanego przez porównywarkę Rankomat.pl. I wprawdzie zachorowania już wyhamowały, ... 5,4%). Co ciekawe w tym samym czasie nastąpił wyraźny spadek dynamiki cen żywności i napojów bezalkoholowych - z 8% do 1,2%. Wiosna 2020 r. przyniosła 40% spadek całkowitych ...
-
Boże Narodzenie 2021 za 2129 zł
... prezenty kupimy pod choinkę? Gdzie i kiedy zrobimy zakupy świąteczne? Z badania „Zakupy świąteczne 2021”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że na ... w porównaniu z kwotą, którą deklarowaliśmy rok wcześniej. Szczególnie widoczne zmiany dotyczą żywności, napojów oraz podróży. Głównym powodem zwiększenia wydatków są wzrosty cen w ...
-
Czy dzieci mają pieniądze?
... badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Ipsos, dwie trzecie rodziców dzieci w wieku od 4 do ... razy w tygodniu. Spośród kilku badanych kategorii produktów, dzieci najczęściej mają wpływ na wybór marek jogurtów i serków, napojów gazowanych, płatków śniadaniowych oraz odzieży i obuwia dla siebie. Im starsze dziecko, tym jego udział w wyborze ...
-
Innowacyjność polskich przedsiębiorstw 2005-2007
... badania Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące działalności innowacyjnej w przemyśle wskazują, ... r.) wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę - 12,4% (4,1% w 2006 r.) produkcja artykułów spożywczych i napojów – 11,1% (15,7% w 2006 r.) produkcja metali – 8,3% (8,7% w 2006 r.) W latach 2005-2007 spośród ogółu ...
-
Co z eksportem żywności?
... i napojów liczony w euro wzrósł w ub. roku o 16,8 proc. Czy dewaluacja będzie lekarstwem na tegoroczny spadek popytu ... walut Na siedem przyczyn tej odmienności, z których większość jest zresztą pozytywna, wskazuje Instytut Badania Rynku, Konsumpcji i Koniunktur (IBRKiK). Wnioski opiera na regularnych badaniach ankietowych przeprowadzanych wśród ...
-
Inflacja II 2011
... i usług konsumpcyjnych z roku poprzedzającego rok badany, uzyskanej z badania budżetów gospodarstw domowych. W świetle tych badań w wydatkach konsumpcyjnych gospodarstw ... 0,2% mniej niż w styczniu br. W lutym br. zanotowano wzrost cen napojów bezalkoholowych (o 0,7%), w tym kawy – o 1,2%, soków – o 0,9%, a wód mineralnych lub źródlanych i herbaty – po ...
-
Polskie kobiety a fan page na Facebooku
... użytkowniczki - fanki najpopularniejszych Fan Page marek kobiecych na Facebook.com - wynika z badania zrealizowanego przez Interactive Research Center we współpracy z agencją marketingu ... wyższe wykształcenie, korzystają z ofert restauracji i kawiarni, obserwują Fan Page marek napojów i produktów spożywczych takich jak Kit Kat, Grolsch czy Tchibo ...
-
Jakość żywności: przetwory mleczne w I kw. 2011
... mleka, śmietanki, śmietany, tłuszczów mlecznych do smarowania X%, mlecznych napojów fermentowanych, serów twarogowych, serków smakowych, serów smażonych oraz ... ,0% skontrolowanych partii mleka), 1 partia śmietanki (50,0% skontrolowanych partii śmietanki). Badania fizykochemiczne obejmowały m.in. oznaczenie: zawartości tłuszczu, zawartości tłuszczu w ...
-
GIS wprowadził zakaz sprzedaży wysokoprocentowych alkoholi z Czech
... na terenie Republiki Czeskiej napojów alkoholowych o zawartości powyżej 20% alkoholu - zadecydował Główny Inspektor Sanitarny. Przyczyną decyzji ... GIS w ciągu miesiąca, w którym będzie obowiązywał zakaz, zostaną wykonane wszystkie niezbędne badania stwierdzające, czy sprzedawany w Polsce czeski alkohol nie stanowi zagrożenia dla zdrowia ...
-
Polacy kupują nielegalny alkohol
... Zakupu dokonał sam bądź przez przyjaciół i członków rodziny. To wyniki badania przeprowadzonego w ramach akcji społecznej „Stop nielegalnemu alkoholowi” prowadzonej w sierpniu br. ... odróżnienia takiego alkoholu. Szara strefa alkoholowa w Polsce Wartość legalnego rynku napojów spirytusowych w 2012 r. wyniosła ok. 16 mld zł. Według szacunków ZP PPS, ...
-
Plebiscyt Złoty Płatnik 2014: branża produkcyjna liderem
... Organizator w ramach badania przeanalizował ponad 300 tys. zdarzeń płatniczych w 2014 roku i wyłonił 3 564 firmy, które spełniają kryteria ... liczną grupę pod względem ilości nagrodzonych z tego sektora gospodarki stanowią sklepy z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych. Branża budowlana Grupę 12 proc. Laureatów, którzy otrzymali Certyfikat ...
-
Rynek gastronomiczny 2017
... badania zrealizowanego przez Instytut GfK, rynek gastronomiczny w Polsce zanotował kolejny wzrost. Szacuje ... lub spontanicznie, bez szczególnej okazji. Wybór danego lokalu najczęściej uzależniali od smaku serwowanych posiłków, napojów, dogodnej lokalizacji lub decydowali się na niego z przyzwyczajenia. Ogólnie rzecz biorąc, frytki, burgery, mięsne ...
-
Zachowania konsumentów: gdzie i jaką kawę kupują Polacy poza domem?
... badania zachowań konsumentów związanych z piciem kawy. Najnowsza edycja raportu OOH Café potwierdza, że spożywanie ... których kupujemy gotową do spożycia kawę są stacje benzynowe oraz sklepy spożywcze. Najczęściej wybieranymi rodzajami napojów są espresso, kawa latte/ latte macchiato oraz cappuccino. Co jeszcze wynika z najnowszego raportu OOH ...
-
Inflacja ogranicza marnowanie żywności
... w ten sposób marnowanie żywności. Z badania przeprowadzonego przez Quality Watch dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że 60 ... . roku, wzrosły o 15,5 proc. Przy czym wzrost cen towarów wyniósł 16,8 proc., a żywności i napojów bezalkoholowych – 14,5 proc. W ciągu roku podrożały najbardziej: mięso drobiowe i wołowe (kolejno 34,7 proc ...
-
Zakaz reklamy piwa nic nie zmieni?
... blisko połowy (46 proc.) alkoholu spożywanego każdego roku w Polsce. Jak pokazują wyniki badania modeli picia napojów alkoholowych w Polsce przeprowadzonego w tym roku przez CBOS, osoby pijące w sposób problemowy najwięcej alkoholu spożywają w postaci napojów spirytusowych. Polacy pijący ryzykownie i szkodliwie sięgając po piwo lub wino przyjmują ...
-
Inflacja I-VI 2009: ujęcie terytorialne
... kraju w oparciu o próbę wytypowaną metodą doboru celowego (209 rejonów badania cen). Dobór miejscowości ma na celu zapewnienie reprezentatywności wyników notowań dla ... miejscowości, wyższe zaś w pozostałych typach sklepów. Ceny artykułów żywnościowych i napojów bezalkoholowych były znacznie wyższe w miastach liczących ponad 500 tys. mieszkańców, ...
-
Podatek od nieruchomości, cukrowy, ceny energii. 2021 nie będzie tani
... napojów energetycznych, które charakteryzują się relatywnie wysoką ceną za 1 litr. Hipotetyczny wzrost cen poszczególnych napojów słodzonych przy założeniu całkowitego przeniesienia podatku cukrowego na konsumenta oraz przy niezmienionym składzie napojów ... 3,5 zł w przypadku 200 ml śliwowicy 70%. Jak wynika z badania firmy Synergion „Dokąd płynie mała ...
-
Ekologia po polsku. Co robimy, aby zadbać o środowisko naturalne?
... zakupów napojów w opakowaniach ze słomką. Ogranicza je 49% badanych, a 43% stwierdza, że nie kupuje takich napojów w ogóle. Dodatkowo co 4. osoba spośród ograniczających zakupy napojów ... do segregowania śmieci, sprzęt AGD o wysokiej klasie energetycznej Dane pochodzą z badania i raportu „Green Generation. Wspólnie na rzecz Ziemi” zrealizowanego przez ...