-
Rola Internetu w zakupach napojów bezalkoholowych
... badania pokazują również, że mężczyźni częściej poszukują na stronach www informacji na temat napojów i soków. Rola internetu w zakupach napojów bezalkoholowych Z odpowiedzi respondentów wynika, że Internet pełni znaczącą rolę w procesie poszukiwania informacji o napojach bezalkoholowych i planowaniu zakupów. Z punktu widzenia producentów napojów ...
-
Rynek napojów alkoholowych: szara strefa kwitnie
... w latach 2008-2009 szara strefa w krajach nadbałtyckich wynosiła ok. 10%. Wyniki badania opinii publicznej na Łotwie 52% respondentów przyznało, że łatwo ... dał o sobie znać najmocniej w 2009 r. W latach 2007-2011 w państwach nadbałtyckich, odnotowano załamanie rynku napojów spirytusowych i wyrobów winiarskich o 33%. Wraz ze spadkiem PKB sukcesywnie ...
-
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... rynkowy udział wódki i napojów smakowych (likierów, wódek gorzkich, aperitifów itd.) może wynosić nawet po 28%. Sprzedaż whisk(e)y stanowi prawie 17%, czystych napojów spirytusowych (poza wódką) – 15%, a brandy – 11% całkowitej sprzedaży napojów spirytusowych. Zakupy w poszczególnych sektorach Przeprowadzone badania wskazują, że europejski przemysł ...
-
Napoje energetyzujące. Dlaczego nie są polecane dzieciom i młodzieży?
... badania naukowców z zakresu żywienia. Wynika to z zagrożeń, które mogą mieć wpływ na zdrowie ludzi spożywających tego typu napoje. Cukier Pierwszym powodem, dlaczego powinno się zwrócić szczególną uwagę podczas spożywania napojów energetyzujących jest to, że cukier jest jednym z głównych składników tych napojów. Regularne spożywanie napojów ...
Tematy: napoje energetyzujące, napoje energetyczne, energetyki, dzieci, młodzież, zdrowie, cukier, kofeina, napoje -
Ile pije statystyczny Polak?
... napojów sprzedawana jest w dyskontach, supermarketach i hipermarketach. W Polsce dyskonty odpowiadają za ponad jedną piątą ogółu sprzedaży w tym kanale. Jak wynika z przeprowadzonego przez KPMG badania konsumenckiego, aż 68% konsumentów deklaruje, że kupuje napoje bezalkoholowe w takich sklepach. – Firmy działające na rynku napojów bezalkoholowych ...
-
Europejczycy wybierają szklane opakowania
... . Wyniki badania wskazują również, że 87% respondentów wierzy, że szklane butelki i słoiki chronią smak żywności oraz napojów skuteczniej niż opakowania z tworzyw sztucznych. Na pytanie o preferowane opakowanie gwarantujące pozytywny wpływ żywności i napojów na zdrowie, aż 83% respondentów odpowiedziało, że wybiera szkło. Zgodnie z wynikami badania ...
-
Czy inflacja i wysokie ceny powstrzymują przed marnowaniem żywności?
... świadomość finansowa prowadzi do lepszych nawyków żywieniowych Jak wynika z badania BIG InfoMonitor, bardziej racjonalne gospodarowanie finansami przeznaczanymi ... porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wzrosły o 13 proc. W przypadku produktów spożywczych i napojów bezalkoholowych inflacja wyniosła już jednak średnio o 18,9 proc., a niektóre ...
-
Zdrowie Polaków 2009
... spożywanie wódki i innych napojów wysokoprocentowych deklarowało 30%, a piwa – 85%. Na tle tych dwóch dominujących napojów alkoholowych udział wina (zarówno ... z usług medycznych i stosowanie leków Leczenie w zakładach typu szpitalnego Jak wynika z badania w okresie 12 miesięcy poprzedzających badanie leczeniu szpitalnemu, które łączyło się ...
-
Działalność gospodarcza - największe bariery
... firm. Co czwarty przedsiębiorca uważa, że jest lepiej Pierwszy wniosek z przeprowadzonego badania jest taki, że dla największej grupy badanych minione dwa lata ... prezydent miasta. Natomiast na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych do 18% zezwolenie wydaje marszałek województwa. W przypadku sprzedaży napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18 % ...
-
Inflacja II 2013
... rok badany, uzyskanej z badania budżetów gospodarstw domowych. W świetle tych badań, w strukturze wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych w 2012 r. nastąpiły niewielkie zmiany. Nieznacznie wzrósł udział wydatków w zakresie transportu, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych, żywności i napojów bezalkoholowych, a także rekreacji ...
-
Inflacja II 2014
... towarów i usług konsumpcyjnych z roku poprzedzającego rok badany, uzyskanej z badania budżetów gospodarstw domowych. Ponadto zgodnie z informacją zamieszczoną w grudniu 2013 ... . Wzrósł udział wydatków w zakresie łączności, mieszkania, żywności i napojów bezalkoholowych, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych, a także odzieży i obuwia. Obniżył ...
-
Po co Polacy idą do dietetyka?
... na rosnący w naszym społeczeństwie odsetek osób otyłych (również wśród dzieci) oraz wyjątkowe wręcz zamiłowanie Polaków do słodzonych, kolorowych napojów. Napoje kolorowe zamiast wody Z badania zrealizowanego przez dra Dariusha Mozaffariana, dziekana Wydziału Nauk o Żywieniu z Tuffs University w Bostonie wynika, że kolorowe, słodzone napoje mają ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą I kw. 2009
... . Znacząco spadła także wartość wydatków na zakup odzieży i obuwia (o 56,4%), napojów alkoholowych (o 34,7%), paliw (o 33,1%), oraz wyrobów cukierniczych (o 26,5%). Polacy również znacznie ... powyżej 100 km zakupów dokonywał co dziewiąty cudzoziemiec i tylko 1,3% Polaków. Na podstawie wyników badania ankietowego za I kwartał 2009 r. na przejściach na ...
-
Picie alkoholu po polsku, czyli piwo w środę, wódka w sobotę
... czyli sytuacjom, które pozwalają na smakowanie i degustowanie konsumowanych w ich trakcie trunków. Informacje o badaniu Badanie "Modele picia napojów alkoholowych w Polsce" zostało przeprowadzone przez Centrum Badania Opinii Społecznej na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie w lutym 2017 r. na ogólnopolskiej próbie ...
-
Zdrowie w Polsce w 2004 r.
... badania wykazują, że wódkę i inne napoje spirytusowe wypiera powoli piwo, jednakże udziały wódki i piwa w rocznej strukturze konsumpcji są prawie takie same, z nieznaczną jednak przewagą wódki. Na tle tych dwóch dominujących napojów ... badania cytologiczne szyjki macicy. Niespełna 30% ogółu dorosłych kobiet nigdy nie wykonywała takiego badania, ...
-
Praca w Polsce I-VI 2010
... średnie, a 70,4% małe - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Podstawowe informacje, jakie można uzyskać z badania popytu na pracę, to pracujący i wolne miejsca pracy według ... głównie zaliczanej do działalności związanej z produkcją artykułów spożywczych i napojów, produkcją metalowych wyrobów gotowych z wyłączeniem maszyn i urządzeń, produkcją ...
-
Zakupy spożywcze przez Internet powszednieją
... to miejsce, w którym Polacy dokonują regularnych, a nie tylko okazjonalnych zakupów spożywczych - wynika z badania przeprowadzonego przez e-delikatesy A.pl. Internetowy koszyk z zakupami coraz bardziej przypomina ten tradycyjny. Oprócz wody i napojów, trafiają do niego nabiał, kawa, a także warzywa, owoce i mięso. Dla dominującej większości ...
-
Inflacja II 2012
... badany, uzyskanej z badania budżetów gospodarstw domowych. W świetle tych badań w wydatkach konsumpcyjnych gospodarstw domowych w 2011 r. nastąpiły zmiany w poszczególnych grupach mających znaczenie w strukturze konsumpcji. Wzrósł udział wydatków w zakresie użytkowania mieszkania i nośników energii, żywności i napojów bezalkoholowych, także zdrowia ...
-
Po co nam piwo bezalkoholowe?
... napojów oferowanych przez rodzime sklepy właściwie wystarcza, aby przekonać się, jak szeroka jest obecnie oferta piwa bezalkoholowego. SW Research postanowiła sprawdzić, jakie podejście do tego trunku charakteryzuje Polaków. Oto, co udało się ustalić podczas badania ... i szerszy wybór, chętniej po nie sięgają. Z naszego badania wynika, że jest to ...
-
Piwo, czyli codzienność Kowalskiego?
... . Nie jest w zasadzie żadnym zaskoczeniem, że najpopularniejszym wśród Polaków trunkiem jest piwo, które - w odróżnieniu od napojów wysokoprocentowych - często pijamy również bez okazji. Interesujących wniosków płynących z badania jest więcej, a niektóre mogą niestety niepokoić. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak często Polacy pijają piwo ...
-
EY: jak zmieniają się nastroje i zachowania konsumentów?
... kupować mniej tego typu artykułów. Deklaracje istotnych oszczędności dotyczą także kategorii napojów alkoholowych i bezalkoholowych, gdzie odpowiednio 41% i 37% konsumentów deklaruje ... za trzy lata (wzrost z 34% poprzedniej edycji badania). O badaniu Szósta edycja polskiego badania EY Future Consumer Index została przeprowadzona w Polsce w marcu 2023 ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 24/2014
... (o 0,4%). Wzrost cen towarów i usług związanych ze zdrowiem (o 0,4%) oraz wyższe ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 0,2%). Według Eurostat-u zatrudnienia w Polsce zwiększyła się o 0,5 % kw/kw ... prawnemu, a dość przeciętnym zaufaniem darzą policję. Wyniki badania Europejskiego Sondażu Społecznego wskazują jednak, że jesteśmy narodem ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... na jedzenie Stopniowo od początku badania Deloitte wśród polskich konsumentów spada poziom ... badania firma Deloitte po raz pierwszy zapytała respondentów o przekonania dotyczące marek własnych sieci handlowych i pozostałych marek. Najchętniej polscy respondenci kupują private labels, czyli marki sklepowe w przypadku jedzenia (34 proc.), napojów ...
-
Polacy o spożyciu, dostępie i zakazie sprzedaży alkoholu. Jesteśmy liberalni?
... napojów alkoholowych? Czy Państwo powinno podejmować działania mające na celu ograniczenie konsumpcji alkoholu w naszym kraju? Czy Polacy opowiadają się za zakazem sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych? Z najnowszego badania ... . Z drugiej strony, zdaniem Pauliny Filipiak, współautorki badania z ARC Rynek i Opinia, wielokrotnie wykazywały, że ...
-
Polki i odżywianie w ciąży
... powodu zgagi kobiety też często rezygnują z picia kawy i mocnej herbaty – przekonanie o szkodliwości tych napojów wynika, jak się wydaje, właśnie z doświadczenia kolejnych pokoleń kobiet w ciąży, ... choć miało zamiar 12%, to jest to powód do zgłębienia badań nad tym zjawiskiem. Z badania wynika, że zaledwie 10% kobiet uważa, że w ciąży nie powinno się ...
-
TOP 7 kawiarni sieciowych – Starbucks na czele
... napojów (67%) oraz dogodną lokalizacją (48%). Najpopularniejszymi rodzajami kaw są: kawa latte (66%), cappuccino (29%) oraz espresso (25%). Informacja o badaniu Badanie zrealizował instytut ARC Rynek i Opinia techniką CAWI (badania ... . Termin realizacji badania: 16.06-25.06.2015. ARC Rynek i Opinia już od ponad 22 lat przeprowadza badania marketingowe ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej V 2017
... deklaruje, że w tym samym czasie zamierza więcej kupić niż sprzedać. Poprzednie edycje badania stanowią dobitny dowód na to, że oceny formułowane przez inwestorów związanych ... kredytów oraz sektor produktów spożywczych. Sektor produktów spożywczych i napojów jest również jednym z najpopularniejszych wśród respondentów. Powodem tego zainteresowania ...
-
Wyższe ceny w październiku
... Główny Urząd Statystyczny. Na podstawie notowań cen przeprowadzonych przez ankieterów urzędów statystycznych w 79 rejonach badania cen w kraju GUS szacuje, że w I połowie października ceny żywności i napojów bezalkoholowych były wyższe o 1,2 procent w porównaniu z I połową września. Warzywa w pierwszej połowie października w porównaniu z pierwszą ...
-
Wolne miejsca pracy I-VI 2005
... badania popytu na pracę. Na ogólną liczbę 101,1 tys. zbadanych podmiotów, 8,3 tys., tj. 8,2% ... jednostek. Ponad 40% nowych miejsc pracy zostało utworzone w przetwórstwie przemysłowym, głównie w produkcji artykułów spożywczych i napojów, produkcji pojazdów mechanicznych, przyczep i naczep, produkcji maszyn i urządzeń, produkcji wyrobów gumowych i z ...
-
Konsument w UE ufa reklamom
... liczba badanych osób wyniosła 38255, natomiast w Polsce przebadano 1464 osób. Celem badania było zbadanie poziomu satysfakcji konsumentów w odniesieniu do różnych aspektów 8 rynków produktowych, tj. świeżych owoców i warzyw, napojów bezalkoholowych, mięsa, narzędzi technologii informacyjnej i komunikacyjnej, innych urządzeń gospodarstwa domowego ...
-
Zdrowa żywność od PepsiCo
... pozycję lidera, zmienić skład produktów na bardziej zdrowy oraz zainwestować w badania. PepsiCo kontynuuje zmiany swoich produktów w ramach Frito Lay, dostosowując ofertę do rosnących ... aromaty. Inna spółka z grupy, Pepsi-Cola General Bottlers Poland, zajmująca się za produkcją napojów na rynek polski, wprowadziła w 2009 r. nową markę wody źródlanej ...
-
Praca w Polsce IV-VI 2011
... w II kwartale 2011 roku. Wyniki badania obejmującego badany okres są reprezentatywne dla 588,6 tys. jednostek, z czego 12,8% jednostek należało do sektora ... (26,5%), głównie zaliczanych do działalności związanej z produkcją artykułów spożywczych i napojów, produkcją metalowych wyrobów gotowych z wyłączeniem maszyn i urządzeń, produkcją odzieży i ...
-
Spożycie alkoholu w Polsce w 2012 r.
... nie pije alkoholu, a odsetek abstynentów rośnie wraz z wiekiem. Tradycyjnie wśród konsumentów napojów alkoholowych jest więcej mężczyzn niż kobiet. Spożycie alkoholu w Polsce ... . Odsetek osób spożywających alkohol ze względu na wykształcenie: „Wyniki badania prowadzonego przez cały 2012 rok pokazują zmiany w modelu spożycia alkoholu w Polsce ...
-
Jak sprzedaż piwa "nakręca" rynek pracy
... Z badania zrealizowanego na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego wynika, że co trzeci gość restauracji ... wydawanego co roku raportu „Rynek Gastronomiczny”. Zamawiamy, bo nam smakuje Na pozycję piwa wśród innych napojów serwowanych w lokalach gastronomicznych pracują wybory konsumentów, z których aż jedna trzecia deklaruje, że ...
-
Czy w końcu przekonaliśmy się do Halloween?
... cmentarze. Czy jednak będą hołdować również amerykańskiej tradycji Halloween? Z badania zrealizowanego na zlecenie firmy finansowej Wonga wynika, że takie plany posiada co czwarty ... . Najwięcej Polaków zadeklarowało, że w związku z Halloween czekają ich wydatki na zakup napojów i jedzenia (37 proc.) oraz dekoracji (33 proc.), co sugeruje, że eventy ...