-
Luksusowe samochody trafiają pod strzechy
... Cztery kółka dla przyjemności Polacy kochają samochody – tak w każdym razie wskazuje badanie L’Observatoire Cetelem. 91 proc. ankietowanych stwierdziło, że lubi ... konsumpcji. W samym roku 2016 zarejestrowano w Polsce niemal 52 tys. prestiżowych pojazdów, a samochodów najdroższych marek, np. Bentley lub Porsche, ok. 100. Aut z najwyższej półki ...
-
Co będzie motywowało nas do zmiany pracy w 2018 r.?
... Michael Page, który bada nastroje wśród osób poszukujących pracy w wybranych krajach w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Azji oraz Australii. Badanie mierzy poziom optymizmu kandydatów na stanowiskach specjalistycznych i managerskich w odniesieniu do szans na znalezienie nowej pracy, przewidywanego czasu trwania poszukiwań, oczekiwań ...
-
Nadchodzi era freelancera
... wcześniej w sytuacji standardowego zatrudnienia nie było możliwe na taką skalę – mówi Marek Jarocki, Partner w Zespole People Advisory Services w Dziale Doradztwa Podatkowego EY ... również, a może - przede wszystkim, ryzyka prawne i podatkowe – dodaje. O badaniu: Badanie „EY Contingent Workforce Study” zostało opracowane przez ekspertów zespołu People ...
-
5 rad, jak dbać o bezpieczeństwo dzieci w internecie
... wśród przebadanych krajów,) a pod względem ilości telefonów nasze dzieci przegrywają jedynie z małymi Szwedami. Badanie przygląda się również miejscom, w których najmłodsi surfują po sieci. Okazuje się, że i tym ... , ograniczać czas korzystania z sieci, a nawet sprawdzać, gdzie aktualnie znajduje się dziecko – mówi Marek Nowowiejski, kierownik ...
-
O jakim pracodawcy marzą Polacy?
... menedżerowie wytypowali laureatów w 15 kategoriach branżowych. Na 67 wyróżnionych marek, aż 41 to również ubiegłoroczni zwycięzcy. Jednocześnie, tylko 7 firm utrzymało pozycję lidera, a 26 pracodawców debiutuje w zestawieniu lub do niego powraca. Informacje o badaniu Badanie Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów zostało ...
-
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko NMedical
... skarg konsumentów wynika, że zapraszani byli na bezpłatne badania stanu zdrowia. Rzekome badanie wykonywane jest jednak nie przez pracowników służby zdrowia, ale przez ... są wykonywane przez osoby z fachową wiedzą medyczną, a nie pracowników marketingu – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK. Urząd obecnie bada kwestię odmowy odstępowania od umów o ...
-
Połowa Polaków chce pracować w zagranicznej firmie
... Constant, Dyrektor Generalna Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej. Przeprowadzone latem tego roku badanie objęło swoim zasięgiem reprezentatywną próbę 1000 Polaków, ... (11% w firmach francuskich, 14% u Niemców i 15% u Amerykanów). WYSOKA ROZPOZNAWALNOŚĆ, NISKA ŚWIADOMOŚĆ POCHODZENIA MAREK Dla większości Polaków Francja to głównie kraj słynący ze ...
-
Black Friday, czego oczekują klienci?
... na 10 Polaków będzie poszukiwać okazji w punktach handlowych lub na stronach internetowych ulubionych marek odzieżowych. Kategorią, która również nie będzie mogła narzekać na brak zainteresowania ... niczego, co nie jest w promocji” zgadza się jedyne niecałe 9 proc. Polaków. – Nasze badanie pokazuje, że Polak na zakupach stara się być asertywny i nie ...
-
Boże Narodzenie 2018 o 6 proc. droższe niż rok temu
... na prezenty, korzystają przede wszystkim z wyszukiwarek (55,3 proc.), stron konkretnych marek (49 proc.) oraz stron z kuponami i ofertami (43,7 proc.). - Mimo, że Internet ... (79 proc.) oraz ochrona danych osobowych (76 proc.). Informacje o badaniu: Badanie online przeprowadzono w dniach 27 września – 22 października 2018 roku, wśród blisko 9,2 ...
-
Jak osiągnąć świąteczny sukces w e-commerce?
... Europie. Ciekawe wnioski wskazujące na rolę ecommerce w świątecznych zakupach przynosi badanie SAP Consumer Propensity Study, przeprowadzonego na zlecenie firmy SAP. Badacze przepytali ... Internecie, jak i poza nim, i oczekują spersonalizowanego podejścia ze strony marek w trakcie wszystkich interakcji w procesie zakupu. Aby zapewnić wyjątkową obsługę ...
-
Sieci handlowe muszą zmienić modele biznesowe
... klientów, doprowadzi w najbliższej przyszłości do kolejnej fali przejęć i koncentracji. Badanie, które firma KPMG przeprowadziła pośród członków zarządów globalnych sieci handlowych i ... Można się więc spodziewać znacznego rozwoju wspólnych przedsięwzięć dużych marek produktowych i sieci handlowych adresowanych przede wszystkim do odbiorców w kanałach ...
-
Polacy królami świątecznych zakupów w internecie
... wyszukiwarek (55,3 proc.). Na drugim miejscu (49 proc.) są strony poszczególnych marek lub producentów, a na trzecim (43,7 proc.) strony z kuponami. Jesteśmy drugim za ... kupić bliskim (60,5 proc.) i sprawdzamy ich ceny (58,8 proc.) Informacje o badaniu: Badanie online przeprowadzono w dniach 27 września – 22 października 2018 roku, wśród blisko 9,2 ...
-
Polscy internauci i hejt
... o przyswojeniu sobie medialnej agendy, podobnie jak wskazania grup najczęściej hejtowanych. Jednocześnie badanie pokazało, że polscy internauci są bardzo przywiązani do ... publicznej w Polsce – komentuje prof. Marek Kochan z Katedry Dziennikarstwa Uniwersytetu SWPS. Informacja na temat badania Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (ankiety online) ...
-
W samochody elektryczne przesiądziemy się już za 10 lat?
... marek Citroen, DS, Opel i Peugeot oferowany w Europie będzie miał swój zelektryfikowany wariant – mówi Paweł Wideł, Public Affairs and Government Relations Director, Grupa PSA. Metodologia badania Badanie ... szczególności inżynierowie ds. jakości, dyrektorzy zakładów oraz managerowie ds. jakości i produkcji. Badanie zrealizowano metodą telefonicznych ...
-
Mikro i małe firmy w czasie recesji i wzrostu gospodarczego. Wyniki badań mogą zaskakiwać
... więcej. W połowie 2018 r. Polskie Badania Czytelnictwa zleciły na wewnętrzne potrzeby badanie właścicieli mikro i małych przedsiębiorstw (zatrudniających do 50 osób). Już ... ; W okresie recesji właściciele mikro i małych firm nie ograniczą liczby kupowanych luksusowych marek produktów: 23% chce kupić zegarek luksusowej marki, który kosztuje 3 tys. ...
-
Pandemia: polscy konsumenci świadomi i troskliwi
... Czego obawiamy się w najmniejszym stopniu? Na początek warto tradycyjnie przypomnieć, że badanie „Global State of the Consumer Tracker” powtarzane jest co 2 tygodnie, dzięki ... do zakupów produktów lokalnych, nawet za cenę wyższą niż w przypadku zagranicznych marek. Doceniamy społeczną odpowiedzialność Na uwagę zasługuje fakt, że nasi sąsiedzi ...
-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
... sportowe, czy kosmetyki i perfumy. Popularne są także sklepy online znanych marek, które prowadzą również sprzedaż stacjonarną, w których kupujemy elektronikę, ubrania i buty, a także dobra luksusowe – dodaje Bartek Bobczyński. Informacje o badaniu: Badanie online przeprowadzono w dniach 29 października – 4 listopada 2020 roku, wśród blisko ...
-
Polacy a zmiany klimatu i inne problemy ekologiczne
... żywo interesują się problemami ekologicznymi i jak wykazało badanie, mają świadomość coraz to nowszych obszarów ... marek, dla których problemy środowiska naturalnego nie są obojętne. To duża zmiana, ponieważ w 2009 roku deklaracji takich udzieliło tylko 4% respondentów, za którą idzie również gotowość do zapłacenia za nie więcej. Jak pokazuje badanie ...
-
Chatboty w oczach Polaków. Czy taka obsługa klienta nam odpowiada?
... boi się wielu zarządzających organizacjami. Co ciekawe, dziś obok takich marek jak Facebook Messenger, Google czy Apple z chatbotami uczestnikom badania ... nieswojo”; „Przestałem pisać”; „Byłam rozczarowana”. Rekomendacje na przyszłość Przeprowadzone przez Symetrię badanie ilościowe wśród użytkowników chatbotów, a także analiza tych rozwiązań w ...
-
Zdalna, hybryda czy biuro? Jaka będzie organizacja pracy 2021?
... stażystów i młodszych specjalistów oraz pracowników front office. – komentuje Marek Ciunowicz, CEO, Corees Polska. Pracodawca będzie musiał zatem ulepszać ... jak zwiększona rotacja czy niesprawna komunikacja wewnętrzna. Badanie wśród 315 pracodawców zostało przeprowadzone metodą CAWI w grudniu 2020 roku. Badanie wśród 956 pracowników (specjalistów ...
-
Koszyk zakupowy w 2020 roku. Czy pandemia wpłynęła na ceny?
... Force Agency. Badanie prowadzono w 5 placówkach sieci tradycyjnych, zlokalizowanych w 12 polskich miastach - Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Jeleniej Górze, Lublinie, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Opolu, Poznaniu, Warszawie i Szczecinie. Badanie obejmuje porównanie cen analogicznych produktów szybkozbywalnych FMCG, tych samych marek i o takich ...
-
Jak polskie firmy oceniają 12 miesięcy z pandemią?
... ożywieniem w polskiej gospodarce, co pozwoli ograniczyć negatywne skutki dla rynku pracy – mówi Marek Rozkrut, główny ekonomista EY Polska, szef Zespołu Analiz Ekonomicznych EY. ... proc. przedstawicieli hoteli i gastronomii ocenia sytuację swojej firmy jako złą. O badaniu Badanie na zlecenie EY zrealizował IBRIS w styczniu 2021 roku, na próbie 500 firm ...
-
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
... . Od sześciu lat cyklicznie realizowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej badanie i raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” pokazują, że potrafią optymalizować swoje zakupy ... oczach konsumentów uzyskuje Glovo i możliwość zamówienia przez tę aplikację produktów marek niedostępnych bezpośrednio w zakupie online. Pojawiły się też możliwości ...
-
Jak sprzedawać rękodzieło?
... 5 wskazówek dla rękodzielników, jak zamienić pasję w dochodowy biznes: 1. Zrób badanie rynku Od samego początku trzeba myśleć strategicznie. W większości przypadków rzemieślnicy ... społecznościowe. Instagram, Facebook i Pinterest to podstawowe kanały promocyjne większości marek handmade. Aby przyciągnąć klientów nie wystarczy publikować pierwszych ...
-
Ranking sieci sklepów specjalistycznych III kw. 2021 r.
... z elektroniką oraz sprzętem RTV i AGD, sklepów sportowych, a także sieci DIY. Badanie YouGov BrandIndex porównywało dane z III kwartału 2021 roku do analogicznego okresu ... w ciągu ostatniego roku. O badaniu YouGov BrandIndex Badanie YouGov BrandIndex to jedyny w Polsce syndykatowy tracking pozycji marek, realizowany w trybie ciągłym metodą CAWI na ...
-
Allegro liderem segmentu marketplace w Polsce
... tego roku. Agencja Inquiry sprawdziła, gdzie najchętniej robimy zakupy w sieci. Badanie „Allegro, Amazon i rozwój marketplace” przeprowadzone przez agencję Inquiry pokazuje, że w internecie ... zakupowych: Allegro, Amazon, Empik.com oraz AliExpress. Różnice w postrzeganiu marek są znaczne – podczas gdy platformom Allegro i Empik.com ufa odpowiednio 88 ...
-
Polacy wierzą w promocje
... są bardzo istotną wskazówką dla marek, jak kształtować swoją politykę promocyjną w tym trudnym dla konsumentów czasie. – komentuje Anna Dąbrowska, kierowniczka zespołu badawczego w ARC Rynek i Opinia. Informacja o badaniu Monitor Promocji 2022 to badanie zrealizowane metodą ilościową i jakościową. Badanie ilościowe przeprowadzono techniką CAWI na ...
-
Czy polski sektor TSL jest gotowy na deglobalizację?
... Indie czy Wietnam, które stały się wystarczająco mocnym magnesem dla takich marek jak: Nike, HP, Apple, Google czy Samsung. Według managerów decyzyjnych w ... . Jak na potencjalnej deglobalizacji skorzysta Polska? Na to pytanie może odpowiedzieć zeszłoroczne badanie przeprowadzone przez Maersk i Reuters Events wśród rozsianych po całym świecie 368 ...
-
Tesla i Volvo na medialnym szczycie
... samochodach – marki były wzmiankowane w publikacjach średnio aż 8 razy dziennie. Autorskie badanie ekspozycji wskazuje, że w ponad 30% artykułów powyższe brandy pojawiły się już w ... przyszłości Concept Recharge Volvo. Metodologia badania: Badaniem objęto kilkadziesiąt marek, producentów samochodowych oraz firm z branży nowych technologii i wykonano ...
-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... spowolnienia w światowym handlu, pracy w kolejnych latach z pewnością nie zabraknie. Potwierdza to badanie Ti przeprowadzone w 2023 r. wśród ponad 70 profesjonalistów branży logistycznej ... Trends 2023 wskazuje, że 66% spośród 900 globalnych marek e commerce uważa, że problemy w łańcuchach dostaw, które rozpoczęła pandemia, a następnie spotęgowała ...
-
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne: Polska na topie BIZ?
... z tych państw miały wpływ na wzrost projektów inwestycyjnych w Polsce w 2022 roku – mówi Marek Rozkrut, partner i główny ekonomista EY na Europę i Azję Centralną. Co ... tylko 53% z nich chce rozpocząć lub zwiększyć obecność w krajach europejskich. Metodyka Badanie EY Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2022 składa się z dwóch części. Pierwsza to ...
-
Wyższe ceny i marże. Tak polskie firmy szukają rentowności
... firma wskazywała natomiast na przyzwolenie społeczne na podnoszenie cen. Nasze badanie pokazało, że występuje ono zwłaszcza w popandemicznej sytuacji w branży hotelarskiej i gastronomicznej ... decyzji biznesowych. Nasze badanie pokazało, że firmy za rzadko sięgają po bardziej zaawansowane sposoby kształtowania marż takie jak rozwój marek własnych, czy ...
-
Polscy eksporterzy w czołówce internacjonalizacji produkcji oraz digitalizacji
... gronie najistotniejszych eksporterów z Zachodu - to nie przypadek ani kurtuazja. Badanie Allianz Trade potwierdza, że polscy eksporterzy są bardzo skuteczni w międzynarodowej ... i w Hiszpanii ((prawdopodobnie dlatego, iż ekspansja handlu, polskich sieci handlowych i ich marek nastąpiła później niż producentów). Stosunkowo duży odsetek polskich ...
-
Elektromobilność: po 2035 roku zaleje nas fala używanych samochodów?
... marek takich jak turecki Togg czy polska Izera. Kluczem do e-sukcesu może okazać się z jednej strony doświadczenie na rynku motoryzacyjnym, z drugiej zaś cena – mówi Paweł Gos z Exact Systems. Badanie ... inżynierowie ds. jakości, dyrektorzy zakładów, managerowie ds. jakości i produkcji. Badanie zrealizowano metodą telefonicznych wywiadów (CATI), ...
-
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... wykorzystaniem inteligentnych ekranów cyfrowych. Stworzenie odpowiedniej atmosfery to klucz do sukcesu Badanie Mood Media prezentuje czynniki przekonujące nabywców do przyjścia do ... nie szuka towarów, on pragnie przeżyć doświadczenie. Rolą marek jest stworzenie immersyjnych, spersonalizowanych przestrzeni sklepowych posiadających punkty styku ...