-
BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali sklepy oferujące najlepsze promocje
... , stają się kluczowym narzędziem w walce o klienta. Sieci handlowe rywalizują, oferując coraz lepsze rabaty i oferty. To z jednej strony korzystnie wpływa na decyzje zakupowe konsumentów, a z drugiej – pozwala firmom utrzymać silną pozycję na rynku – wyjaśnia wiceprezes Grupy BLIX. W kategorii „Promocja Roku” konsumenci docenili w tym roku te ...
Tematy: BLIX AWARDS, sieci handlowe, handel, sklepy, rabaty, promocje, promocje cenowe, cena, ceny, Lidl, Kaufland, Stokrotka, Żabka, Twój Market, Sinsay, Rossmann, Frisco, Media Expert, Action i Temu -
Jak ważny jest zwrot towaru?
... jest dłuższy czas na dokonanie ewentualnego zwrotu niechcianego towaru. Natomiast najmniej ważny jest dla konsumentów brak konieczności posiadania paragonu, by zwrócić dany produkt. Świadomość o możliwości zwrotu towaru, wpływa na decyzje zakupowe Wyniki badania Deloitte Legal oraz plany Komisji Europejskiej w zakresie reformy prawa konsumenckiego ...
-
Opinie klientów lepsze niż reklama
... takim magicznym wyrazem może być "Polecam". To właśnie za nim płyną decyzje milionów konsumentów. Tak jest na świecie i tak jest również w naszym kraju - ... jak on. Bardzo często te właśnie recenzje mają kluczowy wpływ na jego decyzje zakupowe ― podsumowuje Paweł Kucharzak. Według danych iPerceptions, 63% klientów jest bardziej skłonnych do ...
-
7 sposobów na zwiększenie sprzedaży online
... na podniesienie świadomości marki w Internecie i zbudowanie bazy lojalnych konsumentów. 1) Buduj zaufanie. Nie przegap okazji na zwiększenie zaufania względem ... Badania potwierdzają, że promocyjna lub darmowa dostawa ma bardzo pozytywny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Ważna jest także szybkość dostawy – 6 na 10 przebadanych użytkowników ...
-
Współpraca z influencerem: jak ją sformalizować?
... rozwijających się narzędzi promocji w erze cyfrowej. Twórcy internetowi, dzięki swojej autentyczności i bezpośredniej relacji z odbiorcami, zyskali ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Firmy dostrzegły potencjał współpracy z influencerami, jednak sukces takiej strategii zależy nie tylko od trafnego wyboru partnera, ale także od ...
-
Samochód elektryczny: czego chce od elektryka statystyczny Kowalski?
... Badani odpowiadali na pytania dotyczące elektromobilności, rozwiązań technologicznych oraz preferencji zakupowych. Rosnące koszty życia mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Nie inaczej wygląda sytuacja w branży motoryzacyjnej, o czym świadczy chęć ograniczenia kosztów transportu jako jeden z głównych czynników wyboru samochodu ...
-
Greenwashing, czyli ekoiluzje w e-commerce i logistyce a prawdziwe wyzwania
Decyzje zakupowe konsumentów coraz częściej podyktowane są troską o środowisko naturalne. Kupujący przywiązują wagę do działań proekologicznych firm, z których usług korzystają i cechuje ich też ...
-
Klucz do sukcesu w e-commerce? Szybka dostawa
Decyzje zakupowe konsumentów dyktują przeróżne czynniki. Część z nas hołduje zakupom świadomym, którym towarzyszy dokładne czytanie opisów i analiza cech produktów, inni wybierają zakupy planowe - z ...
-
Insurtech. Konieczna rewolucja czy nadmierna ingerencja?
... to niezbędne w obecnych realiach innowacje czy może nadmierna ingerencja w decyzje zakupowe konsumentów? To klient rządzi rynkiem Branża insurtech, nie inaczej zresztą niż rynek fintechów, zmienia się pod wpływem preferencji i potrzeb zgłaszanych przez konsumentów. Dobrym na to przykładem jest możliwość ubezpieczenia podróży zarezerwowanej poprzez ...
-
Zaufanie klienta ważne w handlu online
... sprawdzenie tego, jak zaufanie do sklepów wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Okazuje się, że nie dla wszystkich najniższa cena jest najważniejsza. ... w znacznej większości odpowiadają, że tak – taką odpowiedź wskazało aż 67% ankietowanych. Dla konsumentów cena ma oczywiście duże znaczenie, natomiast wielu kupujących chętnie dopłaci za produkt ...
-
Zakupy online: co sądzimy o metaverse, personalizacji i ekologii?
... polskich konsumentów do zakupów online w metaverse oraz ich stosunek do kwestii personalizacji oraz ekologii. Oto, czego się dowiadujemy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy konsumenci są gotowi na zakupy online za pośrednictwem metaverse? Jak ważna jest dla kupujących personalizacja? W jakim stopniu decyzje zakupowe konsumentów ...
-
Zakupy online: dlaczego nie finalizujemy transakcji w sklepach internetowych?
... . Wyniki naszego badania pokazują, że decyzje zakupowe Polaków często opierają się na analizie korzyści, co wskazuje na rosnącą dojrzałość konsumencką i odpowiedzialne zarządzanie osobistym budżetem. W Santander Consumer Banku dostosowujemy nasze produkty tak, aby jak najlepiej odpowiadały na oczekiwania konsumentów i dbały o ich finanse. E-raty ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2022 roku
... zachowań konsumenckich do nieuczciwego wpływania na decyzje zakupowe, w tym tzw. dark patterns. W tę tematykę naturalnie wpisują się wydane pod koniec roku dwie ważne decyzje wobec Allegro, które pokazują, że pod jednym dachem myślimy zarówno o ochronie konkurencji, jak i konsumentów. Łącznie wydaliśmy prawie tysiąc decyzji i nałożyliśmy ...
-
Zakupy online - typy klientów
... grupa klientów kupuje. Jest ona doskonałą inspiracją do tego, by poprzez zaspokojenie potrzeb każdej z grup zwiększyć całościową konwersję konsumentów na klientów. Współzawodniczący (Competitive) – decyzje zakupowe podejmują szybko, na podstawie logicznych przesłanek. Oczekują konkretów. Główne pytania: czym różni się oferta od konkurencji, jakie ...
-
Kierowcy a oznaczenia opon
... zakupowe konsumentów, szczególnie w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii. Przy wyborze marki lub modelu opony, konsument kieruje się przede wszystkim ceną i uzależnia swoją ostateczną decyzję od porady sprzedawcy. Jeśli przyjrzymy się wynikom badania, to dostrzeżemy, że jedna trzecia konsumentów ... bardziej świadome decyzje o zakupie. Etykiety są lepiej ...
-
Handel detaliczny, czyli chatboty i hiperpersonalizacja
... jako podstawowe narzędzie do interakcji z markami i firmami. Istnieje też ochota konsumentów do dzielenia się informacjami w mediach społecznościowych, co ma ogromny ... i 74% Millenialsów twierdzi, że media społecznościowe wpływają na ich decyzje zakupowe. Dostrzegając wartość tego utrzymującego się trendu, sprzedawcy detaliczni zwracają się ...
-
Marki zaangażowane w cele społeczne są silniejsze
... tych, które reprezentują bliskie im wartości. Aż 62% konsumentów na całym świecie (56% w Polsce) chce, aby firmy zajęły stanowisko w ważnych dla nich sprawach społecznych, kulturalnych, środowiskowych lub politycznych. Według badania Accenture, na decyzje zakupowe polskich konsumentów – poza ceną i jakością – istotny wpływ mają m.in. tworzenie ...
-
Jak Polacy robią zakupy pierwszej potrzeby?
... mogą znaleźć lub też kierują się przyzwyczajeniem. I wprawdzie wygoda wydaje się być w zakupach pierwszej potrzeby czynnikiem kluczowym, to jednak na decyzje zakupowe konsumentów wpływ mają również inne czynniki, wśród których znajdują się chociażby: czystość i porządek (51%), brak kolejek do kas (48%), programy lojalnościowe ...
-
Allegro, Nike i Adidas na szczycie rankingu detalistów 2023
... odpowiedzi na pytanie, jakie kwestie uwzględnić w tegorocznej strategii, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Eksperci wymienili cztery kluczowe paradygmaty. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie czynniki wpływają na decyzje zakupowe Polaków? Jakie sklepy najchętniej odwiedzają Polacy? Jakie elementy powinny uwzględnić marki w swoich ...
-
Jaką rolę odegrają metody płatności w dalszej transformacji handlu?
... z transmisji na żywo, mają wpływ na decyzje zakupowe aż 79 proc. konsumentów. Social commerce wykorzystuje zaawansowane algorytmy, które rekomendują produkty na podstawie zainteresowań użytkowników oraz ich aktywności w sieci, tworząc bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Także skrócony dystans pomiędzy markami a użytkownikami ...
-
Trwa bojkot konsumencki towarów z Rosji. Polacy stanowczy, ale...
... konsumentów, że do tej pory przekłada się na ich decyzje zakupowe - mówi Łukasz Wojciechowski, Partner, Dział Audytu, Lider Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich EY. Wyniki badania EY – Future Consumer Index – wskazują, że aż 62% konsumentów ... na ten temat przekłada się na realne decyzje zakupowe. Już 61% ankietowanych wskazuje, że rzadziej lub ...
-
Narodowa kwarantanna: inaczej żyjemy, inaczej wydajemy
... 15 proc. nawet podstawowe – Nie ma wątpliwości, nowe realia zmieniły nawyki zakupowe konsumentów i coraz więcej Polaków rozważniej podchodzi do wydawania pieniędzy – dodaje. Po zakupy ... i nie bywamy w kościele Pandemia wpłynęła też na innego rodzaju decyzje i zachowania Polaków. Wynika to zarówno z obostrzeń wprowadzonych przez rząd, jak i względów ...
-
Najpopularniejsze media na świecie
... i TV będą zyskiwały na znaczeniu kosztem tradycyjnych rozwiązań. Duże znaczenie telewizji potwierdza fakt, że w opinii konsumentów reklamy przekazywane tą drogą w największym stopniu kształtują ich decyzje zakupowe. Wyjątkiem jest tylko Japonia, w której to reklama internetowa jest postrzegana jako najbardziej przekonywująca. Na drugim miejscu ...
-
Promocje cenowe przyciągają Polaków
... od planowanych. Wyniki badania potwierdzają, że wciąż największy wpływ na decyzje zakupowe w zakresie produktów FMCG mają promocje cenowe. To one przekonują do ... się klientom znudziły. Hostessy przy półce sklepowej mają wpływ na decyzje zaledwie 7 proc. konsumentów. Kiedy ich praca jest uatrakcyjniona (działaniami samplingowymi lub prezentacją) - ...
-
EURO 2012 a zakupy Polaków
... dana marka lub firma sponsoruje polską reprezentację, nie wpływa na ich decyzje o zakupie produktu lub usługi - tak wynika z badania On Board PR i Instytutu ... Head Of Department Retailing&Entertainment w On Board PR. Wyniki dotyczące form aktywności polskich konsumentów przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej są częścią większego projektu ...
-
Wzrost cen największą bolączką branży spożywczej w Europie Środkowej
... konsumentów z Europy Środkowej były rosnące ceny, co miało wpływ na ich decyzje zakupowe. Zaczęli oni szukać tańszych produktów, kupować w dyskontach, spadła ich lojalność ... od wygody. Pokolenie Z odrzuca trendy – ich siła nabywcza stanowi obecnie 17% wszystkich konsumentów, ale ich rola będzie się zwiększać, gdy staną się głównymi konsumentami w ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... .pl. Tworzymy kosmetyki, dbając o środowisko i które jednocześnie odpowiadają na potrzeby konsumentów, np. wprowadzamy na rynek produkty bazujące na naturalnych składnikach, których ... się do całkowitej rezygnacji z plastikowych butelek na co dzień. Decyzje zakupowe klientów powodowane są różnymi czynnikami, wspólnym mianownikiem może być jednak ...
-
Black Friday 2023 w Polsce i Europie w liczbach
... Salesforce powstało w oparciu o globalne dane zakupowe zebrane od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday w liczbach? Jak wyglądał ... decyzje zakupowe najchętniej kierowali w stronę kategorii takich jak: Zdrowie i uroda (łącznie) +22% Obuwie i torebki +21% Dom (łącznie) +10% Konsumenci w USA mieli nieco inne priorytety zakupowe ...
-
E-commerce powoli hamuje
... sami uczestnicy rynku. Pandemia zmusiła firmy do przyspieszenia digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci, nawet w przypadku produktów codziennego użytku ... się jednak z tym, że klienci będą bardziej rozważnie podejmować decyzje zakupowe. W pierwszej kolejności spłata kredytu, potem najpotrzebniejsze rzeczy, a potem dopiero przyjemności ...
-
Internet wspiera handel tradycyjny
... decyzje o zakupie realizowanym offline. Brak obecności tradycyjnych sieci sprzedaży w Internecie okazuje się gorszą strategią, niż uznanie tego kanału komunikacji za skuteczną metodę konsekwentnego budowania wizerunku i podnoszenia wyników sprzedaży, także tych offline”. Na synergię wpływu informacji z i spoza sieci na decyzje zakupowe konsumentów ...
-
Czy droższe kredyty hamują sprzedaż mieszkań? Odpowiadają deweloperzy
... na decyzje konsumentów o zakupie mieszkania. ... decyzje zakupowe wpływają również atrakcyjne ceny mieszkań, możliwość skorzystania z puli dopłat w programie MdM na 2017 i 2018 rok, a także atrakcyjne systemy płatności, jak np. 10/90. Aneta Zdulska, dyrektor ds. sprzedaży w WAN Nie zauważyliśmy jak dotąd wpływu podwyżki marż kredytów na decyzje zakupowe ...
-
Fałszywe promocje, czyli jak się chronić przed sztuczkami marketingowymi?
... jak ustrzec się przed sztuczkami wpływającymi na nasze zachowania konsumenckie. Sprzedawcy wykorzystują różnorodne mechanizmy psychologiczne, aby przyciągnąć uwagę konsumentów. Kluczowym elementem, który wpływa na decyzje zakupowe, jest cena. Warto zauważyć, że przy produkcie zawsze podaje się dwie ceny: wyjściową i aktualną. Z reguły w Polsce cena ...
-
Eko opakowania w e-commerce to dla logistyki szansa, wyzwanie i dylemat
... europejskich konsumentów realizujących zamówienia internetowe w Polsce, Czechach, Francji, Niemczech, Szwecji oraz Turcji. Z analizy jednoznacznie wynika, że rośnie znaczenie opakowań, jako czynnika wpływającego na decyzje zakupowe. Już w 2024 r. 76% badanych uważało ten element za priorytet. W 2025 r. jest to 80%. Ponadto 87% konsumentów twierdzi ...
-
Polskie firmy a komunikacja działań CSR
... ” – zauważa Joanna Stankiewicz, Effective PR. Z badania wynika także to, że komunikacja na temat projektów CSR pozytywnie wpływa na opinię konsumentów o firmie oraz ich decyzje zakupowe. A to czynniki decydujące dla efektywnego funkcjonowania biznesu. Warto dodać, że opinię taką wyrazili zarówno przedsiębiorcy jak i konsumenci. Na ...
-
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy 2015
... szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce. Kluczowe czynniki zakupowe Z raportu KPMG wynika, że w najbliższych latach kluczowym czynnikiem zakupowym ... niż wbudowanej w pojazd (24%). Branża motoryzacyjna dość ostrożnie ocenia skłonność konsumentów do zakupów pojazdów opartych na alternatywnych technologiach napędowych. Tylko ...