-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... witrynach internetowych producentów i dostawców usług. - Z naszych badań jednoznacznie wybrzmiało bardzo istotne zjawisko - reklama nie wpływa już tak jak kiedyś na decyzje zakupowe konsumentów. Odbiorcy bardziej świadomie dobierają źródła informacji oraz rodzaj przydatnych dla nich na co dzień treści. Odrzucają natomiast treści dla nich ...
-
Dzieci a decyzje zakupowe Polaków
... się w pomysłach na zaistnienie w umysłach młodych konsumentów – i słusznie, bo jak wynika z badania Polskiego ... decyzje zakupowe swoich rodziców i przy wyborze jakich produktów ich zdanie liczy się najbardziej. Wpływ dzieci rośnie wraz z wiekiem Jak wynika z badania Polskiego Programu Jakość Obsługi, dzieci mają realny wpływ na decyzje zakupowe ...
-
Co wpływa na decyzje zakupowe Polaków?
... na decyzje konsumenckie są też osoby młode, dla których nowoczesność i pogoń za modą ma zasadnicze znaczenie. Przyzwyczajenie, długa tradycja i wieloletnie doświadczenie w produkcji żywności to najbardziej pożądane przez konsumentów cechy, wpływające na ich wybór. 87% konsumentów kieruje się przyzwyczajeniem, podejmując decyzje zakupowe. W znacznie ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
... które nie będą irytować polskich konsumentów. Aby znaleźć alternatywne sposoby promocji produktów ... decyzje zakupowe Internautów mają przede wszystkich opinia znajomego lub grupy znajomych, dalej członka rodziny. Znacznie gorzej pod tym względem wypadają już fora internetowe. Reklama zajmuje ostatnie, 9. miejsce. Siła oddziaływania na decyzje zakupowe ...
-
Marketing sensoryczny a decyzje zakupowe
... dwie trzecie decyzji podejmowanych przez konsumentów ma miejsce w punkcie handlowym lub usługowym. Jednocześnie ponad 50 procent konsumentów deklaruje, że są skłonni dłużej ... typu klientów, a nawet pory roku, w znaczący sposób przekładają się na decyzje zakupowe. - Precyzyjne dobranie utworów jest szalenie ważne. Zupełnie inna muzyka doda energii ...
-
E-commerce: jak nowa ustawa konsumencka wpłynęła na decyzje zakupowe?
... sklepów internetowych sprawdziła, jak zmiany przełożyły się na zadowolenie zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców. Według badania przeprowadzonego w marcu bieżącego roku przez ARC ... obserwacji wynika, że świadomość bezpieczeństwa zakupów pozytywnie wpłynęła na decyzje zakupowe klientów. Konsumenci wiedząc, że mają większe prawa chętniej dokonują ...
-
Walka płci: kto podejmuje decyzje zakupowe?
... decyzje zakupowe dotyczące ... decyzje dotyczące inwestycji w dom, 60% zmiany samochodu. Współczesne Polki coraz częściej patrzą przez pryzmat pracy, ale i pasji. Dlatego planując działania marketingowe firmy powinny uwzględnić zmieniający się trend. – Obecnie na tak konkurencyjnym rynku niezwykle istotne jest rozeznanie, jakie są potrzeby konsumentów ...
-
Dzieci podejmują decyzje zakupowe
... . Rodzice zaś cieszą się kompetencjami swoich dzieci i coraz częściej zdają się na ich opinie i decyzje. Ale wróćmy do konsekwencji tego stanu rzeczy i do dzisiejszych dzieci i młodzieży jako konsumentów przyszłości. Jedno jest pewne: będziemy mieć do czynienia z konsumentami bardzo świadomymi, poszukującymi i otwartymi, znającymi ...
-
Decyzje zakupowe Polaków przed Świętami
... zakupowe Polaków. Z badania wynika, że największą popularnością cieszy się elektronika, aparaty cyfrowe oraz telefony. ... również marki takie jak Samsung i Sony Ericsson. Jeśli chodzi o segment elektroniki, to sądząc po zainteresowaniu konsumentów, Polacy w tym roku pod choinka znajdą nawigacje GPS, monitory LCD oraz odtwarzacze MP3 i 4. W listopadzie ...
-
Opinie internautów a decyzje zakupowe
... produkty i usługi. Ponadto użytkownicy sieci, zanim zdecydują się na zakup jakiegoś towaru, coraz częściej czytają opinie tworzone przez bardziej aktywnych konsumentów, którzy stanowią mniejszość - blisko 74 proc. badanych deklaruje wcześniejsze zapoznanie się z komentarzami innych zanim podejmą ostateczną decyzję - wynika z raportu "Stosunek ...
-
Decyzje zakupowe: polecamy prawników, odradzamy samochody
... czynniki wpływają na wyrabianie sobie opinii o produktach i usługach oraz skłaniają do decyzji o zakupie. We wrześniu 2014 roku badaczka przepytała tysiąc konsumentów w wieku od 15 do 50 lat, którzy dokonali co najmniej jednego zakupu w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie. Pytała ich o to ...
-
To influencerzy i social media kształtują zachowania konsumentów?
... są doniesienia opracowanego przez Capgemini raportu "Co jest ważne dla dzisiejszego konsumenta"? Opracowanie to podkreśla m.in. rosnący wpływ influencerów na decyzje zakupowe konsumentów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak ważne dla decyzji zakupowych są media społecznościowe? Ile zarabiają influencerzy? Którzy konsumenci są najbardziej ...
-
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... decyzje zakupowe konsumentów ulegają silnym wpływom. Nie od dziś wiadomo, że dla zaangażowania ... Odsetek klientów zainteresowanych nawigacją po sklepie z użyciem smartfona - 83% vs 73% Odsetek nabywców, którzy podejmują decyzje zakupowe w oparciu o zawartość ekranów cyfrowych dostępnych w sklepach – 54% vs 38% Odsetek nabywców, którzy deklarują, ...
-
Wpływ emocji na decyzje konsumenckie
... na decyzje konsumenckie, to jednak należy uznać, że emocje i subiektywne odczucia stanowią również istotny element decydujący o decyzjach konsumentów. Współczesna ekonomia, a ... ale także jego cena może świadczyć o renomie i może wpływać na decyzje zakupowe konsumentów. Często wystarczy zatem kiepskiej jakości produkt zareklamować jako najwyższej ...
-
Jak technologia i nauka kreują doświadczenia zakupowe?
... chociażby interaktywne wyświetlacze. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie strategie wpływające na decyzje zakupowe i zachęcające do ponownych wizyt stosuje się w handle detalicznym? Co cechuje emocjonalnie zaangażowanych konsumentów? W jaki sposób sprzedaż doświadczalna wykorzystuje elementy psychologii behawioralnej? Sklepy przestają skupiać się ...
-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
... . O tyle, o ile polecenia najmocniej wpływają na najmłodszych konsumentów, tak zakupy bezpośrednio przez social media są najpopularniejsze wśród Polaków w wieku 40-49 lat. Zadeklarowało tak aż 36 proc. respondentów z tej grupy wiekowej. Wpływ platform społecznościowych na decyzje zakupowe spada wraz z wiekiem. Jak pokazuje nasze badanie ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
... zachowania konsumentów wywiera zrównoważony rozwój? Dlaczego warto poszerzać dostępność informacji na temat produkcji? W jakim stopniu zrównoważony rozwój może podnieść lojalność klientów? Cena, jakość, opinie i rekomendacje, opakowanie, czy reklama. Wachlarz czynników wpływających na zachowania konsumentów i podejmowane przez nich decyzje zakupowe ...
-
3 na 4 polskich konsumentów to smart shopperzy
... konsumentów, a kolorowe cenówki na półkach przez 35 proc. Jak Polacy podejmują decyzje zakupowe ...
-
Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?
... . Pandemia wpływa także na postrzeganie marek – preferencje zakupowe Polaków to więcej produktów lokalnych, mniej światowych marek Wybuch pandemii wpłynął nie tylko na obecne, ale również na przyszłe decyzje zakupowe Polaków. Sytuacja związana z COVID-19, zgodnie z deklaracjami konsumentów, oddziałuje również na ich postrzeganie i preferencje marek ...
-
Zakupy: zachowania konsumentów ekologiczne czy ekonomiczne?
... na nastroje i zachowania konsumentów względem szeroko pojętej ekologii pozwala odpowiedzieć na pytanie, czym kieruje się współczesny kupujący. Czy jest to ekologia czy raczej jednak ekonomia? Pełne wyniki raportu zostaną zaprezentowane w połowie listopada. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie decyzje zakupowe zamierzają podejmować Polacy ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: prawa konsumentów przed Świętami
... bezpośredniej mają swoje niezbywalne prawa. Świadomość tych praw i przemyślane decyzje zakupowe mogą pomóc konsumentom zaoszczędzić czas, pieniądze i przedświąteczny spokój. ... dochodząc swoich praw w takich instytucjach jak: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Federacja Konsumentów, Inspekcja Handlowa, Stowarzyszenie Konsumentów ...
-
Ulice handlowe, osiedla, biurowce. Nowe preferencje zakupowe
... – handlowej to także wynik dużego popytu i zmieniających się nawyków polskich konsumentów. Jesteśmy coraz bardziej przyzwyczajeni do możliwości zrobienia szybkich zakupów, czy zjedzenia obiadu poza domem, bez konieczności podróżowania na drugi koniec miasta. Decyzje zakupowe podejmujemy pod wpływem chwili i lubimy, kiedy nasze ulubione marki ...
-
Jak pandemia i szczepienia wpływają na zachowania konsumentów?
... konsumentów. Choć niska cena i oferta rabatowa są nadal uznawane przez polskich kupujących za bardzo ważne kryterium wyboru – 72% wskazań w badaniu – to już nie wystarczą, aby zapobiec ich odejściu od danej marki. Aż 62% respondentów potwierdza, że równie istotny wpływ na ich decyzje zakupowe ...
-
Ochrona konsumentów. Oto rekomendacje ECC-Net na lata 2024–2029
... a ochrona konsumentów Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej obecna w codziennym życiu konsumentów. Jest coraz częściej wykorzystywana przez e-commerce, platformy cyfrowe i sieci społecznościowe. Ich algorytmy używają naszych danych osobowych by określić nawyki konsumenckie i przewidywać przyszłe decyzje zakupowe. Aby ograniczyć ...
-
Zakupy online: w Indiach najwięcej cyfrowych konsumentów
... marketingowe. Chociaż z drugiej strony trzeba też pamiętać, że deklaracje konsumentów to jedno, a życie i praktyka, to zupełnie co innego. Część konsumentów może sobie nie zdawać sprawy z tego, jak bardzo informacje z mediów społecznościowych wpływają na ich decyzje zakupowe – mówi Maciej Makuszewski, Menedżer w zespole Marketingu w EY. Co ...
-
Czego o zachowaniach konsumentów dowiemy się z paragonów?
... decyzje zakupowe Polaków nieco się zmieniły. Na czym polegają te zmiany? Do czego może się przydać wiedza na ich temat? Zachowania konsumentów inne niż dotąd Z analizy przeprowadzonej przez Blovly wynika, że okres pandemii i i związanej z nią izolacji społecznej nie pozostał bez wpływu na zachowania konsumentów ... trendów w zachowaniach konsumentów ...
-
Zachowania konsumentów: inflacja nie sprzyja trosce o środowisko?
... badanie wskazuje, że aspekt cenowy w czasach wysokiej inflacji ma oczywiście kluczowy wpływ na decyzje zakupowe, ale bardzo możliwe, że nadchodząca dyrektywa antygreenwashingowa, określająca wytyczne w sprawie zrównoważenia produktów, wesprze konsumentów w lepszych wyborach – dodaje dr Marta Karwacka. Obawy o stan finansów Ponad 60 proc. Polaków ...
-
Nastroje konsumentów w styczniu 2023 lekko w górę
... że będzie lepiej. Niemniej wiele czynników wciąż negatywnie wpływa na nasze codzienne decyzje zakupowe i znacząco utrudnia planowanie domowych budżetów. Ze względu na ciągłą niepewność, presję ... to, iż w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą konsumentów nastawionymi pesymistycznie. Wartość ujemna ...
-
Zwyczaje zakupowe: kobiety mniej lojalne
... konsumentów chętniej "poluje" na okazje. Niemal 50% konsumentów tylko wyjątkowa promocja jest w stanie oderwać od ulubionego produktu. Instytut ARC Rynek i Opinia zanalizował zakupowe ...
-
Zachowania konsumentów: jak robimy zakupy podczas wakacji?
... część konsumentów przenosi na wakacje swoje zwyczaje zakupowe (szczególnie spożywcze) z miejsca zamieszkania, nierzadko wybierając te sklepy, które dobrze zna i lubi. Niestety, jak dla większości aspektów naszego życia, tu również ogromne znaczenie ma spadek siły nabywczej. Pogorszenie sytuacji materialnej ma wpływ zarówno na decyzje ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... nie pozostaje bez wpływu na zachowania zakupowe i samopoczucie polskich konsumentów. Z szóstej już odsłony badania zrealizowanego przez Havas Intelligence (Havas Media Group) wynika m.in., że jesteśmy dość podatni na mity związane z pandemią, które w istotnym stopniu determinują nasze decyzje. Towarzyszy nam również spory deficyt zaufania ...
-
Nastroje konsumentów: mBank Indeks IV 2014
... ekonomicznej w kraju jest jednym z ważniejszych czynników pozwalających prognozować, czy i w jakim tempie będzie rozwijać się nasza gospodarka. Nastroje konsumentów mają bowiem istotny wpływ na ich decyzje zakupowe oraz na to, co będą robić w tym czasie przedsiębiorstwa. Począwszy od końca pierwszego kwartału 2014 roku mBank ...
-
Rekrutacja wpływa na zachowania konsumentów?
... z rekrutacji mogą mieć istotny wpływ na późniejsze zachowania konsumentów. Z opracowanego przez ManpowerGroup raportu „Dodaj do koszyka: kandydaci to ... kandydatów zadeklarowało wpływ negatywnych doświadczeń rekrutacyjnych na ich decyzje zakupowe. Dla porównania, w Niemczech podobną postawę wskazało 42% respondentów, we Francji – 47%, w Czechach – ...
-
Pokolenie Y zmienia sektor motoryzacyjny
... konsumentów w porównaniu do 19 proc. w pozostałych chińskich pokoleniach; w Japonii odpowiednio 16 proc. do 20 proc.). Tylko 64 proc. młodych konsumentów ... mówi Tomasz Pałka. Koszty i jakość obsługi w salonie motoryzacyjnym mają wpływ na decyzje zakupowe podejmowane przez przedstawicieli pokolenia Y. Za rutynowe usługi serwisowe jest gotowe zapłacić ...
-
Podświadome zakupy online
... wątpliwego sklepu!!!! (Iwko) Według autorów ostatniego raportu ShoppingShow, 60% konsumentów digitalnych sprawdza, porównuje ceny i szuka opinii na temat produktów i sklepów na swoich urządzeniach mobilnych. Takie emocjonalne wpisy mogą wpływać na nasze decyzje zakupowe: potwierdzać nasz dobry wybór lub zniechęcać do zakupów w danym sklepie ...