-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
... media Internet jest wciąż najszybciej rosnącym medium. W latach 2014–2016 globalne wydatki na reklamę w Internecie będą rosły średnio o 16% rocznie. Reklama display (której szeroka definicja obejmuje poza "tradycyjnym" displayem również media społecznościowe i video online) rośnie najszybciej – o 21% rocznie, częściowo dzięki błyskawicznemu ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2010
... CPA), natomiast wideo i reklama behawioralna odnotowały tendencję wzrostową. Największy wzrost wydatków względem pierwszego półrocza 2009 zanotowała reklama typu SEM (30%) oraz ogłoszenia (22%), zaś w porównaniu do pierwszego kwartału br. największy wzrost uzyskał display (25%). „Nie tylko w Polsce reklama internetowa utrzymuje wiodącą pozycję pod ...
-
Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013
... wciąż najszybciej rosnącym medium. W 2012 roku globalne wydatki na reklamę w Internecie wzrosły o 15,1%, a w latach 2013–2015 będą rosły o 14% rocznie. Reklama display (której szeroka definicja obejmuje też media społecznościowe i video online) rośnie najszybciej – o 20% rocznie, częściowo dzięki błyskawicznemu wzrostowi wydatków na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... W tym segmencie reklamy zachodzą dynamiczne zmiany – dwucyfrowy spadek odnotowały wydatki na display, jego kosztem zyskują natomiast reklama video, traktowana coraz częściej jako przedłużenie kampanii telewizyjnych, social media oraz reklama w wyszukiwarkach. Nie zmieniają się także czerwcowe prognozy ZenithOptimedia dotyczące wartości wydatków na ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2013
... formaty zanotowały wzrosty, a czwarty utrzymał zeszłoroczny poziom przychodów. Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna (Display), która pozyskała 43% udziału, czyli 1,1 p.p. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Display zawdzięcza duży wzrost głównie dzięki dynamicznie rozwijającemu się wideo online (33% wzrostu rok-do-roku ...
-
Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach
... interaktywnie.com. Co prawda, jeśli popatrzeć na wartości nominalne, to display nadal jest formą wykorzystywaną przez internetowych reklamodawców najchętniej. Niemal ... wynika z opublikowanych niedawno analiz domu mediowego Starlink – pochwalić się może jedynie reklama kinowa. Przychody z niej i z internetu właśnie w ciągu roku zanotowały przeszło ...
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
... udział internetu w rynku reklamy z 43,2% do 44,4%. Najszybciej rosła reklama w wyszukiwarkach – o 15,5%, w reklamie video oraz display obserwujemy spowolnienie dynamiki – wzrost wobec analogicznego okresu w roku ubiegłym wyniósł w przypadku video 7,3%, a reklamy display 5,7%. Inne formy reklamy zanotowały spadek w wysokości -14,6%. Od czwartego ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... kwartałach internet wyprzedzał TV zaledwie o 0,9 pkt. proc. Obecnie ta różnica wynosi blisko 5 pkt proc. Najszybciej rosła reklama video – o 16,2%, nieco wolniej w wyszukiwarkach – o 11,9%, w reklamie display obserwujemy spowolnienie dynamiki do 3,7%. Inne formy reklamy zanotowały spadek w wysokości -25,8%. Trzeci kwartał 2022 r. był drugim kolei ...
-
Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł
... powyżej 27%. W pierwszych trzech kwartałach 2024 r. reklama digital non-search osiągnęła 5,3% wzrostu rok do roku. Prawie 92% tego segmentu online stanowi reklama display, której dynamikę oszacowano na poziomie 4,3%. Motorem wzrostu dla reklamy digital non-search pozostają formaty display’owe na platformach społecznościowych, których właścicielem ...
-
7 faktów i mitów o zarabianiu na treściach w internecie
... gotów zapłacić. Content marketing i AdBlock zwiastują śmierć reklamy display Mit. Reklama display wkrótce przestanie być używana – zastąpi ją content marketing. Fakt. – Content marketing jest dobrym narzędziem, jednak nie jest w stanie całkowicie zastąpić reklamy display – uważa Jakub Szczepankowski, współzałożyciel OptAd360.com. – Wydawcy często ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2012
... na rynku mediowym, rok 2012 przyniesie dla reklamy cyfrowej rekordową wartość. - Reklama online cały czas jest na plusie, jednak spowolnienie gospodarcze i pogarszająca ... na rynku reklamy cyfrowej, potwierdzają się oczekiwania ekspertów. Dominuje SEM i Display – każdy z typów pozyskuje ponad jedną trzecią tortu reklamowego online. - Warte odnotowania ...
-
Rynek mediów i reklamy 2013-2017
... w 2017 r. Dominującym rodzajem reklamy internetowej w Polsce są formy graficzne (tzw. display advertising). Wydatki w tym segmencie będą jednak rosły do 2017 r. najwolniej, w ... do Internetu: stały i mobilny, reklama internetowa: stała i mobilna, wydawanie gazet, reklama outdoorowa, radio, muzyka, reklama telewizyjna, telewizja abonamentowa i opłaty ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... najszybciej rosnącym medium. W 2013 roku globalne wydatki na reklamę w Internecie wzrosły o 16,2%, a w latach 2014–2016 będą rosły średnio o 16% rocznie. Reklama display (której szeroka definicja obejmuje też media społecznościowe i video online) rośnie najszybciej – o 21% rocznie, częściowo dzięki błyskawicznemu wzrostowi wydatków na reklamę ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
... zakupy w Polsce. (Źródła: GWI; Raport Consumer Journey Minds&Roses dla Allegro). W pierwszym półroczu 2024 r. reklama digital non-search osiągnęła 4,0% wzrostu rok do roku. Prawie 92% tego segmentu online stanowi reklama display, której dynamikę eksperci Publicis Groupe oszacowali na poziomie 3,9%. Motorem wzrostu dla tej reklamy digital ...
-
Social media trzecim kanałem reklamowym na świecie?
... 2018 do 52% w 2021 r. Najszybciej rosnącą globalnie kategorią reklamy internetowej będzie display – rozumiany jako display tradycyjny (bannery), video online oraz social media - ... społecznościowych codziennie. Co ważne, te dwie kategorie mocno się przenikają – reklama video jest w tej chwili integralną i bardzo ważną częścią wpływów dla platform ...
-
Dynamiczny remarketing
... buty w e-sklepie, wyświetli się reklama produktów komplementarnych, np. preparatu do konserwacji obuwia czy rajstop. Tak spersonalizowana reklama jest dla użytkownika bardziej dostrzegalna i ... i bardzo szybko się rozwija. Obecnie prawie połowa wszystkich wyświetleń reklam display jest kupowana w modelu RTB. W Polsce na razie ok. 3 proc., jednak ...
-
Dlaczego LinkedIn zarabia?
... Reklama na LinkedIn Mówi się, że Facebook, dzięki ogromnym możliwościom panelu Facebook Ads, ma przewagę nad innymi serwisami społecznościowymi. W zależności od celu, jaki wyznaczymy na LinkedIn, możemy reklamować się za pomocą standardowego formatu display ... , dyrektorskich. Ma do wyboru format display (wideo, text, grafika) lub konkretną ...
-
Jak działają giełdy RTB?
... , bo jest się o co bić. Reklama szyta na miarę Tradycyjnym modelem zakupu i rozliczania internetowej reklamy typu display advertising („reklama odsłonowa”) jest CPM (Cost Per Mille ... odsłonę reklamy na ładującej się właśnie witrynie, a jeśli tak, to jaka reklama ma zostać wyświetlona. DSP korzysta tu z wypracowanego przez siebie algorytmu obliczania ...
-
Rynek reklamowy nieco rozczarował
... wzrostu spadła do 7,3%, przez co w całym półroczu wydatki na reklamę internetową wzrosły o 8,8%. W pozostałych mediach odnotowane zostały spadki. Reklama telewizyjna oraz zewnętrzna spadły o 0,5%, reklama radiowa o 3,9%. Wartość reklam sprzedanych w dziennikach oraz magazynach spadła odpowiednio o 16,7% i 10,0%. Biorąc pod uwagę wolumen, najwyższy ...
-
Trendy w online marketingu 2017/2018
... miałem duże oczekiwania co do Smart Display Campaigns (narzędzia pozwalającego automatyzować kampanie w Google Display Network). Zaraz po uruchomieniu miało ... olbrzymi udział, pokazujący ogromną popularność i dynamiczny wzrost tej formy w ostatnich latach. Reklama wideo Wzrost popularności urządzeń mobilnych to czynnik całkowicie związany z wideo. ...
-
Widoczność reklamy online nieznacznie w górę
... na przedostatnią, wyprzedzając jedynie rynek włoski. Średni czas kontaktu z reklamą display (Viewable Viewtime) minimalnie zmalał, do poziomu 18,7 sekundy w III kwartale 2018 r. (wobec ... swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... 2018 r. wzrost zanotowały wszystkie klasy mediów z wyjątkiem prasy. Zdecydowanym liderem była reklama internetowa, która wygenerowała o 14,1% wyższe budżety. Wzrosty zanotowały także: telewizja (+8,0%), radio (+7,7%), reklama kinowa (+6,7%) oraz reklama zewnętrzna (+4,0%). Traciły jedynie magazyny i gazety. Pierwszy raz od kilku lat wydatki ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... internetu w rynku reklamy, a różnica między udziałem internetu a telewizji zwiększyła się do 5,4 pkt proc. Najszybciej rosła reklama video – o 15,2 proc., nieco wolniej w wyszukiwarkach – o 13,0 proc., w reklamie display odnotowaliśmy niewielki spadek dynamiki do -0,8 proc. Rośnie udział urządzeń mobilnych w przychodach reklamowych, jednak wolniej ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
... behawioralne, umożliwiające emisje reklam wyłącznie tym użytkownikom, którzy wcześniej wykonali określone działanie. Najstarszą formą reklamy internetowej jest reklama graficzna (ang. display). Działania marketingowe wykorzystujące ten rodzaj nośników mają zazwyczaj na celu budowanie świadomości marki oraz kreowanie jej wizerunku. Ciągła ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... czytamy w komunikacie z badania, po trzech kwartałach br. wzrosty odnotowano w czterech spośród siedmiu badanych klas mediów. Były to: reklama internetowa, na którą wydatki wzrosły o 9,6%, reklama kinowa (+7,4%), outdoor (+3,5%), radio (+1,6%). Z kolei spadki stały się udziałem: telewizji (-0,7%), magazynów (-8,9%), gazet (-9,3%). zaś w magazynach ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... w rynku reklamy wzrósł do 44,8%, a różnica między udziałem internetu a telewizji wyniosła 6 punktów procentowych. Najszybciej rosła reklama video – o 20,1%, wolniej w wyszukiwarkach – o 11,4%, a reklama display odnotowała natomiast niewielki spadek dynamiki o 0,4%. W okresie od stycznia do września 2023 65% adkontaktów wygenerowanych przez reklamę ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2015
... tempo rozwojowe tego formatu ma wideo online z dynamiką na poziomie 34% oraz reklama w social media, której wartość wzrosła o 141%. Pozostałe formaty także ... , Cormedia, Eniro, Evolutionmedia, Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GG-Network, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile (częściowo szacowane), GroupM, Grupa ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
... spadkową, wszystkie podstawowe formaty reklamy cyfrowej zanotowały wzrosty. Reklama graficzna zwiększyła swą wartość o prawie 30%, a udział o 4 punkty procentowe. Kluczowy wpływ na tempo rozwojowe tego formatu miała reklama w social media, której wartość wzrosła o 75% oraz klasyczny display, także rosnący w dwucyfrowym tempie (25%). SEM oraz ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... r. Wzrósł także udział internetu w rynku reklamy: z 44% do 44,9%. Wzrosły wydatki na wszystkie formy reklamy, najszybciej rosła reklama w wyszukiwarkach – o 15%, nieco wolniej reklama video – o 8% i display (6,8%). Inne formy reklamy zanotowały 12,5% spadku. Już w czwartym kwartale wyniki finansowe publikowane przez Meta Inc. wprawiły inwestorów ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... wzrósł do 44,8%, a różnica między udziałem internetu a telewizji utrzymała się powyżej 5 punktów procentowych. Najszybciej rosła reklama video – o 20,1%, wolniej w wyszukiwarkach – o 11,4%, w reklama display odnotowała natomiast niewielki spadek dynamiki do -0,9%. Udział urządzeń mobilnych w przychodach reklamowych, rośnie wolniej niż udział ...
-
Nadchodzą nowe formy reklamy online
... oraz skupienia większej uwagi reklamodawców na mierzalności efektów. W Polsce reklama osobista jest jeszcze nowością, jednak zainteresowanie tym rozwiązaniem stopniowo rośnie. ... przebicia oferty konkurenta nie jest wykorzystywana maksymalna kwota, lecz o 1 eurocent wyższa. Reklama inteligentna to przyszłość promocji firm i marek w sieci. Nie tylko ...
-
Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.
... Internet (wzrost o 6,4%), radio (wzrost o 7,2%). W przypadku reklamy online najbardziej dynamicznie rosła reklama wideo emitowana in-stream (więcej o +29,0%). Poprawiły się wydatki na reklamę graficzną - duża w tym zasługa rozwoju reklamy mobile display. Spadały natomiast przychody reklamowe prasy (-20,6%), kina (-9,6%) oraz - w niewielkim stopniu ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
... display lub search, które pojawiają się na platformach retailerów i kierują użytkowników do produktów, które można tam kupić. Jest to kanał o ugruntowanej pozycji w Chinach, natomiast w innych krajach jest stosunkowo nowy. Promując produkty w miejscu zakupu, działa on bardziej jak ekspozycje w sklepie niż tradycyjna reklama ...
-
Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?
... przeformułować swoją komunikację i dostosować ją do różnych grup odbiorców. Reklama turystyczna była jedną z kategorii najbardziej dotkniętych przez COVID-19. Rynek reklamy ... branży retail ogółem. Cyfrowa reklama turystyczna ma na celu przechwycenie konsumentów we wczesnej fazie poszukiwań za pomocą reklam w wyszukiwarkach, reklam display i wideo z ...
-
Najpopularniejsze portale nieruchomości: co oferują deweloperom?
... . W ofercie są też proste w użyciu i skuteczne wyróżnienia, punkty podbić, kampanie display'owe i wiele innych narzędzi pro sprzedażowych. Portal oferuje deweloperom cztery pakiety ... wykonać developer. Istnieje dużo innych skutecznych rozwiązań: * Samodzielne reklama w Google (płatna i bezpłatna) * Remarketing * Kampania na konkurencję (jeżeli np. ...