-
Skuteczne zarządzanie firmą
... personelu. Jest to oczywiście rozwiązanie wygodne dla pracowników, ale z punktu widzenia procesów motywacyjnych lepiej byłoby, aby takie dodatki wypłacały urzędy administracji państwowej lub samorządowej. Pozostałe 292 pytania i odpowiedzi, które uporządkują i rozjaśnią twoją wiedzę na temat zarządzania firmą, ludźmi, zasobami i procesami ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania 2008
... do kilku komputerów i najczęściej wykorzystywany jest przez cyberprzestępców nowicjuszy. Niektórzy administratorzy systemów niewielkich sieci wykorzystują go jako narzędzie zdalnej administracji. Domeny drugiego poziomu atakowane przez szkodliwe programy Poniższy diagram pokazuje domeny drugiego poziomu atakowane przez szkodliwe programy, które ...
-
Kto boi się utraty pracy?
... najbardziej odczuwają skutki spowolnienia gospodarczego: w budownictwie i przemyśle produkującym materiały budowlane i wykończeniowe. Kolejną grupą obawiającą się zwolnień są pracownicy administracji (10%). Obawy przed zwolnieniami mają też zatrudnieni w sektorze usług (9%), co nie powinno dziwić – w obliczu stagnacji Polacy zaczęli oszczędzać ...
-
KPP: Kodeks pracy trzeba zmienić
... przez pracowników jak i pracodawców – mówi dr Monika Gładoch, ekspert prawa pracy, radca prawny i adiunkt w Katedrze Prawa Pracy na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. - Obowiązujący Kodeks pracy jest za mało elastyczny, by sprostać wyzwaniom nowoczesnej gospodarki. Jego zapisy powinny ...
-
Ochrona praw pracownika w Kodeksie karnym
... r. o związkach zawodowych, Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 854 ze zm.), zwolnienia na czas niezbędny do stawienia się na wezwanie organu administracji rządowej lub samorządu terytorialnego, sądu, prokuratury, policji albo organu prowadzącego postępowanie w sprawach o wykroczenia (§ 6 rozporządzenia MPiPS z 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu ...
-
Bursa szkolna: stawka VAT na remont
... , przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym. Konserwacja, zgodnie z § 3 pkt 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz. U. Nr 74, poz. 836) – oznacza wykonywanie robót, mających ...
-
Praca w finansach ciągle popularna
... roku”. Według statystyk serwisu, praca w finansach cieszy się też dużą popularnością wśród osób poszukujących pracy. Ogłoszenia z tej kategorii są, po administracji i handlu, najczęściej obserwowanymi ofertami przez użytkowników portalu. W sierpniu br., za pośrednictwem otoPraca.pl pracowników szukały najczęściej firmy z województwa wielkopolskiego ...
-
Za ochronę danych odpowiada pracodawca
... pracodawcę powyższą powinność, jest art. 36 ustawy o ochronie danych osobowych. Sposób wykonania obowiązków w niej przewidzianych precyzuje rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych... (Dz. U. z 2004 r. nr 100, poz. 1024). Z wymogu ochrony danych osobowych przed dostępem do nich ...
-
Rynek pracy rokuje coraz lepiej
... produkcja, handel i sprzedaż, IT, finanse i księgowość, a także budownictwo. Natomiast najmniej aktywne w poszukiwaniu nowej posady są osoby pracujące w działach prawnych, administracji, zajmujące się architekturą oraz zatrudnione w służbie zdrowia i medycynie. –„Polscy, podobnie europejscy pracownicy, stali się bardziej pewni siebie i gotowi do ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2010
... . Nowe umowy leasingowe w 2010 r. były zawierane głównie przez przedsiębiorstwa (96,8%), osoby fizyczne zawarły 2,9% ogólnej liczby nowych umów, a leasingobiorcy z administracji publicznej tylko 0,3%. Z informacji uzyskanych od przedsiębiorstw leasingowych wynika, że ich główni klienci reprezentowali następujące sekcje PKD: G – handel hurtowy ...
-
Jakie płace oferują firmy przemysłowe na Mazowszu?
... mazowieckiej fabryki może liczyć na półtora razy wyższe całkowite wynagrodzenie niż specjalista w tym samym dziale. Jeszcze bardziej opłacalna jest praca w administracji czy logistyce, gdzie menedżerowie zarabiają średnio ponad dwa razy więcej miesięcznie niż specjaliści. Pensje specjalistów w firmach przemysłowych w takich działach, jak ...
-
Ustawa o korytarzach przesyłowych pomoże rynkowi
... do korzystania z gruntu, na którym znajduje się sieć.” – mówi Adam Jodłowski, Senior Associate w kancelarii Deloitte Legal. Dla samorządów i organów administracji , nowa regulacja oznacza dodatkowe zadania związane z przygotowaniem planów i decyzji administracyjnych, w tym ustalenia lokalizacji urządzeń przesyłowych i planów zaopatrzenia w paliwa ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2011
... środki na kwotę 27 152 mln zł, tj. 97,7% wartości brutto nowych umów. Osoby fizyczne stanowiły 2,8% klientów ogółem, a leasingobiorcy z administracji publicznej tylko 0,1%. Klienci firm leasingowych prowadzili działalność według następujących sekcji Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD): G – handel hurtowy i detaliczny – 18,4%, H – transport ...
-
Ewolucja spamu VII-IX 2012
... Stanów Zjednoczonych. Jego nazwisko pojawiało się w e-mailach o przeróżnych tematach: od typowych reklam „zegarków, takich samych jak nosi prezydent” po oskarżenia administracji prezydenta wzywające obywateli amerykańskich do przeciwstawienia się polityce obecnej głowy państwa (z reguły wiadomości tego typu zawierały również prośby o datki na ...
-
Polski system podatkowy zasługuje na słabą ocenę
... – słabe lub bardzo słabe w opinii 60%. Nieco lepiej ocenili zaś możliwość konstruktywnej wymiany argumentów podczas kontroli podatkowych oraz nastawienie urzędników administracji publicznej. Co istotne, żaden z respondentów nie wystawił oceny bardzo dobrej dla jakiejkolwiek z analizowanych kategorii systemu podatkowego. - Wyniki badania nie są ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 5/2013
... i odpowiednie instytucje, których zadaniem jest dbanie, by wszystko sprawnie funkcjonowało. To jest olbrzymie zadanie dla dozoru jądrowego, ale i dla całej administracji publicznej, i rządowej, i samorządowej – przypomina dr Piotr Stankiewicz. Fundamentalną kwestią jest łatwy dostęp do wszystkich informacji, ekspertyz dotyczących tej inwestycji ...
-
Ustawa śmieciowa: nowelizacja
... ustawy i przepisom odrębnym, wójt/burmistrz/prezydent miasta wyda decyzję nakazującą ich wykonanie, która podlega egzekucji zgodnie z przepisami o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Jeśli właściciel nieruchomości nie uiści należnej opłaty bądź uiści ją w wysokości niższej niż należna wójt/burmistrz/prezydent miasta w decyzji określi ...
-
Kasy fiskalne: brak prądu = brak sprzedaży
... na pobłażliwość urzędników skarbowych, którzy w okresie wakacyjnym będą sprawdzać, jak właściciele firm wywiązują się z obowiązku stosowania kasy fiskalnej. Akcja administracji skarbowej „Weź paragon” jest przeprowadzana w całej Polsce, ale dotyczy przede wszystkim miejscowości wypoczynkowych, ze względu na wzmożony ruch turystyczny w miesiącach ...
-
Oszczędzanie papieru: drukujemy na potęgę
... Blisko 60% Polaków pracujących w analizowanych sektorach używa drukarki podczas wykonywania pracy zawodowej. Najczęściej drukarki używają osoby zatrudnione w sektorze administracji publicznej (93%), edukacji (85%) oraz usługach finansowych, telekomunikacyjnych, profesjonalnych i technicznych (73%). Najrzadziej zaś osoby pracujące w budownictwie (34 ...
-
Kurs EUR/USD stabilizuje się w wąskim przedziale wahań 1,3770 – 1,3815
... sprzedaż samochodów. Z kolei odnośnie indeksu nastrojów rynek spodziewa się spadku z 79,7 do 75 pkt. Przemawia za tym, oczywiście zawieszenie prac administracji rządowej, z pierwszej połowy miesiąca, które skutkowało wysłaniem na bezpłatne urlopy ok. miliona amerykanów oraz jak szacuje Biały Dom trwałym zmniejszeniem ...
-
Ile zarabia geodeta?
... typowej urzędniczej siatki płac, wynoszą więc około 1,5 - 3 tys. złotych netto. Niestety – jak wskazują sami zainteresowani – w polskich realiach, atrakcyjne stanowiska w administracji związane z geodezją są dość często „dziedziczne”. Na nieco wyższe zarobki (ok. 2 - 3 tys. złotych) mogą liczyć geodeci pracujący w większych biurach geodezyjnych ...
-
E-faktury niedoceniane w Polsce
... które stosują państwa znajdujące się w czołówce Europy pod względem rozwoju społeczeństwa cyfrowego i wprowadzić wymóg wymiany faktur elektronicznych pomiędzy podmiotami administracji” - twierdzi Przemysław Pruszyński, ekspert z departamentu prawnego Konfederacji Lewiatan. Biorąc pod uwagę wygodę i korzyści finansowe płynące ze stosowania e-faktur ...
-
Jak prowadzić sklep internetowy zgodnie z prawem?
... 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz.926 z późniejszymi zmianami) oraz §3 i §4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy ...
-
Jak sprawdzić czy mieszkanie jest zadłużone?
... wystąpić w przypadku spółdzielczego prawa do lokalu własnościowego. Jak sprawdzić, czy mieszkanie nie jest zadłużone? W takim przypadku należy udać się do administracji spółdzielni, gdzie można sprawdzić czy nie ma zadłużeń lub egzekucji komorniczej. Najlepiej w takiej sytuacji żądać zaświadczenia o stanie zadłużenia lub stwierdzeniu ...
-
Spółka jawna i komandytowa przez Internet
... będzie mógł być potwierdzony bezpiecznym podpisem elektronicznym z ważnym kwalifikowanym certyfikatem, nowelizacja umożliwiła zastosowanie podpisu potwierdzonego profilem zaufanym Platformy Usług Administracji Publicznej (e-PUAP). Ponadto ustawa obniża opłaty za wpis do Krajowego Rejestru Sądowego spółek, utworzonych w oparciu o gotowe wzorce umów ...
-
Specjalista ds. kadr i płac
... „twardego HR”. Stanowisko specjalisty do spraw kadr występuje zarówno w jednostkach sektora prywatnego, jak i państwowego: w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych, usługowych, administracji publicznej, w firmach zajmujących się doradztwem personalnym. Czym się zajmuje specjalista ds. kadr i płac (Zakres obowiązków): prowadzenie dokumentacji ...
Tematy: specjalista ds. kadr i płac -
Upadłość konsumencka przez rozwód? To częsty scenariusz
... składają rozwodnicy, bezrobotni i emeryci Kto konkretnie najczęściej występuje do sądu o ogłoszenie upadłości? Z badań Joanny Podczaszy, doktorantki na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, wynika, że najwięcej wniosków składają osoby tuż po rozwodzie lub w trakcie rozwodu oraz bezrobotni i emeryci. Jeśli chodzi ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy 2016 r.
... podatki. Sześciu na dziesięciu badanych uważa, że rząd w roku 2016 powinien skoncentrować się na wprowadzeniu znaczących zmian przepisów i usprawnienia działania administracji w zakresie kompetencji Ministerstwa Finansów. Ponad połowa wskazała na Ministerstwo Gospodarki. Najważniejsze obszary, które powinny ulec zmianom to VAT, CIT oraz ...
-
Upadłość konsumencka pomogła wrocławianom
... sądów, właściwych ze względu na adres zamieszkania dłużnika, a 5 zostało umorzonych. To wnioski z analizy zrealizowanej przez Joannę Podczaszy z Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, której praca doktorska nosić będzie tytuł „Upadłość konsumencka – krytyczna analiza instytucji”. Nowe przepisy o upadłości konsumenckiej ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 52/2016
... jednak jakie będą roczne wyniki finansowe obu rywali, bo to zdecyduje o napędzie rozwoju. Światowy biznes zaczyna inwestycje w USA. Polityka nowej administracji będzie sprzyjać zagranicznym inwestycjom w USA. Japoński producent baterii Panasonic i amerykański wytwórca samochodów z napędem elektrycznym Tesla zamierzają uruchomić produkcję baterii ...
-
Rosną wydatki na obronność
... wzrost ten w znacznej mierze odpowiadają nasilające się napięcia i zagrożenia bezpieczeństwa na świecie, a także większy budżet obronny USA (plany nowej amerykańskiej administracji zakładają wzmocnienie militarne tego kraju). Znaczenie dla tegorocznego wzrostu mają również zwiększone wydatki na obronność na Bliskim Wschodzie, w Japonii, Korei ...
-
Mama na etacie. Czego może oczekiwać od pracodawcy?
... rodzinne, dofinansowanie wyjazdów wakacyjnych dla dzieci oraz podarunki okazyjne na Święta czy Dzień Dziecka – komentuje Agata Roszkiewicz, Koordynator ds. Wynagrodzeń i Administracji Personalnej w Pracuj.pl. Zarówno kodeks pracy, jak i sami pracodawcy, gwarantują rodzicom przywileje mające wesprzeć ich w godzeniu życia osobistego z życiem ...
-
Jakie ubezpieczenie dla lekarzy?
... ochrony prawnej powinno pokrywać wydatki na adwokata lub radcę prawnego, koszty sądowe, koszty strony przeciwnej, postępowania egzekucyjnego, w postępowaniu przed organami administracji państwowej i samorządowej, poręczenia majątkowego (tzw. kaucji), sądu polubownego oraz opinii biegłych. Wydatki te mogą sięgnąć kilkudziesięciu tysięcy złotych. Dla ...
-
Rodzice w pracy. Czy da się pogodzić dziecko z karierą?
... też dzieciaki, które nasi pracownicy muszą wcześniej odebrać z przedszkola. Dobrymi praktykami dzieli się również Katarzyna Czajka, kierownik działu personalnego i administracji w polskim oddziale Triumph International. – Idealny benefit odpowiada na wyzwania, z jakimi mierzą się rodzice w pracy. W Triumph International Polska oferujemy m.in ...
-
Wady budowlane i szkody przy odbiorze mieszkania. Co robić?
... dochodzi do wielu uszkodzeń, np. niedziałającego oświetlenia lub zbitych kafelków. W tym wypadku właściciele mieszkań powinni szukać pomocy u zarządcy budynku lub administracji. Najczęściej bywa tak, że za różne instalacje odpowiadają różne podmioty, więc zamiast szukać osoby odpowiedzialnej, trzeba zgłosić zaistniałą sytuację zarządcy ...