-
Jak skutecznie zarządzać sprzedażą i marketingiem?
... , takie jak Amazon, Allegro czy eBay. Każda z nich przyciąga inną grupę odbiorców, co zwiększa szanse na dotarcie do nowych klientów. Marketing to więcej niż jedna kampania Podobnie jak w sprzedaży, tak i w marketingu opieranie się na jednym przekazie czy kanale komunikacji oznacza duże ...
-
Małe firmy: czynniki rozwoju
... z firmą klient uzyskiwał spójne informacje i miał podobne, pozytywne doświadczenia. 3) Marketing automation, mobile marketing i media społecznościowe Małe firmy coraz chętniej wykorzystują innowacyjne rozwiązania z obszaru marketing automation i marketingu mobilnego. Częściej też aktywnie uczestniczą w mediach społecznościowych. Zainteresowanie ...
-
Skuteczny mailing - podstawowe zasady e-mail marketingu
... najważniejsze, niskimi nakładami finansowymi można ją powiększyć stosując na przykład marketing wirusowy (viral marketing), którego istota polega na tym, aby odbiorca listu ... mailingowej Literatura: [EW07] Encyklopedia Wikipedia, E-mail marketing, http://pl.wikipedia.org/wiki/E-mail_marketing, 2007 [HM03] Harper M., Interspire.com, 15 Email-Marketing ...
-
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
... marketing Ustawa o ochronie danych osobowych zezwala niejako automatycznie na marketing własnych towarów i usług, nie trzeba do tego celu zbierać żadnych danych, dodatkowych zgód. Ustawodawca uznał, że marketing ... się godzi – czy chodzi tylko o marketing własnych towarów i usług, czy o marketing towarów i usług wzmiankowanych podmiotów, czy też może ...
-
Social media a B2B
... tego potencjału. Niestety, w większości przypadków social media marketing sprowadza się do założenia strony na Facebooku i dbania o przyrost fanów ... Marketing: Content Marketing” opublikowane przez serwis eMarketer.com. 82 proc. amerykańskich specjalistów wykorzystuje marketing oparty na różnych treściach. Na drugim miejscu znalazł się marketing ...
-
Zarządzanie marką: kontroling marki
... zaleceń i rekomendacji zmian, zmierzających do doskonalenia efektywności firmy. Zwrot z inwestycji w marketing (markę) [ROBI] Ocena zwrotu z inwestycji w marketing informuje o skuteczności ponoszonych nakładów. Dowiadujemy się, czy pieniądze wydawane przez nas na marketing (na markę) są wydawane właściwie. Ocena ta jest wykonywana na podstawie ...
-
Walka o customer experience musi trwać
... ich potrzeb. Przed nami rezultaty opracowanego przez Salesforce raportu „Marketing Trends across Retail and Consumer Goods”. Opracowanie przygląda się tendencjom ... Dane wykorzystane w raporcie „Marketing Trends across Retail and Consumer Goods” pochodzą z badania realizowanego w ramach corocznej publikacji State of Marketing. Wzięło w nim 574 szefów ...
-
Siedem mitów o MLM
... są to czynniki ogromnie wpływające na wysokość zarobków w biznesie! Mit 4. Network marketing nie wymaga większych nakładów finansowych. Od samego początku musisz wydawać ... które nie wymaga wielkiego nakładu czasu. Nieprawda - jakikolwiek sukces w network marketing wymaga ogromnego nakładu czasu. PLUS prawdziwego samozaparcia i umiejętności w ...
Tematy: -
Jak wypromować sklep internetowy?
... niezadowolony będzie każdemu nieustannie opowiadał o niekompetencji sprzedawcy. Mark Hughes w książce „Marketing szeptany” twierdzi, że 1 niezadowolony klient, potrafi zrazić do produktu ... im o swoim sklepie i jego ofercie. Może to robić poprzez e-mail marketing – skuteczny sposób promocji e-sklepu. Priorytetowe jest przy tym zbudowanie bazy ...
-
Freelancer: jak i gdzie znajduje klientów?
... i e-commerce, to outsourcing działań staje się coraz bardziej popularny także w innych branżach, w tym w sektorze publicznym – podsumowuje Natalia Zielińska, Head Of Marketing w Useme. O badaniu: Raport „Freelancing w Polsce 2023” został opracowany przez Useme na podstawie badania, które zostało zrealizowane z wykorzystaniem metody CAWI (Computer ...
-
PR w nowych mediach
... zjawiska unikania reklam przez odbiorców wzrasta rola przekazu tworzonego przez działy PR jako źródła ciekawych informacji. WPŁYW ROZWOJU MEDIÓW NA MARKETING Problem malejącego znaczenia reklamy i rosnącego znaczenia public relations w kształtowaniu komunikacji marketingowej należy rozpatrywać nie tylko z punktu widzenia zmiany w funkcji pełnionej ...
-
Wyższe uczelnie na social media
... HBS nieustannie monitoruje serwisy społecznościowe. Jasne jest jednak, że social marketing musi pogodzić się z częściową utratą kontroli nad tym, co pojawia się w ... przynajmniej na razie, nie ma odpowiedzi. Polskie uczelnie dopiero odkrywają marketing społecznościowy, a szefowie działów promocji poważanie zastanawiają się nad plusami i minusami tej ...
-
7 faktów i mitów o zarabianiu na treściach w internecie
... w środku znajduje się wysokojakościowy content, za który jest gotów zapłacić. Content marketing i AdBlock zwiastują śmierć reklamy display Mit. Reklama display wkrótce przestanie być używana – zastąpi ją content marketing. Fakt. – Content marketing jest dobrym narzędziem, jednak nie jest w stanie całkowicie zastąpić reklamy display – uważa ...
-
Trendy 2018. Gdzie zmierza reklama cyfrowa?
... i bardziej wszechstronne rozwiązania, takie jak DMP (55%). Rosnącym zainteresowaniem cieszą się narzędzia do analizy interakcji z klientami i zdarzeń – marketing attribution (47%) oraz platformy marketing automation (30%), wspomagające zarządzanie przekazem reklamowym w czasie rzeczywistym. Firmy B2B 1,4 razy częściej od firm B2C wykorzystują CRM ...
-
Na jakie formy promocji stawiają deweloperzy?
... Facebooku czy Instagramie pozwalają wygenerować dodatkowy ruch na stronie www. Ciekawym zjawiskiem jest również coraz chętniej wykorzystywany przez deweloperów influencer marketing. Największym atutem tego narzędzia jest przede wszystkim autentyczność i wiarygodność. Skupiamy się nie tylko na działaniach sprzedażowych, ale również wizerunkowych ...
-
5 porad, jak inwestować w e-commerce
... wzbudzenie zaufania potencjalnych klientów i zwiększenia ruchu na stronie. 3. Marketing i seo Marketing i promocja to narzędzia pozwalające na rozwinięcie biznesu. Niezależnie ... po wielu miesiącach. W dobrej widoczności w wyszukiwarce pomoże również content marketing, którego siła jest nieoceniona. Poprzez dodawanie odpowiednich treści na stronie ...
-
Praca w e-commerce. Co można robić i za ile?
... na stronach. Specjaliści content2commerce odpowiadają na pytania internautów, a poprzez prowadzoną komunikację poniekąd wyzwalają w konsumencie jego potrzeby zakupowe. Social marketing, content marketing, e-mail marketing – wszystkie te specjalizacje są odmianami digital marketingu. Specjaliści tych dziedzin są „towarem deficytowym” na rynku pracy ...
-
Handel w Metarverse. Czy to ma przyszłość?
... stanowić zatem naturalne rozszerzenie tej tendencji, umożliwiając klientom dokonywanie zakupów w wirtualnej rzeczywistości za pomocą innowacyjnych środków płatniczych. Marketing sensoryczny w handlu w Metarverse Marketing sensoryczny jest techniką marketingową, która wykorzystuje zmysły klientów, takie jak wzrok, słuch, zapach, dotyk i smak, aby ...
-
Satysfakcja z pracy u połowy menedżerów
... przeprowadzono wśród pracowników trzech sektorów: IT i inżynieria, finanse i bankowość, sprzedaż i marketing. Chęć zmiany pracy Połowa badanych (51 proc.) nie chce ... czas warto zatrudnić się w nowej firmie. W sektorach IT i inżynieria oraz sprzedaż i marketing odsetek respondentów wyrażających podobne zdanie w obu przypadkach wynosi 80 proc. ...
-
Motywacja pracownika marketingu
... . Istnieje jednak poważny problem. Polega on na tym, że termin "pracownik marketingu" oznacza nie tylko pracowników biurowych urzędujących w pokoju z plakietką „Marketing. Wchodzisz na własne ryzyko” na drzwiach. To także np. pracownicy innego działu lub wręcz osobne firmy (np. dystrybutorzy). Jak podtrzymywać ...
-
Opinie konsumentów istotne dla firmy
... i właściwa reakcja na te ostatnie może w ostatecznym rozliczeniu wywołać bardzo pozytywny szum. Marketing wymaga, by informacje na temat produktu były wyłącznie pozytywne? Nieprawda ... przekonywać do pozytywnych wartości produktu, jeśli posiada on złą reputację. Marketing żywi się przekonaniem, że wszelkie defekty i skazy produktowi usług powinny ...
-
Strategie biznesowe firm do zmiany
... instytut CIMA, niespełna ¾ wiodących marek, jako element wyróżniający ich na tle konkurencji, planowało nie redukować lub nawet zwiększyć wydatki na marketing i szkolenia pracowników. Dodatkowo, angielskie „TOP” przedsiębiorstwa dość śmiało ogłaszały nowe strategie inwestycyjne, które mają wyprowadzić ich firmy z finansowego dołka. Powiększały ...
-
Kampanie reklamowe czerpią z życia
... z nas używa lub używała telefonu komórkowego marki Nokia – bezapelacyjnego lidera na europejskim rynku urządzeń mobilnych. Ogromny wachlarz dostępnych modeli, wszechobecny marketing marki oraz świetnie zorganizowane kanały sprzedaży to jedne z czynników sukcesu fińskiego producenta. Z każdym modelem Nokii identyfikują się inni odbiorcy. Tak ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... jest przede wszystkim z tym, że marketing kojarzony jest z najbardziej widocznym dla konsumenta elementem – to znaczy reklamą o dużym zasięgu oddziaływania. Jednak twierdzenie, że współczesny marketing to zespół narzędzi intensyfikacji sprzedaży – nie jest prawdziwe. Wiele przedsiębiorstw stosuje marketing już na etapie tworzenia produktu, po ...
-
Rynek mediów: trendy 2013
... przekazują swoje dane osobowe i informacje osobiste, otrzymując w zamian wygodę oraz dostęp do wydarzeń, ofert i treści niedostępnych w inny sposób. Marketing wielokanałowy „Marketing wielokanałowy” oznacza obecność lub dostępność marek na ścieżce, którą podąża konsument w swoich zachowaniach – każdy potencjalny punkt kontaktu jest zintegrowany ze ...
-
Najlepsi pracodawcy wg menedżerów
... managerowie wskazali preferowanego pracodawcę. Ranking najlepszych pracodawców Top Employer for Top Management 2013 r. w opinii kadry zarządzającej: HR - Unilever Finanse - Siemens Marketing i PR - Nestle Sprzedaż - PKN Orlen Prawo i Administracja - PwC Produkcja - Philips IT i R&D - Google CEO - Google Anna Klimaszewska HR Business Partner ...
-
Działania marketingowe i PR w 2013 r.
Jednym z najważniejszych celów działów marketingu i PR kończącego się roku była budowa i utrzymywanie relacji z klientami. W większości firm bowiem działania marketingowe i PR są ściśle powiązane z procesem sprzedaży i strategią sprzedażową, co widoczne jest m.in. w strukturze organizacyjnej firm – w 38% przedsiębiorstw działy marketingu i PR są ...
-
Sklepy internetowe a promocje świąteczne
... Co ciekawe, obecność w porównywarkach cen pod kątem świąt zadeklarowało tylko 8% właścicieli e-sklepów. W przypadku wyboru najskuteczniejszych narzędzi bezkonkurencyjny okazał się email marketing, na który głosowała aż 1/4 badanych. Dlatego też, aż 32% właścicieli e-sklepów zadeklarowało, że w okresie świątecznym wysyła znacznie więcej newlsetterów ...
-
Krótkoterminowy wynajem samochodów czasem korzystniejszy
... wynająć tablet iPad oraz router Wi-Fi – dodaje Katarzyna Dobrzyńska, PR & Marketing Manager Avis Poland. - Powtórzyłbym za poprzednikiem: kompakty klasy C z Focusem i Golfem na czele, ... dodatkowe ubezpieczenie znoszące udział własny – mówi Radosław Gutknecht Sales & Marketing Director Avis Poland. Hertz w Polsce proponuje klientom kilka możliwości ...
-
Reklama kontekstowa 2014
... jako metody kierowania powtórnego przekazu reklamowego (z 58,3% do 61,4%). Content marketing i mobile Popularność zyskują boksy i linki content marketingowe, z których ... poprzednią edycją raportu. Ponad 52% ankietowanych zauważa, że wydatki na content marketing rosną. Kolejnym motorem rozwoju rynku reklamy kontekstowej mogą być też reklamy ...
-
Zbieranie zgody na przetwarzanie danych osobowych - o czym należy pamiętać?
... to zgody. Natomiast w niektórych przypadkach marketingu zgoda nie jest potrzebna. Chodzi o marketing bezpośredni - osobna zgoda na przetwarzanie danych dla celów marketingowych nie jest wymagana, o ile cele te obejmą jedynie marketing bezpośredni własnych produktów lub usług. W pozostałych przypadkach (chęć promowania towarów innego podmiotu ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2016
... systemem premiowym czy benefitami pozapłacowymi, w coraz większym stopniu stają się przejrzyste plany rozwojowe dotyczące konkretnego kandydata. MARKETING I SPRZEDAŻ - OFFLINE I ONLINE GRAJĄ DO JEDNEJ BRAMKI MARKETING W MODELU OMNICHANNEL Popularyzacja innowacyjnego podejścia do marketingu i sprzedaży nieustannie tworzy nowe miejsca pracy dla grona ...
-
Rekrutacje pracowników wcale nie zamarły. Kto potrzebuje specjalistów?
... do wdrożenia. Internetowe narzędzia w znacznym stopniu pozwalają usprawnić realizowane rekrutacje i onboarding nowych pracowników – komentuje Krzysztof Borkowski, Senior Consultant, Sales & Marketing, Antal. O badaniu Badanie na próbie 284 firm z sektora handlu i produkcji zostało przeprowadzone metodą CATI w dniach 1-7 kwietnia 2020 roku.
-
Sprzedaż nieruchomości. Jak szukać klientów przez Facebook’a?
... - są tam Twoi klienci, czy to akceptujesz, czy nie. Chcąc budować marketing i sprzedawać przez Facebook’a, masz dwie opcje... Jedna jest czasochłonna, a druga kosztuje. ... w tej grupie osób nie ma Twoich docelowych klientów, ale z doświadczenia wiem, że dobry marketing na Facebook’u nawet u nich potrafi wykreować silną potrzebę zakupową. Tak - mniej ...
-
Współpraca z influencerem: jak ją sformalizować?
... korzyści finansowe. Natomiast blogi, podobnie jak czasopisma, podlegają ustawie prasowej, co zobowiązuje do jasnego wskazywania reklam – wyjaśnia Żaneta Siwik, Product Marketing Lead w Useme, platformie do rozliczeń freelancerów, w tym influencerów. Jak firma może zabezpieczyć swoje interesy? Zgodnie z polskim prawem oraz wytycznymi Prezesa ...