-
Marketing pod znakiem AI. Poznaj najważniejsze trendy 2017
... danych w oddzielnych systemach. W grupie underperformers brak jest zarówno budżetów na działania związane z wdrożeniem rozwiązań AI jak i odpowiednich umiejętności. Tech Marketing na fali Marketing intensywnie inwestuje w nowe technologie (głównie w AI, IoT i DMP), aby pozostawić w tyle konkurentów. High performers średnio używają od 15 do ...
-
Kiedy marketing przynosi największe zyski? Jak je mierzyć?
... działań marketingowych znajdują dziś najszersze zastosowanie. Bazujący na badaniach przeprowadzonych w wielu krajach raport "Trends and Tactics Driving Marketing ROI" dowodzi, że efektywny marketing wymaga obecnie zastosowania nowoczesnych i bardziej wyrafinowanych narzędzi niż kiedykolwiek wcześniej. Jednocześnie firmy muszą dokładać starań, aby ...
-
Content marketing, SEO i influencer marketing 2022. Jakie trendy na 2023 rok?
... branżowe i ilość współprac zawieranych przez marki z „gwiazdami internetu” wcale na to nie wskazują. Zatem, w jakim kierunku będzie rozwijać się influencer marketing w 2023 roku? Kluczowym trendem będzie zdecydowanie rozpowszechnienie się jeszcze większej ilości podcastów tworzonych przez influencerów, a także wartościowych rozmów bez kompromisów ...
-
Skuteczny marketing wirusowy
... który do nas wróci. Marketing wirusowy funkcjonujący również pod takimi określeniami jak buzz marketing, word of mouth marketing czy po prostu viral marketing, to technika promocji, ... „poleć naszą stronę trzem znajomym, a otrzymasz możliwość pobrania darmowej tapety na telefon”. Marketing wirusowy to nie tylko e-mail czy mechanizm „poleć stronę”. ...
Tematy: marketing wirusowy, techniki promocji -
Marketing liderem w budowaniu customer experience
... trendom, ale również pochylają się nad kierunkami, w których ewoluuje marketing, wskazując chociażby na jego coraz to donioślejsze znaczenie w budowaniu customer experience. Lektura „State of Marketing 2019” wyraźnie dowodzi, że rola, jaką odgrywa w firmach marketing ciągle wzrasta. To w jego gestii spoczywa inicjatywa w zakresie zarządzania ...
-
Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą
... marketing oparty na idei dialogu pomiędzy marką a odbiorcą (uczestnikiem relacji) rozpoczął swoje rządy. Marketing zintegrowany, marketing relacji stają się synonimami tego nowego ... faktem. Nowy marketing oparty na idei dialogu pomiędzy marką a odbiorcą (uczestnikiem relacji) rozpoczął swoje rządy. Marketing zintegrowany, marketing relacji stają się ...
-
B2B marketing - trendy 2015
... zdania, że e-mail pozostaje skutecznym narzędziem wspomagającym sprzedaż. Wkrótce jednak działania oparte na mailu mogą zostać zdetronizowane przez marketing mobilny, a potem przez aktywności w mediach społecznościowych. W marketing mobilny, który obejmuje m.in. powiadomienia SMS (w tym komunikację typu push), aplikacje mobilne i kampanie oparte na ...
-
Czego wciąż nie rozumiemy w Inbound Marketing?
... działania na wielu kanałach nie pamiętając o ich aspekcie sprzedażowym. Prosta formuła dla Inbound wygląda tak: Inbound Marketing = Performance Marketing (przede wszystkim SEO i PPC - generowanie ruchu i analityka) + Content Marketing (dystrybucja treści w sieci) Jaki sens ma dla nas Inbound? Jego zadaniem jest zainteresowanie klientów ofertą ...
-
Marketing bazuje na emocjach
... intensywnych doświadczeń zakupowych czyli tzw. Experience Design, jest obecnie jednym z największych wyzwań dla dzisiejszych marketerów i specjalistów sprzedaży. Marketing emocji – na czym polega? Marketing emocji pojawił się na rynku dopiero w ostatnich kilkunastu latach. Generalnie traktowany jest jako działania ukierunkowane na stymulowanie ...
-
Tam, gdzie Customer Intelligence spotyka Marketing Automation
... subskrybentów. Zapewnia to dostęp do najbardziej aktualnych danych i profili klientów, dzięki czemu możliwe jest prowadzenia efektywnego dialogu one-to-one za pomocą Marketing Automation. Jako że marketingowcy mają dziś dostęp do ogromnych ilości danych ze źródeł zewnętrznych, w tym z mediów społecznościowych, sklepów internetowych, wielokanałowego ...
-
Marketing treści - 7 najnowszych trendów
... marketingu w jakimś stopniu wykorzystywało marketing treści. 58% procent działów marketingu na rynku B2B i 60% na rynku B2C planuje rozwój budżetów przeznaczanych na marketing treści w ciągu ... trend, na który warto zwrócić uwagę to wyższa rozpoznawalność terminu „marketing treści” wśród pracowników działów marketingu. Jak wspomniałem wcześniej, ...
-
Marketing afiliacyjny. Efektywność w pigułce
... rynkiem dość specyficznym. W dzisiejszym świecie marketerom w coraz większym stopniu zależy na uzyskaniu wymiernych i jednoznacznych pomiarów efektywności ich przedsięwzięć. I to właśnie marketing afiliacyjny jest narzędziem, które zarówno pomaga im osiągać te cele, jak i wspiera markę w działaniach w modelu efektywnościowym. Nic zatem dziwnego, że ...
-
Influencerzy bez pracy? Jaki będzie influencer marketing 2021?
... followersów / UU Jeśli chodzi o respondentów w polskim badaniu REACHaBLOGGER.pl to 38,4% reklamodawców deklaruje, że nie zmieniło wysokości budżetów na influencer marketing w 2020 r. względem 2019, 13,7% zwiększyło je o 30%, 8,2% zwiększyło je o 50%. Również 8,2% ankietowanych zwiększyło je o 10%, natomiast kolejne 8,2% reklamodawców zmniejszyło je ...
-
Content marketing, czyli treść to dopiero początek
... , czy inwestycja w wartościowe treści ma jakikolwiek sens. Według Content Marketing Institute biznesy typu B2B w 42 proc. deklarują, iż tego typu działania ... większe zaufanie wobec marek, które dystrybuowały unikalny oraz spersonalizowany content. Contentowe pułapki Content marketing po prostu działa – jest to fakt, którego potencjał poszerzany jest ...
-
Outreach Marketing, czyli tajna broń marketera i SEO-wca
... . Outreach w digital PR W badaniu przeprowadzonym przez Content Marketing Institute 57 proc. marketerów przyznało, że ... Marketing Institute, B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends: Outlook for 2024 Search Engine Journal, State of SEO 2024 The State of Inluencer Marketing 2024, Report Raport Strategiczny IAB Polska, Influencer Marketing ...
-
Czym jest marketing wirusowy?
... wirusowego. Marketing wirusowy działa podobnie jak zwykłe wirusy. Informacje rozprzestrzeniają się od osoby do osoby, z jednego miejsca do drugiego. Oczywiście marketing wirusowy ... szybko obiegają internet. Użytkownicy sieci ostrzegają się nawzajem o bublach i wadliwych towarach. Marketing wirusowy to także stopki w mailach i na forach dyskusyjnych. ...
Tematy: marketing wirusowy, techniki promocji -
E-mail marketing - jak pozyskać adresy?
... „Marketingu w Praktyce”, na pewno nie muszę już przekonywać, że e-mail marketing jest niesamowicie efektywnym narzędziem komunikacji. Ani też, że z badań wynika, ... zostawił nam swój adres e-mail ? Analizując wyniki raportu „MarketingSherpa 2012. E‑mail Marketing Benchmark Report”, poznamy 10 najpopularniejszych metod zbierania adresów. Pierwszym, ...
-
Marketing: nowoczesne technologie to konieczność
... , inwestuje mniej niż 5% posiadanych budżetów w oparte na technologii usprawnienia procesów marketingowych. W prowadzonym przez firmę Teradata eCircle badaniu “The Data-Driven Marketing Survey 2013, Europe” wzięło udział ponad 1,1 tys. specjalistów ds. marketingu różnych szczebli – począwszy na dyrektorach działów marketingu i osobach podejmujących ...
-
Marketing personalizacją stoi
... potrzeby konsumentów. Nic zatem dziwnego, że dla 90 procent marketerów, przebadanych na potrzeby najnowszego globalnego badania Teradata 2015 Global Data-Driven Marketing Survey, priorytetem jest personalizacja działań marketingowych. GŁÓWNE WNIOSKI Z BADANIA Marketerzy coraz częściej oczekują dostępu do spersonalizowanych danych Aż 90 proc ...
-
Content marketing - dlaczego warto inwestować w treści?
... sposoby oraz formy komunikacji. Z pomocą przyjdzie Ci filozofia inbound marketingu, czyli strategia „bycia odnalezionym”, której kluczowym składnikiem jest content marketing. Content marketing – co musisz o nim wiedzieć? Istotą content marketingu są wartościowe treści publikowane w internecie i kierowane do wybranej grupy docelowej. Zanim zaczniesz ...
-
Marketing mobilny w Australii
... zrobić” wykorzystując marketing mobilny, bez brania pod uwagę innych opcji i praw rządzących przedsiębiorstwem. Strategie marketingu mobilnego Dla firmy iTouch Australia mobilny marketing ... butelek i zamieszanie spowodowane przedłużeniem oferty - z końca marca do 30 kwietnia. Marketing mobilny to wielki rynek nie tylko w Australii, ale również na ...
Tematy: marketing mobilny, marketing -
Skuteczny e-mail marketing. 3 największe wyzwania
... marketing jako najbardziej skuteczny sposób pozyskiwania nowych klientów, a dla 28% z nich stanowi on trudność. Jak sprawić, by e-mail marketing przy możliwie najmniejszym wysiłku przyczynił się do wzrostu wskaźników? Co zrobić, by e-mail marketing ... dla odbiorców. Co robić, aby e-mail marketing okazał się skuteczny, a newsletter znalazł się w ...
-
Marketing 6.0 zmienia świat zakupów
... Mowa tu chociażby o możliwościach, jakie daje rejestrowanie danych klienta, dynamiczna reklama kontekstowa czy zintegrowana strategia multichanellowa. Uosobieniem nowych trendów jest Marketing 6.0, a więc zbliżanie się do klienta poprzez komunikację kontekstową, która gwarantować ma nie tylko wybór najwłaściwszego dla danego adresata przekazu, ale ...
-
Marketing sensoryczny. Jakie ma możliwości?
... . Istnieją zatem wyraźne dowody na to, że marketing sensoryczny ma korzystny wpływ na emocje klientów, ich sposób postrzegania oferty marki oraz zachowania dotyczące decyzji zakupowych konsumentów. Co może marketing sensoryczny - kluczowe wnioski z badania Gdy działał marketing sensoryczny, klienci zakupili więcej produktów (wzrost o 4 procent ...
-
Marketing: trendy i wyzwania w najbliższej przyszłości
... sektory B2B i B2C? Trendy ujawnione w raporcie State of Marketing zostały zebrane na podstawie badania przeprowadzonego wśród ponad 8200 dyrektorów ds. marketingu ... % - Treści (kontent) 15% - Marketing ukierunkowany 15% - Personel 14% - Wydarzenia i sponsoring 4% - Inne Inne wnioski z raportu: Klienci przechodzą na rozwiązania cyfrowe, a marketing ...
-
Influencer marketing bez influencera: o co chodzi w tym trendzie?
... w przeciągu ostatnich kilku lat znacznie wzrosła – opisuje swoją historię założycielka profilu matkapromocja. Trade Influencer marketing i nowe wyzwania w 2024 roku Nie ma wątpliwości, że w 2024 roku Trade Influencer marketing będzie jednym z kluczowych trendów w obszarze influencer marketingu. Twórcy działający w tym obszarze będą oferować ...
-
Marketing usług
... to przecież tylko reklama, a w reklamach zawsze jest sporo przesady. Artykuł powstał na podstawie książki MARKETING DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW, wyd. 4, lipiec 2011, wydawnictwo BL Info Polska Sp. z o.o. MARKETING dla małych i średnich przedsiębiorstw to praktyczny poradnik przeznaczony przede wszystkim dla małych i średnich firm ...
-
Marketing mobilny rozczarowuje
... unikać nadmiernego narzucania się. Play to strengths (bazowanie na mocnych stronach): Marketing mobilny może odegrać wyjątkową rolę w tworzeniu szerszej wiązki mediów (media mix), ... ” Internetu. W konkluzji raportu stwierdza się, że prawidłowo realizowany marketing mobilny może inspirować, łączyć i zachęcać konsumentów do podejmowania działań, a w ...
-
Social media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces
... najważniejsze dla biznesu. 1. Zrozum cykl informacyjno-sprzedażowy, przez który przechodzą klienci Marketing treści powinien osiągać trzy podstawowe cele - przyciągać, angażować i ... potrzebom kluczowych odbiorców. 3. Pomóż kupującym zrozumieć i „poczuć” Z każdym dniem marketing treści przyciąga większą liczbę konkurentów. Powiększa się liczba firm, ...
-
Marketing Manager, kierownik ds. marketingu
... marketingowych współpraca z równoległymi stanowiskami w dziale marketingu i sprzedaży Wymagania Kierownik ds. marketingu powinien posiadać wykształcenie wyższe. Preferowanymi kierunkami studiów są marketing, zarządzanie i ekonomia. Kandydat na to stanowisko powinna znać języki obce na wysokim poziomie, np. posiadać Certificate in Advanced English ...
-
Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci
... kontekst i content marketing. W wyniku tych działań powstał raport “Rynek reklamy internetowej w Polsce - kontekst i content marketing 2015/2016” - ... dane o użytkownikach poprawiają skuteczność działań reklamowych (68,4% odpowiedzi) Content marketing: jakość i szeroki zasięg Marketing treści, popularny w Polsce już od kilku lat, w 2016 roku ...
-
E-mail marketing w branżach B2B i B2C. Podobieństwa i różnice
... się czegoś więcej o produkcie czy usłudze. Standardem atrakcyjnej prezentacji wszelkich tych treści są odpowiednie szablony wiadomości. Ważne jest, aby e-mail marketing był spójny z wizerunkiem marki w pozostałych kanałach komunikacji z klientem, pozwalały na personalizowanie treści i grafik w zależności od odpowiedniej grupy docelowej oraz były ...
-
Marketing wirusowy
... , że automatycznie generował reklamy na końcu każdej wiadomości sugerujące odbiorcy, aby ten skorzystał z darmowej usługi. Marketing wirusowy obejmuje szereg różnorodnych technik począwszy od e-maili, poprzez marketing słowny, aż po wyszukane treści video i nagrania audio. Użycie różnych form marketingu wirusowego prezentuje powyższy diagram ...
-
Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny
... powstałej między klientem a organizacją, a zatem przez społecznie odpowiedzialne działanie przedsiębiorstwa. Marketing relacji Dotychczasowa, tradycyjna koncepcja marketingu skupiającego się na masowych działaniach powoli jest wypierana przez marketing relacyjny. Jest to nowoczesny system zorientowany na indywidualnego użytkownika, w którym główną ...
-
Wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną
... w innych krajach. Według prognoz Jupiter Research do 2013 r. wydatki na marketing w wyszukiwarkach w USA wzrosną prawie dwukrotnie do poziomu 23 mld dolarów. ... ponad jedna czwarta amerykańskich przedsiębiorstw przenosi fundusze z prasowych budżetów reklamowych na marketing w wyszukiwarkach. Recesja prawdę Ci powie – mówi amerykańskie przysłowie. ...