-
E-zwolnienia: blisko 200 tysięcy po 6 miesiącach
... elektroniczny formularz i ustali hasło, wówczas otrzyma login. Gdy lekarz zrobi to samodzielnie, będzie musiał jednak koniecznie potwierdzić swoją tożsamość, a to wymaga odwiedzenia ZUS. Wystarczy jedna krótka wizyta z dokumentem potwierdzającym tożsamość. Można też zrobić to elektronicznie, pod warunkiem, że lekarz ma podpis elektroniczny (podpis ...
-
Elektroniczne zwolnienie lekarskie od 2016 r. Poznaj zasady
... jedna krótka wizyta z dokumentem potwierdzającym tożsamość, np. dowodem osobistym. Można też zrobić to elektronicznie, ale tylko wtedy, jeśli lekarz ma podpis elektroniczny (podpis kwalifikowany lub profil zaufany ePUAP – elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej) – podczas rejestracji na www.zus.pl. Elektroniczne zwolnienie musi być ...
-
Produkty Maxell w Zibi
... , kalkulatorów naukowych i instrumentów muzycznych. Dzięki współpracy z Maxellem będziemy mogli zaoferować naszym klientom światowej klasy nośniki do zapisu informacji. Japoński koncern elektroniczny Maxell powstał w 1961 roku, w 1964 połączył swoje siły z Hitachi. Od 1968 r. obecny jest na rynku amerykańskim, a od 1976 r. także w Europie ...
-
Profil PUE ZUS obsłuży także pełnomocnik
... . Aby móc skorzystać z systemu PUE, jesteśmy zobowiązani do zarejestrowania się przez stronę internetową, a następnie do weryfikacji swojej tożsamości. Jeżeli posiadamy elektroniczny podpis kwalifikowany (płatny) lub aktywny profil zaufany na portalu ePUAP http://epuap.gov.pl (bezpłatny), wówczas potwierdzenia swojej tożsamości dokonamy on-line ...
-
E-podpis: historia i stan obecny
... samorządowymi będziemy musieli poczekać. Co to jest? Podpis elektroniczny to ogólna nazwa dla całej grupy technik służących do potwierdzania autentyczności dokumentu i tożsamości jego nadawcy przy wymianie informacji drogą elektroniczną. Podpis elektroniczny musi spełniać te same warunki co podpis zwykły, odręczny: musi uniemożliwić podszywanie się ...
-
E-deklaracja VAT-7 i PCC-3 bez podpisu elektronicznego
... zeznań PIT bez podpisu kwalifikowanego, co oznacza ponad 100-proc. przyrost w porównaniu z rokiem 2011). Kontakt z fiskusem w większości elektroniczny Chociaż zmiany te nie oznaczają, że bezpieczny podpis elektroniczny nie będzie już przedsiębiorcom potrzebny w innych sytuacjach (np. dla składania deklaracji/informacji do ZUS), to należy je ocenić ...
-
Rewolucja w bezpieczeństwie e-dokumentów: kwalifikowana usługa walidacji podpisów i pieczęci elektronicznych
... kraju, jak i za granicą – dodatkowa walidacja nie będzie już konieczna. Słownik kluczowych pojęć Podpis elektroniczny Elektroniczny odpowiednik tradycyjnego podpisu, który potwierdza zgodę osoby na treść dokumentu. Zgodnie z regulacjami eIDAS, podpis musi być składany osobiście, umożliwiając identyfikację osoby podpisującej, co czyni go bezpiecznym ...
-
E-administracja: ePUAP czy e-podpis?
... zaufanego natomiast sprowadza się wyłącznie do elektronicznych kontaktów z administracją publiczną. Względy bezpieczeństwa Podpis elektroniczny otrzymuje się w zestawie, którego niezbędnymi elementami są odpowiednie urządzenia obsługujące podpis oraz imienny certyfikat. Dane potrzebne do składania bezpiecznego e-podpisu są zapisywane na karcie ...
-
Elektroniczna legitymacja wg studenta
... – na pytanie, do czego służy podpis elektroniczny wskazywali: podpisywanie dokumentów urzędowych przez Internet - 62% respondentów i potwierdzenie tożsamości przez Internet (51% ankietowanych). 69% ankietowanych chciałoby mieć na swojej studenckiej karcie własny podpis elektroniczny. Informacje o badaniu Badanie Gemalto zostało przeprowadzone ...
-
Obowiązek elektronicznego rozliczenia z ZUS
... pozwala na jednoznaczną identyfikację przez odbiorcę osoby, która wysłała wiadomość. Podpis elektroniczny złożony za pomocą certyfikatu niekwalifikowanego (powszechnego) nie jest z mocy prawa równoważny podpisowi własnoręcznemu. Podpis elektroniczny weryfikowany poprzez certyfikat niekwalifikowany wywołuje skutki prawne podpisu odręcznego tylko ...
-
Faktura elektroniczna gdy spełnione określone wymogi
... osobą składającą podpis elektroniczny może być osoba fizyczna, która posiada urządzenie służące do składania podpisu elektronicznego. Osoba ta może działać w imieniu własnym, w imieniu innej osoby fizycznej, prawnej albo jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej. Definicja osoby składającej podpis elektroniczny, dotyczy wyłącznie ...
-
Od 1 lipca eIDAS zamiast ustawy o podpisie elektronicznym
... odnowieniem certyfikatu, po upływie terminu jego ważności. Z czego wynikają pozytywne opinie? Podpis elektroniczny ułatwia i usprawnia pracę przedsiębiorcy, jednocześnie zapewniając firmie konkretne oszczędności. Przykładowo, bezpieczny podpis elektronicznym pozwala na całkowite wyeliminowanie papierowych faktur. – Zastąpienie dokumentów w formie ...
-
Elektroniczne znakowanie czasem
... do weryfikowania poprawności podpisów elektronicznych. Znakowanie czasem uzupełnia podpis elektroniczny, który samodzielnie nie niesie ze sobą informacji o czasie. Dzięki możliwości umieszczenia dodatkowej informacji dotyczącej daty powstania czy sygnowania dokumentu podpis elektroniczny ma szansę znaleźć znacznie szersze zastosowanie i być ...
-
Identyfikacja elektroniczna - nowe zasady
... ustawy jest m.in. wyeliminowanie wszelkich przepisów niezgodnych z Rozporządzeniem eIDAS i wprowadzenie nowej terminologii tj. kwalifikowany podpis elektroniczny, którym w świetle rozporządzenia jest zaawansowany podpis elektroniczny, który jest składany za pomocą kwalifikowanego urządzenia do składania podpisu elektronicznego i który opiera się na ...
-
E-administracja daleko od popularności. Polski biznes ciągle analogowy
... możliwość założenia mikrofirmy przez Internet pojawiła się w 2011 r. Tyle, że na początku mogły tego dokonać wyłącznie osoby, które posiadały kwalifikowany podpis elektroniczny. Efekt był taki, że – jak podsumowało byłe już Ministerstwo Gospodarki w latach 2011-2014 tylko 3% spośród nowo założonych firm zostało zarejestrowanych wyłącznie ...
-
Profil Zaufany pomoże załatwić sprawy urzędowe w UE
... . Na przykład wprowadza dwa rodzaje podpisu elektronicznego - kwalifikowany podpis elektroniczny oraz zaawansowany podpis elektroniczny. Ten pierwszy będzie wymagał kwalifikowanych certyfikatów, a więc będzie to obecny kwalifikowany podpis elektroniczny z certyfikatem, przy drugim konieczne będzie jedynie spełnienie wymagań postawionych ...
-
E-podatki czyli deklaracje elektroniczne dla początkujących
... z domu. Dane autoryzujące niczym elektroniczny podpis Zgodnie z art. 3b § 1 Ordynacji podatkowej deklaracja przedkładana fiskusowi za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna zawierać po pierwsze dane w ustalonym formacie elektronicznym (zawarte we wzorze deklaracji), po drugie jeden podpis elektroniczny. Najprostszym rodzajem podpisu ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2019
Podpis zaufany to podpis elektroniczny, którym możemy podpisać się na pismach, podaniach czy wnioskach składanych ... PROFIL ZAUFANY. JEŚLI NIE WIESZ PO CO Z NIEGO KORZYSTAĆ I DO CZEGO JEST POTRZEBNY, PRZECZYTAJ. Podpis zaufany to podpis elektroniczny, którym możemy podpisać się na pismach, podaniach czy wnioskach składanych do podmiotów publicznych. – ...
-
Wystarczy Profil Zaufany i już jesteś przedsiębiorcą
... przedsiębiorcom możliwości, jakie daje im e-podpis – płatny bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ważnym kwalifikowanym certyfikatem lub bezpłatny Profil Zaufany. ... , jak założyć konto na ePUAP? To bardzo proste - PUE bez tajemnic - E-administracja: podpis elektroniczny czy Profil Zaufany? Na tym etapie z pewnością pomoże instrukcja dostępna ...
-
Zakładanie firmy: warto mieć zaufany profil na ePUAP
... wyboru cztery drogi. Najszybsza i najprostsza procedura jest dostępna dla tych osób, które posiadają albo zaufany profil na ePUAP, albo bezpieczny podpis elektroniczny. W ich przypadku do otrzymania statusu przedsiębiorcy wystarczy zalogowanie się i wypełnienie wniosku na stronie CEIDG (ceidg.gov.pl). W pozostałych przypadkach samo ...
-
Podatki dochodowe 2015: e-deklaracje wyzwaniem dla firm?
... 1 stycznia 2015 r. wynika z nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw. W dokumentach składanych elektronicznie będzie wymagany podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. „Zmiany dotyczą większości firm, a do przygotowania się pozostało już bardzo niewiele czasu. Od ...
-
E-administracja: główne przeszkody w rozwoju
... wykluczonych z systemu. Ci oponenci zbyt chętnie zapominają jednak, że system elektroniczny nie musi od razu zastąpić 100% kontaktów we wszystkich grupach ludzi. Bankomaty ... pojawi się też popyt. Zatem gdy pojawi się podaż usług wykorzystujących podpis elektroniczny, pojawi się popyt czyli użytkownicy. Pierwsza jednak musi być podaż czyli ...
-
E-faktury obniżają znacząco koszty firm
Średniej wielkości firma może zaoszczędzić na rezygnacji z papierowych faktur prawie 150,000 EURO rocznie. Dla większej firmy, wysyłającej miesięcznie 20 tys. faktur roczna oszczędność z korzystania z e-faktury może dochodzić do kilku milionów EURO. Uproszczenie legislacji dotyczącej e-faktury i podpisu elektronicznego może przynieść istotne ...
-
Do Urzędu Pracy przez Internet
... i dostarczenie potrzebnych dokumentów oraz potwierdzenie poprawności danych. Niedogodności tych pozbawiony jest tryb w pełni elektroniczny. Jednak jest on adresowany wyłącznie to osób posiadających bezpieczny, kwalifikowany podpis elektroniczny (co kosztuje). Korzystający z tego trybu przesyłane dokumenty i wnioski będą mogły też podpisać profilem ...
-
NSA o pismach procesowych z podpisem elektronicznym
... każde pismo strony powinno zawierać podpis strony albo jej przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika. Chodzi tu o podpis własnoręczny, z wyjątkiem przypadków niemożności podpisania pisma ... wniesione w formie dokumentu elektronicznego będzie musiało ponadto zawierać adres elektroniczny oraz zostać podpisane przez stronę albo jej przedstawiciela ...
-
mojeID, e-podpis i inne. Jak nowe technologie wspierają biznes?
... , e-podpis czy e-pieczęć. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: W jakim stopniu przedsiębiorcy korzystają z nowych technologii? Jak dużą popularnością cieszy się podpis elektroniczny? Jakie znaczenie dla biznesu mają przelewy natychmiastowe? Współczesny klient oczekuje usług dopasowanych do cyfrowej rzeczywistości i nowoczesnego stylu życia - dostępnych ...
-
ZUS: dla kogo zasiłek opiekuńczy we wrześniu?
... czytnik NFC do e-dowodu oraz zainstalować na swoim komputerze odpowiednie oprogramowanie. Jeśli posiadasz kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany (PZ ePUAP) lub podpis osobisty (e-dowód) i chcesz wysłać wniosek, wybierz przycisk „Wyślij”. Następnie wybierz sposób odbioru wiadomości zwrotnej z ZUS oraz wskaż podpis, którego chcesz użyć.
-
Dystrybucja towarów w e-handlu
... z tą instrukcją. Handel elektroniczny to zawieranie transakcji za pomocą środków, urządzeń elektronicznych – czyli na odległość. Najczęściej handel elektroniczny to handel ... przewozowym nadawca zamieszcza (art. 38 ust. 2): nazwę i adres nadawcy, jego podpis oraz określenie placówki przewoźnika zawierającej umowę; miejsce przeznaczenia przesyłki oraz ...
-
E-podpis w gabinetach energetyki
... w 33 zakładach energetycznych na terenie Polski. Menedżerowie spółek dystrybucyjnych zostaną wyposażeni w pakiet e-podpisu do użytku profesjonalnego - EnergoCert Biznes. Podpis elektroniczny w tym pakiecie jest umieszczony na karcie kryptograficznej, do której dołączony jest specjalny czytnik kart. Wprowadzenie zestawów PKI do gabinetów ...
Tematy: energo-tel, e-podpis -
Poszerza się system e-Deklaracje
... finansów. Dotychczas z tej możliwości mogli skorzystać tylko duzi podatnicy. Od stycznia taką możliwość ma każdy podatnik, musi tylko posiadać bezpieczny podpis elektroniczny oraz zgłosić do urzędu skarbowego zamiar składania deklaracji w tej formie. Formularz zawiadomienia, w którym zgłasza się zamiar składania deklaracji drogą elektroniczną ...
-
Obowiązują kolejne e-Deklaracje
... przesyłać tą drogą to między innymi: VAT-21, PCC-3, SD-3. Podmioty chcące skorzystać z możliwości rozliczania się drogą elektroniczną muszą posiadać bezpieczny podpis elektroniczny oraz zawiadomić urząd skarbowy o zamiarze składania deklaracji w tej formie. Formularze oraz instrukcja obsługi dostępne są na stronie www.e-deklaracje.gov ...
-
Biometryczne dowody osobiste od 2010
... chip, w którym zostaną zakodowane dane biometryczne i podpis elektroniczny. Dostęp do tych danych będą mieli zarówno urzędnicy, jak i obywatele. Będzie można je korygować bezpośrednio w urzędach lub przez Internet. Zdjęcie biometryczne ma umożliwiać niezawodną identyfikację, a elektroniczny podpis ułatwi załatwianie spraw urzędowych, w tym także ...
-
Profil Zaufany ePUAP w ZUS
... należy odwiedzić stronę internetową epuap.gov.pl, na której MSWiA udostępnia odpowiednie usługi oraz instrukcje. Po utworzeniu konta trzeba wypełnić elektroniczny wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP, a następnie w ciągu 14 dni (zanim wygaśnie jego ważność) udać się do punktu potwierdzającego Profile Zaufane ...
-
Fałszywy Antivirus Security Pro
... udostępniony w Internecie został podpisany przy wykorzystaniu certyfikatu cyfrowego wydanego 22 listopada ubiegłego roku dla Ease Entertainment Services, LLC. Podpis elektroniczny jest wciąż ważny (nie został unieważniony). Najprawdopodobniej został skradziony. Chociaż certyfikat cyfrowy ma obowiązywać jeszcze przez rok (wygasłby naturalnie ...
-
Nie wiesz, jak założyć konto na ePUAP? To bardzo proste
... bezpłatny elektroniczny podpis potwierdzający naszą tożsamość w internecie, w pierwszej kolejności trzeba założyć konto użytkownika. Na stronie epuap.gov.pl wybieramy opcję „Zarejestruj się” w prawym górnym rogu. W tym momencie następuje podział przyszłych użytkowników. Jeśli posiadamy płatny bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ważnym ...