-
Zwrot VAT w 15 dni dla firm budowlanych
... ). Warunkiem jest, że taki mikroprzedsiębiorca wraz z deklaracją VAT przekaże fiskusowi plik JPK_VAT za okres, z którego wynika zwrot podatku. Potrzebny podpis elektroniczny Plik JPK_VAT zawiera ewidencję sprzedaży i zakupu VAT. Jego wygenerowanie nie wymaga zmiany sposobu, w jaki właściciel firmy prowadzi ewidencję VAT ...
-
Wniosek o urlop e-mailem?
... tak. Zgodnie bowiem z art. 18 ust. 1 Ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (tj. z dnia 7 grudnia 2018 r. Dz.U. z 2019 r. poz. 162) podpis elektroniczny lub pieczęć elektroniczna weryfikowane za pomocą certyfikatu wywołują skutki prawne, jeżeli zostały złożone w okresie ważności tego certyfikatu. Co za tym ...
-
Uzasadnienie faktyczne i prawne decyzji podatkowej
... o trybie odwoławczym – jeżeli od decyzji służy odwołanie; podpis osoby upoważnionej, z podaniem jej imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego, a jeżeli decyzja została wydana w formie dokumentu elektronicznego – kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany albo podpis osobisty. Jak wskazuje się w orzecznictwie, „Zgodnie z zasadami ...
-
ZUS: więcej e-wniosków
... blisko 50 różnego rodzaju e-wniosków. W celu złożenia w ZUS wniosku w formie elektronicznej należy posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego. Każdy wniosek wysłany przez Elektroniczny Urząd Podawczy otrzymuje swój unikalny numer. Numer ten przesyłany jest do wnioskodawcy w poczcie zwrotnej ...
-
JPK_VAT bez podpisu elektronicznego i profilu zaufanego?
... i czytnika. Podpis kwalifikowany nabywa się w firmach uprawnionych do wydawania kwalifikowanych certyfikatów i jest ważny przeważnie 2 lata. Weryfikacja profilem zaufanym Profil zaufany to z kolei darmowy wariant elektronicznego podpisu. Aby go „wyrobić”, należy zarejestrować się na stronie www.pz.gov.pl, wysłać elektroniczny wniosek, a na ...
-
Zasady wystawiania faktur elektronicznych: kontrola biznesowa
... danych elektronicznych, jeżeli zawarta umowa dotycząca tej wymiany przewiduje stosowanie procedur gwarantujących autentyczność pochodzenia faktury i integralność jej danych. Bezpieczny podpis elektroniczny bądź elektroniczna wymiana danych (EDI) nie jest tutaj jednak konieczna, czy nawet zalecana. Ustawodawca wymienił je w ustawie jako przykłady ...
Tematy: zasady wystawiania faktur, faktura VAT, faktury VAT, VAT naliczony, VAT należny, obowiązek podatkowy VAT, rozliczenie VAT, termin wystawienia faktury, samofakturowanie, faktura uproszczona, faktura zaliczkowa, faktura korygująca, nota korygująca, faktura wewnętrzna, e-faktura, rok 2014, rok 2015 -
PUE bez tajemnic
... w ciągu 7 dni od daty rejestracji wniosku przez Internet. Przydatne linki: - Kredyty dla firm - porównanie - Własna firma - Niezbędnik firmowy Profil zaufany i podpis elektroniczny dają większe możliwości Niestety samo potwierdzenie naszego profilu w ZUS nie da nam możliwości korzystania ze wszystkich funkcji elektronicznej platformy. Aby ...
-
Lepsze zabezpieczenia dokumentów PDF
... dokument rzeczywiście pochodzi ze wskazanego źródła i nie został zmodyfikowany od czasu utworzenia. Acrobat 6.0 i bezpłatny Adobe Reader pozwalają odbiorcom złożyć cyfrowy podpis na dokumencie, aby potwierdzić lub zaaprobować informacje, które otrzymali albo które odsyłają z powrotem do autora. Jest to przydatne zwłaszcza w przypadku ...
-
Jak założyć profil zaufany na ePUAP?
... w zakładce Rejestr PP, są to m.in. urzędy skarbowe. Z drugiego sposobu mogą korzystać obywatele i przedsiębiorcy, którzy posiadają bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ważnym certyfikatem kwalifikowanym. Wówczas wypełniając wniosek o założenie profilu zaufanego - sami, za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego z ważnym certyfikatem ...
-
Elektroniczne deklaracje podatkowe bez podpisu kwalifikowanego
... organami administracji skarbowej, pod wysyłanym przez Internet dokumentem podatnik złożyć powinien co do zasady kwalifikowany podpis, który potwierdzi autentyczność dokumentu. Chodzi tu o bezpieczny podpis elektroniczny, który weryfikowany jest ważnym kwalifikowanym certyfikatem (zawierającym informacje o jego właścicielu) oraz składany za pomocą ...
-
ePUAP nie dla e-deklaracji wysyłanych do urzędu skarbowego
... , choć wygodne ze względu na ograniczenie liczby papierowych dokumentów, mogły się okazać niełatwe, bo przy składaniu deklaracji wymagany jest kwalifikowany podpis elektroniczny. Nie wszystkie firmy nim dysponują. Niektórzy podjęli próbę wykorzystania do kontaktów z fiskusem tzw. profilu zaufanego. Jest to bezpłatna metoda uwierzytelniania ...
-
Strefa Biznesu - hub dla przedsiębiorców od Credit Agricole i EFL
... mobilnie, bo mogą wówczas zrezygnować z wynajmu dodatkowych urządzeń. Ostatnią z usług dodatkowych oferowanych przez partnerów współpracujących z bankiem i EFL jest kwalifikowany podpis elektroniczny – przydatne narzędzie do podpisywania zdalnego umów lub korespondencji z urzędem skarbowym i ZUS. Jak zalogować się do Strefy Biznesu? Strefa Biznesu ...
-
Zwolnienia lekarskie w PUE ułatwiają życie przedsiębiorcy
... . Niestety, sądy nie są w tej kwestii zgodne. Czytaj także: - Nie wiesz, jak założyć konto na ePUAP? To bardzo proste - E-administracja: podpis elektroniczny czy Profil Zaufany? Przeważa pogląd, że wykonywanie czynności formalnoprawnych, do jakich zobowiązany jest przedsiębiorca będący jednocześnie pracodawcą nie powoduje utraty ...
-
Roboty publiczne za niezapłacone alimenty. Tego chcą Polacy
... zatrudnienia niesolidnych alimenciarzy w szarej strefie, ustalić czy dłużnik mimo deklaracji braku zatrudnienia regularnie wychodzi z domu do pracy. Czytaj także: - Masz podpis elektroniczny? Alimenty załatwisz przez internet - Zaległe alimenty ściągnie tylko komornik - Średni dług alimentacyjny to ponad 29 tys. zł Polacy jako społeczeństwo ...
-
Dłużnicy telekomów mają do oddania 713 mln złotych
... nikt się nie upomni Na długi klientów telekomów, figurujące w Krajowym Rejestrze Długów, składają się: typowe abonamenty, doładowania, raty za sprzęt elektroniczny i kary za niewywiązywanie się z umowy. - Do windykacji trafiają najczęściej zobowiązania za niezapłacone doładowania. Dłużnicy decydują się na telefon na kartę ...
-
Składanie pism procesowych w elektronicznym postępowaniu upominawczym
... podpisem bezpiecznym, podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Wystarczający jest tzw. podpis elektroniczny generowany przez sam system teleinformatyczny obsługujący EPU. Wniosek o wydanie certyfikatu składasz po aktywacji swojego konta. Niezwłocznie po ...
-
Koronawirus: wniosek o dodatkowy zasiłek opiekuńczy wyślesz przez PUE
... konto w np. banku, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego (ich listę znajduje się na stronie profilu zaufanego), lub kwalifikowany podpis elektroniczny. Profil zaufany jest to potwierdzony zestaw danych, które jednoznacznie identyfikują jego posiadacza w usługach podmiotów publicznych w Internecie. Te dane to imię ...
-
Elektronizacja zamówień publicznych w toku. Pora na zdalne postępowanie odwoławcze?
Jeszcze nie tak dawno elektronizacja zamówień publicznych spędzała wykonawcom jak i zamawiającym sen z powiek. Składanie ofert za pośrednictwem elektronicznych platform, posługiwanie się elektronicznymi podpisami, elektroniczna komunikacja, dla wielu, szczególnie małych przedsiębiorców, było skomplikowanym przedsięwzięciem. Obecnie, niespełna po ...
-
Sprzeciw od nakazu zapłaty w elektronicznym postępowaniu upominawczym
... Zwięzłe uzasadnienie – choć K.p.c. nie narzuca ścisłych reguł co do obszerności uzasadnienia, wskazane jest przedstawienie zarzutów pozwalających rozpoznać sprawę w dalszym postępowaniu. Podpis elektroniczny – przy wnoszeniu sprzeciwu online często wystarczy autoryzacja w systemie e-Sądu. Co istotne, w EPU nie ma obowiązku załączania dowodów na tym ...
-
Internetowa Kancelaria Prawna
... dyrektor działu obsługi klienta Adv.pl, Grzegorz Kotla. Do utrzymywania bieżącego kontaktu z klientami, podpisywania umów, pełnomocnictw, zawierania transakcji zostanie wykorzystany podpis elektroniczny, co wiąże się z zastosowaniem odpowiedniej, profilowanej platformy komunikacyjnej, tworzonej przez Adv.pl.
Tematy: e-prawnik.pl -
mindworx Polska współpracuje z Incenti
... umiejętności zawodowych, począwszy od zarządzania projektami, obsługi klienta czy coachingu, skończywszy na innych obszarach tematycznych, takich jak podpis elektroniczny. System e-learningowy pozwala na komunikowanie się kursantów, menedżerów, twórców szkoleń, instruktorów i administratorów w czasie rzeczywistym. Umożliwia prowadzenie kursów ...
-
COMP dla CEPiK-u
... System Informacji Policyjnej) oraz funkcjonuje w Centrum Zaufania i Certyfikacji Centrast – instytucji, pełniącej rolę roota narodowego dla systemów wykorzystujących podpis elektroniczny w Polsce. Oprócz dotychczas stosowanych produktów z serii Delta 1, w systemie budowanym na potrzeby CEPiK-u wykorzystane zostaną także najnowsze rozwiązania ...
-
Centra Certyfikacji wspierają e-podpis
... ), które bez problemu będą mogły być używane w nowym systemie. System będzie przyjmował dokumenty elektroniczne zawierające bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany certyfikatem kwalifikowanym kategorii I. Akceptowane będą certyfikaty wszystkich działających w Polsce kwalifikowanych centrów certyfikacji. Podpisane elektronicznie deklaracje ...
-
Elektroniczne dowody księgowe?
... to możliwe, określoną także w jednostkach naturalnych, datę dokonania operacji, a gdy dowód został sporządzony pod inną datą - także datę sporządzenia dowodu, podpis wystawcy dowodu oraz osoby, której wydano lub od której przyjęto składniki aktywów, stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach rachunkowych ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... elastyczne usługi, m.in. takie jak wieczorny czas dostarczenia przesyłki, eAwizo, elektroniczny podpis, itd. - Pro aktywne informowanie o przybliżonym terminie dostarczenia przesyłki i zwrot potwierdzonych dokumentów do nadawcy, czyli DHL Osobisty Podpis, Informacja Przed Doręczeniem, powiadomienie odbiorcy o nieudanej próbie doręczenia, jak eAwizo ...
-
Ustawa o odwróconym kredycie hipotecznym podpisana przez Prezydenta
... , podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, ubezpieczeń społecznych, prawa ochrony środowiska, administrowania danymi osobowymi oraz przepisów regulujących podpis elektroniczny. Jako przykłady dokonanych zmian można wskazać: zachowanie przy zmianie pracodawcy, w określonych sytuacjach, ważności orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak ...
-
Elektroniczne zwolnienia lekarskie od 1 lipca 2018
... Społecznej uzasadnieniem wprowadzanych zmian oraz przyczyną braku upowszechniania się elektronicznej formy zwolnień jest fakt, iż wymagany do ich wystawiania podpis elektroniczny jest płatny, a koszty jego zakupu obciążają w całości lekarza. Dotychczasowa alternatywa w postaci bezpłatnego profilu ePUAP w ocenie samych lekarzy jest natomiast ...
-
Jakie będą usługi bankowe przyszłości?
... ciągle im dopisuje. 9 na 10 z nich spodziewa się, ze w ciągu najbliższej dekady własnoręczny podpis zostanie zastąpiony elektronicznym, obsługa oddziałów będzie zautomatyzowana, a niemal wszystkie ... niecałe 67 proc.). blisko 90 proc. uważa, że za dziesięć lat podpis odręczny zostanie zastąpiony elektronicznym. Dla ponad 60 proc. jest to zdecydowanie ...
-
Praca zdalna: czy możliwe jest wypowiedzenie umowy o pracę przez Teams?
... jest dokument (poprzez współdzielenie ekranu, następnie dokument trafia na maila osoby dotkniętej zwolnieniem z prośbą o podpisanie i odesłanie (niektóre firmy stosują podpis elektroniczny). Część firm ponadto decyduje się na przesłanie dokumentu kurierem z prośbą o odesłanie podpisanego egzemplarza. 4. Kwestia emocji Wreszcie pojawia się wyzwanie ...
-
ComArch wdraża system ERP w MSZ
... zastąpione jednym systemem zintegrowanym, co umożliwi między innymi zastosowanie obiegu dokumentów elektronicznych. Prócz tego w oparciu o rozwiązanie EGERIA powstanie elektroniczny rejestr umów, umożliwiający MSZ kontrolę zaangażowania środków budżetowych. ComArch zakończył już wdrożenia zintegrowanych systemów informatycznych bazujących na tej ...
Tematy: comarch, platforma comarch egeria -
Informatyzacja Administracji Celnej
... Idea nadzoru elektronicznego nad tranzytem polega na tym, że w momencie rozpoczęcia operacji przewozu, urząd celny kraju nadania przekazuje odpowiedni komunikat elektroniczny do urzędu celnego kraju przeznaczenia i wszystkich urzędów tranzytowych. Jeżeli procedura tranzytu zostanie zamknięta w urzędzie docelowym, zwrotna informacja trafia do urzędu ...
-
MIS wdraża w Atel Electronics
... systemie obsługi dokumentów znajdą się: pełna baza kontrahentów, korespondencja przychodząca i wychodząca, dokumenty wewnętrzne. "Liczymy na to, że efektywny, elektroniczny system zarządzania informacją wewnątrz firmy znacznie usprawni komunikację, wyeliminuje problemy wynikające z czasowych nieobecności pracowników, czy też odległości pomiędzy ...
-
IT-System dla Kruka
... w System subskrypcji, dzięki któremu wszyscy, którzy będą zainteresowani aktualnościami o działalności Kruk Systemy Inkaso, będą mogli po uprzednim zarejestrowaniu się otrzymywać elektroniczny newsletter. Umowa między firmami obejmuję także testowe wdrożenie autorskiego systemu firmy IT-SYSTEM do zarządzania relacjami z klientem pod nazwą iCRM. Jej ...
-
Telepraca w kodeksie pracy już w październiku?
... określająca prawa i obowiązki telepracowników. Nowelizacja czeka już tylko na podpis prezydenta. Tym samym praca na odległość znajdzie swoje miejsce w ... Jego obowiązki dotyczyć głównie będą zadbania o to, aby pracownik posiadał odpowiedni sprzęt elektroniczny i potrafił z niego korzystać. Pracownik musi się także zgodzić na świadczenie pracy w sposób ...
-
Galeria Blue Center w Żyrardowie
... Rynku. Do grona najemców Blue Center w Żyrardowie należą już m.in. supermarket Polomarket, CCC, Tabak oraz Apteka pod Różą oraz market elektroniczny RTV Euro AGD. Za wynajem powierzchni handlowej Blue Center odpowiada BOIG Property Consulting, spółka wchodząca do grupy The Blue Ocean ...