-
Sprawa Amber Gold: zmiany w ustawie o Krajowym Rejestrze Karnym
... wymagały uwierzytelnienia sądowym podpisem elektronicznym, w który zostaną wyposażeni pracownicy sądów. W okresie przejściowym funkcjonować mają oba sposoby przekazywania informacji - "tradycyjny" i elektroniczny. Pozwoli to na komunikację sądów bez względu na ich stan dostosowania do nowszych rozwiązań. Zmiany ułatwią nie tylko przesyłanie ale ...
-
Informacja publiczna – kto i kiedy może wnioskować o jej udzielenie?
... wniosek uznać należy także przykładowo przesłanie prośby za pośrednictwem poczty elektronicznej (nawet wtedy, gdy przy autoryzacji nie zostanie użyty elektroniczny podpis). Dopuszczalna będzie każda forma wniosku, o ile osoba ubiegająca się o uzyskanie informacji publicznej jednoznacznie i wyczerpująco zakreśli przedmiot swojego żądania. Takie ...
-
Własne mieszkanie krok po kroku
... zanotowano aż 94 680 kradzieży z włamaniem. W ramach polisy możemy ubezpieczyć sprzęty znajdujące się w mieszkaniu m.in.: meble, sprzęt AGD i audio-video, sprzęt elektroniczny, przedmioty osobistego użytku (takie jak obuwie, książki, naczynia itp.), szyby, przedmioty szklane, drzwi, okna, glazurę, tynki, instalacje, zabudowę kuchenną itd ...
-
Visa Waiver Program nie dla pracowników
... pobytów dłuższych niż 90 dni. Pasażerowie z krajów uczestniczących w Programie Ruchu Bezwizowego, aby wjechać do USA, muszą wystąpić o autoryzację podróży w ESTA (Elektroniczny System Autoryzacji Podróży). System ten sprawdza, czy dana osoba jest uprawniona do przekroczenia granicy Stanów. Osoby, których wniosek o akceptację zostanie ...
-
Wnioski do KRS od marca 2021 r. jedynie drogą elektroniczną
... nie odpowiada współczesnym potrzebom, związanym zarówno z rozwojem przedsiębiorczości, ani z postępem technologicznym. W związku z powyższym ustawodawca powyższą nowelizacją wprowadza obieg elektroniczny, a system KRS będzie w pełni cyfrowy. Wszelkie wnioski składane do KRS tradycyjnie, czyli w formie papierowej będą podlegały zwrotowi. Od marca ...
-
Jak wysłać e-Deklarację do urzędu skarbowego?
... czytnik kart kryptograficznych oraz odpowiednie oprogramowanie. Certyfikaty kwalifikowane wydawane są wyłącznie dla osób fizycznych. Skąd jednak wziąć podpis elektroniczny? Bezpieczny podpis elektroniczny można kupić obecnie w jednej z pięciu firm świadczących usługi w tym zakresie (kwalifikowane podmioty świadczące usługi certyfikacyjne w zakresie ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2007
... elektroniczny stosowało 17% przedsiębiorstw, 7% - otrzymywało faktury elektroniczne, a 3% - wysyłało faktury elektroniczne. Także w tym względzie wyróżniają się duże przedsiębiorstwa, z których 32% stosowało podpis elektroniczny, 10% otrzymywało, a 13% wysyłało faktury elektroniczne. Wśród małych przedsiębiorstw 14% stosowało podpis elektroniczny ...
-
Jak cyfryzacja wspiera polski biznes?
... mocy prawnej, określonej w ustawie o podpisie elektronicznym, bezpieczny e-podpis ma bardzo szerokie zastosowanie również poza obszarem e-administracji - dodaje D. Marcjasz. Obecnie podpis elektroniczny można stosować m.in. w kontaktach z ZUS, urzędem skarbowym, do wystawiania e-faktur, składania wniosków do KRS czy rejestracji baz danych w GIODO ...
-
Które e-deklaracje nie wymagają podpisu elektronicznego?
... przekazywane do urzędu, został poszerzony o dodatkowe 18 pozycji. Podpis elektroniczny a inne metody zapewniania autentyczności O konieczności ... oraz 3-8, wskazano zakres deklaracji, które osoby fizyczne mogą przesyłać przez internet w sposób uproszczony. I tak podpis elektroniczny już od końca 2012 r. nie jest wymagany przy wysyłce: deklaracji dla ...
-
Zasady wystawiania faktur (VAT) w roku 2013
... podpisie elektronicznym (tzn. podpisu elektronicznego, który: jest przyporządkowany wyłącznie do osoby składającej ten podpis, jest sporządzany za pomocą podlegających wyłącznej kontroli osoby składającej podpis elektroniczny bezpiecznych urządzeń służących do składania podpisu elektronicznego i danych służących do składania podpisu elektronicznego ...
-
Ulga internetowa a faktury za Internet
... jako plik elektroniczny do nabywcy i wydrukowana przez niego, jest pełnoprawną fakturą VAT. W ocenie sądu, skoro taki dokument został wydrukowany, to nie mają do niego zastosowania przepisy dotyczące wystawiania faktur elektronicznych, w szczególności co do wymogów technicznych wystawiania e-faktur (bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ...
-
Ulga na Internet: jaka faktura VAT?
... jako plik elektroniczny do nabywcy i wydrukowana przez niego, jest pełnoprawną fakturą VAT. W ocenie sądu, skoro taki dokument został wydrukowany, to nie mają do niego zastosowania przepisy dotyczące wystawiania faktur elektronicznych, w szczególności co do wymogów technicznych wystawiania e-faktur (bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ...
-
E-administracja w Polsce: perspektywy rozwoju
... elektronicznych. Dla zwykłego interesanta nie jest jasne, którego podpisu może użyć w danej sytuacji i czy zawsze musi to być drogi bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem. Dodatkową barierą jest kolejne opóźnienie wdrożenia podpisu osobistego w dowodzie osobistym (projekt pl.ID). Wyraźny jest też brak ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2005
... Internetu korzystały z metod identyfikacji i uwierzytelniania, takich jak hasło, PIN, czy podpis elektroniczny – odsetek ich użytkowników niemal podwoił się od zeszłego roku (wzrósł z ... takie jak: serwery rezerwowe, przechowywanie rezerwowych kopii poza przedsiębiorstwem, podpis elektroniczny, systemy haseł czy szyfrowanie były stosowane przez 12% ...
-
E-sąd: elektroniczne postępowanie upominawcze
... własnoręcznego podpisu na pozwie czy pismach procesowych, a zamiast tego strona posługuje się podpisem elektronicznym w formie zwykłej lub w formie bezpiecznej. Zwykły podpis elektroniczny uzyskuje strona ze strony EPU bez opłaty po założeniu konta użytkownika systemu i złożeniu wniosku o wydanie certyfikatu przez Centrum Certyfikacji EPU ...
-
Niższy koszt rejestracji spółki handlowej w KRS
... elektronicznym. Wystarczy tu zwykły podpis elektroniczny. Uzyskuje się go przy rejestracji konta użytkownika. Przez to konto użytkownik otrzymuje dostęp do systemu eMS. Zakładając je osoba wskazuje swoje dane i uwierzytelnia je podając swój login i hasło. Login i hasło stanowią zwykły podpis elektroniczny, o którym mowa w przepisach dotyczących ...
-
Protokół SSL poprawia bezpieczeństwo danych
... radzą eksperci firmy Unizeto.pl. 1. Certyfikaty SSL są zbyt drogie i nieopłacalne Fałsz. Podobnie jak z wieloma rozwiązaniami z branży IT - takimi jak podpis elektroniczny i rozwiązania w chmurze – również i wobec certyfikatów SSL narosła krzywdząca opinia dotycząca ich ceny i opłacalności. Na kwestie bezpieczeństwa patrzeć należy jak na ...
-
Elektroniczna obsługa celna bardziej przyjazna dla przedsiębiorców
... pism i wniosków w kancelariach urzędów lub wysyłania ich pocztą. Każdy, kto posiada konto na platformie ePUAP oraz kwalifikowany podpis cyfrowy lub bezpłatny profil „zaufany” (zastępuje podpis elektroniczny) ma możliwość skorzystania z tego udogodnienia. Im krócej, tym lepiej Ponadto wpisując się w strategię cyfryzacji Służby Celnej w ramach ...
-
Jak rozliczyć PIT przez Internet?
... umożliwia taki sposób rozliczenia dla wszystkich formularzy zeznań rocznych składanych przez osoby fizyczne. Co niezwykle ważne, nie jest tutaj wymagany podpis elektroniczny – autoryzacji można bowiem dokonać na podstawie określonych informacji (tj. danych podatnika, a w przypadku rozliczających się wspólnie małżonków, danych tego z nich, który ...
Tematy: e-deklaracje, deklaracje podatkowe, e-deklaracje podatkowe, elektroniczne deklaracje podatkowe, składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną, zeznania roczne, zeznania podatkowe, zeznanie podatkowe, zeznanie roczne, PIT-y, rozliczenia roczne, rozliczenia podatkowe, pit 2013, rozliczenie roczne 2013, PIT-36, PIT-37, pity 2013, rozliczenie pit, rozliczenie pit 2013, podatki 2013, rozliczenie podatku za 2013 -
Dama cyfrowa. Wywiad z minister Anną Streżyńską
... chociażby e-PUAP, system obywatel.gov.pl, który jest jeszcze bardzo skromny, podpis elektroniczny, który niby jest produktem właśnie pierwszej potrzeby, a gołym okiem widać, ... , agencji i instytutów. Osobno funkcjonuje telekomunikacja, osobno informatyzacja, osobno podpis elektroniczny, osobno media… Będę to wszystko spinać i ciąć, by uzyskać ...
-
Rozliczenie podatku dochodowego za 2017 r. - praktyczne informacje
... oraz ich korekty. Powyższe formularz można podpisać tzw. danymi autoryzującymi (to podpis elektroniczny, który zapewnia autentyczność deklaracji opartych na danych autoryzujących) - nie jest tutaj wymagany certyfikowany podpis elektroniczny. Nadto system gwarantuje bezpieczeństwo przesyłanych danych. Potwierdzeniem złożenia deklaracji jest Urzędowe ...
-
Dodatek energetyczny. Ile i dla kogo? Jak złożyć wniosek?
... tą drogą, należy posiadać profil zaufany i kwalifikowany podpis elektroniczny Zalogować się do portalu e-PUAP Z katalogu spraw wybrać „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” Wybrać odpowiedni urząd i rodzaj pisma Załączyć pobrany przez internet i wypełniony wniosek Złożyć podpis elektroniczny i wysłać wniosek. W formularzu, oprócz podstawowych ...
-
Od 1 lipca wpis do KRS tylko elektronicznie
... też pamiętać o tym, że aby złożyć wniosek do KRS trzeba posiadać albo podpis kwalifikowany lub profil zaufany na platformie ePUAP. Szczególnie ten drugi sposób ... Jeśli w sposób elektroniczny to będzie ono dostępne za pomocą systemu. Natomiast jeśli zdecyduje się na papierową wersję, to najpierw będzie trzeba sporządzić elektroniczny wniosek, opłacić ...
-
Time Stamping - elektroniczne datowanie dokumentów
... użytkownicy zastanawiają się, kto jest autorem dokumentu i kiedy ten dokument tak naprawdę powstał. Z zagadnieniem autorstwa dokumentu związany jest podpis elektroniczny, który wraz z certyfikatem elektronicznym pozwala na zidentyfikowanie autora dokumentu. Nie istnieje jeszcze usługa, która umożliwiłaby odczytywanie daty stworzenia dokumentu ...
-
EUP ZUS coraz popularniejszy
... Platformy Usług Administracji Publicznej. Aby złożyć w ZUS wniosek w formie elektronicznej należy posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego. Każdy wniosek wysłany przez Elektroniczny Urząd Podawczy otrzymuje swój unikalny numer. Numer ten przesyłany jest do wnioskodawcy w poczcie zwrotnej ...
-
Bieżące i nowe przepisy VAT: e-faktura
... wymogiem nałożonym na e-faktury przez Ministerstwo jest zagwarantowanie autentyczności pochodzenia i integralności ich treści. Odbywa się to poprzez: bezpieczny podpis elektroniczny w rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub wymianę danych elektronicznych (EDI) zgodnie z umową ...
-
Deklaracje DT-1 można składać elektronicznie
... uprawnionych do skorzystania z deklaracji elektronicznej w zakresie podatku od środków transportowych. Mogą zatem z niej skorzystać wszyscy podatnicy, którzy posiadają bezpieczny podpis elektroniczny. Już 35 różnych deklaracji podatkowych z zakresu m.in. PIT, CIT, VAT, mogą wysyłać podatnicy z wykorzystaniem systemu e-Poltax. Z przywileju tego nie ...
-
Przetargi elektroniczne: rodzaje i sposób działania
... nie jest trybem udzielenia zamówienia. Jest to ograniczony w czasie elektroniczny proces udzielania zamówień publicznych w przetargu nieograniczonym. Dynamiczny system zakupów ... tego stanu rzeczy jest zbyt mała liczba firm posiadających bezpieczny podpis elektroniczny a także zbyt niskie wartości zamówień ustalone dla sektora rządowego i samorządów ...
-
Jak założyć działalność gospodarczą w mieszkaniu?
... jak każda inna wymaga rejestracji w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Możemy to zrobić na cztery sposoby: online – wymagany jest kwalifikowany podpis elektroniczny lub bezpłatny profil zaufany na platformie ePUAP, online z koniecznością wizyty celem podpisania drukowanego wniosku w urzędzie gminy, wypełnienie i złożenie ...
-
Planujesz przetarg? PUE upraszcza sprawę
... miesiąc, tylko będzie czekał na deklarację marcową. Czytaj także: - Nie wiesz, jak założyć konto na ePUAP? To bardzo proste - E-administracja: podpis elektroniczny czy Profil Zaufany? Jak wyjaśnia ZUS na swoich stronach internetowych, w przypadku przekazania wpłaty za okres do 6 miesięcy, wpłata oczekuje na ...
Tematy: ePłatnik, PUE, ZUS, Platforma Usług Elektronicznych, ZUS, przetargi, zamówienia publiczne, ZUS-EWN, ZUS RD-3 -
Polska: wydarzenia tygodnia 37/2018
... jeszcze dowodu osobistego z warstwą elektroniczną. W nowym dowodzie mają się także znaleźć dane pozwalające opatrzyć dokument elektroniczny zaawansowanym podpisem elektronicznym, będzie on tak samo ważny, jak podpis własnoręczny. Wg rządowych założeń sama wymiana dowodów ma potrwać do 2029 r. Każdy właściciel dowodu osobistego będzie ...
-
Co warto wiedzieć o e-ZLA?
... ZAS-53. Można zrobić to elektronicznie, jeśli mamy swoje indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS. Nie jest do tego wymagany podpis elektroniczny a założenie konta jest bezpłatne. Dopóki wniosek nie wpłynie do ZUS, Zakład nie będzie wypłacał zasiłku chorobowego. Wnioski muszą także składać ...
-
E-przetargi, czyli krajobraz po zmianach
... nie potrzebują więc wielkich zmian technologicznych, bo wdrożenie takiego rozwiązania jest proste i szybkie. Z punktu widzenia wykonawcy najważniejszy jest kwalifikowany podpis elektroniczny, bez którego nie będzie w stanie złożyć swojej oferty. Wzięcie udziału w przetargu elektronicznym wymaga zalogowania się na platformie dostarczonej przez ...
-
Obywatel w e-Urzędzie
... ułatwienie dostępu do rzetelnej informacji. Obecnie najbardziej zaawansowane są Wrota Małopolski. Każdy mieszkaniec województwa małopolskiego - o ile posiada kwalifikowany podpis elektroniczny - może załatwić za pośrednictwem internetu ponad 50 spraw administracyjnych. W wielu sprawach możliwe jest uruchomienie za pośrednictwem internetu (przy ...
-
Deklaracje elektroniczne coraz bliżej
... powszechnych oraz niejawnych. Do jawnych zabezpieczeń należy przede wszystkim podpis elektroniczny. Składane deklaracje muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu kategorii I. Podpis jest każdorazowo weryfikowany przez system, a jego autentyczność potwierdzana jest ...