-
Polski rynek reklamy online 2011
... , jaka jest ich skuteczność mierzona popularnymi wskaźnikami. Jaką efektywność osiągają poszczególne formaty reklamy banerowej w Polsce? Okazuje się, że trzy formy kreacji o najwyższej wartości średniego CTR-a (stosunek liczby kliknięć do liczby emisji reklamy) to zarazem trzy różne warianty Billboarda. Mierzona w ten sposób skuteczność jest ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... reklamy radiowej wyniósł w 2011 roku 40% (w stosunku do 34% w 2010). Natomiast udział radia Zet w całościowej liczbie emitowanych reklam spadł z 35% (w 2011 roku) do 31%. W 2011 roku najwięcej reklam zostało wyemitowanych w stacjach miejskich i wartość ta stanowi połowę wszystkich emisji ...
-
Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
... Market Scan 1Q 2011. Analiza rynku reklamy w Polsce". I. Rynek ogółem Według estymacji MPG, całkowita wartość rynku reklamy w I kwartale 2011 roku wyniosła 1, ... stacji ogólnopolskich, w I kwartale 2011 na pozycję lidera wysunęło się RMF FM, gdzie liczba emisji wzrosła o 71% w porównaniu z rokiem poprzednim. Radio Zet jako jedyne odnotowało spadek ...
-
Za głośne reklamy naruszeniem praw widzów
... Biurem reklamy, a Ośrodkiem Emisji TVP". Nie stwierdzono nieprawidłowości. "Jednak mając na uwadze skargi telewidzów Biuro Reklamy TVP w porozumieniu z Wydziałem Kontroli Technicznej począwszy od marca 2005 emituje reklamy z obniżonym o 3 decybele poziomem dźwięku" - informuje rzecznik TVP. Szef Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce ...
-
Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.
... wyniósłby 5,4% - podaje raport "MPG Media Market Scan 1H 2011. Analiza rynku reklamy w Polsce". I. Rynek ogółem Jak czytamy w raporcie, najszybciej rozwijały się wydatki w Internecie ... połowie 2011 roku województwa małopolskie i kujawsko-pomorskie, odnotowując wzrost liczby emisji radiowych reklam regionalnych, generowanych EqGRP i liczby dostępnych ...
-
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
... i social mediach nie było nadzwyczaj silne. W ciągu 30 dni od pierwszej emisji, o Play w kontekście celebrytów pojawiło się ponad 200 wzmianek, głównie na ... naprawdę”. Może za kilkaset lat nasi potomkowie uwierzą w prezentacyjną rolę reklamy – ale dzisiaj niechętnie traktujemy jej związek z doświadczaną przez nas rzeczywistością jako naturalny ...
-
Internauci krytyczni wobec reklamy w sieci
... .), porównując z odsetkiem osób, które zadeklarowały w badaniu negatywne podejście (63 proc.) do emisji reklam różnego typu kreacji. Tak radykalna postawa badanych może zarówno wynikać z ... że są przymuszani do ich odbioru. Pod wieloma względami reklamy www są oceniane podobnie do reklamy telewizyjnej. Ponad połowa badanych uważa je za utrudniające ...
-
Najlepsze reklamy telewizyjne X 2013
... reklamy”. W tej klasyfikacji przebadanej grupie ponad tysiąca osób najbardziej spodobała się reklama piwa Żubr z hasłem „Żubr idzie za żubrem” Żubr zwyciężył chociaż pod względem liczby GRP (wskazującej na częstotliwość emisji ... . Respondenci jako charakterystyczną cechę tej reklamy wskazują „potężne zwierzę i pomruki”. Podoba się również zabawne ...
-
Świąteczne reklamy z Mikołajem zarobiły 68,5 mln zł
... Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów ponad 68,5 ... reklamy” najwięcej wydała Polska Telefonia Cyfrowa - 12,8 mln PLN. W ciągu minionej dekady (okres 01.01.2000 – 20.12.2009; miesiące listopad, grudzień, styczeń) w stacjach telewizyjnych wyemitowanych zostało ponad 74 tys. spotów reklamowych z udziałem św. Mikołaja. Dzięki ich emisji ...
-
Reklamy piwa I kw. 2015
... Jak dowodzi raport, w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku doczekaliśmy się emisji 148 nowych nowych reklam piwa - 19 reklam prasowych, 42 internetowych, 38 telewizyjnych ... do końca marca reklam piwa nie stwierdzono niezgodności z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy. Z raportu wynika także, że zdecydowana większość spotów reklamowych została ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... odniesieniu do liderów tortu reklamy w internecie: reklamy w wyszukiwarkach i sieciach kontekstowych (SEM 48%) i reklamy graficznej (klasyczny display: 45%, ... udostępnianych publicznie audiowizualnych usług medialnych na żądanie albo przychodu uzyskanego z tytułu emisji przekazów handlowych, jeśli ten przychód w danym okresie rozliczeniowym będzie ...
-
Reklamy dla dzieci trzeba ograniczyć
... , przed nadmiernym spożywaniem których przestrzegają dietetycy. W Polsce nie ma żądnych ograniczeń w emisji takich reklam, kierowanych do dzieci, a za ich pośrednictwem atakujących rodziców i ... – powiedziała psycholog Małgorzata Ohme. Dodała, że jeśli np. dziecko widzi postać z reklamy, która sięga po batonik, po czym zamienia się w Spider Mana, to ...
-
Skuteczna reklama firmy w internecie. Jakie formy reklamy wybrać?
... spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, jakie formy reklamy wybrać, by osiągnąć zamierzony cel. Rodzaje reklam: jakie formy reklamy internetowej możemy wybrać? Obecnie możemy promować ... graficzną. Dostępne są różne rodzaje/wielkości banerów. Wiele serwisów daje możliwość emisji banneru na całym serwisie lub w wybranym dziale, najlepiej pasującym do ...
-
Reklamy video w Internecie nudne
... 2/3 internautów aktywnie unika z nimi kontaktu (czy to poprzez rezygnację z dalszego oglądania materiału wideo, czy poprzez próby przewinięcia reklamy), co piąty w czasie emisji reklamy zajmuje się czymś innym. Jedynie 15 proc. badanych zadeklarowało gotowość do obejrzenia chociaż fragmentu spotu reklamowego. Paradoksalnie, pomimo niechęci ...
-
Zakaz reklamy piwa nic nie zmieni?
... alkoholu za pomocą szeregu ograniczeń. W planach ministerstwa znajduje się m.in. wydłużenie zakazu emisji reklam piwa w telewizji do godziny 23:00 czy ograniczenie ... Tylko 9 proc. badanych zgadza się, że dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie zakazu reklamy piwa, a jedynie 4 proc. – podniesienie jego ceny. Ryzykowne 7 procent Z danych Państwowej ...
-
Klient wielokanałowy: jak dbać o skuteczność reklamy?
... możliwe jest również przy użyciu narzędzi wykorzystywanych w analityce internetowej. Wystarczy sprawdzić liczbę odwiedzin bezpośrednich oraz wejść na stronę z wyszukiwarek w czasie emisji reklamy np. w telewizji lub bezpośrednie wyszukiwanie nazwy produktu. Warto analizować także dalsze zachowania tych użytkowników. Dzięki temu firmy i sklepy mogą ...
-
Google opatentuje reklamy w RSS?
... emitować reklamy w kanałach RSS, najdziwniejsze we wszystkim jest to, że Google złożyło wniosek patentowy pod koniec roku 2003 ... to jednak jest już wbrew idei RSS. Google była jedną z pierwszym firm, które rozpoczęły prace dotyczące emisji reklam w kanałach RSS, jednak kto by przypuszczał, że wniosek patentowy został złożony już w grudniu roku ...
-
Reklamy "śmieciowej żywności": KRRiT chce wyjaśnień od telewizji
... tzw. "śmieciowej żywności". Prawo, w szczególności ustawa o radiofonii i telewizji zakazuje emisji reklam tego typu artykułów w trakcie audycji dla dzieci. W lipcu ... tłuszczu, soli i cukru. We wszystkich skontrolowanych programach były emitowane reklamy słodyczy (cukierków, ciastek, batonów, przekąsek), oraz napojów energetyzujących, napojów ...
-
Reklamy produktów dla dzieci w 2014 roku warte 170 mln zł
... reklamy zabawek dla dzieci pojawiały się w mediach blisko 6 tys. razy, a koszt ich emisji wyniósł niemal 20 mln zł. Dla porównania, w kwietniu było to 2,6 tys. emisji za niewiele ponad 9 mln zł, a w czerwcu – tylko niespełna 1 tys. emisji ...
-
Rynek reklamy VIII 2023. Kinder detronizuje Media Expert w TV
... ? Kto by najbardziej aktywnym reklamodawcą online? Które marki były najbardziej aktywne reklamowo w radiu, a które w telewizji? RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ W sierpniu 2023 odnotowaliśmy 74,3 mld emisji kreacji reklamowych display i wideo, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2670 kontaktów. Działania reklamowe online ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... reklama bannerowa może zostać uratowana przez targetowanie behawioralne. Polega ono na emisji odpowiednio dobranych reklam, które selekcjonowane są na podstawie dotychczasowych ... wydatki klientów są dla speców od reklamy testem na kreatywność. Okres dekoniunktury to czas, w którym aktywność na rynku reklamy musi być szczególnie przemyślana, a całość ...
-
SHELL ma sieć reklamy POS TV
... obraz, który przyciąga uwagę i zwiększa postrzeganie reklamy o wiele bardziej niż jakikolwiek obraz statyczny. Emisja materiałów reklamowych odbywa się w sposób rotacyjny w 3 minutowym bloku reklamowym przez 24 h na dobę i 7 dni w tygodniu. Za techniczną instalację monitorów i nadzorowanie emisji spotów odpowiada firma DIGITALVIEW Polska. "Monitory ...
-
Kto ogląda reklamy wideo banków?
... czas jej wyświetlania sięgnął 9,82 s. Jak pokreśla Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie, schyłek poprzedniego roku charakteryzował się dużą różnorodnością. ... W rankingu wydawców, na stronach których reklamy wideo banków odtwarzano najwięcej razy, króluje Facebook. Kwartalna liczba rozpoczętych emisji przekroczyła tam 36,4 mln, ...
-
Reklamy słodyczy znikną z programów dla dzieci
... . Porozumienie zacznie obowiązywać 1 stycznia 2015 r. Po zakazie sprzedaży i reklamy niezdrowej żywności w przedszkolach i szkołach także branża telewizyjna postanowiła zadbać o zdrowie dzieci i młodzieży. Nadawcy porozumieli się między sobą w sprawie ograniczenia emisji reklam niezdrowej żywności towarzyszących audycjom dla dzieci. Porozumienie ...
-
Rusza sezon na reklamy środków na przeziębienie i grypę
... kreacji reklamowych marek z kategorii Anti-cold w mediach digital wyniosła 35,12% (definicja widoczności reklamy zgodna z IAB) a średni czas kontaktu to 12,22 sekundy. gemiusAdReal gemiusAdReal ... wielości form reklamowych, sposobów rozliczeń oraz coraz bardziej złożony proces zakupu i emisji. Badanie to umożliwia określenie zarówno potencjału, ...
-
TVP zapłaci karę za reklamy
... do naruszenia prawa, które publicznej telewizji zabrania przerywania programu w celu nadania reklam. W jaki sposób publiczna telewizja naruszyła ten zakaz? W trakcie emisji seriali „Klan” (pierwszy program TVP) oraz „Na dobre i na złe” (drugi program TVP) w pasku w dolnej części ekranu wyemitowała komunikaty, które ...
-
Reklama internetowa coraz gorzej postrzegana
... Oferuj możliwość wygodnej rezygnacji z reklamy Przy ekspozycji reklam należy zadbać, aby użytkownik w łatwy i intuicyjny sposób mógł z niej zrezygnować. Unikaj kreacji reklamowych, w których brakuje krzyżyka do zamknięcia obiektu, a także nie zamieszczaj uciekającego krzyżyka. Przy emisji reklamy dźwiękowej stwórz możliwość wyłączenia i wyciszenia ...
-
Reklama kontekstowa ARBOmedia i Interia
... reklamy (targetowanie czasowe). Dodatkowo zyskuje też dostęp do bardzo szczegółowych statystyk. Użytkownik systemu płaci wyłącznie za przekierowania na jego stronę. Ma możliwość emisji reklamy ...
-
Reklama telewizyjna nadal działa
... że ponad połowa badanych kontynuuje dialog z marką na drugim ekranie po zakończeniu emisji reklamy telewizyjnej. Pozwala to na większe zaangażowanie konsumenta niż kiedyś. ... treści, są otwarci na nowe formy reklamy. Jest wiele powodów, by z nadzieją patrzeć na przyszłość reklamy telewizyjnej.” – podkreśla Dorota Żurkowska-Bytner, Vice-President, ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015
... dalej, tzn. że w mediaplanach coraz częściej będzie pojawiać się kontrolowana synchronizacja emisji reklam na drugim ekranie. Synchronizacja z drugim ekranem oznacza takie planowanie mediów, aby w ciągu paru chwil od emisji reklamy telewizyjnej na ekranie urządzeń przenośnych pojawiła się reklama o komplementarnym charakterze. Cyfrowe mediaplany ...
Tematy: media, media cyfrowe, telewizja, Internet, multiscreen, reklama online, Bid Data, reklama telewizyjna -
Marketerzy a reklama online
... w sposób wielowymiarowy badane narzędzia graficznej reklamy online. Wyniki projektu pokazują, że twórcze podejście do reklamy się opłaca i ma przełożenie na ... CTR (ang. Click-Through-Rate): odsetek emisji, które zakończyły się kliknięciem przenoszącym na stronę docelową (landing-page) w stosunku do wszystkich emisji. W przypadku kreacji Rich Media ...
-
NetSprint: reklama kontekstowa na Litwie
NetSprint przeprowadził pierwsze poza Polską wdrożenie systemu reklamy kontekstowej NetSprint Adserver. Klientem jest litewska firma Textads, do której należy największa sieć reklamy kontekstowej działająca na Litwie, Łotwie i w Estonii. Dzięki stworzonemu przez firmę rozwiązaniu, Textads może zarządzać emisją reklam na kilkuset litewskojęzycznych ...
-
Czy influencer marketing zastąpi tradycyjny?
... gusta i preferencje jej odbiorców. Drugą bardzo ważną kwestią jest czas emisji reklamy. Największą słuchalność stacje radiowe notują w godzinach pomiędzy 7:00 a 9:00 oraz ... również wszystkie reklamy wyświetlane na ekranie swojego odbiornika. Nie jest nowością, że większość z nas przerwę reklamową podczas emisji programu wykorzystuje na zrobienie ...
-
Adblock precz! Najbardziej kreatywne strategie walki z blokowaniem rekam
... czy też zmuszać do oglądania reklam. Inni korzystają już z alternatywnego rozwiązania jakim jest stworzony nad Wisłą UnBlock, czyli autorska technologia emisji reklamy internetowej opracowana przez Cloud Technologies, która umożliwia wydawcom wyświetlanie reklam pomimo blokującego je oprogramowania, a dzięki analityce Big Data, robi to ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.
... oraz inne instytucje finansowe – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Koszt emisji materiałów promocyjnych w mediach wyniósł łącznie prawie 433 mln zł. W ... złotych w porównaniu do III kwartału, Euro Bank zdecydował o podjęciu ofensywy i zainwestował w reklamy o prawie 4 mln więcej niż w poprzednich trzech miesiącach. Godna uwagi ...