-
Rynek reklamy - prognozy
... natomiast na 120 milionów euro – wyjaśnia Jakub Maj z zanox. Prognoza rozwoju rynku polskiej reklamy W dobie spowolnienia gospodarczego oraz bardzo dynamicznego rozwoju technologii reklamodawcy coraz częściej wybierają interaktywne formy promocji. - Powodem takiego stanu jest m.in. konieczność optymalizacji kosztów, a reklama internetowa pozwala na ...
-
UOKiK wskazał nieuczciwe reklamy banków
... Gwarancja najniższej raty”), Bank BGŻ BNP Paribas (kampania „Orzech odsetkowy”), Euro Bank (kampania „Warto sprawdzić jakość i cenę. Kredyt gotówkowy z atrakcyjnym oprocentowaniem ... przepisami prawa informacje był wyświetlany jedynie przez 2 sekundy. Zgodnie z prawem reklama powinna dostarczyć konsumentowi podstawowe dane niezbędne do podjęcia przez ...
-
Reklamy piwa: samoregulacja branży skuteczna
... ) i monitoring komunikacji marketingowej prowadzony przez podmiot samoregulacji. W tym roku nadszedł czas na ocenę programów i niezależną kontrolę wyników. Raport "Odpowiedzialna reklama piwa poprzez samoregulację został zatwierdzony przez niezależnego audytora (KPMG). Dokument pokazuje, że proces wdrożenia kodeksów etycznych dobiega końca we ...
-
Rynek reklamy. Wydatki w Polsce rosną szybciej niż średnia globalna
... w reklamę video kupowaną programatycznie (+35%). Spośród mediów nie cyfrowych tylko reklama kinowa urośnie w tempie powyżej średniej rynkowej (+4,6%). W przypadku ... . Według estymacji agencji Zenith, Letnie Igrzyska Olimpijskie, UEFA Euro 2020 i amerykańskie wybory prezydenckie mogą przyczynić się do globalnego wzrostu inwestycji reklamowych ...
-
UOKiK: 5,7 mln zł kary dla PKO BP
... materiałami. Poza tym użycie sformułowania „bez gwiazdek” sugerowało potencjalnemu odbiorcy, że reklama zawierała wszystkie istotne informacje. Prezes UOKiK nałożyła na spółkę ponad 5,7 mln ... do nałożonego obowiązku, naraża się na sankcję finansową – do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki. Niedawno przekonała się o tym spółka Lukas Bank, która nie ...
-
ETS: naruszenie prawa znaków towarowych w handlu internetowym
... bez jego zgody reklamy oznaczonych tym znakiem towarów, jeżeli taka reklama nie pozwala lub utrudnia dostatecznie uważnemu internaucie zorientowanie się, czy owe ... powiązanego z nim gospodarczo czy też przeciwnie, od osoby trzeciej. Przy czym reklama ta dokonywana była za pomocą identycznego z tym znakiem słowa kluczowego wybranego przez owego ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany IX 2012
... szkodzić którejś z pełnionych przez ten znak funkcji. Zdaniem TS UE, gdy reklama wyświetlana w Internecie w oparciu o słowo kluczowe (odpowiadające znakowi towarowemu cieszącemu się renomą) ... sektorze rozpatrywanych towarów lub usług. TS UE zaznaczył przy tym, że taka reklama jest elementem zdrowej i uczciwej konkurencji pod warunkiem, że nie oferuje ...
-
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
... : „nieprzyjemny, smutny właściciel”, „przedstawiciel handlowy nie myje zębów”, „na aucie jest stara zniszczona reklama”, „murarz pije piwo w pracy”. Dodaje, że pod tym względem Polska nadal go ... pięciu dni. Dlaczego? Bo żaden niezadowolony klient nie odpuści firmie nawet stu euro i będzie dochodził swoich praw przed sądem, a to dla firm wiąże się z ...
-
Zakaz reklamy piwa nic nie zmieni?
... , że większość społeczeństwa jest im przeciwna i sceptycznie ocenia ich skuteczność. Zniknie reklama, znikną problemy? Większość (59 proc.) Polaków uważa, że rząd nie powinien ... Niewiele więcej, bo 7 proc. jest zdania, że gdy z ekranów telewizyjnych zniknie reklama piwa, w Polsce spadnie odsetek osób uzależnionych. Dwie piąte respondentów (42 proc ...
-
Widoczność reklamy online nieznacznie w górę
... z 14,6 do 16,9 sekundy. Informacje o badaniu Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę (dla ...
-
Jak rozwija się e-commerce w Polsce?
... „Turystyka i podróże” (39 tys.). Większości zakupów dokonano na stronach o mieszanym przepływie danych (17 tys. transakcji). Z dużym opóźnieniem za nimi podążyła reklama kontekstowa (8,8 tys.), blogi przyniosły jeszcze 8,7 tys. zamówień. Około tysiąca zamówień zostało zrealizowanych przez serwisy cashback (1,1 tys.) oraz kupony (1 tys.). Średni ...
-
Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?
... Internet, mamy do czynienia zarówno z reklamą / opisem towaru, z drugiej strony z jego dostawą. Reklama jest bez wątpienia usługą świadczoną drogą elektroniczną, sama dostawa już nie ... ) oraz Parfümerie Akzente GmbH (niemiecki sprzedawca perfum online). Reklama i sprzedaż sprzedawcy na stronie internetowej są skierowane do szwedzkiego rynku ...
-
Eurostat: gospodarka UE 2007
... (10 proc.) oraz reklama (5 proc.). Wielka Brytania i Niemcy były w 2004 roku najważniejszymi dostawcami usług informatycznych osiągając odpowiednio 30 i 18 proc. całkowitej wartości dodanej w UE27 w tym sektorze. Najwyższą produktywność siły roboczej w branży usług informatycznych zanotowano w Irlandii (94 tys. euro na zatrudnionego), następnie ...
-
Inflacja cen żywności w Europie - jakie przyczyny?
... nastąpi szybka normalizacja. Oczekujemy, że ogólna inflacja w strefie euro wyniesie średnio 5,6% w 2023 r., a następnie spadnie do 2,6% w 2024 r., przy ... tempie w porównaniu z markami, w przypadku których inne koszty są bardziej elastyczne (reklama, wydatki na promocję). Dyskonty generalnie mają znacznie większe udziały w rynku w Niemczech (47%) oraz ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 40/2015
... blisko 70 proc. Wartość produkcji biżuterii w naszym kraju wynosi ok. 200 mln euro, większość trafia na eksport – do Azji, krajów Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych. ... kobiety związane z biznesem dostrzegły piękno bursztynu i zaczęły go nosić. Byłaby to najlepsza reklama dla naszej branży, bo rynek bursztynu opiera się na modzie i trendach, ...
-
Inflacja: gwałtowny wzrost cen żywności w Europie, Polska liderem
... gospodarczej w porównaniu z towarami drugiej potrzeby. W ciągu ostatnich 20 lat w strefie euro wydatki gospodarstw domowych na żywność nigdy nie były ujemne w ujęciu wartościowym, a ... tempie niż w przypadku marek, gdzie inne koszty są bardziej elastyczne (reklama, wydatki na promocję itp.). Duzi producenci żywności konfekcjonowanej przeznaczają ...
-
Jak Dyrektywa CCD II wpłynie na sektor bankowy?
... klienta w czasie trwania relacji z bankiem. Będzie to spowodowane brzmieniem dyrektywy, według którego reklama kredytów powinna zawsze zawierać jasne i widoczne ostrzeżenie, że pożyczanie ... jest dodanie do zakresu kredytu konsumenckiego produktów poniżej 200 euro. Objęcie ich ustawą o kredycie konsumenckim może poprawić także edukację konsumentów ...
-
Portale sprzedające dzwonki na telefon nieuczciwe
... euro. Komisarz UE ds. konsumentów, Meglena Kunewa, powiedziała: „To ogólnounijne dochodzenie zostało przeprowadzone w odpowiedzi na setki skarg od rodziców i konsumentów z wielu różnych krajów UE. Nie możemy pozwalać na to, by młodzi ludzie padali ofiarą takich oszustw, jak wprowadzająca w błąd reklama ... kwotę około 2 mln euro. Przedsiębiorstwa ...
-
Dlaczego linie lotnicze odmawiają wypłaty odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot?
... 3500 km. Niższe ugody w sprawie odszkodowań za loty 100 euro zamiast 250 euro W komunikacie UOKiK podkreślono, że w przypadku opóźnienia lotu do miejsca docelowego ... , która dla konsumentów nie jest korzystna, proponując przykładowo 100 euro, zamiast należnych 250 euro. Również w przypadku, gdy podróżni składają reklamacje, wnioskując o przysługującą ...
-
Fałszywe "raty 0%"
... Reklama "Raty 0%, bez żadnych kosztów" wcale nie oznaczała, że kredyt nic nie kosztuje. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że spółka Euro-net, do której należy sieć sklepów RTV Euro ... ” dotyczyła zaledwie 0,3 proc. całego asortymentu oferowanego w sieci sklepów RTV Euro AGD, dystrybuowane ulotki sugerowały, że można z niej skorzystać przy ...
-
Marki godne zaufania 2007
... jednak zdecydowanie przekonani, że za niektóre marki warto zapłacić więcej (uważa tak niemal 80% badanych Polaków). „Polska jest krajem, w którym reklama szeptana ma najlepsze perspektywy. Najczęściej właśnie u nas decyzje konsumenckie podejmowane są na podstawie opinii znajomych i przyjaciół. Jest to zresztą przejaw ...
-
Ekologiczne warzywa podbijają rynek
... i 30 proc. ze środków RP). W wachlarz działań objętych wsparciem wchodzą m.in. reklama w telewizji, radiu, prasie, udział w targach i wystawach, prowadzenie szkoleń, seminariów i konferencji. ... spożycia warzyw i owoców z plantacji ekologicznych. Budżet kampanii KUPS wynosi 2 mln euro. Program będzie realizowany w całym kraju do 2010 roku. Prof. dr ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... Tyskie przyjęła innowacyjną strategię komunikacji, którą kontynuuje od ubiegłorocznego Euro 2012. Poprzez zaangażowanie się w serial pod tytułem „Piąty Stadion” – ... 100 mln zł więcej niż rok wcześniej. Jak podkreślają analitycy Equinox Polska reklama w medium telewizyjnym napojów alkoholowych niskoprocentowych dozwolona jest, zgodnie z prawem, ...
-
Zakupy online za granicą: jak rozwiązać spór?
... kraju, właściwym dla miejsca jej zamieszkania – informuje Rafał Stępniewski z serwisu RzetelnyRegulamin.pl. Jeśli natomiast przedmiot sporu nie przekracza kwoty 2000 euro, to w granicach Unii Europejskiej obowiązuje rozporządzenie 861/2007 Parlamentu Europejskiego. Jakie są podstawowe jej wytyczne? Procedura rozwiązywania sporu z e-sklepem w UE ...
-
Polisy lokacyjne zyskowniejsze niż lokaty
... pozostaje około 1,2%. Natomiast najwyżej oprocentowany rachunek na polskim rynku oferowany jest przez Euro Bank. Jego oprocentowane nominalne wynosi 5,55% i co ciekawe nie jest ... lokatą wynosi 0,82 pkt. proc. Z kolei różnica miedzy najlepsza polisa a rachunkiem w Euro Banku to 1,58 pkt. proc. Również w przypadku śmierci posiadacza produktu, polisa ...
-
Komunikacja mobilna: szybki rozwój w Europie Wsch.
... w ciągu ostatnich lat rozwijał się niezwykle dynamicznie. Wartość dodana i innowacyjne usługi to kolejny znaczący krok polskiego sektora komunikacyjnego. Marketing mobilny i reklama, płatności przez telefon oraz treści multimedialne będą napędzać wzrost rynku w ciągu najbliższych czterech lat. W opinii ekspertów, aby sprostać wyzwaniom sektora ...
-
Najlepsi pracodawcy a jakość przywództwa
... ponad 41 tys. pracowników i 549 przedstawicieli najwyższej kadry zarządzającej. Spośród branż najliczniej reprezentowane były usługi (23%), FMCG (12%) oraz media i reklama (9%). Pod względem wielkości zatrudnienia, największą część badanych firm (46%) stanowiły organizacje zatrudniające pomiędzy 50 a 250 osób, a 20% to firmy zatrudniające ...
-
Płatności zbliżeniowe IX 2011
... , że ma taką kartę właśnie od swojego banku-wydawcy; w Wielkiej Brytanii ten odsetek wyniósł 46%, a w Turcji 38%. Inne czynniki, takie jak reklama czy oznakowanie w punkcie handlowym miały – wg deklaracji osób objętych badaniem dużo mniejsze znaczenie. Wyniki badania potwierdzają duże zainteresowanie Polaków płatnościami ...
-
Serwisy internetowe: zasady bezpieczeństwa
... (w Polsce 10 dni kalendarzowych) na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyny i ponoszenia dodatkowych opłat. Mamy też dwuletnie prawo do reklamacji. Reklama Z reklamą e-usług spotykamy się na każdym kroku, na portalach informacyjnych, lifestylowych, poradnikowych itp. Często są to popularne serwisy, cieszące się ...
-
Wakacje w Europie 2014 - co należy wiedzieć?
... na kredyt, przysługują Ci określone prawa. Warto pamiętać o pięciu najważniejszych: Reklama kredytu konsumenckiego powinna być przejrzysta i zrozumiała. Przed podpisaniem ... zastosowanie do transakcji handlowych – w tym transakcji konsumenckich – o wartości do 2 000 euro. Wystarczy złożyć standardowy formularz do odpowiedniego sądu. Kolejną dobrą ...
-
Zatrudnienie w górę? Tak obiecują firmy
... państwach taką opinię wyraziła znikoma część firm. Duże znaczenie eksportu dla przedsiębiorstw w Polsce powoduje, że reklama polskich produktów i usług w ramach kampanii promocyjnych jest dla nich szczególnie istotna. Informacje o raporcie Wyniki ... jak atrakcyjność Polski i innych państw Europy Środkowo-Wschodniej dla inwestorów czy przyszłość euro ...
-
Jak to będzie z leasingiem samochodu w PIT i CIT w 2019 r.?
... na takie pojazdy. I tak w obecnym stanie prawnym odpisy amortyzacyjne od wartości początkowej samochodów osobowych, która przekracza równowartość 20.000 euro (30.000 euro w przypadku samochodów elektrycznych) nie w pełni trafiają do kosztów podatkowych. Kosztem takim jest jedynie ta część odpisu, która mieści się ...
-
Enter Air z zarzutami UOKiK
... czasu wylądowania opóźnionego samolotu. W ten sposób wymusza podjęcie szybkiej decyzji, która dla konsumentów nie jest korzystna, proponując przykładowo 100 euro, zamiast należnych 250 euro. Również w przypadku, gdy podróżni składają reklamacje wnioskując o przysługującą im zgodnie z prawem wysokość odszkodowania, Enter Air nie uwzględnia całości ...
-
Odwołany lub opóźniony lot a prawo pasażerów do zwrotu kosztów dodatkowych
... mają prawo do odszkodowania za odwołany lot w wysokości od 250 do 600 euro. Jednak samo odszkodowanie nie zawsze wystarcza, aby pokryć wszystkie poniesione koszty. ... , nawet te najdrobniejsze, jako że zryczałtowane odszkodowanie w kwocie 250, 400 czy 600 euro jest niezależne od zwrotu wydatków poniesionych w związku z zaburzeniem lotu. Czy wniosek z ...
-
Outsourcing - co to takiego?
... z tradycyjnymi funkcjami firmy, które coraz częściej zleca się innym, wyspecjalizowanym przedsiębiorstwom to głównie: - księgowość - ochrona osób i mienia - reklama i public relations - transport - sprzątanie - obsługa prawna - zarządzanie nieruchomościami - rekrutacja. Outsourcing związany z nowymi technologiami dotyczy zwłaszcza: 1. obsługi firmy ...