-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2012
... zł w to medium. Sezonowość wydatków Wzorzec sezonowości w tym roku został mocno zachwiany z powodu Euro 2012. W drugim kwartale branża wydała na reklamę 67 mln zł więcej aniżeli rok wcześniej. Zauważalny jest wzrost inwestycji przed Euro 2012, W tym roku w okresie marzec – maj wydano aż o 34% więcej niż rok wcześniej tj. ...
-
Ubezpieczenia 2015: nie tylko BLS i Solvency II
Rok 2015 był czasem wielu zmian i wyzwań na rynku ubezpieczeniowym w Polsce. Wprowadzenie bezpośredniej likwidacji szkód, nowych przepisów dotyczących procesu obsługi reklamacji, powołanie urzędu Rzecznika Finansowego oraz przygotowania do Solvency II to najważniejsze z nich. Na dynamikę branży wpływały trendy zarówno ogólnoeuropejskie, jak i ...
-
Polska Ekstraklasa – przychody w 2015 r.
... 73,1 mln PLN. Jednak najważniejszym źródłem finansowania działalności klubów Ekstraklasy pozostaje sponsoring i reklama. Sponsorzy w minionym sezonie wydali na wspieranie klubów najwyższej ... – mamy talenty – ale kołdra jest bardzo krótka (co zresztą pokazało EURO i problem ze zmiennikami w polskiej reprezentacji). Jeśli zagraniczni skauci wydrenują ...
-
Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica?
Obowiązujące w Unii Europejskiej prawo gwarantuje konsumentowi możliwość reklamacji towaru w ciągu dwóch lat od jego zakupu. Realizując to uprawnienie, reklamujący może wybrać podstawę swoich roszczeń. Do wyboru są: rękojmia oraz gwarancja. Na czym polega różnica między tymi rozwiązaniami i które z nich jest korzystniejsze? Odpowiedzi na te ...
-
Polskie firmy, czyli ogon cyfrowej Europy
... gospodarkę o 300 miliardów euro, czyli około 2 proc. produktu krajowego brutto, a do 2020 r. mają one generować już 600 miliardów euro rocznie. Na jego łamach ... internauci mają już ich po dziurki w nosie. Dużo lepszą alternatywą jest reklama behawioralna, która przypomina działania snajpera. Dzięki szczegółowym danym o zainteresowaniach i aktywności ...
-
Sieci handlowe: najsilniejsze marki 2019 r. to Rossmann, Lidl oraz Empik
... Leroy Merlin RTV Euro AGD O znanych markach dużo się też mówi. W badaniu YouGov BrandIndex używamy wskaźnika Word-of-Mouth opartego o pytanie „O których markach rozmawiałaś/eś z przyjaciółmi lub rodziną w ciągu ostatnich dwóch tygodni (osobiście, online lub w mediach społecznościowych)?” Word-of-Mouth to często dodatkowa reklama. Top 10 marek ...
-
Raport specjalny Internet 2003
... technologii przynajmniej 3 lata i nie dłużej niż 5 lat, osiągające roczne przychody powyżej 30 tysięcy EURO. Zatem widać, że polski e-biznes nie wypada tak blado jak polski ... dokładnie 0,99%. Jest to nieco większa skuteczność niż w przypadku bannerów, mimo iż reklama ta zajmuje mniej miejsca na stronie, a także – mogłoby się wydawać – daje mniejsze ...
Tematy: -
Nokia z Wi-Fi
... biznesowych ma być oprogramowanie, które dla platformy Symbian przygotował IBM. Jako reklama ma służyć przykład dużych europejskich firm – już teraz zainteresowanie nowym Communicatorem zdeklarował niemiecki DaimlerChrysler, fiński oddział firmy Pfizer oraz francuskie przedstawicielstwo Ricoha. Przewidywana cena Nokia Communicator 9500 to 800 euro.
-
Tydzień 47/2005 (21-27.11.2005)
... ugodę. Jednak żąda wyrównania swoich szkód, które szacuje na min 0,6 mld euro (ok. 2,4 mld zł). Argumentuje, że niedoszła do skutku transakcja uniemożliwiła Eureko wejście ... w PZU, za co Skarb Państwa ma im zapłacić 3,4 mld zł.... Znakomita reklama naszych umiejętności prowadzenia własnych interesów i dbałości o nie! To było echo wydarzeń sprzed ...
-
Porozumienie UE z sektorem usług
... , minister handlu Wielkiej Brytanii Ian McCartney, powiedział, że nowe przepisy będą warte około 7,3 miliarda euro rocznie dla brytyjskiej gospodarki, "dodając usługi takie jak doradztwo w zakresie zarządzania, reklama, agencje nieruchomości, usługi rekreacyjne, i przynosząc korzyści biznesmenom, konsumentom i poszukującym pracy". W 2005 roku 116 ...
-
Poczta Polska: reklamacje pocztowe
W 2006 roku po raz pierwszy Urząd Komunikacji Elektronicznej wykonał badanie trybu i sposobu rozpatrywania reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłek rejestrowanych i przekazu pocztowego według nowej metodologii opartej o Polską Normę spójną z normami Unii Europejskiej. Uzyskane wyniki stanowią wyjściową bazę danych, która służyć ...
-
Rośnie rynek reklamy online
... europejskich, w 2006 roku wydatki na reklamę internetową wyniosą łącznie około 2,7 mld EURO. Jak szacują internauci? Jak postrzegają rynek reklamy internetowej w Polsce sami ... Michał Dyrda z Agencji Nowych Mediów, warto tutaj zadać pytanie, kiedy reklama online stanie się konkurencją dla reklamy telewizyjnej. – Dopiero ten pojedynek pomiędzy ...
-
Zimowe wyprzedaże w Europie
Nie tylko kobiety wiedzą, że warto kupować w czasie wyprzedaży. Tańsze ubrania, buty, dodatki a także sprzęt elektroniczny - można trafić na prawdziwą okazję. Z sezonowych obniżek cen w renomowanych domach towarowych korzystają nawet gwiazdy. Kupując towar w promocji albo na wyprzedaży konsument ma takie same prawo do reklamacji, jak podczas " ...
-
Letnie wyprzedaże - znaj swoje prawa
Wyprzedaże sezonowe organizują najczęściej sklepy odzieżowe ale także ze sprzętem sportowym czy gospodarstwa domowego. Wiele osób skorzysta z wyprzedaży w trakcie wakacyjnego wypoczynku za granicą. Inni wybiorą się specjalnie na zakupy do Londynu czy Paryża, żeby buszować po sklepach. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina wszystkim, że ...
-
Polska gospodarka w 2008: banki na plusie
... WIG. Największe szanse na obronę miały spółki nie powiązane np. reklama. Z wniosków badań Wiedeńskiego Instytutu Międzynarodowych Gospodarczych Studiów Porównawczych (WIIW) możemy być ... przygotowania do wprowadzenia ERM II czyli okresu przejściowego do wprowadzenia Euro, nakładające na Polskę między innymi zmniejszenie wahań walutowych oraz ...
-
Sklep Intermarche w Kamieniu Pomorskim
... dowiedzieli się z gazetek handlowych oraz billboardów. Dodatkowo w stacjach TV emitowana jest reklama Intermarché. Grupa Muszkieterów to zrzeszenie niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz ... Hiszpanii, Portugalii i na Bałkanach. W 2008 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 34,8 miliarda euro ...
-
Oryginalne pomysły na biznes
... się w dobrym stanie przez 4- 5 tygodni, bez konieczności ingerencji. Reklama z mchu, która jest na bieżąco doglądana i pielęgnowana może stać się ... świeże mleko w butelkach, prosto z własnej przydomowej mleczarni. Jeden litr mleka kosztuje 1 euro (4,20 PLN). Rodzina Bloching wzbogaciła swoją flotę o kolejnych 9 automatów, w promieniu 20 kilometrów, ...
-
E-biznes w Polsce: kondycja finansowa 2009
... e-biznesu w czterech głównych grupach: "Serwisy i usługi internetowe", "Marketing i reklama internetowa", "E-commerce" (sklepy internetowe) oraz "Usługi dla firm ... były problemy finansowe największego akcjonariusza Agito. Spółka Euro-net (sieć RTV Euro AGD), według szacunków Internet Standard osiągnęła w 2008 r. około 160 mln zł przychodu ze ...
-
Nowe oferty pracy V 2010
... za tym idzie również wzrostu zatrudnienia) jest rozlewający się po strefie euro coraz szerzej kryzys budżetowy. Finansowe trzęsienie ziemi które przetoczyło ... w kwietniu. Na przeciwnym biegunie – spadkowym – znalazły się takie branże jak marketing / reklama / PR (miesięczny spadek liczby ofert o 17 procent), badania i rozwój (spadek o 16,5 procent), ...
-
Sprowadzane używane samochody z Niemiec - uwaga na umowy
Atrakcyjnie brzmiące obietnice dealera nie zawsze pokrywają się z zapisami w umowie. Niesprawdzony sprzedawca może sprzedać nam jeżdżący bubel, nie ponosząc za to żadnej odpowiedzialności. Europejskie Centrum Konsumenckie w Niemczech podpowiada, na jakie zapisy warto zwrócić szczególną uwagę, by ustrzec się kupna uszkodzonego samochodu, bez prawa ...
-
Ranking kredytów gotówkowych XI 2010
... dotychczasową ofertę tylko ubrały w nową kampanię reklamową. Tak zrobił na przykład BNP Paribas Fortis, Bank BPH czy Euro Bank. Choć trzeba przyznać, że akurat pierwszy z nich ma obecnie najtańszą ofertę na rynku dla kredytów ... rozwiązania tańsze niż kredyt gotówkowy, niezależnie od tego w jak bardzo świątecznej atmosferze utrzymana jest jego reklama ...
-
Letnie wyprzedaże w Europie
Polowanie na okazje czas rozpocząć, fala obniżek zbliża się do Londynu, Madrytu i Berlina. Korzystne zakupy można zrobić też nie wychodząc z domu - wyprzedaże trwają już w Internecie. Ale czy kupując przecenioną sukienkę lub wiertarkę udarową mamy prawo do reklamacji? Kiedy sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot towaru? W jakim okresie najlepiej ...
-
Kupno samochodu z Niemiec: uwaga na umowy
Konsumenci często kuszeni są dobrymi markami samochodów w przystępnych cenach. Decydują się więc na skorzystanie z atrakcyjnie brzmiących ofert. Zakładają przy tym, że skoro sprowadzają auto z Niemiec, to transakcja przebiegnie pomyślnie, a kontrahent okaże się solidnym partnerem. Niestety w dalszym ciągu Europejskie Centrum Konsumenckie ...
-
Klauzule niedozwolone w branży finansowej
... Strzegowie, jak również banki z wyższych półek, jak: Alior Bank, Bank BPH, Deutsche Bank, Kredyt Bank, Euro Bank, Sygma Banque. Ten ostatni został wpisany do rejestru z racji stosowania postanowień dotyczących m. ... spółka Fundusz Hipoteczny Dom. UOKiK uznał, że firma ta reklamowała swoje usługi, udając, że jej reklama jest urzędowym komunikatem, za ...
-
TVP wychodzi z dołka finansowego?
... , które przyczyniają się do wzrostu przychodów z reklam. Rok temu rynek reklamy napędzały Euro 2012 oraz letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie, które dość znacząco podniosły ... procesu cyfryzacji telewizji naziemnej w Polsce. Pozostałe przychody TVP (czyli inne niż reklama, sponsoring i abonament) pod koniec października były o 28,3 mln zł wyższe niż ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.
... zł więcej niż w okresie styczeń - marzec. Poza pierwszą dziesiątką znalazł się natomiast Euro Bank oraz SKOK Stefczyka. Choć przeznaczyli na reklamę niewiele mniej niż ... usłyszeć spoty firmowane przez ING (2,7 mln zł) oraz Getin Holding (2,5 mln zł). Reklama prasowa kosztowała finansistów około 11 mln zł. W promocję na stronach dzienników i ...
-
Prawa konsumenta: rękojmia i gwarancja w Polsce i Europie
Spięcia na linii konsument – sprzedawca nie należą do rzadkości. Nawet jeżeli klient jest świadomy przysługujących mu praw, może spotkać się z nieuzasadnioną odmową przyjęcia roszczenia reklamacyjnego. Czy Polacy różnią się pod względem ochrony konsumenckiej od innych krajów Europy? ECK Polska przygotowała zestawienie praw w obszarze rękojmi i ...
-
Własna firma - studenci są na tak. Jak założyć i rozwinąć biznes?
... fundusze unijne Polska na lata 2014-2020 uzyskała od Unii Europejskiej 82,5 mld euro funduszy pomocowych. Pieniądze te zostaną rozdysponowane w programach krajowych i regionalnych skierowanych ... oferowane produkty cieszyły się zainteresowaniem odbiorców. Drogą dotarcia do klientów jest reklama. Można skupić się tylko na jej standardowych formach, ...
-
Jak założyć firmę we Francji?
... Brytanii) pod względem całkowitej wartości bezpośrednich inwestycji zagranicznych (803 miliardy euro). Głównymi inwestorami zagranicznymi we Francji pozostają Stany Zjednoczone ... których jest uprawnione to: działalność polegająca na pozyskiwaniu klientów, reklama, działalność informacyjna, a także każda inna działalność o charakterze przygotowawczym ...
-
Zakupy za granicą: brytyjskie firmy najmniej uczciwe?
E-commerce gna do przodu. Światowe wydatki na zakupy przez internet liczone są już w setkach miliardów dolarów. Więcej kupujących to również więcej reklamacji. O ile te krajowe nie przysparzają problemów, o tyle już spór z zagranicznym przedsiębiorcą może być trudniejszy. Problemy nie są odosobnione. W minionym roku z siecią Europejskich Centrów ...
-
Miliardowe wydatki na reklamę. Handel nie szczędzi na promocji
... Terg (właścicielowi marki Media Expert) z wydatkami na poziomie 71,8 mln zł. W zestawieniu TOP 10 znalazły się również Euro-Net Warszawa (właściciel Euro RTV AGD), Jeronimo Martins – właściciel sieci Biedronka, Tesco, Carrefour, Kaufland, IKEA i Rossmann. Ich wydatki na reklamę stanowiły prawie 60% inwestycji ...
-
Wydatki reklamowe w kwietniu. Kto i co reklamował?
... trzeba podkreślić, że na reklamę wydał o około 10 mln zł mniej niż w marcu. Kolejne miejsca zajęły sklepy Media Expert oraz Euro RTV AGD. Handel: typy reklamowanych sklepów Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych dyskontów i sklepów z elektroniką – pojawiły się także kategorie ...
-
12 najciekawszych faktów finansowych nt. mundialu 2018
... przygotowała własną nagrodę pieniężną za zdobycie 1. miejsca, np. Niemcy mają otrzymać 8 mln euro, a Anglicy 5 mln funtów. Polski zespół za zakwalifikowanie się do turnieju w ... Interactive. Po raz pierwszy na tak dużą skalę będzie wykorzystywana reklama intencyjna, która jest połączeniem danych z wyszukiwarek (search) oraz kampanii display i wideo, ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
... wyraźnie widać przewagę Lidla, który w maju zainwestował w promocję ponad 60 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy Media Expert, Euro RTV AGD, Kaufland oraz Media Markt. Handel: typy reklamowanych sklepów Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych na wysokich miejscach ...
-
6 rzeczy, o których muszą pamiętać e-sklepy, ruszając na podbój świata
... w sieci, ale mało który klient z zagranicy potrafi w pamięci przeliczać złotówki na euro czy funty. Przyjazny sklep powinien robić to za niego, a najlepiej ... tych opcji dostawy przy wyborze odpowiedniej wersji językowej strony. 4. Marketing i reklama W prowadzeniu e-biznesu za granicą dodatkowych trudności przysparza brak znajomości lokalnego rynku. ...