-
Jakie wynagrodzenia w digital i e-commerce?
... osoby na stanowiskach, takich jak e-commerce manager, digital manager, projektant UX/UI, marketing automation specialist, czy CRM manager. Korzystne perspektywy kariery czekają też na pracowników zajmujących pozycje SEM/SEO specialist, traffic manager, web analyst, czy customer experience manager. W agencjach marketingowych nieustannie prowadzone ...
-
Praca w e-commerce. Co można robić i za ile?
... do tego, jaki otrzymują osoby na stanowiskach CEO w innych branżach. Poziom N-1, czyli osoby zajmujące stanowiska menedżerskie (Manager e-Commerce, Key Account Manager, Digital Marketing Manager, CRM Manager, Digital Brand Manager) otrzymują wynagrodzenia w granicach 15 – 20 tys. zł brutto miesięcznie. Specjaliści z danych dziedzin (analityk CRM ...
-
E-commerce. Trendy 2018
... e-commerce nasycił się już do tego stopnia, że klient może przebierać w ofertach marek. Dlatego, aby się wyróżnić, należy zadbać o wizerunek sklepu – mówi Jacek Zientkiewicz, Brand Manager ...
-
Branżo e-commerce: quo vadis?
... w relacji ze sklepem traktowano ich po partnersku ― komentuje nowe trendy Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska, PR & marketing manager w Opineo.pl. To partnerskie traktowanie klientów wciąż jest słabą stroną polskiego e-commerce. Dlatego zunifikowane przepisy, które będą obowiązywać od przyszłego roku (w tym m.in. wydłużenie prawa do odstąpienia ...
-
Regionalizacja e-commerce. Gdzie sklep internetowy jest rzadkością?
... wzrost był również zauważalny. Gdy najbliższy duży sklep znajduje się 50 km od miejsca zamieszkania e-commerce pomoże mieszkańcom zaspokoić także podstawowe potrzeby - mówi Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper. Najpopularniejsze kategorie produktów w e-sklepach W polskim e-handlu dominują sklepy z trzema kategoriami produktów - dom ...
-
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
... , Marketing Manager z SMSAPI dzielą się swoimi spostrzeżeniami w obszarze e-commerce w ostatnim kwartale roku. Marcin Szczur, Deputy Head of Sales w Blue Media W obrębie e-commerce nie ... zakupów sprawiły, że ten nawyk przyjął się na dobre. Tegoroczne wzrosty w e-commerce nie będą spektakularne, ale stabilne, pokazujące, jak mocny i rozwinięty jest ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
... sklepu Boxmarket z opakowaniami dostosowanymi do rynku e-commerce. Pandemia pozwoliła rynkowi e-commerce rozwinąć się skokowo. Widzimy, że kanał e-commerce B2B jest skierowany głównie do ... w ciągu dnia mogą przygotowywać różne koszyki zamówień, ale to manager ostatecznie je zatwierdza i zrealizuje zamówienie. Taka funkcjonalność zakupowa jest ...
-
Obsługa klienta e-commerce: ciężki kawałek chleba?
... się m.in.: Jaki odsetek osób zatrudnionych w obsłudze klienta e-commerce rozważa przebranżowienie? Czy pracownicy obsługi klienta e-commerce są zadowoleni ze swojej pracy? Jak duży ... tys. zł w Krakowie oraz 12 tys. zł w Warszawie i Łodzi. Key Account Manager zarabia do 15-18 tys. zł, Sales Manager 20 tys. zł. Duże różnice pomiędzy regionami Polski ...
-
Jak e-commerce zmienia powierzchnie magazynowe?
... , że tradycyjny magazyn z regałami paletowymi nie będzie spełniał wymagań najemców – komentuje Damian Kołata, Associate, Senior Business Development Manager w Cushman & Wakefield. W kontekście e-commerce możemy wyróżnić klika rodzajów obiektów magazynowych w zależności od spełnianej funkcji. Są to: centra obsługi zamówień internetowych, huby ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... wykorzystywać nowoczesne metody płatności, takie jak P24NOW"- mówi Magdalena Grablewska, Marketing Manager Przelewy24. To, na co trzeba też zwrócić uwagę przy tak ... pod kątem wydajności, UX, kompetencji e-commerce, ale także procesów finansowych i zarządczych, które płyną ze wzrostu udziału e-commerce w mixie sprzedaży. Stoją przed nimi wyzwania ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... Sawińska, Senior Logistics and Transport Manager w Sephora. Potwierdzają to badania realizowane wśród e-konsumentów w Europie. Według Nielsen i Sendcloud aż 74% klientów zrezygnuje z zakupów w konkretnym sklepie internetowym, jeśli okaże się, że zwrot towaru jest płatny. Także analiza dostaw e-commerce przeprowadzona w tym roku przez Ipsos ...
-
E-commerce, czyli niewykorzystany potencjał sąsiadów
... jeszcze przez internet, konsumentów z Polski, Czech, Rumunii, Słowacji i Węgier. Polski e-commerce ze świetnym zapleczem technologicznym oraz wieloma dojrzałymi sklepami online ma wszelkie zasoby, by zagospodarować tę grupę - mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce. Klienci – boom w CE i Rumunii, a na Zachodzie bez zmian ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... już w listopadzie, nie czekając na oficjalne decyzje w sprawie otwarcia galerii handlowych. Statystyki platform e-commerce i marketplace to obecnie bardzo ciekawy wskaźnik postaw polskich konsumentów - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. 2. Imponujące wzrosty zakupów - zwłaszcza w kwietniu Statystyki Google Trends pokazują, że szczyt ...
-
E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury
... e-commerce 2016”). Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie. Po czterech latach istnienia platformy modowej Zalando widzimy, że dla Polaków zakupy online są czymś zupełnie naturalnym i nie budzą już takich obaw jak kilka lat wcześniej – mówi Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager ...
-
E-commerce - najważniejsze wydarzenia 2021 roku
... rok - ocenia Marcin Rutkowski, Brand Operations Manager merce.com, spółki tworzącej rozwiązania e-commerce. ZIMA Amazon oficjalnie wchodzi do Polski (pół roku później uruchamia usługę Prime) Kilka miesięcy po wejściu do Polski, jeden z największych i najbardziej oczekiwanych graczy e-commerce zaproponował użytkownikom usługę Prime, dzięki której ...
-
Rynek e-commerce: w 2009 r. stagnacja?
... takich, którzy lubią bądź uwielbiają robić zakupy. Aukcje to fun!” – wyjaśnia Gabriel Matwiejczyk, Senior Internet Business Development Manager w Gemius. Nieufni sklepowi czy aukcyjni heavy buyers? Raport „E-commerce w Polsce” z 2009 r. wzbogacony został o autorską segmentację rynku. Na podstawie zebranych w badaniu danych klienci sklepów i aukcji ...
-
Jest praca w e-commerce
... ubiegłego roku liczba propozycji wzrosła o ponad 45 proc. Najwięcej ofert pracy w szeroko rozumianym e-Commerce pochodzi z firm z Krakowa (21 proc.), Warszawy (19 proc.), Wrocławia (9 proc.) i ... chętnych, ale mało specjalistów – komentuje Marcin Janowski, PR Manager, agencji interaktywnej OX Media. Głównym atutem kandydatów, którzy ubiegają ...
-
Wynagrodzenia w handlu i e-commerce w 2015 roku
... e-commerce? Podobnie jak w całej branży handlowej, najwyższe wynagrodzenia w e-commerce otrzymywali pracujący w województwie mazowieckim. Mediana ich zarobków wyniosła 4 500 PLN w 2015 roku. Tuż za Mazowszem znalazło się województwo wielkopolskie z medianą zarobków dla e-commerce ... się Key Account Manager z przeciętną miesięczną pensją na poziomie ...
-
Co czeka polski rynek e-commerce?
... polski nie pozostanie bez odzewu Jednym z ważniejszych wydarzeń dla branży e-commerce jest powstanie polskiej wersji językowej sklepu Amazon. Gigant rynku e-commerce coraz bardziej otwiera się na polskich konsumentów i sprzedawców internetowych. Od ... więcej e-sklepów zdecyduje się na realizację dostawy tego samego dnia. Anna Rak, Country Manager ...
-
5 pomysłów na szybkie zwroty w e-commerce
... – mówi Nikodem Marciniak, Product Manager w IdoSell. - Prosta i przejrzysta możliwość zwrotów dla klientów końcowych jest w stanie ich dziś zlojalizować tak na przyszłość, czy sprawi, że będą chętniej kupować w takim sklepie. Z drugiej strony sprawna obsługa zwrotów ze strony platformy e-commerce pozwala zaoszczędzić pieniądze – sprawić ...
-
12 powodów, dla których warto stosować sms-y w e-commerce
... Jak widać krótka wiadomość tekstowa ma istotne znaczenie dla sektora e-commerce, a konsumenci mają wobec niej konkretne oczekiwania. Wg raportu „Komunikacja SMS w Polsce ... a ogranicza je praktycznie jedynie wyobraźnia – mówi Edyta Godziek, PR & Marketing Manager w SerwerSMS.pl. Oczywiście aby działania były efektywne warto zachować w tym procesie ...
-
Nie tylko ostatnia mila. W e-commerce liczy się też magazyn
... w magazynie spełniającym szczególne wymagania” – zaznacza Damian Kołata, Associate, Senior Business Development Manager w Cushman & Wakefield. Idealny magazyn dla e-commerce Z operacyjnego punktu widzenia, idealny magazyn dla e-commerce to magazyn, który posiada: właściwie zaprojektowaną strefę przyjęcia i wydania, którą można modyfikować ...
-
Shoper: listopad ucieszył e-commerce?
... . Schyłek roku to tradycyjnie już okres żniw zarówno w handlu stacjonarnym, jak i e-commerce. Bieżący, pandemiczny rok jest wyjątkowy - kolejne obostrzenia w działalności galerii ... święta, skłania do zakupu prezentów wcześniej - ocenia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. W ubiegłym roku nasilenie zakupów trwało kilka dni przed i kilka ...
-
E-commerce w Czechach w rozkwicie. To szansa dla polskich firm
... kroki zapewne skieruje do Czech - to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Polskim eksporterom sprzyja też słabość złotego wobec czeskiej korony. ... tym w kanale e-commerce? Mam nadzieję, że tak, bo obecnie warunki do tego są nad wyraz sprzyjające dla polskich przedsiębiorców. Jakub Makurat, Country Manager na Polskę, ...
-
E-commerce w Polsce 2013
... pozwoliły nie tylko na przedstawienie aktualnej struktury polskiego rynku e-commerce oraz najważniejszych trendów w nim panujących, ale również na postawienie branżowej ... niszowych dla e-commerce kategorii, co z kolei przełoży się na utrzymanie dwucyfrowego tempa rozwoju polskiego handlu elektronicznego – mówi Marcin Ryske, Brand Manager Okazje.info ...
-
6 kwestii istotnych dla e-commerce
... porze oraz brak kolejek. Ustawa zakazująca handlu w niedzielę, która wejdzie w życie już w marcu, otwiera dla branży e-commerce nowe możliwości rozwoju. E-sklepy zyskają idealną okazję, by przyciągnąć dotychczasowych klientów galerii handlowych, którzy na ... odłożyć płatność nawet do 30 dni od momentu zakupu. Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager ...
-
Cross-border napędza polski e-commerce
... wyraźnie zainteresowani ofertą naszego e-commerce. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie trendy i zmiany zaznaczają swoją obecność na transgranicznym rynku e-commerce? W jakich ... dostosować e-sklep do sprzedaży zagranicznej – komentuje Michał Dmitrowicz Team Marketing Manager w IdoSell. Warto zoptymalizować proces sprzedaży i dostosować go do ...
-
Odroczone płatności elementem rozwoju e-commerce
... nowoczesnym Liczba Polaków robiących regularne zakupy w Internecie rośnie w lawinowym tempie. Proces rozwoju sektora e-commerce zintensyfikowała pandemia, która wymusiła na użytkownikach jeszcze mocniejszą obecność w online kosztem kanału tradycyjnego ... zoptymalizuje wielokanałowość innowacyjnych rozwiązań płatniczych. Agata Lejman Marketing Manager ...
-
Rekordowe Boże Narodzenie. E-commerce odcina kupony
... tradycyjny handel straci 0,9%. Analogiczna sytuacja będzie miała miejsce we Włoszech, gdzie e-commerce w okresie świąt wzrośnie o 30%, a obroty sklepów stacjonarnych spadną o 1,5%. Czytaj także ... mobilnie”, mówi Mike Lester, Vice President and General Manager, New Markets w RetailMeNot. O badaniu Międzynarodowe badanie zostało przeprowadzone przez ...
-
Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce
... stronę sklepu decyduje się na zakup” – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce. Ponadto wyniki badania wskazują, że konsumenci z Polski preferują ... Rak. Finansowe zabezpieczenie transakcji jest ważne dla kupujących. Nawet konsumenci z rozwiniętych rynków e-commerce, którzy od lat kupują online, chcą mieć pewność, że ich zamówienie ...
-
Idą Black Friday i Cyber Monday. Mamy rady dla e-commerce
... to swoje uzasadnienie. Jak bowiem tłumaczy Joanna Kosiorek, SAP Customer Experience Marketing Manager, CEE MU. Niezależnie, czy wchodzimy do sklepu stacjonarnego czy odwiedzamy jego ... on o 10 pp. - do 58%. O czym powinien pamiętać e-commerce przed Black Friday i Cyber Monday? Wprawdzie potencjał e-commerce jest ogromny, to nie każdy odnosi na tym ...
-
Ekologia w e-commerce. Ewolucja zielonych trendów
... produktach coraz mocniej przebijają się w konsumenckiej świadomości. Wzmocnienie branży e-commerce Lockdown wywołany przez pandemię wiosną ubiegłego roku zasadniczo wzmocnił branżę e-commerce, która i tak do tego czasu notowała dynamiczne wzrosty. ... znaczeniu między innymi dzięki obostrzeniom sanitarnym. Łukasz Łukasiewicz Operations Manager ...
-
4 błędy przy tworzeniu strategii e-commerce
... proces oparty o logikę biznesową konkretnej firmy, który wymaga przełożenia na konkretne mechanizmy i narzędzia - mówi Sławomir Spyra, New Business Manager w merce.com, spółce tworzącej rozwiązania e-commerce. - Może kilka lat temu zwykły katalog produktów online z “jakąś” opcją zakupu, nieraz telefoniczną, “jakimś” sposobem sumowania kosztów ...
-
Niedozwolone klauzule w e-commerce 2013
... Julia Mandel, Specjalista ds. Prawa i Certyfikacji w Trusted Shops. „W tym roku przełomowym wydarzeniem dla polskiego rynku e-commerce będzie wejście w życie nowej ustawy o prawach konsumenta. Sprzedawcy internetowi powinni się do tego odpowiednio wcześniej ... tekstów takich jak regulamin czy polityka prywatności” – wyjaśnia Anna Rak, Country Manager ...
-
Polski e-commerce 2012
... Użytkowników więcej od zdawałoby się najpopularniejszych: Komputerów czy Sprzętu AGD. Polski rynek e-commerce jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Według ... prezentowanych przez około 3500 sklepów – mówi Fabian Adaszewski, PR Manager Grupy Nokaut. – Te dane pokazują, jak ważnym elementem polskiej gospodarki jest handel ...