-
E-commerce, czyli handel internetowy z długami w realu
... przede wszystkim wynik większej determinacji wierzycieli w dochodzeniu swoich należności i wzrostu biznesu e-commerce, bo kondycja finansowa sklepów internetowych wygląda obecnie lepiej niż pół roku wcześniej. Z badania przeprowadzonego przez Bisnode Polska wynika, że spośród ponad tysiąca polskich sklepów internetowych połowa jest w bardzo dobrej ...
-
Zachowania konsumentów: sklepy stacjonarne czy jednak e-commerce?
... kluczowym czynnikiem, który ma wpływ na rozwój e-commerce jest inflacja. Dlatego w utrzymaniu dynamiki wzrostu rynku e-commerce największe znaczenie będą miały inwestycje w innowacje, ... zaoferować konsumentom atrakcyjne ceny– mówi Michał Płotnicki, Partner EY Polska, Lider Sektora E-commerce. Wyniki badanie EY – Future Consumer Index – wskazują, że ...
-
Są najnowsze dane o e-commerce w Polsce
... „E-commerce w Polsce 2024” to efekt współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska, a jego wyniki wzbogacono o dane z badania Mediapanel oraz ekspercką wiedzę specjalistów, działających w ramach Grupy Roboczej E-commerce i Retail Media IAB Polska. O raporcie Celem badania, którego wyniki zaprezentowano w raporcie „E-commerce w Polsce ...
-
Polska zaściankiem e-commerce?
... polskie firmy są na to gotowe – szczególnie w zakresie e-commerce? W maju tego roku świat e-commerce obiegła informacja – amerykański gigant Adobe kupuje popularną ... wzrostu. Spójrzmy przykładowo na branżę RTV. Była pierwszą, która weszła w e-commerce, ponieważ miała najbardziej wystandaryzowany produkt – konkretny telewizor o konkretnym numerze i ...
-
Inwestycje w e-commerce i handlowe niedziele. Tego potrzebuje handel?
... wydawały się na pandemię wyjątkowo odporne (np. farmacja). Jakie środki zaradcze warto podjąć? DNB Bank Polska wskazuje na konieczność monitorowania zachowań konsumenckich i inwestowania w e-commerce. Przedstawiciele branży coraz częściej mówią również o przywróceniu handlowych niedziel. Gospodarczy lockdown i wynikające z niego ograniczenia ...
-
E-commerce - najważniejsze wydarzenia 2021 roku
... com wybrali zatem najistotniejsze wydarzenia ze świata e-commerce, które zapamiętamy właśnie z mijającego 2021 roku. Wszystko, co związane e-commerce było w tym roku na fali ... , że to lokalizacja będzie najważniejsza. I tutaj Poczta Polska oraz Orlen mają dużo atutów. Poczta Polska ma sporo placówek na osiedlach, w miastach i w centrach handlowych, ...
-
Jak e-commerce korzysta z komunikacji mobilnej?
... ten proces. E-commerce zwiększa nakłady na mobile Przedsiębiorstwa e-commerce w naturalny sposób podążają za zmianami i przeznaczają coraz więcej środków na komunikację mobilną. Z badania „Komunikacja mobilna w biznesie 2016”, które Ipsos Polska przeprowadził dla SMSAPI.pl, wynika, że w 2015 roku aż 41% firm e-commerce zwiększyło budżet na ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
... e-commerce notowała gwałtowne wzrosty. Jak pokazują dane branżowe, tylko w 2020 r. polski e-commerce B2B był wart ok. 450 mld zł (zob. Mobile Institute dla Santander Bank Polska, B2B e-commerce ... opakowaniami dostosowanymi do rynku e-commerce. Pandemia pozwoliła rynkowi e-commerce rozwinąć się skokowo. Widzimy, że kanał e-commerce B2B jest skierowany ...
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
... . Rozwijamy się szybciej niż średnia światowa, szczególnie w zakresie zakupów mobilnych i korzystania z okazji zakupowych, takich jak kupony rabatowe. Polska, z dynamicznie rozwijającym się sektorem e-commerce, staje się kluczowym graczem na europejskim rynku zakupów online, co otwiera nowe możliwości dla sprzedawców i marketplace'ów działających ...
-
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
... – mówi Michał Wochna, Dyrektor Operacyjny w spółce ID Logistics Polska, świadczącej kompleksowe rozwiązania logistyczne i transportowe, obsługę e commerce oraz zarządzanie łańcuchem dostaw w 18 krajach. Skąd pochodzą unijne zamówienia e-commerce Według Eurostatu 52,01% unijnego e-commerce to zamówienia składane u krajowych sprzedawców, a to sprawia ...
-
Cło na import chińskiego e-commerce wyśle logistykę na morze i do magazynów
... rezygnować, choć za zakupy będą musieli zapłacić odpowiednio więcej – mówi Marcin Smoła, dyrektor operacyjny w spółce ID Logistics Polska, świadczącej kompleksowe rozwiązania logistyczne i transportowe, obsługę e-commerce oraz zarządzanie łańcuchem dostaw w 18 krajach. Europejski konsument zapłaci nawet dodatkowe 62 euro i to każdego roku Według ...
-
Jak e-commerce zmienia powierzchnie magazynowe?
... jeszcze w 2017 roku nieznacznie przekraczał 10% (źródło: Statista). W Polsce wartość rynku e-commerce w 2018 roku przekroczyła 51 mld PLN notując wzrost aż o 21% w ujęciu rocznym (źródło Źródło: Business Insider, PMR, Bisnode Polska). Udział handlu elektronicznego w całości handlu detalicznego wynoszący prawie 5%, według prognoz wzrośnie ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... nie powinno się prowadzić poważanej debety o logistyce w e-commerce bez kwestii klimatycznych. Przychody globalnego rynku e-commerce w obszarze sprzedaży detalicznej (B2C) mają w tym ... tylko przez 19% Belgów i Duńczyków, 17% Holendrów i 16% Norwegów oraz Finów. Polska wypada także bardzo optymistycznie, jeśli chodzi o preferowany sposób dostawy. Aż ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... największe gospodarki: UK, Niemcy, Francja, Hiszpania i Włochy, które odpowiadają za ponad 70% wartości regionalnego rynku obsługującego zamówienia internetowe. Według TI Polska stanowi 7. największy rynek logistyki e-commerce w Europie. Krzysztof Oflakowski
-
12 powodów, dla których warto stosować sms-y w e-commerce
... okolicznościach i praktycznie na każdym kroku. Wysoki wpływ na decyzje zakupowe - wg Nielsen Polska kampanie SMS wpływają na podjęcie decyzji zakupowej aż u 48% badanych. Również ... Jak widać krótka wiadomość tekstowa ma istotne znaczenie dla sektora e-commerce, a konsumenci mają wobec niej konkretne oczekiwania. Wg raportu „Komunikacja SMS w Polsce ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... stanowi wybór dostawy czy dokonanie płatności. Szczególnie w tym ostatnim obszarze Polska jest dość zaawansowana i sklepy oferują spory wybór różnorodnych metod ... pod kątem wydajności, UX, kompetencji e-commerce, ale także procesów finansowych i zarządczych, które płyną ze wzrostu udziału e-commerce w mixie sprzedaży. Stoją przed nimi wyzwania ...
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę
... Tegoroczny raport „E-commerce w Polsce 2023” to efekt współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska, a jego wyniki wzbogacono o dane z badania Mediapanel oraz ekspercką wiedzę specjalistów działających w ramach Grupy Roboczej E-commerce IAB Polska. O raporcie Celem badania, którego wyniki zaprezentowano w raporcie „E-commerce w Polsce ...
-
E-commerce: jak zwiększyć sprzedaż?
... przełomowym dla usług e-commerce w Polsce. Szacunki wskazują, że zainteresowanie usługami e-commerce będzie w naszym kraju tak ogromna, że Polska znajdzie się na czele rankingu dt. dynamiki wzrostu usług e-commerce wyprzedzając pod tym względem Niemcy oraz Francję. To dobra wiadomość dla rodzimego rynku e-commerce - komentuje Zieliński z Commplace ...
-
Wzrost e-commerce będzie trwał w 2021 r.? Co sądzą eksperci?
... internetowego na pewno zyska na znaczeniu w kontekście całej gospodarki. Paweł Szukalski, członek zarządu, Comperia.pl: Choć Polska należy w tym roku do najdynamiczniej rosnących rynków europejskich w e-commerce, należy pamiętać o tym, że wraz z początkiem pandemii startowaliśmy z “niższego poziomu” niż kraje zachodniej Europy. Konsument polski ...
-
Najsilniejsze marki w e-commerce 2022. Allegro numerem jeden
... prasowych piszących o branży e-commerce znalazły się m.in.: „Parkiet”, „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu”, „Gazeta Wyborcza” oraz „Forbes” (edycja polska). W przypadku portali internetowych są to: Planetagracza.pl, Cyberfeed.pl, Comparic.pl, Stooq.pl, Fxmag.pl. Do najbardziej angażujących się w tematykę e-commerce mediów społecznościowych należą ...
-
5 wyzwań rynku e-commerce w 2023 roku
... wynika z raportu “Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” opracowanego przez firmę doradztwa strategicznego Strategy& Polska (PWC). Tak dynamiczny rozwój niesie ze ... danych Bezpieczeństwo danych jest jednym z największych wyzwań e-commerce i pozostanie nim w 2023 roku. Branża e-commerce wkłada wiele wysiłku w rozwój usług opartych ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... , którzy operują w obrębie dwóch najpopularniejszych kategorii zarówno prezentowych, jak i e-commerce. Są to przede wszystkim moda (odzież, obuwie, akcesoria) oraz RTV/AGD, a ... dla nas – mówi Marcin Smoła, dyrektor operacyjny w spółce ID Logistics Polska, świadczącej kompleksowe usługi magazynowe, zarządzanie łańcuchem dostaw i rozwiązania dla e ...
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?
... ta w kanale e-commerce. Oczywiście, zdają sobie też sprawę z wyzwań, jakie taka międzynarodowa aktywność niesie ze sobą. Uznają, że CBEC (cross-border e-commerce) jest bardziej wymagający ... dla nas tak ważne. Gdzie się e-udać po klientów cyfrowych? Polska ma silną pozycję eksportową w wielu branżach. Z powodzeniem eksportuje na dużą skalę maszyny, ...
-
Polska liderem handlu detalicznego
... do Internetu, stąd wartość branży e-commerce stale rośnie. Jak wynika z raportu podsumowującego stan branży e-commerce przygotowanego przez Stowarzyszenie Marketingu ... oddziału Plaza Centers – jednego z największych deweloperów centrów handlowo-rozrywkowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Polska ma szansę pokazać się od dobrej strony w europejskim ...
-
III Kongres Dyrektorów E-commerce - podsumowanie
... podstawę sukcesu w zmiennych warunkach. Czy zagranicą naprawdę jest inaczej? Polski rynek e-commerce wciąż jeszcze odbiega poziomem od bardziej dojrzałych rynków innych krajów Europy. ... wciąż olbrzymie wyzwanie. Jako konkluzję można potraktować słowa Mariusza Nowaka z Tesco – W e-commerce bardzo trudno być na bieżąco, z uwagi na to, że wszystko tak ...
-
Cross-border w e-commerce. Jak się miewa?
... elementami, bez których nawet najlepszy produkt się nie sprzeda za granicą. Raport “Cross border e-commerce” ukazuje dwie perspektywy – konsumentów oraz sprzedawców – z Polski i z zagranicy. W raporcie przedstawiono analizę powodów, które stoją ... danych, które pomogą w określeniu kierunków ekspansji – informuje Rafał Cheliński, Poczta Polska ...
-
E-commerce, czyli niewykorzystany potencjał sąsiadów
... większą popularnością cieszą się Niemcy oraz Wielka Brytania, gdzie trafia 35% wysyłanych zagranicę towarów. Polska, Czechy, Rumunia, Węgry i Słowacja tworzą wspólnie jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków e-commerce Starego Kontynentu. Przewidywania zakładają, że do 2021 roku w każdym ze wspomnianych krajów wartość rynku ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... interesującą nowością stały się płatności odroczone - na platformie Shoper uruchomione w styczniu we współpracy z PayPo. Rośnie popyt na pracowników w firmach z sektora e-commerce. Jak podawała w sierpniu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, liczba ofert pracy w tej branży zwiększyła się w ciągu roku aż o 40 proc.
-
Branżo e-commerce: quo vadis?
... klienta. Według „Europe B2C Ecommerce Report 2013”, Polska jest liderem wzrostu rynku e-commerce w Europie Środkowej, osiągając 24-procentową dynamikę i przewyższając o 1% ... w e-handlu na korzyść konsumenta. ― Kolejne lata w e-commerce będą zdecydowanie zmierzały w stronę szybszych i tańszych przesyłek ― prognozuje Natalie Palacz, brand manager ...
-
Nieruchomości komercyjne: Polska liderem Europy Środkowej
... infrastrukturalne, dynamiczny rozwój e-commerce oraz rozwój centrów usług dla biznesu. Te wszystkie czynniki złożyły się na to, że Polska po raz kolejny zdobyła miano ... technologii wpływa na wszystkie rynki – handlowy (e-commerce, przenikanie się zakupów online i offline), magazynowy (e-commerce wymaga kolejnych magazynów w regionach), ale także ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 2/2017
... zł. PKB w 2016 r. Według wicepremiera, minister rozwoju i finansów Mateusza Morawieckiego polska gospodarka wzrosła poniżej 3 proc. licząc r/r. Wg niego przyczyną była zapaść ... w segmencie e-commerce. – Myślę, że mniej więcej 25–30 proc. środków pozyskanych z oferty publicznej może zostać przeznaczone na rozwój e-commerce’u. Będzie to zdecydowanie ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa
... które z nich znajdują się w bardzo trudnym położeniu. Wzrost popularności e-commerce Według raportu „E-commerce w czasie kryzysu 2020”, udostępnionego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, ... bezpieczeństwa. Firmy dostawcze starają się wyjść naprzeciw trudnej sytuacji. Poczta Polska, Inpost i Ruch dbają o pracowników i klientów m.in., odkażając ...
-
E-commerce: klient bardziej wymagający
... po elektronikę użytkową najpierw do Internetu. Jak podają wyniki raportu E-handel Polska 2009, przygotowanego przez Sklepy24.pl w roku 2009 wydaliśmy na zakupy w e-sklepach ponad 9,6miliarda złotych. Kryzys omija e-commerce szerokim łukiem. Działalność e-commerce, to z jednej strony łatwa dostępność i mniejszy w stosunku do sklepu stacjonarnego ...
-
Zmiany w prawie dla e-commerce już w styczniu 2023
... także DAC7), dotycząca platform e-commerce i dyrektywa 2020/284, która wprowadza zmiany dla dostawców usług płatniczych. Jako członek UE, Polska ma obowiązek zaimplementować ustalenia zawarte w tych dokumentach do końca 2022 roku. Zmiany dla platform e-commerce Pierwsza planowana zmiana ma uszczelnić rynek e-commerce. Unijna dyrektywa DAC7 dotyczy ...
-
Ceneo najpopularniejszą platformą e-commerce wg internautów
... e-commerce rozmawia się w mediach? Która platforma sprzedażowa cieszy się największą sympatią internautów? Zakupy przez Internet robi 77 proc. polskich Internautów, jak wynika z raportu Gemius, a wśród najczęściej kojarzonych serwisów związanych z zakupami internetowymi znajdują się przede wszystkim platformy typu marketplace. SentiOne, polska ...