-
Automatyzacja nie zastąpi pracowników magazynów
... w sektorach produkcji, transportu i logistyki, handlu detalicznego oraz spedycji. Respondenci pochodzili z krajów w Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej, Azji oraz w Europie. Badanie przeprowadziła firma Qualtrics.
-
Programy lojalnościowe kuszą nawet małe sieci sprzedaży
... , a dodatkowo są łatwe w obsłudze (66%). Samodzielnie, czy ze wsparciem? Jak tworzyć programy, które gwarantują sukces? Badania potwierdzają, że co druga firma organizująca programy wsparcia sprzedaży korzysta ze wsparcia zewnętrznych dostawców. Jako główną korzyść wskazują profesjonalną obsługę i doradztwo (35%) oraz wygodę (26 ...
-
Rekrutacja pracowników z pokolenia Y i Z nie jest łatwa
... studenckimi (14%), prowadzą zajęcia na uczelniach (13%) oraz przeprowadzają warsztaty podczas konferencji studenckich (12%). Tylko 6% podejmuje inne działania, natomiast żadna firma nie zaznaczyła odpowiedzi, że nie robi nic w kierunku rekrutacji młodych osób. Jak zauważa Dorota Kowalewska, Członek Zarządu oraz Dyrektor oddziałów ...
-
Mikrofirmy boją się spowolnienia bardziej niż duzi
... . jej spadek. Mniej „maluchów” niż 3 miesiące temu, spodziewa się też lepszej płynności finansowej – 30 proc. vs. 36 proc. Im większa firma, tym lepsze nastroje W III kwartale br. subindeks Barometru EFL spadł nie tylko w przypadku mikrofirm, ale również małych i średnich, choć tutaj ...
-
Innowacje jedyną drogą transformacji cyfrowej?
... etapie rozwoju cyfrowego. – Powszechnym błędem popełnianym przez menedżerów jest założenie, że dotychczasowe strategie ich firm są odpowiednie i wystarczające. Niemal każda firma, która wyszła poza początkowy etap transformacji cyfrowej posiada spisane wskazówki, w których przynajmniej zarysowane są oczekiwania dotyczące postaw i zachowań. Spójność ...
-
Ataki APT w II kwartale 2019 r., czyli dezinformacja na Bliskim Wschodzie
... została przeprowadzona przez rosyjskojęzyczne ugrupowanie APT SixLittleMonkeys z wykorzystaniem nowej wersji trojana Microcin oraz, na ostatnim etapie, narzędzia zdalnej administracji, któremu firma Kaspersky nadała nazwę HawkEye. Drugi kwartał 2019 r. pokazuje, jak mglisty i zwodniczy stał się obecnie krajobraz zagrożeń i jak często rzeczywistość ...
-
Faktoring? Tak, ale w połączeniu z windykacją
... z perspektywy wielkości przedsiębiorstw, najdłużej na otrzymanie płatności czekają firmy małe: przeciętnie 4 miesiące i 15 dni. – Obserwujemy, że w relacjach asymetrycznych, w których firma z sektora MŚP świadczy jakąś usługę lub dostarcza towar większemu podmiotowi, duże firmy często wykorzystują dominującą pozycję względem swoich dostawców i nie ...
-
Przestarzałe systemy operacyjne to niemal standard
... operacyjnych, a w okresie przejściowym pamiętali o dodatkowych narzędziach zabezpieczających – powiedział Aleksiej Pankratow, menedżer ds. rozwiązań przeznaczonych korporacji, Kaspersky. Firma Kaspersky zaleca konsumentom i firmom następujące działania w celu zabezpieczenia się przed zagrożeniami: Korzystaj z aktualnej wersji systemu operacyjnego ...
-
Sytuacja na rynku pracy hamuje działalność sektora MSP
... 51 proc. respondentów z sektora MŚP, w II kwartale odsetek ten wzrósł do 61 proc., a dziś sięga już 66,1 proc. Im większa firma, tym deficyt rąk do pracy bardziej zaznacza swoją obecność. Wśród mikrofirm poważne problemy ze znalezieniem siły roboczej ma 61 proc ...
-
O faktoringu wiemy więcej, ale nie dużo
... , jakie nasuwa zrealizowane przez Instytut Keralla Research dla NFG badanie „Percepcja faktoringu w MŚP”. Przed trzema laty debiutująca wówczas na rynku firma faktoringowa NFG postanowiła sprawdzić, jaki poziom wiedzy na temat faktoringu cechuje przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Okazało się, że w przypadku ...
-
Samochód służbowy do celów prywatnych w co 3. firmie
... MŚP, które udostępniają pracownikom samochód służbowy do celów prywatnych, najczęściej umożliwiają im dojazd do pracy i z powrotem (41,2 proc.). Co piąta firma dopuszcza poruszanie się samochodem służbowym na terenie kraju, a 17,6 proc. ustala szczegółowe limity kilometrów do prywatnego wykorzystania. Natomiast 26 proc ...
-
Utrata danych Jak to się robi w MŚP?
Aż 18% polskich firm z sektora MŚP przyznaje, że na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy musiało zmierzyć się z przypadkiem utraty danych - wynika ze zrealizowanego na zlecenie One System badania "Bezpieczeństwo przechowywania danych w MŚP". Jednocześnie okazuje się, że przedsiębiorców cechuje coraz większa świadomość przyczyn kryjących się za tego ...
-
Coface TOP 500 CEE: kolejny rok dominacji Orlenu
... regionu, których zagregowane obroty rosną z roku na rok. Największe firmy z publikacji Coface są dobrze znane z wcześniejszych rankingów. Polska firma petrochemiczno-paliwowa PKN Orlen pozostaje niekwestionowanym liderem, który zanotował 15 procentowy wzrost obrotów. Czeska Skoda Auto (2. miejsce), wielonarodowy koncern naftowo-gazowy MOL ...
-
Jeszcze lepsze gwarancje de minimis? Zobacz zmiany
... na sytuację ekonomiczną, ani też na popyt na swoje produkty i usługi. Dobre oceny obecnej koniunkturze wystawia co druga mikro i mała firma oraz 58 proc. średnich przedsiębiorstw. Takie realia służą inwestycjom, w których finansowaniu pomóc mogą oferowane przez BGK gwarancje de minimis. Dotychczas ...
-
Open space i hot desk. Jak je widzą pracownicy?
... pozwala firmom zredukować koszty oraz minimalizować niewykorzystaną przestrzeń. Jak pokazuje przykład American Express poprzez eliminację przypisanych na stałe stanowisk pracy firma zanotowała redukcję kosztów oscylującą w granicach 10-15 milionów dolarów. Jak pokazują wyniki badania Pracuj.pl, tylko 1 na 5 osób pozytywnie ocenia rozwiązania ...
-
Programiści bez magistra wypełnią lukę kompetencyjną?
... , że taka świadomość towarzyszy już co 6. Polakowi. W opracowaniu podsumowującym światowy raport dla branży IT „2018 IT skills and salary report” firma Sedlak&Sedlak ujawniła stanowisko aż 2/3 menedżerów IT, zgodnie z którym pomiędzy umiejętnościami pracowników a wiedzą wymaganą do osiągania celów wyznaczonych przez firmę ...
-
O windykacji ciągle wiemy zbyt mało
... wezwanie do zapłaty, w jaki sposób na nie odpowiedzieć, jak negocjować warunki spłaty zadłużenia, jak powinna wyglądać komunikacja z windykatorem lub kiedy firma windykacyjna może skierować sprawę do sądu. To podstawowe informacje, które każdy konsument powinien zgłębić. Nie tylko ten, który w danym momencie ...
-
5 rad, jak przetrwać pierwszy dzień w nowej pracy
... ? Istotnym aspektem jest wyjście z domu z zapasem czasu, zwłaszcza jeśli wcześniej nie sprawdzaliśmy trasy dojazdu w godzinach szczytu. Należy także pamiętać, że firma mogła nas jeszcze nie umieścić w systemie, a ochroniarz budynku lub osoba na recepcji nie będzie mieć dla nas karty wejściowej. Te ...
-
Wakacje na własną rękę coraz popularniejsze
... . Aż 40% wszystkich respondentów zadeklarowało, że chciałoby więcej wyjeżdżać. Ta deklaracja znacząco rośnie - do ponad 75% - wśród osób już podróżujących. Firma eSky opierając się na doświadczeniu oraz wynikach badań, wskazuje, że za zmiany w preferencjach Polaków odpowiada w dużej mierze dynamiczny rozwój technologii ...
-
Kiedy marketing przynosi największe zyski? Jak je mierzyć?
... mogą mieć przełożenie na doświadczenia klientów. Co więcej, Customer Experience (czy jakość interakcji) uzależnione jest od tego, na ile szybko firma reaguje na kontakt klienta i na ile jest w stanie wykorzystać kontekstową wiedzę o tym kliencie, tak aby zapewnić wysoką jakość, personalizację, jednocześnie ...
-
92% firm z minimalną wersją PPK
... wewnętrzne regulacje do wymogów PPK, dodatkowo tylko 19% organizacji dostosowało do wymogów PPK własne systemy IT. Jednocześnie aż co trzecia firma przyznała, że znajduje się dopiero w momencie przygotowań do rozpoczęcia realizacji wymaganych etapów wdrożenia PPK. Badane organizacje przyznają, że przystosowanie systemów ...
-
Komunikacja wewnętrzna w firmie. Strategia, zasady, narzędzia
... okazuje się, że tego rodzaju wytyczne ciągle należą do rzadkości. Jak dowodzi zeszłoroczny raport EB, tylko 18% respondentów wskazuje, że firma kieruje się jasno zdefiniowaną strategią kształtowania wizerunku pracodawcy. Jednocześnie badani stwierdzili, że posiadanie tego rodzaju wytycznych w znacznej mierze definiuje proces ...
-
Czy polska produkcja jest już gotowa na Przemysł 4.0?
... może okazać się właśnie Przemysł 4.0. Chcąc poznać opinie przedsiębiorstw produkcyjnych z Polski na temat Przemysłu 4.0 i technologii, ale również ich potrzeby i wyzwania, firma PSI Polska przeprowadziła badanie rynkowe. Zostało ono wykonane w I kwartale 2019 r. i objęło swoim zasięgiem duże i średnie firmy produkcyjne działające w czterech ...
-
Inteligentne fabryki - ciągle odległa przyszłość produkcji?
... , że większość z nich zgadza się z opinią, iż zastosowanie cyfrowych technologii fabrycznych może znajdować swoje przełożenie na zwrot z inwestycji. Ankieta, którą firma teknowlogy | PAC zrealizowała na zlecenie Fujitsu wyraźnie potwierdza, że większość producentów stoi dopiero u progu transformacji cyfrowej. Ci z nich, którzy zaczynają ...
-
Jakiego biura pragną pracownicy?
... na etapie publikowania oferty pracy oraz na profilach firmy w mediach społecznościowych, budując pozytywny wizerunek pracodawcy” – dodaje ekspert Manpower. Jak podaje firma Savills, 64% badanych twierdzi, że obecna aranżacja biura z którego korzystają ma wpływ na jakość ich pracy. Osoby pracujące w gabinetach znacznie ...
-
Bezpieczeństwo finansowe: czego boją się mikrofirmy?
... wynika to z przekonania, że wzięcie kredytu w banku to skomplikowana i czasochłonna procedura. Jednak w ostatnich kilku latach pojawiły się rozwiązania, dzięki którym firma może uzyskać pieniądze w kilka dni. Aby uzyskać finansowanie w Nest Banku wystarczy zadzwonić do doradcy, który na podstawie wywiadu telefonicznego poda ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 42/2019
... sprzętu lotniczego, czyli ciąg dalszy dwóch katastrof lotniczych Boeing 737 MAX. Dochodzenie dot. przyczyn tych katastrof potwierdziły nieoficjalne informacje, że firma zdawała sobie sprawę z poważnych problemów technicznych odrzutowca 737 MAX, które doprowadziły do dwóch katastrof lotniczych. Okazało się, że w określonych okolicznościach ...
-
Czy rzetelność przedsiębiorcy zależy od branży?
... uważa, że to przede wszystkim podmioty sfery publicznej, 38% wskazuje na firmy zatrudniające powyżej 250 osób, a 60% uważa, że rzetelna firma to taka, która istnieje na rynku przynajmniej 11 lat. Ponad połowa badanych przyznaje, że rzetelny kontrahent to ten, z którym współpraca ...
-
Zakupy modowe online, czyli click&collect
... . Właśnie w sklepie stacjonarnym klienci mogą zobaczyć m.in. jak poprzez nowe koncepty sklepów realizuje się spersonalizowane podejście do konsumenta oraz jak firma wspiera ważne inicjatywy społeczne. Przykładem jest Kazar, który wprowadził na rynek nową markę skierowaną do pokolenia Y. Pierwszy sklep Kazar Studio ...
-
Nadużycia w sektorze finansowym. Wyłudzenia kredytów, cyberataki i co jeszcze?
... . Trzeba też mieć świadomość skutków coraz łatwiejszego dostępu do produktów i usług finansowych – jak wynika z raportu Bromium Labs, aż co piąta firma na świecie, zaatakowana przez cyberprzestępców, musiała zakończyć działalność. Inne rodzaje wyłudzeń też widoczne Kolejnymi najczęściej wskazywanymi nadużyciami są nieautoryzowane transakcje ...
-
Coworking, czyli oszczędności, ale i wyzwania
... szansa na zwiększenie zadowolenia pracowników niż czynnik negatywnie wpływający na zaangażowanie pracowników, satysfakcję z wykonywanej pracy czy wydajność. W lutym 2019 roku firma Cushman & Wakefield opublikowała raport na temat elastycznych powierzchni biurowych w Polsce pt. „Coworking sector in Poland”, który podkreśla rosnące znaczenie takich ...
-
Ataki DDoS w III kw. 2019 r. Szkolne łobuzy w akcji
... – powiedział Aleksiej Kiselew, menedżer ds. rozwoju biznesu w zespole odpowiedzialnym za Kaspersky DDoS Protection. Jak się chronić, gdy uderzą ataki DDoS? Firma Kaspersky zaleca organizacjom podjęcie następujących środków bezpieczeństwa pozwalających uchronić się przed atakami DDoS: Dopilnuj, aby firmowe zasoby IT oraz serwisy ...
-
Delegacja w MSP. Standard czy rzadkość?
... Najświeższe badania Diners Club Polska uwidacznia spore zmiany w częstotliwości wyjazdów. Jak wynika z badania Diners Club Polska, w tym roku co trzecia firma (32 proc.) wysyła pracowników w podróż służbową minimum raz w tygodniu. W co czwartej delegacja zdarza się 2-3 razy w miesiącu, natomiast w co piątej ...
-
EFL: handel źle ocenia swoją kondycję, lepiej w usługach
... kwartału oznacza spadek o 1,9 pkt. Te minorowe nastroje warunkują przede wszystkim prognozy odnośnie inwestycji, których wzrostu spodziewa się zaledwie co 10. firma handlowa. Spadki przewiduje natomiast blisko 40 proc. przedsiębiorców. Niezbyt dobrze prezentują się również przewidywania odnośnie sprzedaży – w tej kwestii optymistami pozostaje ...
-
Pracownicy z Ukrainy hamują wzrost wynagrodzeń. Tak myśli co 3. Polak
... , a negatywne odczucia zgłasza tylko 7% osób. Podobnie jest w przypadku firm. 43% pracodawców w Polsce ma pozytywny stosunek do pracowników z Ukrainy, co druga firma zgłasza neutralne nastawienie, a zaledwie 1% ma zastrzeżenia. Zmienia się nastawienie małych firm do obywateli Ukrainy. Rok temu w tej grupie najmniej przedsiębiorców ...