-
Reklamy powinny być cool
... sukcesu globalnej wyszukiwarki Google. Kiedy przeankietowano internautów, pytając ich o cechy szczególne Google – odpowiedzieli, że to firma cool, bo ułatwia ludziom życie i na luzie podchodzi do reklamy. Rzeczywiście, Eric Schmidt, z chwilą, kiedy latem 2001 roku został prezesem zarządu, postanowił osobiście zainteresować się działalnością ...
-
Dlaczego moja firma jest niewidoczna dla Google?
... reklamy były skuteczne”, mówi Igor Plakhuta, menadżer ds. rozwoju we Freelancehunt. Przykładowe koszty zleceń dla freelancerów: Założenie profilu firmy w Moja Firma ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2008 r.
... największe budżety reklamowe. Autorzy badania AdEx analizującego wydatki na reklamę online - firma doradcza PricewaterhouseCoopers (PwC) oraz stowarzyszenie IAB Polska - prognozują dalszy rozwój rynku reklamy w Internecie. Badanie AdEx 2008 Wartość całego polskiego rynku reklamy online osiągnęła w 2008 roku wartość 1,174 mld złotych. Oznacza to ...
-
Rośnie rynek reklamy online
... firma złożona z 3 ludzi. Wtedy wielkie firmy jak np. Leo Burnett będą musiały się zastanowić, co zrobić ze swoimi pięcioma tysiącami zatrudnionych… - prognozuje Dyrda. Jak zauważa Michał Dyrda, zaletą Internetu jako rynku reklamowego w porównaniu do telewizji jest możliwość targetowania. – W Internecie reklamy ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... reklamy radiowej, kinowej i reklamy online w rynku reklamy. Sektorem z największym wolumenem wzrostu wydatków pozostaje sektor handel. SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym półroczu 2023 r. rynek reklamy ... porównania przychody z innych usług technologicznych od stycznia do czerwca 2023 r. urosły o 16,6%. Firma skupia się obecnie na rozwoju AI i innowacjach z ...
-
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
... pieniędzy na kampanie reklamowe od stycznia do czerwca 2014 r. przeznaczyła polska firma farmaceutyczna Aflofarm. Było to blisko 490 mln zł, czyli niemal ... się naprawdę”. Może za kilkaset lat nasi potomkowie uwierzą w prezentacyjną rolę reklamy – ale dzisiaj niechętnie traktujemy jej związek z doświadczaną przez nas rzeczywistością jako naturalny. ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... Firma ta ponad 90% swojego budżetu na reklamę w radio, przeznaczyła w 2011 na komunikację w RMF FM, podczas gdy w latach poprzednich, budżet ten dzielony był pomiędzy RFM i Radio Zet bardziej równomiernie). Dzięki czemu udział tej stacji w rynku reklamy ... branży reklamy zewnętrznej, w porównaniu z rokiem 2010 spadły nakłady na tę formę reklamy oraz ...
-
Rynek reklamy z korektą wzrostu
... rośną. Wzrost przychodów jest generowany przez większe wypełnienie odsłon reklamami oraz reklamy w aplikacji Messenger. Wartość budżetów telewizyjnych spadła w pierwszym kwartale 2019 r. o 31 mln zł, czyli ... miejsca zajmuje Metro Group - właściciel sieci sklepów Media Markt oraz firma zajmują się sprzedażą wysyłkową, czyli Direct Group. Branża kinowa ...
-
Tekstowe reklamy Google Mobile Ads w Polsce
Firma Google ogłosiła, że reklamy Google Mobile Ads będą dostępne także w Polsce. Tekstowe reklamy będą wyświetlane przez telefony komórkowe, w momencie gdy użytkownik wpisze termin wyszukiwania w internetowej przeglądarce telefonicznej. Dzięki Google Mobile Ads użytkownicy otrzymają odpowiednio dobrane reklamy, co pomoże skrócić czas wyszukiwania ...
-
Rynek reklamy online 2009: będą cięcia
... reklamy online w 2009 roku. Kwestią otwartą pozostaje: jak mocno ją odczujemy oraz kto wyjdzie z tej potyczki z tarczą? Firma zanox zauważa, że perturbacje na rynku reklamy w ... „bijając” po raz pierwszy wartość rynku reklamy radiowej. Na marginesie, choć wynik zacny to w porównaniu z wartością rynku reklamy online za granicą co najmniej skromny. ...
-
Koszty promocji i reklamy: prezenty a podatki firmy
... ponosić, aby firma istniała i się rozwijała. Należy jednak pamiętać o prawidłowym rozliczeniu kosztów takich akcji, a niekiedy także i ... (promocyjnych) jest to zazwyczaj cena nabycia netto. Nieodpłatne wydanie towaru (np. w ramach promocji, reklamy firmy) dokumentuje się fakturą wewnętrzną. Wydanie towaru na rzecz podmiotu unijnego a WDT WDT ...
-
Złośliwe reklamy atakują twój komputer? Są na to sposoby
... oprogramowanie posiada około 10 milionów użytkowników. Jak sobie z nim poradzić? Firma Google, ściśle związana z Uniwersytetem Kalifornii, Berkeley i Santa Barbara, postanowiła ... programami wyświetlającymi dodatkowe reklamy. Co mogą nam zrobić reklamy? Iniektory reklam są programami, które wyświetlają lub dołączają reklamy, a także zastępują ...
-
Walka na rynku reklamy kierowanej
... Microsoftem i Google, którego dominacja w branży reklamy w wyszukiwarkach, daje mu także większy wpływ na rynek interaktywnej reklamy kierowanej. Przychody Google z wyszukiwania reklam wzrosły o 80 ... na temat doniesień Wall Street Journal na temat tego, że firma rozważała połączenie się z Yahoo, jako drogi do bardziej efektywnego współzawodnictwa z ...
-
Serwisy społecznościowe: kryzys reklamy
... nie przyniosło też wypuszczenie na rynek w 2008 r. nowych formatów reklamowych. Firma eMarketer opublikowała raport, w którym przedstawiła prognozę wyraźnego zmniejszenia wydatków na ... może przynieść wiele zysków ponieważ te pozostają dalej realnym kanałem reklamy na rynku. Monitorowanie dyskusji dotyczących marek i produktów, które odbywają się ...
-
Rynek mediów i reklamy 2013-2017
... wyniosą ok. 52 mln USD. Pomimo stale rosnących przychodów z reklamy internetowej, reklama telewizyjna jest nadal wiodącym rodzajem reklamy na rynku polskim. Jednakże PwC szacuje, że do ... obarczona jest sporą dozą niepewności w zakresie kierunków rozwoju. W lutym 2013 r. firma Apple poinformowała, że miłośnicy muzyki kupili i pobrali już ponad 25 ...
-
Oszuści klikają w reklamy
... złotych w przeciągu całego miesiąca. Problem oszustów klikających w reklamy staje się coraz poważniejszy. Firmy zatrudniające "klikaczy" wprost zalewają fora i grupy dyskusyjne ofertami takiej pracy, zapominając już dawno o granicy zdrowego rozsądku. Wbrew temu wystąpiła już firma Google, która podała Auction Experts International do sądu ...
-
Europejczycy ignorują reklamy internetowe
... firma rozpoczęła swoje badania w 2004 r. Wtedy ich CTR wynosił 0,33 proc. Badania ADTECH wskazują, że użytkownicy najczęściej klikają na reklamy wideo (przeciętny CTR - 4,6 proc.) oraz reklamy typu pop-up i layer (CTR - 0,6 proc.). Internauci częściej klikają też na tradycyjne bannery (CTR - 0,2 proc.) niż na reklamy ... , takie jak reklamy wideo, które ...
-
SHELL ma sieć reklamy POS TV
... przyciąga uwagę i zwiększa postrzeganie reklamy o wiele bardziej niż jakikolwiek obraz statyczny. Emisja materiałów reklamowych odbywa się w sposób rotacyjny w 3 minutowym bloku reklamowym przez 24 h na dobę i 7 dni w tygodniu. Za techniczną instalację monitorów i nadzorowanie emisji spotów odpowiada firma DIGITALVIEW Polska. "Monitory połączone ...
-
Google opatentuje reklamy w RSS?
Firma Google chce opatentować technologie pozwalającą emitować reklamy w kanałach RSS, najdziwniejsze we wszystkim jest to, że Google złożyło wniosek patentowy pod koniec roku 2003, czyli ponad półtora roku ...
-
Boom na rynku reklamy internetowej
... o 33,5 proc. w tym roku. Bardziej powściągliwa, ale nadal optymistyczna, jest firma ZenithOptimedia, plasująca ów wzrost na poziomie 28 proc. - Wzrost jest niezaprzeczalnie ... pieniądze, które "przechodzą" przez sieć. Dlatego tempo wzrostu wydatków na reklamy online prawdopodobnie będzie jeszcze wyższe, zwłaszcza w Europie - komentuje A. Smith, futures ...
-
Koszty reklamy a umowa sponsoringu
... : Stowarzyszenie wystąpiło do przedsiębiorcy z prośbą o wsparcie finansowe konferencji naukowej. W zamian za to jego firma zostanie umieszczona w książce poświęconej konferencji. Zatem czy aby zaliczyć wydatek do kosztów reklamy, niezbędne jest zawarcie pisemnej umowy sponsoringu? Odpowiedź: Nie, dla zaliczenia przedstawionego wyżej wydatku do ...
-
Firma Żabka ukarana za mylącą reklamę
... Dopiero w drugim etapie kampanii przedsiębiorca wyjaśnił, że organizuje loterię promocyjną i że zostały zamknięte nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki. Ponadto reklamy zawierały sformułowanie, że decyzję o likwidacji podjął zarząd spółki – zazwyczaj decydujący o jej działalności. Informacje te zostały przedstawione na planszach, które sprawiały ...
-
Czym jest firma osoby prawnej?
... kilka wymogów, którym zadośćuczynić muszą przedsiębiorcy. Zgodnie z ww. przepisami firma osoby prawnej zawiera określenie formy osoby prawnej (np. spółka z ... szczególności dotyczy to wykorzystywania nazwisk osób sławnych, zwłaszcza postaci historycznych, dla reklamy przedsiębiorstwa i umacniania jego pozycji rynkowej. Umieszczenie w firmie nazwiska ...
-
Firma w Internecie to nie tylko strona www
... darmowe porady dla jej klientów mają podwójne znaczenie. Po pierwsze, firma buduje wizerunek eksperta. Użytkownicy, którzy skorzystali z darmowych porad, chętniej będą ... np. raz w tygodniu. Kontent W czasach, gdy większość ludzi „uodporniła” się na reklamy w formie kolorowych banerów, konieczne jest docieranie do nich w subtelniejszy sposób. Takim ...
-
Firma Zbyszko ukarana
... smakowych” innych niż Veroni Mineral Fit, może wywoływać u konsumentów lęk. Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności przekaz odwołujący się do uczuć klientów poprzez wywołanie lęku. Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów daje Prezesowi UOKiK możliwość nałożenia ...
-
Programmatic to już 80 proc. reklamy display
... cyfrową dojrzałością wykorzystują analitykę danych w podejmowaniu decyzji biznesowych i generowaniu nowych strumieni przychodów. Funkcjonowanie na takim poziomie jest możliwe, gdy firma okiełzna dane generowane wewnętrznie i wykształci zdolność zestawiania ich z cyfrowymi informacjami pochodzącymi od jej partnerów oraz wolumenami Big Data. Dopiero ...
-
Raport specjalny Internet 2003
... , odsyłam do artykułu "?", gdzie szczegółowo przedstawiliśmy i skomentowaliśmy wyniki testów. Aby uzupełnić temat reklamy w wyszukiwarkach, postanowiliśmy także sprawdzić skuteczność oferowanych przez netsprint.pl linków sponsorowanych. Nasza rodzima firma oferuje tą reklamę w cenie 35zł za 1000 odsłon. Dla potrzeb Webinside.pl przeprowadziliśmy ...
Tematy: -
Jak działają giełdy RTB?
... Adform, europejski lider technologii reklamy odsłonowej. Warszawa została piętnastym zagranicznym oddziałem wywodzącej się z Danii spółki. Firma jest m.in. właścicielem ... ten pierwszy chybił. Po piąte – w modelu RTB potencjalny zasięg funkcjonowania reklamy ma charakter globalny. Firma może z nią – niemal dosłownie – „trafić pod strzechy” i ...
-
Nieuczciwa reklama: odpowiada przedsiębiorca czy agencja reklamowa?
... w sposób agresywny, naruszający dobra innej firmy. W nagłówku reklamy znajdowała się natomiast firma konkurencyjnego przedsiębiorcy a tuż obok umieszczona była firma zleceniodawcy reklamy. Po wezwaniu do zaprzestania niedozwolonych działań, m.in. do niezwłocznego wycofania reklamy oraz do usunięcia skutków niedozwolonych działań, do których wezwany ...
-
Blokowanie reklam: Polacy dobrze wiedzą, jak to robić
... , liczy sobie już ponad 40 mln osób. Jak estymuje ClarityRay, firma zajmująca się ochroną interesów wydawców przed blokowaniem reklam, już ... sprawił, że karierę zaczęły robić programy unieszkodliwiające wszędobylskie reklamy w przeglądarce. „Oglądalność” czy „widzialność” reklamy jest dla reklamodawców niezwykle istotna. Statystyczny internauta ...
-
Korzystanie z Internetu a sektor MSP
... 71% korzysta z poczty e-mail w celach biznesowych. Jednak jedynie co druga firma (51%) ma swoją wizytówkę w sieci zawierającą podstawowe informacje; ... które próbowały już reklamy w internecie, uważają internet za najbardziej skuteczną formę reklamy. Małe i średnie firmy uważają już sam fakt posiadania strony internetowej za formę reklamy w internecie ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 2/2017
... , które są blokowane przez użytkowników. UnBlock potrafi wykryć i unieszkodliwić wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach. W ten sposób umożliwi wyświetlenie wcześniej zablokowanej reklamy. Firma chce jednak promować reklamy nieinwazyjne, spersonalizowane do potrzeb konkretnego internauty. Personalizacja reklam jest możliwa dzięki wykorzystaniu ...
-
Nieodpłatne świadczenia: przekazanie a podatki
... firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Odpowiedź doradcy podatkowego: Zaliczając wydatki poniesione na zakup przedmiotów z logo firmy do kosztów podatkowych należy mieć na względzie, czy ich rozdawanie ma charakter reklamowy, czy też reprezentacyjny. W ustawach podatkowych nie ma definicji reklamy ...
-
Komercjalizacja Google i Facebooka
... 17 cali - na frazę kredyty użytkownik na tzw. „pierwszym monitorze” otrzymuje 4 linki reklamy AdWords, 1 wynik naturalny i 2 linki związane z mapą – wyszukiwaniem regionalnym). ... skuteczności w działaniach promocyjnych firmy w Internecie. Właściwie każda licząca się firma startuje w wyścigu o dobre miejsce w wynikach wyszukiwania. Firmy do niedawna ( ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 41/2012
... do wydarzeń gospodarczych SKURCZY SIĘ RYNEK REKLAMY. INTERNET ZANOTUJE WZROST Po zastoju związanym z Euro 2012, rynek reklamy nieznacznie się ożywił. - Moim zdaniem i ... domem mediowym wynika, że krajowy rynek reklamy w 2012 roku spadnie o 4,9 proc. do 6,8 mld zł. Jeszcze w grudniu ub.r. firma spodziewała się wzrostu o 3,8 proc. Z kolei Starlink ...