-
Stan przygotowania MSP do Akcesji
... Rynku – z 51 % w 2003 r. do 41 % w 2004 r. Najlepiej swoje przygotowanie oceniają firmy ze Słowenii, Czech i Estonii. W polskiej części badania wzięło udział 1379 firm (93 ... firm na Jednolitym Rynku. W debacie prowadzonej przez Sekretarza Generalnego KIG Marka Kłoczko udział wzięli przedstawiciele świata biznesu, polityki, mediów, ośrodków badawczych. ...
-
Niedostępny dział marketingu
... się między innym w kontaktach z firmą PTK, do której należy marka Idea (do tej firmy trudno nawet się dodzwonić, mimo, że to firma telekomunikacyjna sic!), ... Zgodnie z zasadą, że pionier kreuje rynek, zapewniają również czas prosperity dla firmy, która go "wymyśli". A potrzeba tak niewiele, wystarczy czytać maile, odbierać telefony i skorzystać z ...
-
Instytucje badania rynku i opinii I 2005
... ,5 proc. wszystkich). Tak jak w listopadzie i w grudniu CBOS zdystansował pozostałe firmy. Nazwę drugiej w rankingu firmy badawczej – TNS OBOP – wymieniono w 203 artykułach (28,8 proc.). ... Włodzimierz Cimoszewicz. Natomiast rezultaty sondaży dotyczących opinii nt. rządu Marka Belki cytowane były w 4 proc. artykułów. Tak więc wyniki badań dotyczących ...
-
Tydzień 43/2005 (24-30.10.2005)
... już lat czołowy globalny koncern samochodowy. To znakomita dziś światowa marka utożsamiana z najwyższą jakością, niezawodnością i sprawną siecią serwisową. Teraz ten ... mld USD, koncern ma duże długi i wysokie zobowiązania socjalne wobec pracowników i emerytów, firmy ratingowe obniżyły ocenę wiarygodności kredytowej do poziomu spekulacyjnego. W tym ...
-
Handel elektroniczny w 2005 roku
... co czwarty mieszkaniec wysp kupuje towary korzystając z sieci. Z raportu Verdict, firmy zajmującej się analizowaniem rynku wynika, że ilość dokonanych transakcji internetowych jest ... cieszą się również telefony komórkowe. Niekwestionowanym liderem w tej kategorii jest marka Nokia. W przypadku telefonów stacjonarnych hegemonem okazuje się Panasonic. ...
-
PR w branży motoryzacyjnej
... danej firmy. Warto więc zadbać o to, ... marka jest widoczna w mediach i dzięki temu może zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. "Branża motoryzacyjna w Polsce przeżywa ostatnio trudne czasy. Wzrost importu używanych samochodów z zagranicy sprawia, że walka o udziały w rynku staje się coraz bardziej zacięta. W takiej sytuacji warto, aby firmy ...
-
Podróbki przekazane za zgodą właściciela praw
... na polskich przejściach granicznych Ministerstwo Finansów wyjaśniło, iż potrzebna jest zgoda firmy, której prawa do znaku towarowego zostały naruszone. Mowa tu o niszczeniu ... wszywki z logo, etykiety tekturowe itp.). Czyli organ podatkowy występuje do firmy, której marka została umieszczona na podróbce o wyrażenie zgody na przekazanie pewnej ilości ...
-
Oferty turystyczne z internetu
... więc można dzięki nim znaleźć coś odpowiedniego na każdą praktycznie kieszeń. Według badań firmy Gemius, wśród bogatej oferty biur podróży sporą popularnością cieszą ... aktualności oraz kursów walut. Serwis obsługuje płatności kartami kredytowymi. Travelone.pl to marka firmy - ATH Chorwacja.com. ATH Chorwacja.com została założona w 1999 roku w celu ...
-
Tydzień 1/2009 (29.12.2008-04.01.2009)
... 4 bln USD (jest to dwukrotnie wyższa kwota niż rynek kredytów hipotecznych w USA). Dziś marka Coca-Coli jest więcej warta niż cały majątek tej firmy (rozlewnie, magazyny, środki transportu). Wg brytyjskiej firmy Brand Finance łączna wartość 250 największych marek świata sięga obecnie 2,197 bln USD ...
-
Sektor spożywczy a łączenie produktów
... są w opakowaniach combiblocPremium o pojemności 1 l. Jak wyjaśnia dyrektor ds. marketingu Meriel Gies z firmy Heinz: - FruitFlirt to napój owocowy charakteryzujący się naturalnym aromatem, który nadaje mu ... sera topionego La vache gui rit firmy Fromageries Bel. La vache qui rit to od roku 1921 ulubiona marka miłośników sera. Ten klasyczny ser cieszy ...
-
Mini centra handlowe Świtalski & Synowie
... marka dla mini galerii handlowych jest kontynuacją ogłoszonego przez firmę Świtalski & Synowie pod koniec ubiegłego roku planu budowy kilkudziesięciu obiektów komercyjnych w miastach liczących powyżej 30 tys. mieszkańców - informuje Tomasz Jurga, członek zarządu firmy ... przedsiębiorców oraz punkty usługowe. Plan inwestycyjny firmy na rok 2009 zakłada ...
-
Produkty prozdrowotne coraz popularniejsze
... Sieci starają się zająć rynek, zanim zostanie opanowany przez producentów towarów markowych. Marka własna wyjdzie na zdrowie? Sprawa jest tym ciekawsza, ... są w stanie wynegocjować u producentów niższe ceny. Dodatkowo, w przypadku prozdrowotnych produktów sieciowych, firmy oszczędzają także na kosztach reklamy i marketingu. Dużym optymistą jest ...
-
Fundusze PE: jakie branże są atrakcyjne?
... dobra luksusowe, branża samochodowa, sektor budowlany oraz branża transportowa. Ponieważ firmy w tych sektorach mocno ucierpiały przez ostatnie półtora roku, ich wyniki finansowe ... spożywcza, ale od przedsiębiorstw z tej branży wymagana jest zwykle silna marka własna. Do kategorii branż odpornych na koniunkturę należą również spółki telekomunikacyjne ...
-
NewConnect: publiczna emisja czy prywatna?
... nieporównywalnym prestiżem i promocją samej spółki. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie to bardzo rozpoznawalna marka, ciesząca się dużym szacunkiem i zaufaniem inwestorów. Skłamałby jednak ten, ... idzie do gimnazjum, liceum, a następnie na studia. Podobnie postępują młode i małe firmy. Dla nich wejście na NewConnect jest pierwszą fazą uczenia ...
-
Rozpoczynanie nowej pracy: wskazówki
... są tu od dawna. Nie oznacza to sytuacji w stylu „czapki z głów” i doświadczenia Marka były dalekie od tego typu sytuacji. „Wierzę w szybkie odznaczanie się osobowości w wykonywanej ... kroku! W tej sytuacji rola menedżera jest rolą mentora, który wyjaśnia oczekiwania firmy, odsłania porządek dnia, zachęca, wspiera czy nakłania do działania. Wielu ...
-
Siła reklamy a potrzeba konsumenta
... , rzadko mówili o istniejącym banku. Zdecydowanie więcej opowieści pojawiało się na temat wyjątkowej firmy kurierskiej czy tego, jak znakomita obsługa jest w ulubionym biurze podróży. Jeden z ... , skoro ja mogę znaleźć 100 000 takich jak ja – dlaczego oni (czyli marka) nie może nas znaleźć?!”. W erze Facebooka dotarcie do miłośników ekologicznych ...
-
Akcje PZU: oferta publiczna hitem
... byłoby kupić. Te dwa czynniki gwarantują duży popyt ze strony inwestorów zagranicznych. Naszych inwestorów indywidualnych przyciągać będzie znana, powszechnie rozpoznawalna marka firmy oraz to, że jest przedstawicielem branży ubezpieczeniowej. Część inwestorów, którzy zawiedli się na rynku kapitałowym w czasie niedawnej bessy, może skusić ...
-
Hale magazynowe MARR BUSINESS PARK
... produkcyjnej, w tym również w sektorze nowoczesnych technologii. Zdaniem Marka Bendo Wiceprezesa Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego przewagą MARR Business ... 10 w Krakowie. Umowa z Małopolską Agencją Rozwoju Regionalnego będzie kolejnym kontraktem firmy Polimex-Mostostal S.A realizowanym w Krakowie; na początku 2009 r. firma podpisała umowy ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... BPO. Pomocą mogą również służyć badania przeprowadzone przez instytuty i firmy badawcze. Z badań Pentora (Pentor Research – Zwyczaje zakupowe Polaków 2010) ... marka oraz stały, wysoki standard jaki zapewniają wymagania sieciowe. Jest to kolejne pole do popisu dla drobnych detalistów, którzy nie chcą płacić za dostęp do know-how i logo zewnętrznej firmy ...
-
Dania gotowe: sprzedaż wyhamowała
... ukryte pod zakrętkami potrawy ponad 366 mln zł. Czołowymi graczami branży są trzy firmy: Heinz (marka Pudliszki), Pamapol oraz Agros Nova (m.in. Łowicz, Kotlin). Dwie ... zaznacza jednak Krzysztof Półgrabia, prezes spółki. Szybkie dania w wygodnym sklepie Według danych firmy Nielsen głównym kanałem dystrybucji dla dań gotowych w Polsce jest handel ...
-
Opakowania produktów elementem kreacji marki
... smakowego, linii zapachowej lub innowacyjnej technologii. Tę ostatnią zaprezentowała właśnie marka Dove - Fibre Actives i Micro Moisure Serum zapewniają kompleksową pielęgnację ... ochrony środowiska naturalnego. P&G będzie pozyskiwać plastik z trzciny cukrowej od firmy Braskem, która wytwarza ten materiał z etanolu pochodzącego z brazylijskiej trzciny ...
-
Profil pracownika sektora SSC/BPO
... , wynika że pracownicy centrów usług spędzają na szkoleniach organizowanych lub dofinansowywanych przez firmy do 10 dni w roku. Zagłębie finansistów z językami Badanie wskazuje, że ... Dyrektor Zarządzający HP Global Business Services EMEA i Prezes ABSL. Zdaniem Marka Grodzińskiego, Dyrektora Centrum Capgemini BPO Poland i Wiceprezesa Zarządu ABSL, ...
-
Logistyka w firmie - informacje praktyczne
... Drugą warstwę nazywa się „ładunkiem” i dotyczy ona takich cech jak opakowanie, marka, postać, kształt, waga, jakość, jednostki ładunkowe, przestrzenność. Wreszcie trzecia warstwa – „ ... martwy – określany jako zbędny lub nadmierny, nie przedstawia wartości dla firmy, należy się go pozbyć. Informacja ósma – Podstawowymi zadaniami polityki magazynowania ...
-
Najlepsze marki świata bazują na ideałach
... rzędu oferowaną przez daną markę lub firmę” – wyjaśnił Jim Stengel. „Niektóre firmy bardzo wyraźnie mówią o swoich ideałach. Weźmy na przykład Zappos – ideałem tej ... inspiracji wśród klientów, jak i wewnętrzny kompas w procesie podejmowaniu decyzji. Na przykład marka Red Bull chce „dodać skrzydeł” w sensie fizycznym i psychicznym, a z kolei marce ...
-
Celebryci a budowanie marki
... Beyoncé nie nosi na sobie zwierzęcych futer. Bryan Lessard z australijskiej firmy badawczej CSIRO tłumaczył nazwę muchy podobieństwem do artystki. Organizacja naukowa skontaktowała się ... grupy abelizauroidów. Gatunek Masiakasaurus knopfleri, został nazwany na cześć szkockiego muzyka Marka Knopflera. Gad ten żył na Madagaskarze 70–65,5 mln lat temu. ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 35/2012
... firmy doradczej Brand Finance w rankingu globalnych marek narodowych Polska znajduje się w pierwszej dwudziestce. Najbardziej "markowymi" i najlepiej kojarzącymi się pod względem finansów, produkcji i turystyki narodami są obecnie Amerykanie, Chińczycy i Niemcy. Podstawą ocen były kryteria ekonomiczne, demograficzne i polityczne. Polska marka ...
-
Konsumenci przyszłości: pokolenie XD
... 2012 r. w Nowym Jorku Apple Education Event. Aby zdobyć serca najmłodszych, marka postanowiła zmienić to, czego nie lubią – naukę kojarzoną z nudą w ... latach jego praca dyplomowa z wykorzystaniem klocków Lego została zauważona przez przedstawicieli firmy. Samuel Johnson, którego dziecięce marzenia zostały potraktowane poważnie, został zatrudniony ...
-
Polski Internet a środki na grypę
... Co ciekawe, popularność w internecie niekoniecznie jest związana z wydatkami reklamowymi firmy. Najczęściej pojawiającym się w dyskusjach internautów środkiem jest Nurofen, ale… ... leków OTC. Co prawda mamy odświeżające hasło „najchętniej wybierana marka na przeziębienie i grypę w Polsce” (Gripex). Najczęściej wybierany nie oznacza najchętniej ...
-
Preferencje konsumentów: telefony komórkowe
... telefonów komórkowych jest niesłychanie trudne. Dotąd bezkonkurencyjna Nokia, choć nadal postrzegana jako solidna i godna zaufania marka, w tym roku przegrywa z Samsungiem. Dużą popularnością cieszą się też telefony firmy Sony i HTC wybierane przez Internautów, ceniących jakość i funkcje multimedialne. Ze względu na dynamiczny rozwój rynku ...
-
Obniżki cen: czy warto je stosować?
... temu możemy za nie kasować więcej i jesteśmy odbierani jako silna marka. W przypadku produktów mówimy o obudowywaniu usługami – na rynku, na którym wszyscy sprzedają ... , którzy kupowali produkty po obniżonej cenie, nie wracają do firmy po jej ponownym podniesieniu. Dlaczego zatem firmy tak chętnie sięgają po nieskuteczny – jak się okazuje – ...
-
Co oferuje rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce?
... polski rynek. Przykładem są marki: Hollister (z grupy Abercrombie & Fitch) czy & Other Stories (marka z grupy H&M). Przewiduje się, że stawki najmu za najlepsze lokale ... np. na Śląsku lub w okolicach Poznania, jest to około 4%. „W miarę jak firmy optymalizowały swoją produkcję i logistykę, dostosowując się do spowolnienia gospodarczego, ich zapasy ...
-
Zagraniczne zakupy przez Internet
... akcesoria do makijażu możemy mieć w kosmetyczce na długo przed pojawieniem się firmy na polskim rynku. Jak kupić mądrze? Najważniejszy, przy pierwszych zagranicznych ... towar zakupiony np. w Niemczech musimy reklamować właśnie tam? Niekoniecznie. Jeśli dana marka oferuje taką możliwość, możemy np. zepsuty komputer dostarczyć do serwisu w Polsce ...
-
Najlepsze opony: preferencje konsumentów
... ranking, w którym zaprezentowano najchętniej wybierane modele opon. Faworytem okazał się produkt firmy Dębica o nazwie Frigo 2 195/65R15 91T. Oprócz nich w pierwszej trójce znalazły ... popularnością. Zaraz za nimi, na drugim miejscu znalazła się polska marka – Dębica, która zdobyła około 10% poparcia. Kryterium, którym zdecydowanie rzadziej ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2014
... jest przede wszystkim nastawienie na przetrwanie a nie na rozwój. Polskie firmy mają też trudności w dostępie do kapitału, który w Polsce jest drogi. Z ... niezawodne. Jest to poparte także sprzedażą, zarówno w plebiscycie aut używanych, jak i nowych. Marka Volkswagen zajmuje drugie miejsce w kraju pod względem liczby rejestrowanych samochodów nowych – ...
-
Budowanie świadomości marki w social media
... contentem, tym więcej ludzi w ostateczności go zobaczy (niezależnie od platformy social media). Jeśli regularnie produkujesz wartościowe prace, Twoja marka z pewnością zyska na popularności. Firmy często zaczynają publikować artykuły lub materiały wideo, bez wcześniejszego zastanowienia się, kto jest ich ostatecznym konsumentem. Nie pozwól ...