-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
... domu mediowego, wydatki głównych graczy stanowią wysoką barierę wejścia dla polskich producentów, z których największym jest Dr Irena Eris. Budżet reklamowy firmy w 2013 roku wynosił zaledwie 13 mln złotych. Według prognoz ekspertów Equinox Polska status quo zostanie w najbliższych latach utrzymany, a dominującą pozycję ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... drugiego. Na drugim miejscu znalazła się reklama instytucji finansowych, do których zaliczane są między innymi: firmy leasingowe, pozostałe firmy udzielające kredytów i pożyczek, biura maklerskie oraz fundusze inwestycyjne. Inwestycje mediowe instytucji finansowych w ostatnim kwartale 2015 r. wyniosły ponad 32 miliony złotych (24,4% SOS – Share of ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... pozycję pod względem wydatków mediowych zajmuje kategoria „instytucje finansowe”. Zaliczają się do niej między innymi: firmy leasingowe, pozostałe firmy udzielające kredytów i pożyczek, biura maklerskie oraz fundusze inwestycyjne. Inwestycje mediowe tej kategorii w Q3 2015 roku wyniosły 26 milionów. Jest to największy spadek w ujęciu rok ...
-
Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
... firmy energetyczne promują swoje produkty oraz dbają o swój wizerunek angażując się w działania społeczne i ekologiczne. Eksperci domu mediowego Equinox Polska zauważają, że strategie mediowe ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... roku. 41% wydatków pochłonęła promocja leków przeciw przeziębieniu, a firmy najchętniej reklamowały się w telewizji. To niektóre z wniosków, jakie płyną z najświeższej analizy domu mediowego Codemedia. 1. Krótko mówiąc W ostatnim kwartale minionego roku firmy farmaceutyczne wydały na działania mediowe ponad 278 milionów złotych, a więc o około 14 ...
-
Reklama leków nie trafia w target?
... odpornościowe oraz przeciwbólowe – wynika z analizy Codemedia. Firmy farmaceutyczne największą część swoich budżetów przeznaczają na zakup czasu antenowego w telewizji ( ... wiedzy, której kampania ma im dostarczyć – radzi Piotr Bieńko z Codemedia. Kanały mediowe należy dobrać tak, aby pozwalały zrealizować cel, a poszczególne media, dostosować do ...
-
Branża modowa: wydatki na reklamę w 2014 r.
... złotych. To wzrost o ponad 33% w stosunku do 2013 roku. Najczęściej firmy promowały się w luksusowych magazynach i dwutygodnikach adresowanych do kobiet, takich jak: Twój Styl, ... roku to ponad 13 milionów złotych. W tym przypadku widać niewielki spadek (3%). Po 2% firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety i radio, a 3% kosztowała reklama kinowa. ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2015 r.
... Pudelek.pl wyprzedzając Gazeta.pl. 8% budżetów pochłonęła reklama outdoorowa, która kosztowała w sumie prawie 8 milionów. W tym przypadku widać niewielki – 8% wzrost. Po 2% firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety, kino i radio. Według różnych statystyk Polacy się bogacą i przeznaczają więcej pieniędzy na dobra luksusowe. Potwierdzenie ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... Tak duży spadek był konsekwencją radykalnego obniżenia budżetów reklamowych przez międzynarodowe firmy, które w odpowiedzi na globalny kryzys gospodarczy natychmiastowo obniżyły budżety ... wzrostu gospodarczego oraz zaburzenia działania praw rynkowych. Domy mediowe planujące kampanie reklamowe reklamodawców, a przede wszystkim nadawcy telewizyjni, ...
-
Oszustwa internetowe - tendencje w 2011
... się najpopularniejsze ostatnio platformy i usługi takie, jak system Android firmy Google, telefon iPhone firmy Apple, serwis społecznościowy foursquare oraz platformy Google TV i ... wzrost liczby podejrzanych i szkodliwych aplikacji atakujących najbardziej rozpowszechnione platformy mediowe, takie jak Google TV. Będą one miały zdobywać dane osobowe ...
-
Spółki na GPW: którym grozi upadłość?
... roku wciąż najbardziej zagrożona jest branża deweloperska, podczas gdy w nowy rok w najlepszej kondycji mają szanse wejść firmy z sektora mediowego, telekomunikacyjnego oraz IT. Wnioski te płyną z analizy firmy PricewaterhouseCoopers, dokonanej w oparciu o wskaźnik Z-Score. PwC podaje, iż słaba kondycja spółek deweloperskich wywołana jest głównie ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... roku poprzednim. To zwiększenie liczby emisji wynika z większej aktywności reklamodawców w radio, w tym firmy Aflopharm, która swoim zwiększeniem swojego budżetu na radio wpłynęła na ... i instytucji finansowych. W 2011 najwięcej na reklamę w magazynach wydały firmy z kategorii Higiena i Pielęgnacja (15%), pozostałe najbardziej obecne w tym medium ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 41/2012
... proc. w skali tego roku - mówi Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD. Firmy tną wydatki na reklamę lub przesuwają na późniejszy okres. Spowolnienie odczują przede wszystkim ... do 4,5 proc. (przy -1-2 proc. wcześniej). To oznaczałoby, że na reklamę w tym roku firmy wydadzą od 7,22 do 7,23 mld zł. Dla porównania Universal McCann mówi o wydatkach na ...
-
Kawa i herbata: wydatki na reklamę I-VII 2013
... zł – szacuje Nielsen. Za 60% spadkiem wydatków w kategorii herbaty stoi znacząca redukcja wydatków firmy Unilever (-19,6 mln zł) i mimo zwiększenia wydatków pozostałych graczy ... domu mediowego Equinox Polska, szczególnie warte podkreślenia jest pojawienie się na 2 pozycji firmy z Ustronia – Mokate, która jeszcze rok temu pozostawała poza podium, a w ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
... nieznacznym wzrostem wydatków na promocję usług zdrowotnych – o 3% w stosunku do ostatniego kwartału 2014 roku i o 12% w stosunku do pierwszego kwartału zeszłego roku. Firmy z branży farmaceutycznej najchętniej wykorzystywały do promocji swoich usług i produktów telewizję, inwestując w to medium 63% swojego budżetu marketingowego – 166 milionów zł ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... mieć nadzieję, że nowy prezes Andrew Highcock, zastępujący odchodzącego na emeryturę Roba Pridaya, tchnie nowe życie w korporację i przeprowadzi zwrot w strategii firmy, odnawiając portfel marek i budując silne relacje z klientami. Przed nowym prezesem trudne zadanie obrony dotychczasowego 38% udziału w rynku. Z analizy przeprowadzonej przez ...
-
Reklamodawcy w TV: Orange, Lidl oraz Play na podium
... . Warto zauważyć, że w rankingu nie pojawiła się żadna marka największego obecnie reklamodawcy na rynku, czyli firmy Aflofarm. Wynika to jednak z bardzo szerokiego portfolio marek tej firmy. Podobnie wygląda sytuacja firm farmaceutycznych oraz producentów dóbr FMCG. Dlatego w zestawieniu nie mamy również produktów takich ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
... tego rodzaju specyfiki kupujemy niemal wszyscy (98,5%). Z kolei raport DNB Bank Polska i firmy Deloitte „Sektor farmaceutyczny i med-tech” (listopad 2015) pokazuje że średnie, roczne wydatki na farmaceutyki to 139 euro na osobę. Nic zatem dziwnego, że firmy farmaceutyczne robią co mogą, aby zdobyć klientów. Branże i kategorie Z danych Codemedia ...
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
... firmy trudniące się produkcją leków i suplementów diety - wynika z najnowszej analizy domu mediowego Codemedia. Na miejscu lidera ... T-Mobile, który wydał o 40% więcej niż rok wcześniej. Wprawdzie w porównaniu z ubiegłym rokiem aktywność firmy Aflofarm spadła o przeszło 1/5 (-22%), to i tak udało się jej zatrzymać pozycję lidera i znacząco wyprzedzić ...
-
Reklama internetowa rośnie najszybciej
... , Pracy i Polityki Społecznej czy Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Mocno rosły inwestycje reklamowe firm PGNiG i GetBack. W internecie intensywnie promowały się firmy deweloperskie, które również są zaliczane do sektora pozostałe. Istotny wzrost wartości budżetów reklamowych odnotowaliśmy także w przypadku sektora media (+97,9 mln ...
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
... się handel (42%), na 3. farmacja (7%), a na pozycji 4. - FMCG (6%), reprezentowane przez markę Winiary. Co ciekawe, w zestawieniu TOP10 największych reklamodawców w 2018 roku, firmy z branży farmaceutycznej wygenerowały najwięcej, bo ponad połowę udziałów. Punkty GRP rozłożyły się jednak na znacznie większą, niż w przypadku innych sektorów ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
... 2 p. proc. wyższy niż zakładano. Pewnym optymizmem może napawać fakt, że według najświeższych prognoz firmy Zenith, przyszły rok ma przynieść światowemu rynkowi reklamy dość spore odbicie. Szacunki ... Istotną zmianę (wzrost wydatków do 652 mld USD) ma, według prognoz firmy Zenith, przynieść dopiero 2022 rok. Oznacza to jednak, że sytuacja związana ...
-
KPMG: Dajcie spokój piratom
... we współpracy z Economist Intelligence Unit wykazało, że spółki mediowe w swoich próbach ograniczenia piractwa popełniają znaczne błędy. Głównym problemem jest wydawanie zbyt wielkich kwot na kodowanie zapisu oraz inne technologie chroniące przed piractwem. Jednocześnie, firmy te tracą każdego roku miliardy dolarów przychodów. Spółkom ...
Tematy: piractwo -
Starlink: rynek reklamowy I-VI 2007
... . W takim samym okresie ub.r. rynek reklamowy był przez Starlink wyceniany na 2,8 miliarda zł. Estymacje Starlinka opierają się m.in. na danych firmy Export Monitor, która rozpoczęła monitorowanie kilku dodatkowych stacji telewizyjnych i radiowych. Bez nowo monitorowanych stacji wzrost względem I półrocza 2006 r. wyniósł 10 ...
-
Rynek mediów i reklamy I kw. 2009
... rynku wyniosła 1 651 mln zł netto wobec 1 811 mln zł netto rok wcześniej. Z raportu MPG, który powstał w oparciu o m.in. dane firmy Expert Monitor wynika, że telewizja pozostaje medium wiodącym w wydatkach reklamowych i straciła mniej niż inne media (-6,2%). Wśród stacji TV najwięcej ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2012
... , trend wzrostu wydatków w tej kategorii utrzyma się również na jesieni. Niemal pewne jest, iż w obliczu zahamowania popytu na nowe samochody firmy położą większy nacisk na promocję i reklamę w celu przyciągnięcia klientów do salonów. Koncerny będą kusić upustami cenowymi, dodatkowym wyposażeniem za złotówkę ...
-
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
... z wydatkami ponad dwukrotnie mniejszymi od Coca Coli. Na trzeciej pozycji z budżetem ponad 8 mln zł pierwsza marka pochodzenia polskiego Hoop Cola firmy Kofola. Trzy kolejne marki Schweppes, Fanta i Tymbark z budżetami od 5 do 6 mln zł starają się konkurować z liderami segmentu na poziomie kilkakrotnie ...
-
Telekomunikacja a wydatki na reklamę w 2013
... firmy telekomunikacyjne tną wydatki na reklamę. Okazuje się, że nie inaczej dzieje się w przypadku głównych polskich ... wyniosła ponad 7 mln. W 2013 zysk EBITDA wyniósł 2,513 mld zł i był o 60 mln zł wyższy niż w 2012 r. Wydatki mediowe zostały zmniejszone o prawie 6%. Ta sytuacja może się już wkrótce zmienić. Według prezesa Rakovskiego T-Mobile nie ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... i telekomunikacja. Dobry trzeci kwartał (+9,3%) to głównie zasługa kampanii nowego sklepu internetowego About You oraz marki Meaters, czyli nowego produktu od firmy Animex. Na znaczeniu tracą nośniki standardowe typu backlight i frontlight. Rośnie natomiast podaż nośników citylight oraz citylight premium. W okresie od stycznia ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015
... telewizyjnych przypominających swoim stylem treści na platformach Vine czy Instagram. Firmy, które decydują się na korzystanie z mediów mikrowideo, powinny zdawać sobie ... takie opowieści, które sprawdzą się w różnych typach mediów mikrowideo. Z kolei domy mediowe staną przed koniecznością nauczenia się, jak optymalizować nowe płatne możliwości ...
Tematy: media, media cyfrowe, telewizja, Internet, multiscreen, reklama online, Bid Data, reklama telewizyjna -
Agencje reklamowe w kłopotach. Długi rosną, zamówień brak
... najwięcej dłużników – 3388. Firmy specjalizujące się w badaniu rynku i opinii publicznej muszą uregulować 8,5 mln zł, agencje public relations – 6,9 mln zł, a domy mediowe – 5,2 ... , w tym także małych agencji reklamowych i marketingowych – informuje Emanuel Nowak, ekspert firmy faktoringowej NFG. Blisko 1/3 zadłużenia branży reklamowej należy do firm ...
-
Szefowie doceniają PR
... 4,46 pkt uzyskały odpowiedzi: Kierownictwo firmy uważa, że działania PR są ważnym narzędziem komunikacji firmy z grupami docelowymi oraz Kierownictwo firmy uważa, że działania PR ... trzy najistotniejsze w ich ocenie cechy, decydujące o wyborze oferty. Efektywne relacje mediowe znalazły się dopiero na czwartym miejscu, uzyskując łącznie 33% wskazań. ...
Tematy: public relations, pr -
Rynek GPW: II kw. 2009 na plusie
... mediowe, którym ciąży słaba postawa TVN oraz Agory. Ciekawym zjawiskiem jest to, że w II kwartale najlepiej nie wypadały wcale te firmy, które najbardziej traciły w trzech pierwszych miesiącach tego roku. Firmy ... minionego roku. Deweloperzy zostali przecenieni w 2008 r. o blisko trzy czwarte, firmy spożywcze o prawie 60%. Małe spółki straciły przy ...
-
Polski rynek biurowy zaczyna się polaryzować
... wyższe niż w trzech poprzednich miesiącach, a także od wolumenu najmu w analogicznym kwartale roku ubiegłego. Warszawskie biura wynajmują najczęściej firmy z sektora bankowego, produkcyjnego, grupy mediowe oraz firmy z branży IT i usług dla biznesu. Aktywniejsi są również najemcy instytucjonalni i podmioty państwowe w wyniku odblokowania decyzji po ...
-
Marketing afiliacyjny. Efektywność w pigułce
... online w Polsce, który jest powszechny w państwach Europy Zachodniej. Według ostatnich badań firmy Paypal wśród kupujących w Internecie, 78% polskich klientów twierdzi, że dokonują ... możliwości i know-how do zapewnienia tego typu usług. Jednocześnie uważamy, że domy mediowe nie mają jeszcze umiejętności na takim poziomie jak sieci partnerskie, by ...