-
E-mail marketing w Polsce
... prezentują średnie przedsiębiorstwa oraz firmy z branży e-commerce i turystycznej - wynika z raportu "Stan email marketingu w Polsce 2012" przygotowanego przez ekspertów z GetResponse. Z badania wynika, że aż 83% badanych firm stosuje różne elementy kampanii email marketingowych. Najwyższy poziom email marketingu prezentują firmy z sektora średnich ...
-
Są szanse na bezpieczne wakacje. Biura podróży mniej zadłużone
... turystom poszukiwanie wiarygodnego organizatora wczasów, od ubiegłego roku przyznajemy wspólnie z Izbą Turystyki RP Certyfikat Rzetelnej Firmy Turystycznej. Otrzymują go tylko zaufani touroperatorzy – wyjaśnia Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. Sposobów na to, aby wyjechać na pewny wakacyjny wypoczynek jest kilka. Przede wszystkim nie ...
-
Jak sprawdzić biuro podróży i odpoczywać spokojnie?
... pechowy dla branży turystycznej, bowiem z poważnymi problemami borykał się wówczas niejeden touroperator. Upadłość biur przypomina o tym, jak ważne jest prześwietlenie firmy, która ma nam zorganizować ... wynika z tegorocznego raportu KRD i Izby Turystyki RP nt. polskiej branży turystycznej, obecnie jest 440 takich firm w Polsce. Pomimo spadku o 18 ...
-
Limit płatności gotówką w 2024 r. dla firm pozostanie na poziomie 15 tys. zł
... szybko pozyskane pieniądze w firmie pożyczkowej – mówi Marek Sikorski z Finea, firmy zajmującej się mikrofaktoringiem. HoReCa i rolnicy wygranymi Większy limit płatności gotówką to dobra wiadomość szczególnie dla przedsiębiorców z branży spożywczej i gastronomicznej, turystycznej czy owocowo-warzywnej, która w całości opiera się na gotówce. Giełdy ...
-
Bankructwo Sky Club to dopiero początek?
... mówi Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów. W 2010 roku z usług branży turystycznej skorzystało 6,6 mln turystów, rok temu już 5,5 mln. Wszystko wskazuje na ... stronie internetowej banneru Rzetelnej Firmy, który również poświadcza że jego posiadacz nie jest notowany w KRD – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. Ważne jest, ...
-
Forward może wspomóc branżę turystyczną
... czy też narzędziach pozwalających zabezpieczyć marżę. Ubiegły rok był dla branży turystycznej wyjątkowo udany. Zysk netto wyniósł 85 mln złotych. Pozytywne wyniki z ... . Tym narzędziem są forwardy – mówi Radosław Jarema, dyrektor generalny AKCENTY w Polsce, firmy obsługującej transakcje walutowe dla firm. Forward działa w ten sposób, że instytucja ...
-
Wakacje 2016: turyści dopiszą, ale w przyszłym roku
... złotego. W końcu czerwca 2015 roku (zapewne pod wpływem oczekiwanego pogorszenia się turystycznej koniunktury) obniżono jednak cenę docelową spółki do 25,09 złotego. Traveldata ... polskich wiodących touroperatorów, zwłaszcza Itaki oraz Grecos Holiday, ale są to firmy prywatne więc nie poruszamy tej kwestii publicznie. Rainbow jest natomiast spółką ...
-
Branża turystyczna a potencjał Internetu
... wynika z zakończonego w kwietniu 2009 roku badania Net Track firmy Millward Brown SMG/KRC. Daje nam to blisko 14,8 mln świadomych konsumpcyjnie Polaków. ... gotowych do dokonania zakupu online. […]Zapewniając dostęp do informacji, przedstawiciele branży turystycznej ułatwiają samym sobie pracę. Jeśli klient kupi wycieczkę przez internet, koszty ...
-
Usługi turystyczne - nowe przepisy
... części, jeśli nie dojdzie do jej realizacji. Do tej pory przepisy nie dawały stuprocentowej gwarancji odzyskania przez klientów bankrutującej firmy turystycznej całości dokonanych wpłat, dopuszczając proporcjonalne obniżenie zwrotów wpłat, gdyby suma obowiązkowej gwarancji bankowej czy ubezpieczeniowej okazała się niewystarczająca. Ustawa ...
-
Wynajem lokali gastronomicznych w Polsce
... uruchomienie małego baru typu "fast food" w popularnej miejscowości turystycznej nad morzem - wynika z analizy rynku najmu lokali gastronomicznych w Polsce przeprowadzonej ... wyposażenia, ale także o wiele trudniejszą do oszacowania wartość rynkową firmy. W szerokiej ofercie biur nieruchomości znajdziemy obecnie zarówno duże restauracje o powierzchni ...
-
Euro 2012 a praca w hotelarstwie i turystyce
... czym leży przyczyna takiego stanu rzeczy? Dlaczego Euro nie stymuluje branży turystycznej, jak tego oczekiwano? Jak poinformowała Polska Izba Hotelarstwa, nadzieje, które żywiono w ... Stąd rośnie zapotrzebowanie na pracowników zajmujących się budowaniem renomy na zewnątrz firmy oraz aktywnym docieraniem do nowych, potencjalnych klientów, również przez ...
-
Wakacje 2017: przed świętami i majówką ruch zamiera
... naszej wschodniej granicy, która jest czynnikiem mocno nie sprzyjającym turystycznej koniunkturze. Wobec rychłego już początku wygaszania pozytywnego wpływu wypłat z programu ... rozliczających się PIT-em jego średnia stawka wyniosłaby 3,6 procent. Jednocześnie firmy płaciłyby prosty jednolity 25-procentowy podatek od funduszu płac. Teoretycznie ...
-
Ryczałt ewidencjonowany od krótkoterminowego najmu okiem fiskusa
... (albo kilka) w miejscowości turystycznej i chciałbyś je wynajmować turystom? Niestety w takich sytuacjach musisz liczyć się z otwarciem działalności gospodarczej. Organy zdają się nie pozostawiać tutaj żadnych złudzeń. Wyjątkiem jest sytuacja, w której w tym celu korzystasz z usług profesjonalnej firmy. Poniżej prezentujemy wybrane interpretacje ...
-
Polisa turystyczna, czyli bądź przezorny jak... polski turysta
... firmy Aviva przez SW Research. Dowodzi ono, że niemal co drugi podróżny (45,5%) kupuję polisę turystyczną już na dwa tygodnie przed wyjazdem, 47,5% robi to na kilka dni przed opuszczeniem kraju, a jedynie 6,6% odkłada kwestie ubezpieczeniowe na ostatnią chwilę. Zakup polisy turystycznej ... przez nich polisy turystycznej zawierał: ubezpieczenie kosztów ...
-
Klienci spamerów w Rosji
... za pośrednictwem Runetu (rosyjskiego segmentu Internetu). Dane z Laboratorium Antyspamowego pokazują, że spory odsetek klientów spamerów to firmy działające w branży turystycznej i rozrywkowej (14%), w branży usług remontowych i związanych z przeprowadzkami (9,3%) oraz branży poligraficznej (7%). Uwzględniono również inne, mniej liczne kategorie ...
-
Internetowa Rewolucja w sektorze MSP
... Polski. Według nowych badań, coraz więcej przedsiębiorców uważa, że Internet jest dobrym narzędziem promocji firmy i dostrzega jego potencjał w dotarciu do klientów z zagranicy. Dlatego 2012 będzie ... w Piłce Nożnej, przede wszystkim z branż gastronomicznej, hotelarskiej i turystycznej oraz rozwinąć szkolenia związane z wykorzystaniem internetu do ...
-
Firma rodzinna: brak sukcesora szansą dla menadżera?
... firmy z branży turystycznej i gastronomicznej oraz konsultingu i doradztwa prawnego. Brak osoby, która chciałaby przejąć rodzinny biznes to dla nestora spory problem. Jeśli dzieci nie wykazują chęci wejścia do firmy ...
-
Jakie źródła finansowania w dobie koronawirusa?
... ogłosiło o 20% więcej podmiotów gospodarczych, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Szczególnie ucierpiały firmy z branży turystycznej, gastronomicznej, hotelarskiej, rozrywkowej i sprzedaży detalicznej. Z problemem spotkały się również firmy pośrednio związane z wymienionymi branżami, takie jak szkoły językowe lub salony kosmetyczne. Czym ...
-
Długi weekend czerwcowy spędzimy w kraju
... Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy zadeklarowało, że weekend czerwcowy spędzi w kraju. Chęć Polaków do korzystania z krajowej oferty turystycznej w długi weekend to ... wynika z danych KRD. 31 mln zł długu mają firmy z województwa śląskiego, a 20,7 mln zł - firmy z dolnośląskiego. Przedsiębiorcy z branży gastronomicznej największe kwoty zalegają bankom ...
-
Praca w branży PR IX 2011
... z drugą prawidłowością, występującą od początku roku, agencje najczęściej poszukują praktykantów i stażystów a firmy i instytucje specjalistów. Nie inaczej było we wrześniu ogłoszenia dla ... jednym ogłoszeniu dotyczyło branż: FMCG, IT, sportowej, turystycznej i marketingowej. W przypadku firm i instytucji oferty najczęściej dotyczyły branż IT i ...
-
Ataki DDoS II poł. 2011
... aktualną sytuację, przewidywać, w jakiej kondycji znajdzie się cały rynek oraz firmy, których udziałami są zainteresowani, oraz szybko reagować na wiadomości z ... stosowanych w ramach cyberwojny między agencjami turystycznymi. To oznacza, że konkurencja w branży turystycznej jest tak ostra, że niektórzy gracze zrobią wszystko, aby zdobyć klientów ...
-
Lataj i zyskuj. Programy lojalnościowe dla biznesu
... się rozwijający program Lufthansy (PartnerPlusBenefit). W przypadku tego ostatniego, firma może gromadzić punkty za podróże służbowe pracowników firmy (bez względu na klasę – pracownicy mogą latać zarówno w klasie turystycznej, jak i biznes), w ramach połączeń oferowanych przez 8 linii lotniczych (Lufthansa, Air Canada, All Nippon Airways, Austrian ...
-
Strach o poufność danych osobowych coraz większy
... Wolność jest głęboko zakorzeniona w kulturze amerykańskiej, a możliwość kontroli tego, w jaki sposób firmy wykorzystują nasze dane osobowe jest jej najbardziej jaskrawym przejawem – mówi Łukasz ... mieli wątpliwości odnośnie poziomu ochrony informacji w firmach z branży: turystycznej (16%), retail (18%), telekomunikacyjnej (20%), energetycznej (21%), a ...
-
Nieruchomości komercyjne: będzie ożywienie?
... sygnały ożywienia wśród inwestorów” – informuje Wojciech Pisz z grupy rynków kapitałowych firmy Cushman & Wakefield. „Największym zainteresowaniem cieszą się średniej wielkości budynki biurowe w ... połowę 2009 r. spowodowało pogorszenie się koniunktury w branży turystycznej. Ograniczenie inwestycji i optymalizacja wyników finansowych, które przy ...
-
Biura podróży nie dbają o transparentność
... za kurorty. Jednak czynnikiem, który co roku najbardziej doskwiera branży turystycznej są różnice kursowe. Organizatorzy wycieczek za większość kontraktów płacą w obcych ... podmiotu, z drugiej zaś biorą pod uwagę jego wiarygodność. Najlepszym sposobem weryfikacji firmy jest ocena pod kątem aktualnej sytuacji finansowej, która świadczy m.in. o pozycji ...
-
Klasa średnia zmieni preferencje konsumentów
... znaczące zmiany w portfolio przedsiębiorstw, a także w sposobie oraz poziomie konsumpcji dóbr i usług. Firmy będą musiały także sprostać nowym wyzwaniom, które niesie powszechny ... rozrywkę, szczególnie podróże, co stanowi dobrą wiadomość dla branży turystycznej.” – mówi Lawrence Hutter, Partner, Lider globalnego zespołu świadczącego usługi dla firm ...
-
Rośnie rynek usług turystycznych online
... – oto wnioski z raportu firmy badawczej PhoCusWright zatytułowanego "Turystyka online na rynkach Europy Wschodniej" ("PhoCusWright’s Eastern Europe Online Travel Overview"). Jednym ze sponsorów publikacji jest firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej. – Raport wyraźnie ...
-
Ubezpieczenie wypadkowe 2013
... 0,67 proc. (dla działalności finansowej, ubezpieczeniowej, administracyjnej, obsługi biura i turystycznej), natomiast najwyższa wynosi 3,86 proc. (górnictwo: wydobywanie węgla kamiennego i ... wypadków przy pracy w danym przedsiębiorstwie czy czynników ryzyka w przedsiębiorstwie. Firmy którym stawki ubezpieczenia wypadkowego wylicza ZUS, w terminie do ...
-
Połowa Polaków wyjeżdża na wakacje bez biura podróży
... . – Mamy dostęp do wielu sposobów, aby uchronić się przed ryzykiem zawarcia umowy z niewiarygodnym tour operatorem. Jednym z nich jest sprawdzenie firmy turystycznej w biurze informacji gospodarczej, które zawiera dane o zaległych płatnościach ze wszystkich sektorów rynku. Sprawdzenie w Rejestrze Dłużników potencjalnego organizatora wycieczki to ...
-
Wakacje 2016: Turcja i Egipt wracają do łask?
... pytania o ceny wycieczek w analizowanym okresie, ale również mówi o koniunkturze w branży turystycznej, która - wbrew temu co zwykły ostatnio donosić media - wcale nie jest najgorsza ... pozycji jako składników majątku spółki i do nich należy również wartość firmy (goodwill). Akcje Rainbowa cierpią nie za swoje grzechy W okresie ostatnich 3,5 ...
-
Co robić, gdy linie lotnicze bankrutują? Prawa pasażera
... roku upadłość. Zdecydowanie najbardziej spektakularnym bankructwem ostatnich miesięcy był jednak przypadek firmy Thomas Cook. Jego konsekwencje odczuły na własnej skórze nie tylko tysiące pasażerów, ale również hotelarze i inne firmy z branży turystycznej. allplane.tv – serwis, który opublikował zestawienie upadłych linii lotniczych – przekonuje ...
-
Popadasz w zadłużenie? Zobacz, jak może ci pomóc firma windykacyjna
... skórze już dziś. Mowa tu m.in. o firmach działających w branży turystycznej, hotelarskiej czy eventowej. To właśnie one są w największym stopniu obarczone ... która może mocno nadszarpnąć zarówno kondycję budżetu domowego, jak i płynność finansową firmy. – Firmy windykacyjne, zrzeszone w Związku Przedsiębiorstw Finansowych, zachęcają konsumentów do ...
-
Rynek pracownika w czasach epidemii koronawirusa
... programy socjalne rządu (500+, podwyżka płacy minimalnej, zmniejszenie wieku emerytalnego), polskie firmy już od ok 2016 r. borykały się z problemem niedoboru pracowników, zwłaszcza ... działania te mają charakter doraźny – kiedy firmy dotknięte kryzysem zaczną masowo upadać (gdyż np. tak jak w branży turystycznej, kryzys zniszczył ich rynek), przestaną ...
-
Inflacja w Polsce 2024: czy ceny wyhamują i od czego to zależy?
... dekady, a dokładnie w momencie wybuchu pandemii Covid-19. Pierwszym „ciosem” było załamanie branży turystycznej, a zaraz za nim problemy z łańcuchami dostaw. Wstrzymywanie produkcji wywołane lockdownami ... obserwacja otoczenia i szybkie reakcje na zmiany. Dość często zdarza się, że firmy mają plany awaryjne, ale zbyt późno decydują się je uruchomić, ...
-
Polacy na wakacjach
... ciekawe wydają się Polakom Grecja i Hiszpania (po 41% wskazań) - wynika z raportu firmy doradczej On Board PR "Polak na zagranicznych wakacjach". W czołówce znalazły się też Francja ( ... w ciągu najbliższych 2 lat. "To chyba dobra wiadomość dla branży turystycznej" – komentuje Tomasz Dziedzic z firmy PBS DGA – "Wygląda na to, że coraz więcej Polaków ...