-
Najlepsi pracodawcy wg menedżerów
... zostali wybrani na podstawie badania przeprowadzonego przez ICAN Institute, Harvard Business Review Polska oraz Hays Poland. W badaniu wzięło udział ponad 1000 top managerów, ... rozmiar biznesu. Dlatego Hays Poland wraz z partnerem ICAN Institute oraz Harvard Business Review Polska przeprowadzili pierwsze na polskim rynku badanie – Top Employer for ...
-
Rośnie atrakcyjność inwestycyjna Polski
... Sage Newman, Courtney Rickert i Ross D. Schaap, autorzy raportu „Inwestycje w świecie po recesji”, który został opublikowany w lutowym wydaniu magazynu Harvard Business Review Polska. Newman, Rickert i Schaap ocenili kondycję makroekonomiczną poszczególnych gospodarek oraz klimat polityczny dla inwestycji zagranicznych. W efekcie powstała macierz ...
-
Cloud computing nie dla każdej firmy
... które poprzez propozycję nowych usług umożliwia utrzymanie i pozyskanie nowych klientów m.in. dla firm telekomunikacyjnych. Pionierzy polskiej chmury W badaniu polskiej edycji Harvard Business Review i IBM wzięło udział 11 dyrektorów największych polskich firm – banków, firm produkcyjnych czy operatorów sieci komórkowej. Celem badania było poznanie ...
-
Pandemia podnosi innowacyjność biznesu. Na czym skupiać innowacje?
... znaleźć nową definicję innowacyjności, a firmy zastanowić się, czy mogą nadal wprowadzać zmiany w tak szybkim tempie – mówi Alex Clemente, dyrektor zarządzający Harvard Business Review Analytic Services. Jak wynika z raportu Become Index, firmy, które chcą osiągać sukcesy również w przyszłości, powinny ocenić obecne czynniki ryzyka i wymagania ...
-
Zarobki menedżerów w 2010 r. w górę
... tys. EUR - wynika z badania Hay Group opublikowanego w marcowym numerze Harvard Business Review Polska. Oznacza to 5,5% wzrost w porównaniu do pensji sprzed roku. ... w Szwajcarów i Włochów (po 55%). Informacje o badaniu Raport opublikowany w marcowym wydaniu Harvard Business Review Polska powstał w oparciu o międzynarodowe badanie wynagrodzeń kadry ...
-
Wysokie stanowiska raczej dla mężczyzn
... na rozwój ich kariery – tylko 65 proc. kobiet korzystających z mentoringu otrzymało awans w ciągu kolejnych dwóch lat. Z raportu opublikowanego na łamach Harvard Business Review Polska wynika również, że nierówne szanse w walce o awans spowodowane są różnicą w jakości pomocy udzielanej pracownikom wyższego szczebla. Autorzy badania podzielili ...
-
Ile kosztuje nieudana rekrutacja pracowników?
... Harvard Business Review Polska wynika, że odejście pracownika po trzymiesięcznym okresie próbnym może kosztować organizację 91 896 zł. Co więcej, rekrutacja i wdrożenie kolejnej osoby może potrwać nawet 9 miesięcy. Ile kosztuje nieudana rekrutacja pracowników? Ile kosztuje utrata pracownika? Z zaprezentowanych przez Michael Page estymacji Harvard ...
-
Wyższe uczelnie na social media
... 3 społeczności w serwisie LinkedIn (polskim odpowiednikiem jest Golden Line) zrzeszające ponad 15 tys. użytkowników. Całość uzupełnia 5 kont na Facebooku, z czego największe - Harvard Business Review - zrzesza prawie 60 tys. użytkowników. Liczebność pozostałych kont waha się w granicach 2-3 tys. osób. Dobrą praktyką wykorzystywaną przez markę jest ...
-
Między rewolucją a ewolucją, czyli...o zmianie w pracy menedżera
... . Literatura • D. K. Carr, K.J. Hard. W.J.Trahant “Zarządzanie procesem zmian”, PWN, 1998 • Suzy Wetlaufer The Business Case „Against Revolution”, Harvard Business Review, February 2001 • Suzy Wetlaufer “Driving Change”, Harvard Business Review, March-April 1999 • Spencer Johnson “Kto zabrał mój ser?”, Wydawnictwo Studio EMKA, 20 Jarosław Zgud ...
-
Zrozumieć i zmierzyć lojalność klientów
... , 2. „Pomiar satysfakcji i lojalności klientów”, Kraków 2003 Robert Kozielski, „Wskaźniki marketingowe”, Kraków 2004 3. W. Reinartz and V. Kamar, The Mismanagement of Customer Loyalty, Harvard Business Review nr 1407, NY lipiec 2002 PRZYPISY: 1. Gerald Zaltman, Forum, „Jak myślą klienci, Podróż wgłąb umysłu rynku”, Poznań 2003 2. Nigel Hill ...
-
7 kroków do zbudowania wyróżniającej się strategii biznesowej
... na wdrażanie innowacji. „Innowacja to zmiana, która robi różnicę” - Scott D. Anthony, Harvard Business Każde przedsiębiorstwo - niezależnie od tego, w jakiej branży się specjalizuje, na ... na murze, to każdy może to przeczytać” - Scott D. Anthony, Harvard Business Review Sukces innowacyjności polega na przecieraniu nowych szlaków i dokonywaniu rzeczy, ...
-
Globalny rynek usług biznesowych 2011
... zaplecze wykwalifikowanych kadr – to wszystko sprawia, że Polska jest jedną z najbardziej rentownych lokalizacji dla rozwijania biznesu. Potwierdza to ostatni ranking Harvard Business Review (2011), który wskazuje na Polskę jako kraj, w którym „zdecydowanie warto inwestować”. - Polska jest postrzegana przez inwestorów zagranicznych jako kraj ...
-
Jak nie przegrać wojny cenowej
... i zagranicznych przedsiębiorstw. e-mail: mirka.bialobrzeska@schenk-institute.com.pl PRZYPISY: 1 Akshay R. Rao, Mar E. Bergen i Scott Davis "Jak prowadzić wojnę cenową", "Harvard Business Review" Polska, maj 2003 2 "Poradnik szefa działu sprzedaży", www.sprzedaz.info.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce wejdź .
-
Czy biznes wykorzystuje social media?
... dyskusji prowadzonych w sieci, ale również autorów wypowiedzi oraz ich wpływu na grupę. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone w lipcu 2010 przez Harvard Business Review Analytic Services.
-
Kadra zarządzająca niepewna własnych decyzji
QlikTech, lider rozwiązań Business Discovery – systemów Business Intelligence odkrywających znaczenie danych, dzięki czemu użytkownicy mogą na nich polegać, publikuje wyniki ankiety przeprowadzonej przez jednostkę badawczą Harvard Business Review. Z badania wynika, że 42% menedżerów nie ma pewności przy podejmowaniu decyzji, w związku z brakiem ...
-
Czy IT ma znaczenie?
... , problemy bezpieczeństwa, skrzynki pocztowe zasypywane spamem, zawieszanie się systemów, monolityczne aplikacje i cynizm dotyczący oprogramowania i informatyki. Tymczasem, w maju 2003 roku, Harvard Business Review opublikował artykuł autorstwa Nicolasa Carr'a zatytułowany "IT Doesn't Matter." Wysuwa on tezę, iż relacja IT do biznesu jest taka, jak ...
Tematy: -
Najlepsi pracodawcy 2014
... medialnymi tegorocznej edycji oraz wydarzenia, podczas którego ogłoszone zostały wyniki i ranking Najlepszych Pracodawców są: Bloomberg Business Week Polska, magazyn Coaching, Gazeta Praca.pl, miesięczniki Harvard Business Review Polska i Personel Plus, portal pulshr.pl oraz magazyn Zdrowie Menedżera. Programowi Najlepsi Pracodawcy patronują ...
-
Czym jest innowacyjność i co o niej decyduje?
... jak zapatrują się na nie konsumenci? Odpowiedzi na powyższe pytania dostarczają nam wyniki badania „Become 2020” zrealizowanego przez Mastercard oraz Harvard Business Review Analytic Services (HBRAS). Na jego potrzeby przepytano przeszło 1000 dyrektorów, których poproszono o wskazanie, jak ich przedsiębiorstwa traktują innowacyjność i jak podchodzą ...
-
Praca zdalna a zaufanie - jak zrobić to dobrze?
... do dyskusji, do nowych pomysłów i możliwości, a więc i do ciągłego rozwoju, który jest istotny dla utrzymania konkurencyjności firmy na rynku. Wg Harvard Business Review Polska: „Mniej kontroli oznacza więcej wyboru, podejmowania decyzji, swobody oraz odpowiedzialności na poziomie indywidualnym."2 Kluczowa rola zaufania do managera Wbrew ...
-
Europerspektywy w sektorze MSP
... z tych środków jako zły. Badaniem zostali objęci przedsiębiorcy, którzy wzięli udział w seminariach organizowanych wspólnie przez Raiffeisen Bank Polska S.A. i Harvard Business Review Polska w ramach programu Europerspektywy praktyka biznesu w UE w październiku i listopadzie 2003 r. Seminaria odbyły się w 11 miastach Polski, a ich uczestnicy ...
-
Eurodotacje dla MSP
... tak, a 21 procent, że zdecydowanie tak. Badaniem zostali objęci przedsiębiorcy, którzy wzięli udział w seminariach organizowanych wspólnie przez Raiffeisen Bank Polska S.A. i Harvard Business Review Polska w ramach programu edukacyjnego "Europerspektywy – praktyka biznesu w UE". Był to już trzeci cykl spotkań z przedsiębiorcami – tym razem dotyczył ...
-
Akademia PARP: szkolenia dla MSP
... kontakt: firma - pracownicy - klienci - mówi Aneta Grzyb-Hejduk. Co zrobić, jeśli zwolnienia są nieuniknione? Według badań, przeprowadzonych w listopadzie 2008 roku przez Harvard Business Review Polska, 54 proc. polskich HR-owców przewiduje zwolnienia w związku z recesją. Łudzenie się, że kryzys nie dotknie naszej branży jest zgubne. Zdaniem ...
-
Najlepsi pracodawcy wg pracowników 2009
... przez członków najwyższej kadry zarządzającej. BNP 2009 zorganizowane zostało przez Hewitt Associates przy współpracy z Gazetą Praca i gazetapraca.pl oraz Partnerami: Harvard Business Review, Pulsem Biznesu, Newsweek, Forbes, TVN CNBC Biznes, Radiem PIN oraz Serwisem HR.
-
Handel detaliczny w obliczu kryzysu
To nie najbardziej lojalni klienci stanowią główne, potencjalne źródło wzrostu przychodów sklepów detalicznych w trakcie recesji, pisze "Harvard Business Review Polska". Największy potencjał wzrostu sprzedaży dotyczy znajduje się w grupie klientów, którzy kupują zarówno w placówkach danej sieci handlowej, jak i w innych sklepach. ...
-
Region CEE: najlepsi pracodawcy 2010
... w Polsce organizowane jest przez Hewitt Associates przy współpracy ze Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych, portalem gazetapraca.pl oraz Partnerami: Pulsem Biznesu, Newsweekiem, Harvard Business Review Polska, Personelem Plus, TVN CNBC Biznes, Radiem PiN, GoldenLine.pl oraz Serwisem HR.
-
Najlepsze Banki 2010
... Software sp. z o.o. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły portale: wp.pl, bankier.pl, mediarun.pl, newsline.pl, miesięczniki: Świat Elit, Brief, Harvard Business Review Polska, Polish Market, TvBiznes i Puls Biznesu.
-
Reklama i zmysły
... to również dotyk, węch i smak. Postawmy na sensory! Martin Lindstrom w artykule pt. „Marketing sensoryczny - nowy sposób na wyróżnienie marek?”, wydrukowanym w „Harvard Business Review”, stwierdził, że standardowy magnetowid ma dwie ścieżki zapisu - obraz i dźwięk. Tymczasem człowiek dysponuje pięcioma ścieżkami, które służą do rejestracji obrazu ...
-
Idealny Pracodawca w Polsce 2010
... Employer Branding Topical Reports Package. Badanie zostało przeprowadzone w okresie październik – listopad 2010. Patronami medialnymi badania Universum Professional Survey 2010 są: Harvard Business Review, Puls Biznesu, Praca.pl, Gazetapraca.pl.
-
Najlepsi pracodawcy a jakość przywództwa
... 2011 organizowane jest przez Aon Hewitt przy współpracy ze Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych oraz partnerami medialnymi: gazeta.praca.pl, Pulsem Biznesu, Harvard Business Review Polska, Radiem PiN, GoldenLine.pl, Bankier.pl, PRNews.pl, Miesięcznikiem Kapitałowym, Personelem Plus oraz Serwisem HR.
-
Social media a B2B
... mediów społecznościowych osiągnęła już całkiem przyzwoity poziom. Dowodzi tego na przykład raport „Polskie firmy w mediach społecznościowych” przygotowany przez Capgemini i „Harvard Business Review Polska”. Praca wielu osób i podmiotów polegająca na ciągłym powtarzaniu informacji o potencjale social mediów oraz wiadomości płynące do nas z Zachodu ...
-
Nowa karta "Korzyści i Przywileje" od Citi Handlowy
... banku, propozycje DESA Unicum dla koneserów sztuki, m.in. spotkania z ekspertami ds. rynku sztuki oraz zniżka na wybrane usługi. zniżki w ofercie Harvard Business Review Polska (do 30 %)
-
Praca dla specjalistów: CSR i employer branding
... szuka firma technologiczna. Zaangażowany blisko zarządu Na razie małe zainteresowanie kandydatami specjalizującymi się w CSR potwierdza też badanie przeprowadzone na zlecenie Harvard Business Review Polska i CSR Consulting. Wynika z niego, że w większości polskich firm nie ma stanowisk dedykowanych do działań z zakresu społecznej odpowiedzialności ...
-
Email marketing: aspekty prawne
... Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji w GetResponse. Patronami medialnymi badania są: Wirtualna Polska, Ekomercyjnie.pl, Egospodarka.pl, Brief.pl, E-biznes.pl, Harvard Business Review Polska i Bankier.pl.
-
Zanim wdrożysz BYOD
... produktywność firmy. Wdrożenie modelu BYOD pomaga w zwiększeniu zaangażowania i zadowolenia pracowników. Wyniki badań opublikowane w ubiegłym roku przez magazyn Harvard Business Review pokazały, jak ważna jest „dywidenda szczęścia”. Szczęśliwi i zaangażowani pracownicy mogą zwiększyć sprzedaż o 37%, produktywność o 31%, a dokładność wykonywania ...
-
Dlaczego LinkedIn zarabia?
... o pełnej liście kontaktów do członków grupy i informacji o ich stanowiskach, lokalizacji i szczeblu – pozycji w firmie. Taką strategię prowadzi m.in. Adobe, ale też Harvard Business Review. Oprócz dyskusji grupy dają możliwość dodawania promocji i ofert pracy. W tej dziedzinie na polskim rynku mamy jeszcze sporo do zrobienia. Czy ...