-
Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa
... wg przepisów dyrektywy ma obowiązek zapewnić, aby konsument był informowany o aktualizacjach, w tym aktualizacjach zabezpieczeń i aby takie aktualizacje były mu dostarczane przez okres, w którym świadczona jest mu usługa albo może ich zasadnie oczekiwać. Jeżeli konsument nie zainstaluje aktualizacji w rozsądnym terminie, sprzedawca będzie ...
Tematy: dyrektywa cyfrowa, dyrektywa towarowa, Omnibus, e-commerce, e-sklepy, sklepy internetowe, sklep internetowy, ochrona praw konsumenta, prawa konsumenta, prawa konsumentów, ustawa o prawach konsumenta, reklamacja, prawo do reklamacji, rękojmia, niezgodność towaru z umową, treści cyfrowe, usługi cyfrowe -
Marki zaangażowane w cele społeczne są silniejsze
... Polski uważa, że słowa, wartości i działania liderów firm nie pozostają bez wpływu na podejmowane decyzje zakupowe. Warto jednak podkreślić, że pozostawanie marką neutralną, a więc taką, która nie ujawnia wyznawanych wartości, nie jest ... surowców i materiałów. Co szósty konsument nie ... jego realizacji. W jaki sposób mogą to zrobić? Definiując, co jest ...
-
Prawa konsumenta w UE
... organizacji konsumenckich, stymulację zachowań biznesowych przyjaznych konsumentom". W związku z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej konsumenci zyskali nowe prawa zarówno w kraju ... konsumenckie i jest realizowana przy współpracy z Federacją Konsumentów. Polska jest pierwszym z nowych krajów EU, w którym realizowana jest kampania informacyjna ...
-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... jest to nie do pomyślenia - tak wypowiada się znaczna większość zapytanych o to sprzedawców. Nie wiąże się to z inną kulturą, lecz z nadal nie do końca dojrzałym rynkiem. Polskie firmy retailowe jeszcze nie zaczęły walczyć o klienta. Polski konsument ... badania można stwierdzić, że w najbliższych latach polski konsument będzie coraz częściej wdawał ...
-
Polscy konsumenci na zakupach
... ze wsparcia partnerek. Od dynamicznych z kasą do domatorów z tradycjami „Wyniki badania PAYBACK Consumer Monitor pokazały, że polski konsument jest ogólnie wymagający i bardzo świadomy. Jednak obraz ten jest bardziej zróżnicowany” – zapewnia Marcin Drzewiecki, Dyrektor Marketingu Loyalty Partner Polska. „Polskie społeczeństwo można podzielić na dwa ...
-
Sprzedaż konsumencka
... Polski do Unii Europejskiej konsument jest otaczany szczególną ochroną prawną. Przepisy unijne kładą duży nacisk na jak największe zabezpieczenie jego interesu. Jednym z przejawów tej ochrony w polskim porządku prawnym jest ...
-
Czego kredytobiorcy złotowi mogą nauczyć się od frankowiczów?
... kredytu oraz wysokość spłacanych rat – a tym samym nie wiedzieli też jaki jest właściwie koszt kredytu – tłumaczy adwokat Daniel Reck z Kancelarii Adwokackiej Duraj Reck i ... . Ani bank, ani konsument w chwili zawierania umowy nie wiedzą jak będzie kształtować się wysokość oprocentowania kredytu na przestrzeni lat, ale to konsument musi wziąć ...
-
Sklepy online: strony www do zmiany
... jest to drobna zmiana, ale brak tego opisu skutkuje tym, że umowa uważana jest za NIEZAWARTĄ. Po drugie wykluczone jest, aby Konsument ...
-
Suplementy diety – Polacy nie mają nic przeciwko
... jaki stosunek do suplementów diety mają Polacy. Okazuje się, że zaufanie do tego typu produktów jest duże – zaledwie 4% respondentów uważa je ... , że suplementy są przede wszystkim produktem spożywczym. Prawdopodobnie jest to przyczyną, która sprawia, że polski konsument nie widzi potrzeby konsultowania swojej decyzji z lekarzem – komentuje Izabela ...
-
Zakupy za granicą: brytyjskie firmy najmniej uczciwe?
... w 2016 r.: Do ECK Polska zgłosił się konsument, który podpisał umowę z holenderską firmą energetyczną. Umowa sporządzona w języku niderlandzkim zawierała sformułowanie, które wskazywało, że klient jest przedsiębiorcą. A co za tym idzie zrzeka się swoich uprawnień jako konsument. Dlatego ECK przestrzega przed podpisywaniem umów w języku ...
-
Rozwija się rynek napojów prozdrowotnych
... jaki ... konsument ... jest zgodne z zaleceniami ekspertów ds. żywienia. Napoje to "pożywna porcja owoców", bez sztucznych barwników ani konserwantów. W ten sposób nowy produkt spełnia oczekiwania coraz bardziej wymagających konsumentów, którzy większą wagę przypisują aspektom zdrowotnym artykułów żywnościowych. Na takich klientów liczy m.in. firma Polski ...
-
Dobry sprzedawca według Polaków
... jest niepokojące. W jaki ... jest niezbędna. – komentuje wyniki badań Kuba Antoszewski z Millward Brown. PNSA jako platforma budująca etos profesjonalnego sprzedawcy, którego misją jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży, pokazuje, że konsumenci postawili wysoką poprzeczkę sprzedawcom. - Polski konsument jest ...
-
Naruszenia interesów konsumentów przez zagraniczne firmy: co może UOKiK?
... Polski. Konsumenci szczególnie chętnie zamawiają towary lub usługi z innych państw UE, m.in. z uwagi na szybkość dostawy, czy brak ryzyka ponoszenia dodatkowych kosztów, np. w postaci cła. Czy UOKiK posiada jednak narzędzia służące przeciwdziałaniu ewentualnym naruszeniom interesów konsumentów w modelu, w którym dany podmiot nie jest ...
-
Świąteczne zakupy w Internecie
... jest w Polsce trudno dostępna i można ją kupić tylko za granicą. Jeśli konsument podejmie taką decyzję powinien się zdecydować szybko. W okresie przedświątecznym wydłuża się czas doręczania przesyłek pocztowych. Większość sklepów internetowych informuje jaki jest ... 7 dni roboczych (na terenie Polski jest to 10 dni kalendarzowych) na odstąpienie ...
-
Co czwarty Polak robi zakupy przez Internet
... leki. Od dynamicznych z kasą do domatorów z tradycjami. „Wyniki badania PAYBACK Consumer Monitor pokazały, że polski konsument jest ogólnie wymagający i bardzo świadomy. Jednak, jeżeli przyjrzymy się bliżej, obraz jest bardziej zróżnicowany” – komentuje Marcin Drzewiecki i dodaje: „Polskie społeczeństwo można podzielić na konsumentów nowoczesnych ...
-
Co zmieniły nowe prawa konsumenta?
... jest fakt, że dla niektórych sklepów zmiana przepisów mogła być przesłanką do zaostrzenia terminu zwrotu towarów. Już w czerwcu 2014 roku ponad połowa sprzedawców bardziej liberalnie podchodziła do kwestii okresu czasu, jaki ... koszty zwrotu rzeczy. Według nowych przepisów ponosi je konsument, chyba że sprzedawca dobrowolnie zgodził się je przejąć lub ...
-
Śniadania hotelowe pod lupą
... osoby w standardowym pokoju dwuosobowym). Na śniadania hotelowe decyduje się zdecydowana większość gości (87%), ale tylko 5% zamawia je w opcji room service. Jaki jest najważniejszy czynnik wpływający na zmiany w menu śniadaniowym? Blisko połowa badanych hotelarzy jako najistotniejszą przyczynę wskazuje sezonowość produktów, co czwarty podkreśla ...
-
CSR szansą dla lokalnych detalistów?
... instytucje społeczne (50%). Ważne jest dla nas również to, czy sklep jest przyjazny dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych (57%). Polski konsument jest także coraz bardziej ... różnorodności rynkowej w handlu detalicznym, jeśli tylko zrozumieją oni jaki wpływ na postawy konsumentów mają ich działania na polu społecznej odpowiedzialności ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... jaki odnotowano w całej historii ... badania przyjrzeli się zachowaniom konsumentów z 18 krajów. Oprócz Polski były to: Australia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Irlandia, ... i Brytyjczycy (50 proc.), na świecie natomiast Chińczycy (61 proc.). Najnowsza fala badania jest kolejną, która pokazuje spadek liczby konsumentów (-1 p.p.), którzy ...
-
BLIK ulubioną metodą płatności za zakupy online
... wynika z badania Tpay. Raport "Jak Polacy kupują online 2023. Roz_ważny konsument w niepewnych czasach" pokazuje także, że rośnie liczba polskich e-konsumentów, którzy ... w taki sposób, jaki lubią najbardziej. Klientocentryczność to trend od lat widoczny w e-commerce, a jego niezbędnym elementem jest zadbanie o każdą grupę kupujących. Zwyczaje ...
-
Sieci spożywcze: priorytety i wyzwania
... oraz rozwoju portfolio produktowego (7 na 10 sieci). Widoczne jest również przeniesienie akcentu z efektywności funkcji zakupowej na zacieśnienie współpracy z dostawcami ... wzmożonej rywalizacji na ceny i promocje. To niezwykle poważne wyzwanie, bo polski konsument w ostatnich latach był przede wszystkim smart shopperem, czyli łowcą okazji, wrażliwym ...
-
Przedświąteczne zachowania konsumentów, czyli jak kupujemy w grudniu?
... , który szczególnie zaznacza swoją obecność w bieżącym roku, jest wzrost udziału kanału mobile, który odpowiada ... w kontakcie z klientami niezależnie od tego, w jaki sposób trafiają oni do sklepu. Po drugie: rozwijanie ... (44%). Według raportu PwC „Klient w świecie cyfrowym", polski konsument przed zakupem wykorzystuje dostępne kanały pozyskiwania ...
-
Marketing sensoryczny? Tak, bo liczy się atmosfera w sklepie
... i zachowaniach klientów sklepów stacjonarnych, ale daje również obraz wpływu, jaki atmosfera w sklepie wywiera na doświadczenia zakupowe. Raport wskazuje także, ... stacjonarnego zamiast internetowego (najbardziej podatna w tym względzie jest Hiszpania, gdzie 89 procent kupujących jest bardziej skłonnych dokonać zakupu w sklepie stacjonarnym). ...
-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
... zakresie zrównoważonej mody. Pod lupę wzięto również zachowania zakupowe oraz sposoby, w jakie zwykliśmy używać odzież i obuwie. Efektem analizy jest opracowanie „Czy ekologia jest w modzie? Raport o odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonej modzie w Polsce”. Do jakich wniosków prowadzi? Jak wynika raportu, świadomość zagadnień ekologicznych nadal ...
-
Tydzień 25/2005 (20-26.06.2005)
... Europejskiej. Za głosowały tylko Wielka Brytania i przy kilku wnioskach poparły ją Holandia i Portugalia. Jaki interes w dopuszczeniu na polski rynek GMOs -ów ma nasz rolnik i polski konsument? Drugim problemem, jaki chcę zasygnalizować jest dalszy rozwój polskiej gospodarki. W opinii ekspertów po roku 2004, kiedy mieliśmy największy od 1997 ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... wzrostu cen jest ściśle połączona z koszykiem zakupowym, a tym samym z trendami konsumenckimi. W raporcie „Konsumpcja w pandemii” jest ona analizowana na ... z wolnym czasem: rekreację, kulturę, zakwaterowanie i gastronomię (wzrost o niecałe 4 pkt. proc.). Polski konsument wydawał w 2019 r. realnie 1,4 razy więcej niż w 2003 r., a jego średni dochód ...
-
Wielkanoc 2012: jajka w Internecie
... na szczęście są wszechobecne bez względu na koszt. Jaki jest "wizerunek" jaj w Internecie i czy internauci chętnie płacą ... konsument. I to ja płacę za nowe kurniki hodowcy i nowego mercedesa pana handlarza...”. Wzrost cen jajek jest ... jajka w Cieszynie, o Bułgarii, która liczyła na import jajek z Polski oraz o Niemcach, których także objęły podwyżki. ...
-
E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury
... miastach Polski. Szczecin to stolica dzieci. Tu, w porównani z innymi polskimi miastami, Zalando sprzedaje najwięcej ubrań dla najmłodszych. Bydgoszcz reprezentuje klasyczną elegancję. To miejsce z największą ilością czarnych ubrań dla mężczyzn oraz wysokich obcasów. Tutaj te kategorie produktów kupowane są najczęściej. Warszawa jest liderem ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... jest więcej wśród konsumentów mieszkających w miastach, gdzie 53% respondentów wskazuje na jej istotność. Wzorce oczekiwań w zakresie obsługi logistycznej płynące z rozwiniętych rynków e-commerce wielokrotnie potwierdzały, że lada moment będą obowiązywać także w Polsce. Należy jednak zadać pytanie czy polski konsument ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2011
... czy dostosowania placówek handlowych do potrzeb i oczekiwań polskich konsumentów. Biedronka imponuje wprawdzie tempem rozwoju sieci, jednakże jej koncepcja strategiczna jest bardziej jednostronna, bazująca głównie na dużej wrażliwości cenowej polskich konsumentów. Tesco skutecznie niweluje przewagę cenową Biedronki poprzez wprowadzanie tzw. cen ...
-
Inwestowanie w tokeny NFT. Jak Dyrektywa 770 ochroni polskich konsumentów?
... nie da dostępu do zamkniętej grupy nabywców albo zamiast trzech grafik dostaniemy jedną, konsument może nawet rozwiązać umowę i ubiegać się o zwrot całości ceny. Może też żądać ... klientów, że NFT to tylko technologia, a regulowany jest cel biznesowy jaki chcą osiągnąć. To nie jest tak, że każde użycie NFT jest poza regulacją. Wręcz przeciwnie. KNF ...
-
Black Friday już nie zachwyca, ale sprzedaż ciągle wysoka
... się m.in.: W jakim stopniu promocje Black Friday interesują klientów? Ile pieniędzy polski internauta wydaje w czasie Black Friday? Jakie kategorie produktów cieszą się ... krajów, gdzie zapał do Black Friday zmniejszył się najbardziej. Najprawdopodobniej związane jest to nie tylko z pandemią i niestabilną sytuacją finansową, ale też z nadmiernym ...
-
Zakupy online: rosną wymagania wobec sklepów internetowych
... globalnie, dokonywanych jest online. Odsetek ten na przestrzeni 10 lat ma urosnąć do 64%. To wyraźny znak ewolucji preferencji zakupowych i zmian w sposobie, w jaki kupujemy ... 20.04.2023. Raport pokazuje, w jaki konsumenci robią zakupy online i w jaki sposób wpływa to na handel detaliczny. Celem raportu „Future Shopper” jest zdefiniowanie trendów, ...
-
Media społecznościowe a decyzje finansowe
... pokazało, że polski konsument jest bardzo ostrożny i zdyscyplinowany. Dość, że o wiele rzadziej kupuje impulsywnie niż większość z mieszkańców dwunastu krajów uczestniczących w badaniu, to jeszcze woli płacić gotówką, aby mieć większą kontrolę nad swoim budżetem. Pomimo tego, Polacy nie są zadowoleni ze sposobu w jaki kontrolują swoje ...
-
Czy w dobie internetu telewizja dla dzieci ma jeszcze sens?
... jaki jest w danej chwili nadawany. Gdy używają smartfonów i komputerów, ich pierwszym wyborem jest YouTube, szukają tam treści niedostępnych w telewizji. Stałym punktem dnia dla dzieci jest ...