-
Marketing i komunikacja w trakcie i po pandemii
... w oko z koniecznością wstrzymania swojej działalności. W tych trudnych warunkach zmianie uległy również marketing i komunikacja, które w znacznej mierze przeniosły się do sieci. Jak można się domyślić, nie zabrakło przy tym problemów. Marketing i komunikacja nie powinny milknąć nawet w kryzysie Jak podkreśla Hanna Gehrke-Gut z GutPR, już poprzedni ...
-
Marketing SMS: w Polsce ma to duży sens
... O korzyściach płynących z popularności SMS-ów w naszym kraju mówi Andrzej Ogonowski, PR & Marketing Director w SMSAPI.pl, platformie do masowej wysyłki SMS. - Jesteśmy jednym z największych ... branżę e-commerce (i nie tylko) do aktywniejszego korzystania z możliwości, jakie stwarza komunikacja SMS? Pomocna może okazać się garść statystyk. Przede ...
-
Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą
... . Nowy marketing oparty na idei dialogu pomiędzy marką a odbiorcą (uczestnikiem relacji) rozpoczął swoje rządy. Marketing zintegrowany, marketing relacji stają się synonimami tego nowego podejścia. Coraz więcej firm i korporacji rozumie zachodzące zmiany i w nich uczestniczy. Według definicji sformułowanej kilka lat temu komunikacja zintegrowana to ...
-
Content marketing - dlaczego warto inwestować w treści?
... oraz dostosowania ich formy do różnych etapów zakupowych klienta, content marketing skutecznie wspiera generowanie leadów oraz zwiększa widoczność w wyszukiwarce. Jakie inne zalety płyną z inwestowania w treści? Zwiększenie świadomości marki – systematyczna komunikacja z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami do świetna okazja do budowania ...
-
Kiedy marketing mobilny jest efektywny?
... , zakładach wzajemnych i grach na automatach. Wyraźna komunikacja Czynnikiem zwiększającym efektywność kampanii marketingu mobilnego jest prawidłowa komunikacja. Im lepiej zostaną dobrane ... całościowego lub częściowego samofinansowania się takich działań. Dzięki temu marketing mobilny może zaistnieć jako pozycja przychodowa w budżecie marketingowym ...
-
E-mail marketing a lojalna baza danych
... spełnić chcąc osiągnąć dobre wyniki w tych działaniach. Nasz e-mail marketing musi bazować na koncepcji permission marketingu, czyli marketingu za przyzwoleniem. ... Z badań FreshMaila wynika, że najczęstszym powodem rezygnacji jest zbyt częsta komunikacja lub przesyłanie niewartościowych treści – należy zatem zawsze utrzymywać równowagę między ilością ...
-
Skuteczny marketing SMS. 5 porad dla biznesu
... tym bardziej oczekiwali, wiadomości od naszej marki – wyjaśnia Andrzej Ogonowski, PR & Marketing Director w SMSAPI.pl, platformie do masowej wysyłki wiadomości SMS. – ... imienia możemy dostosować formy gramatyczne w treści maila do płci odbiorcy. Według raportu „Komunikacja mobilna w biznesie”, przygotowanego przez Ipsos Polska na zlecenie SMSAPI.pl, ...
-
Content marketing, czyli treść to dopiero początek
... doświadczonych agencji PR-owych. Czy warto samodzielnie działać w content marketingu? Content marketing spełnia wszystkie warunki bycia w gronie tzw. tematów-rzek – zaraz po social mediach, czy analityce internetowej. No właśnie, komunikacja w serwisach społecznościowych, a także optymalizacja treści pod urządzenia mobilne (sztandarowego już ...
-
Marketing usług
... , który dotyczy postępowania i kwalifikacji pracowników obsługujących klientów. Ważnym elementem tych działań jest marketing wewnętrzny (komunikacja wewnętrzna) firmy, który wpływa na motywację pracowników, a także marketing zewnętrzny, czyli działania promocyjne i dystrybucyjne. W marketingu usług najważniejsi są zatem ludzie – zarówno ...
-
Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny
... . Marketing relacji Dotychczasowa, tradycyjna koncepcja marketingu skupiającego się na masowych działaniach powoli jest wypierana przez marketing relacyjny ... CRM Powodzenie CRM zależy od właściwego zarządzania relacjami z klientem. Chodzi o to, by wzajemna komunikacja była efektywna i prowadziła do pozyskania kręgu lojalnych klientów. Aby ...
-
Social media i marketing treści: jak zwiększyć ich skuteczność?
... naukowo udowodnione sposoby, na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów? Personalna komunikacja z odbiorcami Jedną z podstawowych zasad, o których często można usłyszeć jest to, że ... kanału jest średnio o 29% wyższy na stronach internetowych stosujących marketing treści. Marketing treści prowadzi również do pozyskania potencjalnych klientów ...
-
Marketing automation: dotrzymaj kroku kupującym
... . Jak dotrzymać kroku temu pokoleniu kupujących? Rozwiązaniem może być nowe spojrzenie na marketing automation. Z badań zrealizowanych przez firmę Gemius wynika, że połowa z 20 ... jeżeli poczują, że są traktowani bezosobowo. Dla marketerów oznacza to, że komunikacja z klientami powinna być prowadzona w taki sposób, aby czuli, że marka mówi ...
-
Marketing etniczny: jakie korzyści płyną z segmentacji klientów?
... przekazu. Dzięki takim rozwiązaniom jak marketing społecznościowy i internetowy, dotarcie do szerokiej publiczności nie stanowi już właściwie żadnego problemu - możemy rozmawiać z potencjalnymi klientami zamieszkującymi właściwie każdą szerokość i długość geograficzną. Aby jednak komunikacja ta przynosiła pożądane efekty, musimy skonstruować ...
-
Marketing SMS skutecznym narzędziem w kampaniach firm
... badania „Komunikacja SMS w Polsce 2013 – Suplement dla biznesu”, zrealizowanego przez Platformę SerwerSMS.pl wynika, że marketing przeprowadzany za pomocą wiadomości SMS jest skutecznym narzędziem w rękach przedsiębiorstw. Aż 91,4% zbadanych firm potwierdziło jego efektywność, a 70% spośród tych, ...
-
Marketing internetowy: co robić żeby był skuteczny?
... niskich wskaźników konwersji i braku możliwości zbudowania długoterminowych relacji z konsumentami. Marketing w sieci odgrywa bardzo ważną rolę szczególnie na etapie pozyskiwania uwagi ... możliwość przeglądania treści strony za pomocą różnych urządzeń elektronicznych, komunikacja (wszystkie sposoby komunikacji jedno lub dwustronnej umożliwiane przez ...
-
E-mail marketing: dbaj o swoją bazę
... warto. W dobie mediów społecznościowych często zapomina się bowiem, że e-mail marketing to wciąż bezsprzecznie najpopularniejszy i najskuteczniejszy sposób komunikacji w internecie. Według Nielsen Norman ... tego wniosek? E-mail ma się dobrze, a dzięki poniższym krokom, Twoja komunikacja może mieć się jeszcze lepiej! Korzenie Tak jak każdy ząb ...
-
Komunikacja Voice Mailing System w biznesie
... wysłać do niego SMS-a z kodem rabatowym lub skróconym linkiem do strony internetowej, gdzie mógłby sprawdzić aktualną ofertę. Podsumowanie Według raportu "Komunikacja mobilna w biznesie 2016”, przygotowanego przez SMSAPI.pl we współpracy z IPSOS Polska, działające w Polsce firmy zwiększają nakłady na komunikację mobilną – dotyczy ...
-
"Komunikacja SMS w Polsce 2016" - startuje jubileuszowa edycja badania
... , jak efektownie komunikować się z konsumentami oraz obywatelami – mówi Edyta Godziek, PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl. – Wyniki badania wraz z analizą porównawczą względem lat ubiegłych opublikujemy w jubileuszowej edycji raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2016” – dodaje Edyta Godziek. Zainteresowani mogą wypełnić ankietę na stronie ...
-
eSperto - marketing i zabawa
... , grzecznie... zasypia. Mówimy o nowym narzędziu marketingu desktopowego, udostępnionym przez Wydawnictwo Marketing w Praktyce na stronach portalu firmowego portalu. Postać eSperto stworzyła Agencja ... docelowej, będącej jednocześnie grupą potencjalnych klientów firmy. Komunikacja za pomocą screen mate'ów umożliwia przekazywanie informacji w ...
-
Komunikacja w firmie: szef-podwładny
Komunikacja wewnętrzna, między pracownikami oraz między kierownictwem a pracownikami, korzysta ... , konieczność, naturalny porządek, konsekwencja. Proceduralni zwykle odpowiadają w firmach za finanse, a Opcyjni za marketing. Proceduralni tworzą regulaminy i księgi zachowań, zaś Opcyjni preferują kulturę tworzącą się na bieżąco, dostosowującą ...
-
Marketing offline wpływa na zachowanie online
Marketing offline motywuje konsumentów do poszukiwania informacji o produkcie w sieci i wpływa na ... wpisują nazwę firmy, produktu, usługi bądź hasła reklamowego użytego w kampanii offline. Kampanie prowadzone w telewizji i komunikacja WOM najbardziej zachęcają konsumentów do poszukiwań w sieci. Z kolei reklamy w prasie i WOM najbardziej motywują ...
-
Social marketing: Facebook zmusza biznes do wysiłku
... serwis społecznościowy z myślą o biznesie. Zatem teraz tym bardziej warto inwestować w social marketing. Dotychczasowy przepis na szybki i łatwy sukces na Facebooku brzmiał następująco ... razie korzystajmy z niego, póki jest to opłacalne. A wymuszona przez niego uporządkowana komunikacja, której celem jest kierowanie ruchu na nasze strony, da się łatwo ...
-
E-mail marketing: uwzględniaj cykl życia klienta
... podejście nie tylko odpowiada na oczekiwania użytkowników, lecz także pozwala ocenić wartość klienta w czasie. Ścieżka kręta i wyboista? Niekoniecznie Lifecycle marketing, czyli komunikacja zgodna z cyklem życia klienta, opiera się na dopasowaniu wysyłanych komunikatów do indywidualnych preferencji konkretnego użytkownika. Ma to związek z jego ...
-
Marketing na diecie
... komunikacja utrudnia pomiar efektów i uniemożliwia skuteczny dialog z klientami. Każda inicjatywa i działanie przypomina odkrywanie koła na nowo. Czy Twoja komunikacja z rynkiem i klientami jest skuteczna? Czy daje pożądane efekty? Oto pięć symptomów świadczących o źle "odchudzonej" komunikacji: 1. komunikacja ... , marketing bezpośredni. Jest to ...
-
Otwarta komunikacja z klientem, czyli budowanie zaufania do marki w czasach pandemii
... Strategie i narzędzia targetowania B2B, takie jak marketing oparty na koncie (Account Based Marketing) wykorzystujący segmentację oraz pozycjonowanie, umożliwia firmom dotarcie ... przygotowanie się pod różne scenariusze wydarzeń. Oczywistym jest, że obecnie komunikacja związana z koronawirusem jest wiodącą. Media są zapełniane wiadomościami jak radzić ...
-
Shopper marketing
... musimy więc tę tendencję brać pod uwagę w działaniach. Shopper marketing nieustająco pozostaje topowym tematem w komunikacji i marketingu w ogóle. Od czasu ... łatwiej dokonywać takich satysfakcjonujących zakupów, bo z pomocą przychodzi nam nowoczesna komunikacja i narzędzia zakupowe. Mamy przecież do dyspozycji sklepy internetowe – nie tylko polskie ...
-
Skuteczny marketing szeptany
... marketingowych prosumenci to jedna z najważniejszych grup, do których powinna być kierowana komunikacja marki. W polskim internecie trzyma się ona mocno. Według badania ... konsumentów ufa samym sobie, czyli innym konsumentom (prosumentom). Tym samym marketing szeptany jest postrzegany w kategorii najbardziej efektywnego narzędzia sprzedażowego. W tym ...
-
Czy influencer marketing zastąpi tradycyjny?
... dla nas grupy odbiorców, czyli do potencjalnych klientów. Czy influencer marketing może zastąpić marketing tradycyjny? Tak, ale nie musi. Wybór tradycyjnych działań marketingowych nie wyklucza realizacji kampanii, do której zaangażowani zostaną popularni twórcy internetowi. Komunikacja prowadzona za pomocą kilku kanałów - prasy, radio, czytelewizji ...
-
Komunikacja miejska czy rower: jakie środki transportu najlepsze w Warszawie?
... mniej niż najtańszy bilet miejski. Ekologia: Rowery, skutery elektryczne oraz komunikacja miejska generują najniższą emisję CO2, przez co najmniej oddziałują na ... bezkolizyjne przejazdy znacząco wpływają na komfort i czas podróży – Agnieszka Augustyniak, Marketing Manager Bosch eBike Systems. Średnie prędkości w WTMM 2024: Skuter elektryczny: ...
-
E-commerce, płatności, marketing, komunikacja - trendy na 2024 rok
... Na te pytania starają się odpowiedzieć eksperci z branży. Maja Wiśniewska, Head of Marketing w SMSAPI, platformy do masowej wysyłki wiadomości SMS, MMS, VMS i RCS ... TikTok. W 2024 toku nie zapominajmy o bezkonkurencyjnych i prostych rozwiązaniach, takich jak komunikacja SMS i e-mail, które są w zasięgu nawet najmniejszego sklepu internetowego. Mariya ...
-
E-mail marketing w Polsce 2008
... . Niezmiennie popularna wśród badanych jest komunikacja newsletterowa. Elektroniczne biuletyny otrzymuje dziewięciu na dziesięciu ankietowanych. Najczęściej są to dzienniki internetowe i newslettery reklamowe. W tym roku po raz pierwszy wśród przebadanych firm liczba tych, które wykorzystują e-mail marketing przekroczyła liczbę tych, które z niego ...
-
Kobiety a marketing
... częścią życia, a nie czymś od niego oddzielonym. Kobiety – „natural born marketers” Marketing należy do tych dziedzin biznesu, w których zachodzą w ostatnich kilku latach ... będzie bardzo zróżnicowanymi umiejętnościami, jak współpraca w grupie, czytelna komunikacja, sztuka negocjacji, rozwiązywania konfliktów… Zmiana formuły prowadzenia biznesu wymaga ...
-
Projekty unijne: jak zadbać o ich marketing?
... do naszych odbiorców bardziej pomogą nam działania w internecie, takie jak content marketing, SEO czy social media, czy raczej powinniśmy skupić się na np. bezpośrednich ... czy skierujemy się w stronę agencji reklamowych. Może się okazać, że np. komunikacja wizualna stworzona przez zaprzyjaźnionego grafika nie będzie budować marki naszego projektu ...
-
E-marketing: komunikacja online z małym budżetem
... może zaspokoić ich potrzeby. Jak już zbudujesz świadomość, wtedy takie narzędzia jak e-mailing sprzedażowy, linki sponsorowane Adwords, porównywarki cenowe czy marketing afiliacji (sprzedaż przez partnerów i afiliantów) powinny pozwolić na przypływ zamówień. 3. Buduję wizerunek. Teoretycznie najprostszy cel kampanii wcale nie musi pochłaniać ...
-
Internet PR a komunikacja kryzysowa
... takich osób jest niezwykle istotne. Listy adresowe pozwalają subskrybentom na wymianę poglądów, a także prowadzenie dyskusji. Komunikacja w grupie odbywa się przez wysłanie wiadomości pod wskazany adres e-mail danej grupy, a następnie ... , przedsiębiorstwo może ponieść surowe konsekwencje. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...