-
Blog jako narzędzie marketingowe
... Doskonalenie komunikacji marketingowej Blogi korporacyjne (firmowe) mogą być bardzo skutecznym narzędziem marketingowym, szczególnie w bardzo wąskich, specjalistycznych branżach, gdzie każda wiadomość ma swoją wagę i powinna być publikowana. Blogi korporacyjne można z powodzeniem uznać za kolejny etap w doskonaleniu komunikacji marketingowej ...
-
Projekty unijne: jak zadbać o ich marketing?
... pomocą jakich kanałów promocyjnych będziemy chcieli doprowadzić do sprzedaży. Wdrożenie Realizacja strategii może odbywać się za pośrednictwem wielu zróżnicowanych kanałów komunikacji marketingowej. Podstawowy podział obejmuje działania ATL (Above The Line), czyli tradycyjne media skierowane do masowego odbiorcy, np. telewizja, radio, oraz BTL ...
-
Jak uczenie maszynowe zmienia marketing?
... w 2020. Niektóre z najważniejszych wniosków badania: Digitalizacja komunikacji marketingowej w celu personalizacji przekazu jest obecnie „kryterium wejścia” – 34 proc. reklamodawców i marketerów wykorzystuje technologie cyfrowe do personalizacji komunikacji marketingowej. Digital umożliwia automatyzację tworzenia personalizowanych treści – ponad ...
-
Polscy PR-owcy a social media
... media społecznościowe w komunikacji PR lub marketingowej – tak zadeklarowało 84% respondentów. Jednak aż 63% ankietowanych przyznało, że nie do końca wie jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych. Chętni nieprzygotowani 84% badanych specjalistów wykorzystuje media społecznościowe w komunikacji PR i/lub marketingowej. 99% badanych ...
-
Reklamy piwa: samoregulacja branży skuteczna
... sankcji, który minimalizuje ryzyko sięgnięcia po niezgodne z kodeksem formy komunikacji marketingowej, poprawa stanu świadomości konsumentów (odbiorca powinien być świadomy możliwości złożenia skargi i odpowiedniej procedury w tym zakresie) i monitoring komunikacji marketingowej prowadzony przez podmiot samoregulacji. W tym roku nadszedł czas na ...
-
Emotional branding dla kobiet
... jest początkiem kolejnego słowa oznaczającego ważny kod kobiecej komunikacji. CZUJESZ? C = Człowiek, czyli Jednostka, to my Z = Zbawicielka U = Uporządkowanie J = Jednocześnie E = Empatia S = Społeczność Z = Zmysłowo i pięknie Źródło: Fragment książki „CZUJESZ?… czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet. Wstęp do gender ...
-
Reklama "pod" zysk czy sprzedaż?
... wallet, daje de facto odpowiedź na nurtujące nas pytanie: jaki jest finansowy efekt inwestycji marketingowej? CO DECYDUJE O PRZEWADZE KANAŁU KOMUNIKACJI? Fakt, że w przypadku telefonów komórkowych najsilniej oddziałującym kanałem komunikacji jest telewizja, może nie dziwić. Podobnie jak siła wpływu polecenia przez znajomych. Wszak na ...
-
Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą
... kilka lat temu komunikacja zintegrowana to holistyczne podejście do komunikacji marketingowej z jednolitym, spójnym komunikatem i komplementarnym, synergicznym doborem mediów ... zdanie stanowi według mnie esencję nowego myślenia o marce oraz strategii komunikacji marketingowej. Jest to fraza zapożyczona z jednego ze slajdów prezentacji Helge Tennř ...
-
Marketing referencyjny
... . Czy można więc złapać naraz dwie sroki: obserwować swój produkt i zachęcać do niego, informować i reklamować? Oczywiście ten dylemat dotyczy wszelkiej komunikacji marketingowej, ale bodaj w największym stopniu właśnie programów referencyjnych. Konsument testujący produkt znajduje się więc w trudnej sytuacji. Niby robi to dla przyjemności ...
-
Skuteczna strategia marketingowa dla sklepów internetowych
... w krótkim czasie zdobyć dużą liczbę klientów. Taki jest ich model biznesowy. Tego typu sklepy internetowe powinny zainteresować się klasycznym kanałem komunikacji marketingowej, czyli telewizją. Dla nich spot reklamowy w telewizji będzie skuteczniejszym sposobem promocji sklepu internetowego w krótkim okresie niż ogromne nakłady na pozycjonowanie ...
-
Branża telekomunikacyjna oczami internautów
... na temat operatorów telekomunikacyjnych, w 65 procentach przypadków wskazywali na strony internetowe. Internet, jako platforma zintegrowanej komunikacji marketingowej Internet daje szerokie spektrum możliwości prowadzenia komunikacji marketingowej. W zależności od celu, należy uwzględnić zakres działań dla jego realizacji, a co za tym idzie dokonać ...
-
Komunikacja banków z klientem: social media szansą
... nawet konto w banku) są tylko dla bogatych (skryci marzyciele)” – podsumowuje prof. Dominika Maison. Analiza komunikacji marketingowej instytucji finansowych przeprowadzona przez Dom Badawczy Maison pokazuje, że strategie komunikacji tworzone są w bardzo zbliżony sposób z użyciem tych samych narzędzi (m.in. celebryci, skomplikowany język), przez ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
... nieomal przed koniecznością uwzględniania tego medium w planowaniu strategii marketingowej. Wyniki cyklicznego badania Net Track realizowanego przez firmę MillwardBrown SMG/KRC ... , globalny zasięg, wysoka dostępność, różnorodność form przekazu oraz szybkość komunikacji dokonującej się za pośrednictwem sieci i publikowanych w niej treści sprawiają ...
-
Social Video - witamy w erze post-YouTube
... , ponadto program w wersji na systemy iOS dysponuje stabilizacją obrazu. Film video – skuteczny instrument w internetowej komunikacji marketingowej Filmy video w Internecie od dawna były wykorzystywane przez firmy w komunikacji marketingowej, gdyż przekazy wizualne są łatwiej i szybciej przyswajalne przez klientów. Tam, gdzie było to możliwe, firmy ...
-
Onet i Procter&Gamble razem przy e-commerce
... się bardzo istotnym kanałem przekazu marketingowego" – powiedział Mariusz Biedrzycki, Dyrektor ds. komunikacji marketingowej Onet.pl "Internet jest dobrym medium komunikacji na temat nowych produktów. Obok działalności marketingowej, pozwala na prowadzenie programów edukacyjnych, indywidualny kontakt z konsumentami, szybkie udzielanie odpowiedzi ...
-
Jakie debiuty na NewConnect w 2008r.?
... reprezentującą branżę marketingową. EM Lab - Agencja Marketingu Doświadczeń, należąca do Grupy komunikacji marketingowej Mothership, świadczy usługi z zakresu zarządzania wydarzeniami, oferuje niestandardowe aktywności z obszaru komunikacji marketingowej, field marketingu oraz programy motywacyjne. Kolejni debiutanci Top Consulting wprowadzi na ...
-
Budowanie wizerunku firmy i produktów
... . Na wizerunek firmy składają się następujące elementy: identyfikacja werbalna (nazwy, slogany, hasła) i wizualna (logo, system identyfikacji wizualnej), formy komunikacji marketingowej (materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne) oraz system zachowań pracowników i reprezentantów firmy (zwany także kulturą organizacji). Wszystkie cztery rodzaje ...
-
Instytucje finansowe a rynek pracy
... . W obszarze komunikacji marketingowej osoby z doświadczeniem w kanałach elektronicznych są również dobrze wynagradzane. Według danych Michael Page pensja na stanowisku dyrektora marketingu w instytucjach finansowych wynosi najczęściej 27 tys. PLN brutto (minimum 18 tys. PLN, maksimum 42 tys. PLN), a kierownika ds. komunikacji marketingowej od 10 ...
-
Jeśli zakupy w sieci, to zdecydowanie na laptopie
... uwagę na to, że telefonów komórkowych używamy przede wszystkim rano, a tabletów wieczorem. W związku z tym w procesie komunikacji marketingowej e-przedsiębiorcy mogą dostosować cały proces komunikacji marketingowej do użytkownika, który korzysta z wielu urządzeń w trakcie dnia. Z kolei Grzegorz Wójcik, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej ...
-
Rebranding - czy Twoja marka go potrzebuje?
... ?”. Krok #1: Wykorzystaj social media do zbadania opinii publicznej. Posiadanie kont na Twitterze oraz Facebooku jest dzisiaj absolutnym minimum w sferze komunikacji marketingowej. Wykorzystaj te platformy do poinformowania publiczności o nadchodzących zmianach i w nieformalny sposób zapytaj o opinie na temat potencjalnego rebrandingu. Dzięki temu ...
-
Narzędzia PR w Internecie
... dla wybranych - czyli starannie sprofilowanych - odbiorców. Grupą taką mogą być zarówno dziennikarze i inni przedstawiciele mediów (w przypadku komunikacji PR) jak i klienci (w przypadku komunikacji marketingowej). Umożliwienie dostępu do części firmowego serwisu jedynie wybranym osobom dodatkowo wzmacnia więź z firmą i możliwości oddziaływania na ...
-
Marketing SMS: w Polsce ma to duży sens
... komunikacji mobilnej będzie wzrastać. Jak podkreślają specjaliści, określenia „rok mobile” są już niewystarczające. Możemy już bowiem mówić o dekadzie mobile, która zmusza marketerów do coraz śmielszego stosowania komunikacji mobilnej w strategii marketingowej firmy. – W erze mobile niemożliwe jest niestosowanie narzędzi do komunikacji mobilnej ...
-
Strategia CSR to rzadkość
... w biznesie dowodzą, że możliwe jest uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej poprzez włączenie działań CSR oraz zrównoważonego rozwoju do działalności firmy, jej strategii marketingowej i komunikacji. Niemniej jednak kolejne firmy muszą podążyć ich śladem i znacznie rozbudować strategie ochrony reputacji oraz zarządzania ryzykiem, włączając je do ...
-
Program lojalnościowy dla b2b/b2c
... kraju, konstruowane według identycznego schematu: atrakcyjne, luksusowe miejsce, często udział w imprezie sportowej. Taka nagroda bardzo często jest głównym driverem komunikacji marketingowej, motywuje uczestników do zaangażowania, stanowi silny bodziec. Właściwe mechanizmy Dobry program to program zrozumiały dla klienta. Jeśli bierze on w nim ...
-
Boom na social media trwa
... jest komunikowanie się. Na tym aspekcie roli social media w komunikacji skupiają się organizacje, które chcą przenieść swoją komunikację marketingową na wyższy poziom ... fanów zostanie z marką. Social media to zapewne przyszłość i część każdej strategii marketingowej firmy, która zamierza pozyskać nowych klientów. Należy jednak pamiętać, że ...
-
Formy marketingu farmaceutycznego
... – ze względu na stosunkowo niski poziom dostępu do szybkiego internetu w społeczeństwie, także wśród lekarzy – pozostawały one wciąż na marginesie komunikacji marketingowej. Obecnie zainteresowanie nimi wzrasta. Mowa tu przede wszystkim o następujących narzędziach i zjawiskach: Nośniki elektroniczne i komputeryzacja służby zdrowia – digitalizacja ...
-
Strategia marki: Alternative Brand Currencies
... publiczna deklaracja dobrego uczynku w mediach społecznościowych… Korzyści zastosowania w strategii komunikacji marki koncepcji Alternative Brand Currencies zależą od konkretnej realizacji. W kontekście zasypanej informacjami rzeczywistości marketingowej i wybiórczego skanowania przez konsumentów wiadomości z otoczenia przykucie uwagi konsumenta ...
-
E-mail marketing w branżach B2B i B2C. Podobieństwa i różnice
... muszą być brane pod uwagę podczas budowania strategii komunikacji z nimi. Główne cele, zarówno komunikacji B2C, jak i B2B, są takie same: pozyskanie klienta i ... siedem osób reprezentujących daną firmę. Kluczowa dla osiągnięcia sukcesu kampanii e-mail marketingowej jest więc idealna mieszanka, która zawiera zarówno jasno przedstawione korzyści, jak ...
-
SLA i co jeszcze? O czym pamiętać wdrażając systemy ICT?
... marketingowej, bez sprawnego systemu wideokonferencyjnego, regularnie używanego do prezentacji dla kluczowych zagranicznych klientów. Awaria takich systemów często oznacza przestój w działaniu, co przekłada się na bardzo duże straty finansowe. Z kolei w przedsiębiorstwach przemysłowych od sprawnego działania systemu komunikacji niejednokrotnie ...
-
Marketing 2.0
... komunikacji daleko w tyle - wskazuje na to podsumowanie branży interaktywnej w 2006 roku. Czy rzeczywiście ... reklam, nie zarabiają też na użytkownikach. Mają inną zaletę – w zasadzie tylko o wartości marketingowej – gromadzą w jednym miejscu miliony potencjalnych konsumentów. Don Peppers – jeden z czołowych autorytetów w dziedzinie strategii ...
-
Wizerunek pracodawcy w cenie
... branży reklamowej i marketingowej stanowiły niecałe 4% wszystkich ogłoszeń opublikowanych w serwisie Pracuj.pl. Na inny powód zwraca również uwagę dr Dariusz Tworzydło, prezes Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i pracownik naukowy Uniwersytetu Wrocławskiego: - W przypadku niektórych specjalistów od komunikacji marketingowej skłonność do ...
-
16 porad dla start-upów jak zdobyć nowych klientów
... wykorzystywana na blogach, ale działa równie skutecznie na głównej stronie marketingowej. Małe okno w formie pop-upu wcale nie musi dotyczyć Twojego produktu. ... to z niewielką opłatą, jednak taktyka ta, pozwoli Ci znacznie zwiększyć zasięg komunikacji marketingowej. Pochwal się treściami PR oraz klientami Jeśli napisano artykuł o Twoim produkcie ...
-
E-mail marketing: jak wybrać odpowiednie narzędzia w 2016 roku?
... dziś także przenikanie się kanałów online i offline. W ostatnim czasie dostrzeżono więc ogromne zalety integracji wiadomości SMS czy powiadomień push w ramach komunikacji marketingowej. W ten sposób, za pomocą naszego oprogramowania e-mail marketingowego możliwe jest dotarcie do konsumentów nawet wtedy, gdy nie korzystają oni w danym ...
-
Czy spam może być uznany za naruszenie dóbr osobistych?
... skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej". Nie sposób zaprzeczyć, że tego ... . W ten właśnie sposób z pewnością przychodzi do nas znaczna część korespondencji marketingowej. Niemniej należy mieć na uwadze, że jeżeli otrzymujemy wiadomości spam w ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... wykorzystanie ich wizerunku w różnego rodzaju działaniach promocyjnych lub przyciągając ich jako inwestorów, członków zarządu, dyrektorów, etc. Narzędzia komunikacji marketingowej muszą służyć budowaniu świadomości klienta, przyciąganiu jego zainteresowania i skłanianiu do odwiedzania witryny. Marketing musi budować w umyśle konsumenta solidne ...